home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23457
  1 Bruger, 1086 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kwf96636@inohm...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: (Truppen-Feyenoord) Den Gamle Dame på nye eventyr!  (Læst 177040 gange)
Metsu1
Manager

Sv: Den Gamle Dame er flyttet til London!
« Svar #360: 14 Dec 2006, 21:42 »

DECEMBER 2012

Jeg havde bedt min assistenttræner Liam Brady om en test af spillerne og deres form. Vi havde desværre lidt problemer med træningen til vores centrale forsvarsspillere for et par måneder siden. Brady forsikrede mig at dette nu var løst, efter at vi havde justeret træningen lidt.

Månedens Priser for November 2012

I forbindelse med de månedlige priser, fik jeg også oplyst at John Terry fra Chelsea var blevet Årets spiller i Verden. Det sjove er, at han slog to af mine seneste indkøb fra Madrid tiden, nemlig Cristiano Ronaldo og Sergio Ramos der blev henholdsvis 2'er og 3'er.

Jeg får igen overrakt prisen spm månedens manager i The Premiership. Denne gang var det foran Didier Deschamps fra Tottenham og min danske kollega Peter Nielsen fra Middlesbrough.

6. kamp i Champions League Gruppe B
Arsenal - Spartak Moskva
1,80  -  3,00  -  4,00

Der var fuldt hus på Ashburton Grove,
selvom vi havde vundet puljen

Arsenal - Spartak Moskva        3-1     (2-0)
Rødt kort til Jonathan Stone (2)
1-0 Matt Payne (37)
2-0 Jermain Defoe (38)
2-1 Edmond Shala (59)
3-1 Bala Bazuaye (77)

MOM: Stuart Reid, Arsenal (8)

Vi vinder igen en sikker sejr i vores Champions League gruppe, selvom Jonathan Stone vælger at se rødt efter bare 2 minutters spil.
Vi ender dermed som suveræn vinder af Gruppe B. Lyon bliver holdet der går videre med os, da de med et uafgjort resultat over Benfica får sneget sig med på 2. pladsen.

Lodtrækning til CL Knockout runde

De 16 hold, der er videre er:

Arsenal, Atletico, Barcelona, Celtic, Chelsea, Bayern, Frankfurt, HSV, Juventus, Lyon, Marseille, Milan, Real Madrid, Rangers, Shakhtar, Valencia

Ottendedelsfinalern e  i Champions League 2012/2013

Rangers - Valencia
HSV - Chelsea
Celtic - Arsenal
Lyon - Real Madrid
Frankfurt - Juventus
Shakhtar - Bayern
Milan - Atletico
Marseille - Barcelona

Selvfølgelig trækker vi Celtic i ottendedelsfinalen. Celtic har jo desværre udviklet sig til lidt af en skrækmodstander for mig i de seneste sæsoner. Jeg håber dog, at jeg kan få revanche denne gang

FIFA CLUB WORLD CHAMPIONSHIP

En ekstra turnering vi er med i som forsvarende Champions League mestre. Det er en turnering, vi klart går efter og vinde. Sidst jeg var med i den som manager, var i Juventus i sæsonen 2008-2009, hvor vi vandt turneringen. Som europæisk deltager er vi seedet til en plads i den ene semifinale. Vi skal møde Mamelodi Sundowns fra Sydafrika mens Giurare Yokohama fra Japan møder brasilianske Corinthians i den anden semifinale.

Sneijder kunne glæde sig
over sæsonens første scoring i dag

FIFA Club World Championship Semifinale
Arsenal - Mamelodi Sundowns
Odds: 1,50  -  3,60  -  5,50

1-0 David Villa (41)
2-0 Wesley Sneijder (47)

MOM: David Villa (8)

Som forventet skal vi møde de sydamerikanske mestre, Corintihans i finalen om VM-guldet. Corinthians vandt også deres semifinale sikkert, da det blev til en 2-0 sejr over Yokohama.

FINALE i FIFA Club World Championship
Arsenal - Corinthians
Odds: 2,00  -  3,25  -  3,25

1-0 Matt Payne (1) - nærmere betegnet efter 24 sekunder

MOM: Leonardo, Corinthians (8)

Vi vinder finalen som jeg havde håbet, men jeg må indrømme, at det var alt andet end kønt. Efter vi scorer til 1-0 er det som om spillerne trækker sig længere tilbage på banen. Det hjælper ikke noget, at jeg prøver at opmuntre dem i halvlegen, de spiller det samme nervøse spil i anden halvleg og vi er heldige at vi holder hjem

Carling Cup - Kvartfinale
Odds: Arsenal: 1,67   Uafgjort: 3,25    Man City: 4,50

Defoe har genfundet formen

Arsenal  - Man City (PRM)          5-0       (4-0)
1-0 Jermain Defoe (24)
2-0 Carlos Vela (str 32)
3-0 Carlos Vela (35)
4-0 Jermain Defoe (40)
5-0 Jermain Defoe (69)

MOM: Jermain Defoe (10)

Fremragende indsats af spillerne. Man City får aldrig et ben til jorden og især Defoe er for alvor i hopla. Vi får allerede efter kampen at vide, at vi skal op mod lokalrivalerne og defoe's gamle klub Tottenham i semifinalen af Carling Cuppen. I den anden semifinale mødes Man U og Newcastle.

15. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,33   Uafgjort: 4,00    Portsmouth: 8,00

Arsenal - Portsmouth (18)        4-0      (2-0)
1-0 Micah Richards (25)
2-0 Jermain Defoe (35)
3-0 Jermain Defoe (69)
4-0 Jermain Defoe (85)

MOM: Jermain Defoe (10)

Endnu en storsejr, denne gang var det Portsmouth der stod for tur. Portsmouth var før sæsonen udset til at være en af outsiderne til titlen, men de har haft svært ved at få spillet til at fungere og idag var ingen undtagelse.

Bent sørgede for Arsenal's første
hjemmebanenederlag i denne sæson

16. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,67   Uafgjort: 3,25    Charlton: 4,50

Arsenal - Charlton (14)        0-1      (0-1)
0-1 Darren Bent (45+4)

MOM: David Mugeyi, Charlton (9)

Hvor er det bare typisk!!! Efter to fremragende sejre og godt spil, er det som om spillerne ikke var der i dag. De tog for let på tingene og undervurderede helt klart Charlton, som vi normalvis ville sende hjem med et nederlag. Jeg skælder spillerne ud efter kampen og især Lennon er virkelig har det svært rent spillemæssigt hos os.

17. turneringskamp i Premiership
Odds: Middlesbrough: 7,50   Uafgjort: 3,75    Arsenal: 1,40

Middlesbrough (11) - Arsenal        1-1      (0-1)
0-1 Thierry Henry (20)
1-1 Ricardo Vaz Te (56)

MOM: Micah Richards, Arsenal (8)

Vi må desværre endnu engang forlader banen uden at have fået fuld valuta for pengene. Vi er ellers foran og spiller rigtig godt, men desværre mister Lennon bolden midt på banen og få sekunder efter har Vaz Te udlignet. En stilling der holder hele vejen hjem.

Spillersalg på vej i Arsenal?

Hvis rygterne taler sandt, er der et opsigtsvækkende spillersalg på vej  i Premier League klubben Arsenal.
Efter bare en halv sæson hos The Gunners, skulle Aaron Lennon og manager Jesper Nissen være blevet enige om, at Lennon må skifte klub, hvis Arsenal får de 485.000.000 kr. som de gav for Lennon i august måned.
Vi har talt med manager Jesper Nissen om dette rygte og han var meget afvisende i hans kommentar. "Jeg har aldrig noget så åndssvagt, Lennon har helt sikkert en fremtid hos os". Lennon var mere afdæmpet - "Ingen kommentarer", var hans svar til historien.
Det bliver spændende at følge udviklingen i denne historie i løbet af transfervinduet i januar måned.

Stillingen i Premier League efter ca. 17 kampe:
« Seneste Redigering: 14 Dec 2006, 21:44 af Metsu1 » Logged

Niko
Gæst

« Svar #361: 16 Dec 2006, 14:45 »

Det lyder rigtig spændene . Nu må vi håbe du slår Celtic Smiley

Metsu1
Manager

« Svar #362: 16 Dec 2006, 22:40 »

JANUAR 2013

Vi er klar til at starte en meget spændende måned, hvor der skal spilles rigtig mange kampe og hvor der også kan blive justeret lidt på truppen, hvis man synes, der er behov for det. Jeg har kun et enkelt sted, hvor jeg synes vi er dårligt bemandet og det er på højre back position. Loic Abenzoar, der spiller der i øjeblikket, gør det ikke godt nok, men som tidligere nævnt, er pengetanken tom, så der skal sælges før der kan købes.
Defoe - bedst i december
Richards - næstbedst i december

1. og 2. plads i Månedens spiller konkurrence til Arsenal

I en god nyhed, blev Jermain Defoe fortjent kåret som månedens spiller i december foran klubkammerat Micah Richards og Javier Saviole fra Everton. Defoe har været rigtig god i december måned, men jeg mangler stadigvæk lidt mere fra ham, det er ikke godt nok bare at være god i en måned, han skal være mere stabil fremover.

Jeg bliver desværre ikke nævnt i top 3 over månedens træner for december, men jeg modtager dog en 2. plads i konkurrencen om at blive årets manager i Sydamerika. Det er hovedsageligt pga. min sejr med Brasilien i den olympiske fodboldturnering.

