home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 430 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Spillernes stats
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Spillernes stats  (Læst 9032 gange)
Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #15: 02 Nov 2012, 23:06 »

Tja, jeg har også brændt samtlige af mine straffespark. Så mon ikke der er tale om en lille bug?

Jeg har også scoret på alle mine stort set! Smiley
- Har brændt en 3-4 stykker.

Undrer mig dog over de få røde kort der bliver givet mig. Er igang med 7. sæson og har hidtil kun fået 1 direkte rødt, til trods for jeg spiller med hårde tacklinger og pres på.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #16: 02 Nov 2012, 23:12 »

Undrer mig dog over de få røde kort der bliver givet mig. Er igang med 7. sæson og har hidtil kun fået 1 direkte rødt, til trods for jeg spiller med hårde tacklinger og pres på.

Hold da kæft der er det lige anderledes med mig, jeg har mine indstillinger på "afvent mere" og "standard" tacklinger, og indkassere i mellem 5-7 røde kort pr. sæson.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #17: 03 Nov 2012, 12:52 »

C. Ronaldo rammer nu også ganske fint. Jeg tror det handler om hvordan vi definere de forskellige egenskaber. At han f.eks. kun har 6 i arbejdsstyrke skal nok ses i lyset af, at han sjældent bidrager i det defensive arbejde. nuvel, han kan nogle gange være god til at tage et tilbageløb, men han bidrager altså sjældent i det defensive arbejde, hvilket jeg tror at egenskaben er et udtryk for. Sagt med andre ord, han skal bruges offensivt i FM, uden defensive pligter what so ever...

Desuden passer det egentlig ganske fint med hans koldblodighed. Jeg har sjældent set ham være koldblodige foran målet. Han plejer jo nærmest bare at hamre til bolden med fuld kraft - Hvilket ikke er et udtryk for at være koldblodig, da han i så fald i stedet vil placere bolden. Tilgengæld har han gode egenskaber i langskud og afslutninger, hvilket også passer bedre til ham..
Hvis workrate er udslag for hvor defensivt han kæmper giver det mening, for ser ham i presspillet som yderst aktiv.
Mht. hans koldblodighed foran målet giver jeg dig lidt ret, men han sparker jo ikke hovedløst i disse situationer, for ellers ville hans udnyttelse ikke være så imponerende høj.
Til gengæld viser han enorm koldblodighed når han udfordrer i én mod én situationerne, så derfor vil jeg mene en 15 stykker ville være mere passende, men det skulle da også være mærkeligt hvis vi alle var enige i alle attributter Rullende Øjne
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #18: 03 Nov 2012, 14:38 »

Hvis workrate er udslag for hvor defensivt han kæmper giver det mening, for ser ham i presspillet som yderst aktiv.
Mht. hans koldblodighed foran målet giver jeg dig lidt ret, men han sparker jo ikke hovedløst i disse situationer, for ellers ville hans udnyttelse ikke være så imponerende høj.
Til gengæld viser han enorm koldblodighed når han udfordrer i én mod én situationerne, så derfor vil jeg mene en 15 stykker ville være mere passende, men det skulle da også være mærkeligt hvis vi alle var enige i alle attributter Rullende Øjne

Jeg tror ikke at koldblodighed har nogen effekt i én mod én situationer. Jeg tror mere at det er et udtryk for at bevare hovedet koldt i presset situationer. Enten når man skal scorer, og man bliver presset af en modstander, eller man som spiller vil forsøge at spille sig ud af en presset situation.

Angående Ronaldo, så er det jo netop derfor han har så høj rating i afslutninger. Du ser ham jo sjældent lobbe bolden over målmanden, som man ser det med Messi. Ronaldo hamre for det meste til bolden, og det gør han også utrolig godt, hvorfor han har 18 i afslutninger.

Sådan lige umiddelbart, så syntes jeg nu at de stats rammer meget godt.
Logged

jones-gf
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #19: 04 Nov 2012, 15:26 »





Desuden passer det egentlig ganske fint med hans koldblodighed. Jeg har sjældent set ham være koldblodige foran målet. Han plejer jo nærmest bare at hamre til bolden med fuld kraft - Hvilket ikke er et udtryk for at være koldblodig, da han i så fald i stedet vil placere bolden. Tilgengæld har han gode egenskaber i langskud og afslutninger, hvilket også passer bedre til ham..



Kan ikke begribe at du siger Ronaldo kun hamrer bolden ind i målet, har da set mange gange hvor han chipper den ind eller ligger den lige så stille ind i målet.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #20: 04 Nov 2012, 15:31 »

Kan ikke begribe at du siger Ronaldo kun hamrer bolden ind i målet, har da set mange gange hvor han chipper den ind eller ligger den lige så stille ind i målet.

