DECEMBER 2013December bliver en spændende måned, med mange kampe i Premier League pga. det tætte juleprogram, derudover vil det også blive offentliggjort, hvem der skal være vores modstander i 1. knockout runde af Champions League.
Det første ærinde jeg har i december, har dog intet med Arsenal at gøre, men med det brasilianske landshold. Det skal trækkes lod til de indledende puljer ved VM 2014.
Lodtrækning til det indledende gruppespil i VM 2014
Vi får fornøjelsen af følgende tre hold i en forholdsvis svær indledende pulje ved VM:
England
Det er utroligt, at to så store fodboldnationer kan blive trukket sammen i det indledende puljespil til VM. Grunden til dette er, at selvom England på papiret nok har et at verdens bedste landshold på papiret, så kniber det gevaldigt med, at få det til at fungere på banen, så de er kun seedet i anden lag til VM.
Deres nuværende manager Aidan Pearson (tidl. Millwall) har gjort det rigtig godt og guidet dem igennem deres VM-kvalifikationspulje uden nederlag. Han har som tidligere nævnt også mange rigtig gode spillere at vælge i mellem.
Skal man udpege nogle nøglespillere må det være folk som vores egne Richards og Lennon, samt naturligvis Wayne Rooney som endnu en gang skal leve op til presset fra en hel nation.
Sydkorea
Sydkorea er et hold som jeg ikke kender ret meget til.
En ting, jeg dog ved om denne nation er, at de aldrig giver op og de vil kæmpe til sidste dommerfløjt med alt de har, hvilket kan gør dem til lidt af en outsider i denne gruppe, lad det så også være sagt med det samme, Sydkorea er det dårligste hold i gruppen og det er en kamp, vi skal vinde.
Holdets største stjerne er den tidligere Man Utd-spiller Park Ji Sung, der nu spiller for Vicenza i den italienske Serie A.
USA
Amerikanerne har et rigtig godt landshold, som er godt besat på de fleste pladser. Skal man finde et dårligt punkt må det være forsvaret, mens man på midtbanen og i angrebet har nogle rigtig gode spillere.
Skal man pege på de bedste amerikanske spillere, er den rutinerede målmand Tim Howard en meget vigtig mand for dem, mens man på midtbanen har spillere som DaMarcus Beasley fra AZ og Freddy Adu fra HSV. Holdets store profil spiller i angrebet og er den tidligere Man Utd angriber Giuseppe Rossi, der nu tørner ud for italienske AC Milan.
Jeg forventer et meget tæt opgør med USA, men jeg mener også samtidig, at vi har kvaliteterne til at udnytte deres til tider knap så imponerende forsvarspil.
Lodtrækningen til de andre indledende puljer endte således:

Har Defoe genfundet formen?
6. kamp i Champions League Gruppe FRuzomberek : 5,50 Uafgjort: 3,60 Arsenal: 1,50
Ruzomberek - Arsenal 1-3 (0-2)
0-1 Wesley Sneijder (30)
0-2 Jermain Defoe (39)
0-3 Jermain Defoe (57)
1-3 Yuki Fujita (selvmål, 63)
MOM: Jermain Defoe (8)
Vi vinder en sikker sejr i den sidste gruppekamp i Champions League. I realiteten skulle sejren have været langt større men lidt manglende skarphed fra reserverne, der havde fået chancen i dag gør, at vi "kun" vinder med 3-1 i Slovakiet. En af de positive ting er også, at den vragede Defoe får chancen i dag og beviser med 2 mål, er han stadig er en målfarlig herre.
15. kamp i Premier LeagueArsenal: 1,17 Uafgjort: 6,00 Wigan: 11,00
Arsenal - Wigan (15) 0-0 (0-0)
MOM: James Collins, Wigan (8)
Wigan er reelt chanceløse i dag, desværre lykkes det dem på en eller anden måde samtidig at holde målet rent. Vi spiller flot og kommer frem til rigtig mange chancer, men enten rammer vi stolpen, ellers brænder vi og til sidst stod deres målmand også en god kamp. Vi havde bolden i mål i de døende sekunder, men det blev desværre annulleret for offside, hvilket da også var den korrekt beslutning.
Det er nogle irriterende points at må undvære, når man ved, at man har været det klart bedste hold i hele kampen.
Jeg er blevet inviteret til endnu en lodtrækning, denne gang er det dog af UEFA og det er naturligvis lodtrækningen til ottendedelsfinalern
e i Champions League turneringen eller den runde som officielt hedder 1. knockout fase.
De 16 hold, der er videre er følgende.
Puljevindere:Inter, Valencia, Chelsea, Tottenham, Steaua, Arsenal, Celtic, Atletico
Toere:Lyon, HSV, Real Madrid, Feyenoord, Bayern Munchen, Galatasaray, Juventus, Roma
Da jeg sidder og gennemgår listen over vores mulige modstandere, er der mange jeg helst ikke vil møde allerede. Der er faktisk kun to hold, jeg synes er gode modstandere til os og det er enten Feyenoord eller HSV, som jeg håber, vi kan blive trukket sammen med. Lodtrækningen gav disse 8 kampe:

Trofæet alle så gerne ville vinde

Jagten starter for os mod HSV
Bayern - Inter
Lyon - Tottenham
Galatasaray - Valencia
HSV - Arsenal
Juventus - Chelsea
Real Madrid - Steaua
Feyenoord - Atletico
Celtic - Roma
Man må sige, at der for fodboldelskere virkelig er nogle lækkerbidskerne i denne runde, men det er nok kampene mellem min gamle klub Juventus og Chelsea, der må betegnes som højdepunktet. Jeg håber naturligvis, at Den Gamle Dame kan gøre det af med vores evige rivaler fra Chelsea.

Rafinha bevarede roen
i det afgørende øjeblik
16. kamp i Premier LeagueArsenal: 2,25 Uafgjort: 3,20 Newcastle: 2,75
Arsenal - Newcastle (2) 2-1 (0-0)
1-0 Micah Richards (57)
1-1 Branamir Kosstadinov (78)
2-1 Rafinha (str. 90+2)
MOM: Scott Carson, Newcastle
En vigtig sejr over de nærmeste konkurrenter i ligaen. Vi scorer godt nok først sejrsmålet i overtiden og det er endda på et straffe, der var en lidt tvivlsomt, men når det så er sagt, er sejren fuldt fortjent.
Vi spiller igen noget flot fodbold og Richards kan da også fortjent bringe os foran, men så slår den lille hurtigløber Koasstadinov til og jeg har faktisk indstillet mig på uafgjort, men så får vi straffesparket, der giver os den afgørende scoring.

Mads Laudrup spillede til
topkarakter i dagens kamp
Carling Cup - KvartfinaleArsenal: 1,17 Uafgjort: 6,00 Sheff Utd: 11,00
Arsenal - Sheff Utd 6-0 (2-0)
1-0 Laurent Leclerc (6)
2-0 Laurent Leclerc (17)
Rødt kort til Nathan Dyer, Sheff Utd (38)3-0 Matt Payne (50)
4-0 Adil El Houti (53)
5-0 Matt Payne (62)
6-0 David Vaughan (selvmål, 68)
MOM: Adil El Houti (10)
En regulær afklapsning, der for alvot tog fart efter Nathan Dyer bliver udvist efter hans anden advarsel. Vi er videre til semifinalerne som forsvarende mestre, hvor vi skal møde Everton.
17. kamp i Premier LeagueHull : 5,50 Uafgjort: 3,60 Arsenal: 1,50
Hull - Arsenal 1-1 (-)
0-1 Karl Svensson (21)
1-1 Lee Joyce (32)
Rødt kort til Kirk Broadfoot, Hull (84)MOM: Lee Joyce, Hull (7)
Jeg er stiktosset på spillerne efter kampen, da vi igen er overlegne men ikke kan finde ud af at ramme målet. Vi har ikke råd til disse pointtab, nu hvor Chelsea for alvor er kommet igang igen.
18. kamp i Premier LeagueMan City : 4,00 Uafgjort: 3,00 Arsenal: 1,80
Man City (5) - Arsenal 0-0 (0-0)
MOM: Micah Richards (8)
Et OK resultat mod altid utilregnelige Man City. De kan på en god dag slår alle gode hold i England, men i dag formåede vi at holde nullet, men fik desværre ikke scoret, men som sagt er 0-0 et ok resultat at få med hjem fra City Ground.

Rosicky blev dagens helt
19. kamp i Premier LeagueArsenal: 1,66 Uafgjort: 3,25 Middlesbrough: 4,50
Arsenal - Middlesbrough (9) 1-0 (0-0)
1-0 Tomas Rosicky (49)
MOM: Tomas Rosicky (8)
Vi slutter året af med en sejr og med godt spil, så vi fastholder dermed vores 1. pladsen i ligaen henover nytår, som jeg håber vil bringe endnu flere sejre til Arsenal.
Som I kan se af stillingen, holder vi forspringet til forfølgerne, hvor Chelsea stadigvæk er de største rivaler til titlen.