Veteranen Henry kunne juble
over endnu en scoring

18. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,80   Uafgjort: 3,00    West Ham: 4,00

Arsenal - West Ham (13)        5-1      (2-0)
1-0 Thierry Henry (8)
2-0 David Villa (40)
2-1 Giovanni Torre (53)
3-1 Tomas Rosicky (62)
4-1 David Villa (64)
5-1 Carlos Vela (90+1)

MOM: Micah Richards (9)

Endelig flyder spillet som jeg gerne vil have det. West Ham spillerne er statister og selv efter Torre udnytter en mulighed efter et koncentrationssvigt i vores forsvar, så er de aldrig i nærheden af at få points i mod os. Jeg håber vi kan viderebringe spillet til de kommende kampe, så vi for alvor kan få kontakt og muligvis passere Chelsea i toppen af ligaen. Allerførst venter Stockport i Fa Cuppen i en kamp, vi bare skal vinde.

3. runde i FA Cup
Odds: Stockport: 16,00   Uafgjort: 6,50    Arsenal: 1,10

Stockport (D2) - Arsenal            0-2      (0-0)
0-1 Laurent Leclerc (59)
0-2 John Leacock (selvmål, 73)

MOM: Aliaksandr Hleb (8)

Vi går videre efter en noget rodet affære. Det er svært, at få spillet til at flyde, når vejret er dårligt, banen er pløret og modstanderne jagte spillerne som vilde, men vi klarede det og er videre til 4. runde, hvor vi møder Sunderland fra League One, de er rykket ned fra The Championship sidste år.

Arsenal sælger spiller til rivalerne
Roman gav grønt lys til handlen

Arsenal solgte i dag en af deres unge talenter til lokalrivalerne fra Chelsea. Det var den 20-årige venstre back Sean Edwards, der havde fanget Van Gaal's interesse og sammen med Roman Abramovich accepterede han Arsenal's krav på 72.500.000 kr. for den irske venstre back. Det var ikke kun Arsenal, der fik glæde af handlen, men også Edwards' tidligere klub Derry City. De kunne sætte 14.000.000 kr. ind på deres konto pga. en videresalgsklausul.

Arsenal fik også glæde af en videresalgsklausul, da de modtog 50.000.000 kr. i forbindelse med Theo Walcott's skifte fra Sampdoria til Real Madrid. Madrid betaler 125.000.000 kr. for Walcott og da Arsenal har en klausul, der giver dem ret til 40 procent af handlen kunne de sætte endnu flere penge ind på kontoen. Spørgsmålet er nu om, der skal købes ind for disse penge.

I vores næste kamp mod Spurs i Carling Cuppen, vælger jeg at forsøge en lidt mere defensiv taktik, hvor vi kun spiller med en på toppen og fem på midtbanen i en 4-4-1-1 formation. Vi må desværre se bort fra vores unge svenske målmand Andreas Johansson, der i dag brækkede armen til træning, denne skade holder ham ude i 4 uger, så det bliver Given, der skal vogte målet i den næste måneds tid.

Carling Cup - 1. semifinale
Tottenham - Arsenal     0-2       (0-1)
0-1 Wesley Sneijder (34)
0-2 Matt Payne (55)
Henry alvorligt skadet!

MOM: Wesley Sneijder (8)

Taktikændringen giver pote og vi vinder en sikker sejr på 2-0 på White Hart Lane. Vi kontrollerer kampen og holder Spurs fra de store chancer. De stiller så heller ikke i allerstærkeste opstilling, men de havde alligevel spillere med, der burde og kunne have givet os problemer, så jeg er meget tilfreds med spillerne.

Thierry Henry udgik desværre i kampen mod Spurs pga. smerter i lægmusklen og det viser sig desværre at det er en ret alvorlig muskelskade, der kan holde ham ude i op til 2 måneder. Det er ikke rart at skulle se bort fra den rutinerede spiller i så lang tid og i så vigtige kampe der venter.

Jeg vil helt sikkert forsøge mig med den nye 4-4-1-1 igen i vores næste kamp, da det er en meget svær udekamp mod et af ligaens tophold, Birmingham der lige nu er nummer 4 i Premier League.

19. turneringskamp i Premiership
Odds: Birmingham: 2,75   Uafgjort: 3,20    Arsenal: 2,25

Birmingham (4) - Arsenal        1-0      (1-0)
1-0 Demy De Zeeuw (9)

MOM: Demy De Zeeuw, Birmingham (8)

Hvis vi ikke snart begynder at vinde eller bare for point med hjem fra vores udebanekampe igen, så kan vi ligeså godt sige farvel til mesterskabet, da både Chelsea og Tottenham kan finde ud af at hente point væk hjemmefra. Nu bliver de næste to hjemmekampe mod Man U og Everton pludselig meget afgørende for vore titeldrømme i denne sæson.

Vela blev matchvinder i dag

20. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 2,50   Uafgjort: 3,00    Man Utd: 2,62

Arsenal - Man Utd (3)        2-1      (1-0)
1-0 Steven Taylor (38)
1-1 Wayne Rooney (54)
2-1 Carlos Vela (62)

MOM: Aliaksandr Hleb (8)

En utrolig vigtig sejr både for vores placering men så sandelig også for moralen og selvtilliden i truppen. Vi spiller godt og kommer til en del chancer og det er naturligvis befriende, da Vela scorer et oplæg fra Rosicky efter en times spil. Efter det havde begge hold chancer til scoringer, men det blev heldigvis ved 2-1 til os.

21. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 2,25  Uafgjort: 3,20    Everton: 2,75

Arsenal - Everton (6)        2-0     (0-0)
1-0 Stuart Reid (70)
2-0 Matt Payne (90+4)

MOM: Matt Payne (8)

En sejr vi aldrig skulle have haft, da det rent faktisk er Everton, der har de største chancer. Vi kender bare besøgstiden i dag og så kan vi sætte 3 points ind på kontoen efter vores to stjerneskud Reid og Payne sørger for målene. Vi er nødt til i fremtiden, at for lukket bedre af for vores modstandere, for jeg synes vi giver alt for mange chancer væk i vores kampe.

Defoe sendte os i finalen

Carling Cup - 2. semifinale
Arsenal - Tottenham     1-2       (1-1)
0-1 Dimitar Berbatov (18)
1-1 Jermain Defoe (27)
1-2 Daniel Galbraith (68)

MOM: David Button, målmand for Spurs (8)

Det var en mærkelig kamp, vi spillede mod Spurs idag. Vi gør det uden grund spændende, da de egentlig ikke har nogle rigtige chancer og selvom det er Defoe's scoring, der bringer os i finalen, så er det ham, der er den helt store synder, da han brænder omkring 4-5 oplagte muligheder på Tottenham's keeper Button.

Tomas var manden
bag det sene sejrsmål

FA Cup - 4. runde
Odds: Sunderland: 8,00  Uafgjort: 4,00    Arsenal: 1,33

Sunderland (D2) - Arsenal       1-2       (0-1)
0-1 Jermain Defoe (45+1)
1-1 Craig Davies (60)
1-2 Tomas Rosicky (90+3)

MOM: Micah Richards (8)

I dag spiller vi som et typisk tophold, der møder et noget dårligere hold. Vi prøver at kontrollere og det går også fint indtil de scorer, så går der total indianerbold i den men lange afleveringer og sjusket spil, men som et toophold nu engang gør, så vinder vi alligevel på en scoring dybt inde i dommerens tillægstid. Det er rart at tage sejren i dag, så vi slipper for en omkamp på Emirates senere. Lodtrækningen til 5. runde giver os hjemmebane mod Ipswich.

Rafinha
Abenzoar

Udskiftning i Arsenal

Arsenal præsenterede i dag den 27-årige Rafinha som ny spiller i klubben. Den brasilianske højre back skifter fra spanske Sevilla som modtager 95.000.000 kr. for ham. Med dette køb har Arsenal nu brugt omkring 900.000.000 kr. på spillerkøb i år. Mange mener, at hvis Arsenal ikke formår at vinde titler i denne sæson efter denne satsning, så vil man bede manager Jesper Nissen forlade posten som manager for klubben.
Udover spillerindkøbet, kunne Arsenal samtidig oplyse om salget af deres normale højre back Loic Abenzoar. Han er blevet solgt til AC Milan for 50.000.000 kr. hvoraf de 12.000.000 vil blive betalt til Fiorentina pga. en videresalgsklausul.

22. turneringskamp i Premiership
Odds: Coventry: 7,50   Uafgjort: 3,75    Arsenal: 1,40

Coventry (12) - Arsenal         0-1      (0-1)
0-1 Karl Svensson (42)
Rødt kort til Martin Spelmann (44)

MOM: Francesc Fabregas (8)

Vi vinder endelig igen på udebane og vi styrer kampen fuldstændig frem til det 92. minut, hvor spillerne åbenbart bliver nervøse og tillader flere store muligheder til Coventry, som de heldigvis brænder.

Stillingen i Premier League kommer ikke med i denne update pga. tekniske problemer, men jeg kan fortælle at vi er nummer 2 efter Chelsea og foran Tottenham.
« Seneste Redigering: 16 Dec 2006, 22:49 af Metsu1 » Logged

N17
Manager

« Svar #363: 16 Dec 2006, 22:43 »

super update Smiley Kan dog ikke li at hører Defoe og Arsenal i samme sætning Skuffet

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Metsu1
Manager

« Svar #364: 16 Dec 2006, 22:46 »

super update Smiley Kan dog ikke li at hører Defoe og Arsenal i samme sætning Skuffet

Mange tak  Wink

Hehe, nej det må ikke være sjov læsning for en Spurs fan  Wink (jeg er også selv mere Spurs fan end Arsenal  Thumbs Up )

Badefar
Manager

« Svar #365: 16 Dec 2006, 22:48 »

super super super super god blog godt skrevet spændende og så pynter det jo at det er med min anden favorit klub

Metsu1
Manager

« Svar #366: 16 Dec 2006, 22:51 »

super super super super god blog godt skrevet spændende og så pynter det jo at det er med min anden favorit klub

Tusind tak for de pæne ord, jeg er glad for, at du kan lide bloggen, det gør det kun sjovere for mig, at der bliver fulgt med og smidt en kommentar i ny og næ  Thumbs Up

Metsu1
Manager

« Svar #367: 18 Dec 2006, 01:25 »

FEBRUAR 2013

Månedens priser - Total Arsenal dominans!

