MAJ 20132. semifinale i Champions League
Arsenal - Chelsea
2,25 - 3,20 - 2,75
Arsenal (0) - Chelsea (1) 0-1 (0-1)
0-1 Ashley Miller (str 31)
MOM: Petr Cech, Chelsea (8)
Vi var desværre ikke gode nok i dag og Chelsea udnytter desværre en af de få chancer de har i kampen, et yderst tvivlsomt straffespark som unge Ashley Miller sikkert sparker ind. Jeg sidder tilbage med en lidt mærkelig fornemmelse, for vi har mulighederne idag (Vi har 16 afslutninger, men rammer kun målet på 4 af dem), men en godt spillende Cech i Chelsea målet og vores manglende skarphed, betyder at vi var lige ved og få chancen for at forsvare Champions League titlen.
Det bliver Bayern som Chelsea skal møde i finalen, efter de slog Barca ud med en samlet score på 4-3.
Så er vi nået til sidste kamp i trilogien om Chelsea og os. Det er en kamp, hvor vinderen har alle chancer for at vinde det engelske mesterskab i denne sæson. Jeg har valgt at fastholde, de samme elleve spillere som mødte Chelsea i midtugen, da spillet var ok, men vi manglede skarphed på dagen. En skarphed jeg håber, spillerne finder frem i dag.
Lennon scorede hans kun
andet mål i sæsonen i dag
37. turneringskamp i PremiershipOdds: Arsenal: 1,57 Uafgjort: 3,50 Chelsea: 5,00
Arsenal - Chelsea (2) 2-0 (2-0)
1-0 Hatem Ben Arfa (11)
2-0 Aaron Lennon (29)
Rødt kort til Hatem Ben Arfa (55)MOM: Micah Richards, Arsenal (9)
Tredje gang er lykkens gang siger man jo og det var det også for os i dag. Vi vinder en rimelig sikker sejr, selvom vi begynder, at hænge lidt efter Ben Arfa's udvisning.
Stillingen er nu således, at vi er et point foran Chelsea og vi har samme målforskellen på +41. Vi skal til Portsmouth i sidste spillerunde, hvor jeg har bestemt mig for at satse offensivt og forhåbentlig tag fusen på Portsmouth, der kun har æren at spille for, da de er rykket ned. Chelsea har en svær hjemmekamp mod Man City, men man må forvente at de tager alle tre points i så vigtig en kamp, så vi skal bare vinde i Portsmouth.
38. turneringskamp i Premiership
Portsmouth (19) - Arsenal
10,00 - 5,00 - 1,25
Det er alt eller intet i dagens kamp mod Portsmouth. Hvis vi ikke vinder skal vi have hjælp fra Man City, som forhåbentlig kan gøre livet surt for Chelsea på Stamford Bridge. Jeg er selvfølgelig fuldt fokuseret på vores kamp mod Portsmouth, men jeg har naturligvis en lille radio ved min side, der fortæller mig, hvad der sker på The Bridge.
Vi er i gang med det, der må siges, at være min hidtil vigtigste kamp som Arsenal træner.
Fabregas spillede Villa helt fri til scoring
10. min: Der sker ikke meget, vi har lige haft en pæn chance efter et hjørnespark, men Enyeama i Portsmouth mål redder Richards' hovedstød. Lige efter vores chance kommer der en melding fra The Bridge, der er scoret......... det er udeholdets Daniel Sturridge, der har scoret til 1-0 for Man City.
20. min: Rafinha har bolden på højrekanten, han lægger bolden indover til en helt fri Leclerc, han skyder, men det er lige på Enyeama. Hvilken chance til den unge Leclerc, der har fået chancen fra start i dag efter hans gode præstationer på reserveholdet.
24. min: Efter lidt ping-pong på midten af banen opfanger Fabregas bolden, han ser Villa rykke i dybden og lægger en perfekt aflevering. Villa har kun Enyeama foran sig........... han skyder bolden forbi Enyeama............
.. og
SCORER TIL 1-0, hvilket fremragende oplæg fra Fabregas og en ligeså god scoring fra Villa, nu ser det rigtig godt ud for os.
Mavuba sørger desværre for balance i regnskabet
31. min: Vi spiller den rundt i vores forsvar, Richards slår en lang bold frem af banen, men den bliver headet retur til Robbie Keane, som kæmper med Steven Taylor, bolden lander for fødderne af Rio Mavuba, han trykker af fra 20 meter
OG BANKER BOLDEN IND BAG EN CHANCELØS JOHANSSON, 1-1 Portsmouth er tilbage i kampen.
33. min: Vi har hjørnespark som Sneijder sender indover, Richards kommer endnu en gang højest, men stolpen redder for Portsmouth, Enyeama havde ikke haft en chance for at redde det hovedstød. Stillingen på The Bridge er stadig 1-0 til City.