Fair nok, jeg ser ikke vildt mange kampe med ham. Men i min optik - begrundet ud fra de kampe jeg nu engang har set med ham, så er jeg enig i at han er en fremragende afslutter, men bestemt ikke en jeg vil forbinde med at være  specielt koldblodighed.

Jeg har aldrig set ham i en meget presset situation, gøre noget ekstraordinært. Ofte så hamre han jo bare bolden ind, og "håber på det bedste".
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #21: 04 Nov 2012, 15:34 »

Synes godt at talenterne på 15 år måtte ændre kropshøjde og vægt i løbet af årene...
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #22: 04 Nov 2012, 16:13 »

Synes godt at talenterne på 15 år måtte ændre kropshøjde og vægt i løbet af årene...
Haha ja, det lyder noget urealistisk. Jeg er selv 15 år, og tvivler på jeg ser sådan her ud højde- og vægtsmæssigt om 10 år.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #23: 04 Nov 2012, 17:28 »

Jeg tror ikke at koldblodighed har nogen effekt i én mod én situationer. Jeg tror mere at det er et udtryk for at bevare hovedet koldt i presset situationer. Enten når man skal scorer, og man bliver presset af en modstander, eller man som spiller vil forsøge at spille sig ud af en presset situation.

Angående Ronaldo, så er det jo netop derfor han har så høj rating i afslutninger. Du ser ham jo sjældent lobbe bolden over målmanden, som man ser det med Messi. Ronaldo hamre for det meste til bolden, og det gør han også utrolig godt, hvorfor han har 18 i afslutninger.

Sådan lige umiddelbart, så syntes jeg nu at de stats rammer meget godt.

Nu roder du lidt de forskellige skills sammen crazy

Finishing har intet at gøre med hvor hårdt spilleren skyder, men hvor stor hans præcision er og indirekte hvor skæve vinkler han kan afslutte fra. Det er evnen til at ramme præcis der hvor han sigter, hvad enten der er tale om et vristspark, en inderside eller yderside. Spillerens skudstyrke kan i og for sig ikke læses i nogen skills, men derimod om han har de rette foretrukne træk.

Derudover, så er koldblodighed en skill der tæller ind i mange situationer. Du nævner selv afslutninger fra en presset situation, hvor målmand og forsvar står tæt omkring ham. Derudover tæller dødbolde (her synes jeg Ronaldo er ret kølig) - frispark såvel som straffespark. En koldblodig spiller vil heller ikke have lige så stor tendens til at lave fæle afbrændere, dårlige tacklinger og lignende i slutningen af kampen, hvor holdet er bagud eller skal forsvare en snæver føring.

Koldblodighed er, som de fleste mentale skills, færdigheder der spiller ind i rigtig mange situationer, men mere som støtteskills end skills med direkte indflydelse på én situation af spillet som de tekniske ofte har det.

Nu ved jeg ikke hvad Ronaldo er sat til, men koldblodighed havde jeg nok vurderet ham til en 13-15 stykker. Han kan godt have tendens til at blive frustreret når det kører skidt for holdet i en kamp. Det går ud over hans effektivitet. Men når det kører, så er han jo ekstremt kølig og kan nærmest overkomme enhver situation uanset pres fra modspillere.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

El Jefe
Gæst
 
Sv: Spillernes stats
« Svar #24: 04 Nov 2012, 17:35 »

Pluto (L)

Når det kommer til stats, er der ingen, der har noget på den mand.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #25: 04 Nov 2012, 17:40 »

Forskellen mellem Messi og Ronaldo er fin. Den afspejler virkeligheden ret godt.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #26: 04 Nov 2012, 18:10 »

Haha ja, det lyder noget urealistisk. Jeg er selv 15 år, og tvivler på jeg ser sådan her ud højde- og vægtsmæssigt om 10 år.
Det er da også det han siger Wink Men vil tro, at grunden til de ikke har gjort det,er at de hellere vil videreudvikle spillet på andre områder Opstemt
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #27: 04 Nov 2012, 18:40 »

Pluto (L)

Når det kommer til stats, er der ingen, der har noget på den mand.

Tror nu nok der er folk der har endnu bedre styr på dem end mig, men nu har jeg læst så mange artikler om det og kontaktet SI så mange gange om det, at jeg føler jeg kan udtale mig som jeg gør Peace

Men tak crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

jokke
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #28: 04 Nov 2012, 21:41 »

Det er da også det han siger Wink Men vil tro, at grunden til de ikke har gjort det,er at de hellere vil videreudvikle spillet på andre områder Opstemt
Ja, jeg giver ham også ret Opstemt
Logged

Pjævs
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #29: 04 Nov 2012, 21:53 »



Jeg har aldrig set ham i en meget presset situation, gøre noget ekstraordinært. Ofte så hamre han jo bare bolden ind, og "håber på det bedste".

Plat udtalelse!
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010