I dag blev der uddelt priser til de bedste i januar måned og der var et hold, der var totalt dominerende.
Arsenal tog 1. pladsen i alle tre kategorier. Det var Steven Taylor, der vandt prisen som månedens bedste spiller foran Joseph Yobo fra Everton på 2. pladsen og Michael Dawson fra Tottenham på 3. pladsen.
I konkurrencen månedens unge spiller vandt Stuart Reid fra Arsenal foran Lee Blaney fra Ipswich og Jamie Weston fra Everton.
Jesper Nissen fra Arsenal vandt sin tredje månedens manager titel. Denne gang henviste han Steve Bruce fra Man Utd til 2. pladsen og på 3. pladsen var det Alan Irvine fra Everton.

Steven Taylor gjorde forskellen i dag

23. turneringskamp i Premiership
Odds: West Brom: 5,50   Uafgjort: 3,60    Arsenal: 1,50

West Brom (15) - Arsenal         2-4      (0-0)
1-0 Yannick Djalo (49)
1-1 Steven Taylor (67)
2-1 Edgar Manuchayan (69)
2-2 Hatem Ben Arfa (72)
2-3 Steven Taylor (75)
2-4 David Villa (80)

MOM: Steven Taylor  (9)

Det her må være en af de mest mærkelige kampe, jeg nogensinde har været med i. 1. halvleg er en meget kedelig affære, hvor vi nok er dem, der er tættest på at score. Så skal jeg da lige love for, at spillerne går amok i 2. halvleg, men først efter vi er kommet bagud 2-1. Heldigvis er Taylor stærk i hovedspillet og han scorer sine to mål efter hjørnespark.
Med denne sejr indtager vi 1. pladsen a point med Spurs, hvor der er trængsel i toppen

24. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,57  Uafgjort: 3,50    Middlesbrough: 5,00

Arsenal - Middlesbrough (10)        2-0     (2-0)
1-0 David Villa (3)
2-0 Jermain Defoe (41)

MOM: David Villa (8)

Dejligt med en mere sikker indsats og sejr mod et af de hold, der godt kan drille os. Middlesbrough var dog ikke farlige idag. Desværre måtte vi udskifte både Rosicky og Fabregas i løbet af kampen og efterfølgende viser det sig, at de er ude i omkring 3 uger hver.

zzzzzzzzz

25. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,40  Uafgjort: 3,75    Man City: 7,50

Arsenal - Man City (8)        0-0     (0-0)

MOM: Giorgio Chiellini, Man City (8)

En frygtelig kamp, vi mangler i den grad kreativitet på midtbanen og City styrer os med hård hånd. Der er ingen af os der har de helt store chancer, den største er dog City's, da de et kvarter før tid rammer stolpen. Det mest irriterende er at vi mister Rafinha i en - to måneder med en skade.

26. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,16  Uafgjort: 6,00    Leicester: 11,00

Arsenal - Leicester (20)        3-2     (0-0)
1-0 Carlos Vela (51)
2-0 Kolo Toure (73)
2-1 Aaron Burns (78)
3-1 Adam Randall (82)
3-2 Liam Lawrence (90)

MOM: Wesley Sneijder (8)

Crouch var rigtig god i dag

FA Cup - 5. runde
Odds: Arsenal: 1,33  Uafgjort: 4,00    Ipswich: 8,00

Arsenal - Ipswich (PRM)       0-3       (0-1)
0-1 Peter Crouch (str 10)
0-2 Lee Blaney (28)
0-3 Peter Crouch (49)

MOM: Peter Crouch (9)

Så skete det!! Dagen hvor intet ville lykkedes. Jeg er glad for, at det var i FA Cuppen, det skete. Nu skal folk hurtigst muligt glemme denne kamp og fokusere på Champions League opgøret mod Celtic, der er vores næste kamp. Efter den er det tid til Carling Cup finalen mod Man United, så folk skal bare se at komme videre. Det positive er, at vi nu kan holde fuld fokus på mesterskabet og Champions League.

Champions League, 1. Knockout Runde, 1. kamp

Celtic  -  Arsenal            1-1        (0-0)
0-1 Hatem Ben Arfa (76)
1-1 Shaun Maloney (str 90)

MOM: Jack Hobbs, Celtic (9)

Vi holder dem fra sejr, men uha hvor bliver vi presset i store dele af kampen. Det er heldigt, at vi rejser tilbage til London med det ene point, vi var lige ved at vinde, men de får et straffespark til allersidst, der giver den fortjente udligning.