42. min: Vi styrer kampen og Leclerc glider igennem, han har kun enkelt forsvarer foran sig, han kommer forbi ham, han skubber bolden forbi Enyeama, men Hæstad sparker bolden væk lige før den triller over stregen. Nu må vi da snart få det forløsende mål til 2-1.
Podolski har bragt Chelsea
tilbage på rette kurs igen
PAUSE50. min: Der sker intet hos os, men på Stamford Bridge har Chelsea igen fået troen på mesterskabet, da Podolski har udlignet til 1-1. Sikke en gyserafslutning på sæsonen, der venter os nu.
70. min: Det har været meget stille siden pausen, men nu har Portsmouth frispark lige udenfor feltet. Det er Merchan, der går til bolden og han sparker den på ydersiden af stolpen, det var meget tæt på at Portsmouth havde taget føringen der, nu må vi bare ikke få gummiben, vi skal vinde i dag.
78. min: Vi får meldingen om endnu en scoring på The Bridge, men det er heldigvis endnu en gang Sturrisge, der har bragt The Citizens foran, hvilken forløsning, nu hvor vi ikke kan få scoret det afgørende mål, nu må vi krydse fingre for, at City kan holde hele vejen hjem.
Vi har genvundet titlen
90. min: Dommeren fløjter en helt igennem forfærdelig 2. halvleg af, hvor vi overhovedet ikke formår at spille os igennem til en reel chance, nu kan vi kun afvente slutfløjtet og resultatet fra Stamford Bridge.
Slutfløjtet lyder på The Bridge og Chelsea har formået at tabe hjemme til Man City, så vi trods det uafgjorte resultat kan hæve Premiership trofæet efter en vanvittig afslutning på denne sæson. Det kan godt være, vi ikke havde heldet med os mod Chelsea i Champions League semifinalen, men det har vi så til gengæld i dag, en lang sæson slutter på den bedst tænkelige måde.
Portsmouth - Arsenal 1-1 (1-1)
0-1 David Villa (24)
1-1 Rio Mavuba (31)
MOM: Rio Mavuba (8)
Slutstillingen i Premier League kom til at se sådan ud:
Dagen efter triumfen bliver årets priser i Premier League uddelt. Vi er da lidt repræsenteret, men ikke så meget som man kunne håbe på som vindere af mesterskabet.
Årets Priser 2012/2013
Årets spiller kåret af spillerne selv1. Lukas Podolski, Chelsea
2. Goran Pandev, Everton
3. Danny Haynes, Ipswich
Årets unge spiller kåret af spillerne selv1. Ian Sullivan, Ipswich
2. Zhang Jianjun, Man City
3. Kevin Brown, Liverpool
Årets manager1. Jesper Nissen, Arsenal2. Louis Van Gaal, Chelsea
3. Alan Irvine, Everton
Årets spiller i England1. Micah Richards, Arsenal - fuldt fortjent2. Nicholas Bignall, Charlton
3. Yannick Djalo, West Bromwich Albion
Topscorer i Premiership1. Lukas Podolski, Chelsea - 37 mål
sindsygt snit på 1 mål pr. kamp i Premier League2. Danny Haynes, Ipswich - 22 mål
3. Goran Pandev, Everton - 20 mål
Årets hold i sæsonen 2012/2013
Jeg har valgt at bringe et par linje om resten af sæsonen, hvem der har vundet hvad og hvad der ellers ske i Arsenal.
De vigtigste begivenheder i Arsenal:- Gael Clichy har mistet motivationen hos Arsenal og bedt om at blive sat op transferlisten. Han er blevet sat til salg for 100.000.000 kr.
- Bestyrelsen i Arsenal har besluttet at udbygge Ashburton Grove til næste sæson. Vores gennemsnitlige tilskueretal for denne sæson er: 59062 tilskuere.
- Vi har indgået et samarbejde med den skotske klub Hibernian. Et samarbejde, der vil koste os 1.320.000 kr om året.
- Francesc Fabregas har underskrivet en ny 5-årig kontrakt med Arsenal - værdi: 250.000.000 kr.
Andre nævneværdige ting i forbindelse med sæsonafslutningen:- Heerenveen slår Inter på straffespark i UEFA Cup Finalen, sådan Heerenveen.
- Ipswich vinder 2-1 over Everton og dermed FA Cuppen
- Chelsea vinder desværre Champions League efter en straffesparkssejr over Bayern München
- Hatem Ben Arfa vinder prisen som den bedste spiller i Champions League i denne sæson. En form, jeg håber han kan finde igen til næste sæson.
I næste update kan I hører om et par interessante spillerkøb og salg, en ændring i det taktiske og om Brasilien kan få revanche over Argentina.