Carling Cup Finale fra Wembley, London
Manchester United - Arsenal
4,50  -  3,25  -  1,66

Formationerne

Kick-off

Der er 89.971 tilskuere på plads til dagens kamp, som dommeren fløjter igang nu.

5. min: Det har været meget stille i de første 5 minutter, hvor det faktisk kun er os, der har haft et enkelt skud på mål.
Villa scorer til 1-0

9. min: Schmeichel sparker et langt udspark, hvor Taylor vinder hovedstødsduellen mod Van Persie. Han header bolden til Fabregas, der spiller bolden frem men den bliver blokeret, Rosicky opsnapper bolden som han sender ud til Ben Arfa på venstrekanten, der spiller Villa helt fri... han er alene med Schmeichel.... og HAN SCORER SIKKERT TIL 1-0, hvilken fremragende aflevering fra Ben Arfa, der splitter United forsvaret.

17. min: Vi har et frispark i venstre side som Hleb tager sig af. Taylor får fat i bolden, men Schmeichel kaster sig frem i skuddet og får det blokeret, Hleb lægger bolden ind igen, men Richards header lige forbi. Vi har kontrol over kampen i øjeblikket.
Rooney jubel over
udligningen til 1-1

23. min: Langt udspark igen fra Schmeichel, Mascherano kommer højest, bolden ender hos Van Persie, der spiller den retur til Mascherano, der med en dyb stikning spiller Rooney helt fri og HAN UDLIGNER TIL 1-1 med et lille lob henover den fremstormende målmand Johansson. En flot scoring men ikke fortjent efter spil og chancer.
Defoe gør det til 2-1

25. min: Richards spiller bolden frem til Rosicky, der sender den videre til Fabregas. Cesc stikker en bold i dybden til Defoe, som som dribler udenom Heinze og DEFOE UDPLACERER SCHMEICHEL - 2-1 og igen en flot scoring, vi slår hurtigt tilbage efter udligningen.

39. min: Ben Arfa har bolden på venstrekanten, han slår bolden indover, men O'Shea opsnapper bolden og sparker væk. Richards mistimer sit opspring og Rooney er fri, men han sparker forbi, da Taylor når tilbage og får ham presset. Richards har ikke været for god i 1. halvleg indtil nu.

44. min: Hjørnespark fra Hleb og flot hovedstød fra Richards, som Schmeichel dog for reddet og endda holder fast i bolden. Det var tæt på 3-1.

PAUSE

51. min: Baines har bolden i venstre side og slår et langt indlæg, som Jesus Navas får fat i og HAN SCORER TIL 2-2....... nej, der er dømt offside, målet gælder ikke. Man kan på den langsomme gengivelse se, at det er helt korrekt.

55. min. United spiller bolden rundt midt på banen. Downing får bolden i venstre side og snyder Toure, han lægger bolden indover.... det bliver farligt...men Johansson kaster sig ud i bolden og får den pareret væk, Clichy sparker den ud.

63. min: Der er virkelig gang i den og vi har især haft mange afslutninger de seneste minutter. Pludselig er Rooney fri på midten, han finder Van Persie som er fri, men han skyder forbi, det var en stor chance.

81. min: Efter den flotte spil og de mange chancer for 20 minutter siden er kampen fladet noget ud. United har ændret til en 4-4-2 opstilling, men det har ikke rigtig hjulpet. Vi har frispark 25 meter ude, det er Ben Arfa, der tager frisparket, men han sparker den langt forbi.
Ben Arfa med 2 assists idag
Arsenal tager trofæet

83. min: Sneijder tager hjørnespark og Richards kommer højest ved forreste stolpe, men BAINES REDDER DEN PÅ STREGEN men bolden rammer Heinze og er på vej i mål, men GUZMAN FÅR OGSÅ REDDET PÅ STREGEN, hvilken chance til os for at få lukket kampen.

88. min: Vi har endnu et hjørnespark som Ben Arfa sender ind over, denne gang er det Defoe, der løber til forreste OG HAN PRIKKER BOLDEN I MÅL - 3-1, Defoe's anden scoring og det må være kampens afgørelse. Endelig scorer vi og vi er fortjent foran med 2 mål.

93. min: Dommeren fløjter kampen af og vi har vundet Carling Cuppen, sikke en fremragende kamp af spillerne, der virkelig viser vilje i dag.

Manchester United - Arsenal      1-3      (1-2)
0-1 David Villa (9)
1-1 Wayne Rooney (23)
1-2 Jermain Defoe (25)
1-3 Jermain Defoe (89)

MOM: Jermain Defoe (9)

Vi vinder Carling Cuppen og samtidig en check på 11.000.000 kr. Se med i næste update, hvor vi skal ud i det drabelige returopgør mod Celtic på hjemmebane.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #368: 18 Dec 2006, 07:32 »

Rigtig godt du vandt finalen. Lidt ærgelig du tabte til Crouch og co. Men ellers fine resultater. BARE FORSÆT

Hala Madrid!

Badefar
Manager

« Svar #369: 18 Dec 2006, 10:34 »

flot sejr over united elsker at se at arsenal vinder.

Du gør det super du må aldrig stoppe

Metsu1
Manager

« Svar #370: 18 Dec 2006, 19:32 »

flot sejr over united elsker at se at arsenal vinder.

Du gør det super du må aldrig stoppe

Tak skal du have, det lunede med en lille pokal i pokalskabet  Wink

Jeg kan ikke love dig, at jeg aldrig stopper, men som det ser ud nu, tager jeg da et par sæsoner eller tre mere med spillet, så må vi se om det bliver i Arsenal.

Metsu1
Manager

« Svar #371: 18 Dec 2006, 23:58 »

MARTS 2013

Jeg vinder igen prisen som månedens manager og har nu vundet titlen 4 gange. Det lover godt i konkurrencen om at blive årets manager ;-)

O'Brien var bedste mand
hos Newcastle i dag

27. turneringskamp i Premiership
Odds: Newcastle: 5,00   Uafgjort: 3,50    Arsenal: 1,57

Newcastle (17) - Arsenal     1-0      (1-0)
1-0 Branamir Kosstadinov (2)

MOM: Joey O'Brien, Newcastle (8)

Endnu engang spiller vi ikke godt på udebane. Sådan en indsats der bliver leveret idag er bare ikke godt nok, jeg gider ikke se på sådan en gang alibi fodbold. Jeg ved ikke, hvad det er præcis, der er galt, men det virker som om, at spillerne er sikre på sejren end kampen er gået i gang.

28. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,16  Uafgjort: 6,00    Leicester: 11,00

Arsenal - Leicester (20)      2-0     (0-0)
1-0 Adam Randall (14)
2-0 Wesley Sneijder (37)
James McFadden brænder straffe (90+1)

MOM: Alexander Johansson (8)

Jeg giver den unge Adam Randall chancen fra start i dag og han takker hurtigt for tilliden ved at bringe os foran 1-0 efter et lille kvarters tid. Derefter er det Leicester, der presser og presser, vi spiller igen passivt, men en scoring fra Sneijder giver lidt ro og til sidst redder vores unge svenske målmandstalent Johansson et straffe, så vi holder nullet i dag.

Champions League, 1. Knockout Runde, 2. kamp
Arsenal - Celtic  
0-1 Stein Huysegems (13)
1-1 Hatem Ben Arfa (21)
2-1 Thierry Henry (29)
3-1 Micah Richards (86)

MOM: Hatem Ben Arfa (9)

Vi går videre med samlet 4-2 efter en meget tæt kamp mod de skotske mestre. Huysegems er lidt af en skrækmodstander for mig, da han oftest scorer mod mine hold, heldigvis var hans scoring i dag ikke nok til at Celtic kunne indløse billet til Champions League. De øvrige 7 hold i kvartfinalen er: Chelsea, Real Madrid, Juventus, Valencia, Atletico, Bayern München og Barcelona.

Arsenal manager møder gammel klub!

Efter dagens lodtrækning til Champions League kvartfinalerne stod det klart, at kvartfinalekampene i årets udgave af den prestigefyldte turnering bliver noget helt spicielt for Arsenal manager Jesper Nissen. Hans nuværende hold Arsenal blev nemlig trukket sammen med det spanske mesterhold og Jesper Nissen's tidligere klub Real Madrid. Det lykkedes os at få denne kommentar fra manageren. "Det er en utrolig spændende lodtrækning for os og jeg tror og håber på, at mit kendskab til Real kan være afgørende i de to kampe, som jeg forventer bliver nogle meget tætte og velspillede kampe".
De øvrige kampe i kvartfinalen er: Chelsea - Valencia, Juventus - Bayern München og Barcelona - Atletico.

29. turneringskamp i Premiership
Odds: Ipswich: 5,00   Uafgjort: 3,50    Arsenal: 1,57

Ipswich (17) - Arsenal       0-0      (0-0)

MOM: Micah Richards (8)

Endnu en gang formår vi ikke at vinde på udebane mod et af ligaens bundhold. Selvom kampen ender 0-0, så er der en del chancer i begge ender. Jeg synes dog klart vi har de største, men igen er der ikke nok skarphed i de afgørende øjeblikke. Jeg ved jeg har sagt dette her en del gange efterhånden, men vi skal til at vinde de her udekampe og den næste udekamp er særdeles vigtig, da det er ude mod selveste Chelsea i et topopgør, der kan blive meget afgørende for mesterskabets placering.

STORMØDE PÅ STAMFORD BRIDGE!

30. turneringskamp i Premiership
Chelsea - Arsenal
1,66  -  3,25  -  4,50

Lukas er en målmaskine

Så er det blevet tid til at møde Chelsea for første gang i denne sæson. Jeg har valgt at bruge min sædavanlige 4-4-2 opstilling mod topholdet, men det bliver dog med en lidt mere defensiv mentalitet end sædvanlig. Jeg har desuden sagt til Richards og Taylor i centerforsvaret, at de skal være meget opmærksomme på Podolski, der fører topscoreristen suverænt i denne sæson.
Rosicky gør det til 1-0

Vi er startet kampen bedst og har allerede haft en afslutning efter mindre end et minut, der sker dog ikke så meget i kampen indtil videre, spillet foregår meget på midtbanen og begge hold er faktisk kun farlige ved standardsituationer .
Efter 30 minutter falder der dog en scoring og DET ER TOMAS ROSICKY, der gør det til 0-1 efter flot oplæg af Ben Arfa fra venstrekanten, Ben Arfa blev sat i gang af en fejlaflevering fra Vincent Kompany.
Efter scoringen sidder vi på det hele og vi 3 rigtig gode muligheder ved Lennon, Defoe og Rosicky, men de brænder desværre alle på en velspillende Cech i Chelsea målet.
Ved pausen er stillingen stadig 1-0 til os og det er fuldt fortjent efter en halvleg, vi faktisk har styret fuldstændig. Jeg siger til spillerne at de skal holde dampen i 2. halvleg, så skal vi nok vinde denne her kamp.
Richards bliver endnu engang
 Man of the Match

Kort inde i 2. halvleg bringer Steven Taylor os foran 2-0 efter et hovedstød fra et hjørnespark, troede jeg i hvert fald, men han har åbenbart skubbet lidt til Cech i målet og derfor bliver scoringen desværre annulleret.
Chelsea virker nærmest lammet i deres spil og vi skal helt hen i det 67. minut før de har deres første reelle afslutning på mål i anden halvleg, hvis de ikke snart finde på noget, så kører vi denne her sejr sikkert hjem.
Med 10 minutter igen er billedet det samme, vi sidder på spillet og Chelsea har ingen modspil, jeg har sat Henry ind for Villa, da han er bedre til at holde på bolden end Villa.
Pludselig har Chelsea chancen til udligning, det er Diego der løber i dybden og runder Johansson i vores mål, men på mirakuløs vis får han skudt ved siden, det var en kæmpe chance og en af de eneste i kampen til Chelsea.
VI VINDER KAMPEN 1-0 efter 94 minutter fløjter dommenen kampen af, det var ikke den mest seværdige kamp, men vi vinder fortjent og tager de 3 points med os hjem idag.

Chelsea (1) - Arsenal        0-1      (0-0)
0-1 Tomas Rosicky (30)

MOM: Micah Richards (9)

31. turneringskamp i Premiership
Odds: Arsenal: 1,50  Uafgjort: 3,60    Reading: 5,50

Arsenal - Reading (18)      2-1     (1-0)
1-0 David Villa (1)
2-0 Jermain Defoe (68)
2-1 Leroy Lita (90+2)

MOM: Leroy Lita, Reading (8)

Endnu en sejr og det ser for alvor ud som om vi har fundet formen på det helt rigtige tidspunkt. Det eneste der er mega irriterende er, at det er total unødvendigt, at vi lukke Reading ind i kampen med et mål til allersidst i kampen. Vi burde også have smækket dem total, da vi rammer stolpen hele 4 gange i kampen og vi har 17 afslutninger, så Reading er heldige med at de slipper fra os med et hæderligt nederlag.

Så er der en stilling efter ca. 30 spillede kampe:
« Seneste Redigering: 19 Dec 2006, 00:01 af Metsu1 » Logged

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #372: 21 Dec 2006, 08:33 »

Metsui du vinder snart månedens blog for denne her syntes jeg er fantastisk. Også fine resultater du har fået. Kan man ikke få et SS af din taktik?

Hala Madrid!

Metsu1
Manager

« Svar #373: 21 Dec 2006, 10:29 »

Metsui du vinder snart månedens blog for denne her syntes jeg er fantastisk. Også fine resultater du har fået. Kan man ikke få et SS af din taktik?

Mange tak for rosen, det ville da lige være prikken over i'et, hvis jeg kunne vinde månedens blog  Wink

Men jeg er faktisk bare glad for, at der er nogen der følger med og ligesom dig, smider en kommentar om bloggen (at den så er positiv er jo bare fedt  Thumbs Up )

Så snart jeg har fri fra arbejde, smider jeg et SS af min taktik for både hjemme og udebane.

Metsu1
Manager

« Svar #374: 21 Dec 2006, 18:05 »

Kan man ikke få et SS af din taktik?

Som lovet et SS af taktik hjemme og ude, som du kan se, er der ikke noget "vildt" i dem  Wink

Hjemmebanetaktik

Den ene af de centrale midtbanespillere har meget kreativ frihed og er offensiv, mens den anden er mere defensiv og ikke tager alle løb med frem, når vi har bolden. Angriberne er sat til at angribe fuldt ud og samtidig presse modstanderne meget.

Udebanetaktik

ER der ikke så meget at sige til, andet end jeg prøver at kontrolle spillet, når jeg er på udebane (men det lykkes ikke altid  Opstemt )

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010