home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 532 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Spillernes stats
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Spillernes stats  (Læst 9021 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #30: 05 Nov 2012, 16:34 »

Nu roder du lidt de forskellige skills sammen crazy

Finishing har intet at gøre med hvor hårdt spilleren skyder, men hvor stor hans præcision er og indirekte hvor skæve vinkler han kan afslutte fra. Det er evnen til at ramme præcis der hvor han sigter, hvad enten der er tale om et vristspark, en inderside eller yderside. Spillerens skudstyrke kan i og for sig ikke læses i nogen skills, men derimod om han har de rette foretrukne træk.

Derudover, så er koldblodighed en skill der tæller ind i mange situationer. Du nævner selv afslutninger fra en presset situation, hvor målmand og forsvar står tæt omkring ham. Derudover tæller dødbolde (her synes jeg Ronaldo er ret kølig) - frispark såvel som straffespark. En koldblodig spiller vil heller ikke have lige så stor tendens til at lave fæle afbrændere, dårlige tacklinger og lignende i slutningen af kampen, hvor holdet er bagud eller skal forsvare en snæver føring.

Koldblodighed er, som de fleste mentale skills, færdigheder der spiller ind i rigtig mange situationer, men mere som støtteskills end skills med direkte indflydelse på én situation af spillet som de tekniske ofte har det.

Nu ved jeg ikke hvad Ronaldo er sat til, men koldblodighed havde jeg nok vurderet ham til en 13-15 stykker. Han kan godt have tendens til at blive frustreret når det kører skidt for holdet i en kamp. Det går ud over hans effektivitet. Men når det kører, så er han jo ekstremt kølig og kan nærmest overkomme enhver situation uanset pres fra modspillere.

tror du har misforstået mig, eller også har jeg bare ikke været god nok til at formulere mig. Men nej, jeg ved godt at afslutninger ikke har noget at gøre med styrken i sit skud, men grunden til at jeg nævner det, er at Ronaldo som oftes bare hamre til bolden med fuld styrke, men at han oftes også lykkedes med det, hvorfor det er berettiget at han har gode egenskaber i afslutninger. Omvendt ser man ham ikke være koldblodig ligesom Messi, der både kan finde på at lobbe bolden over målmanden, eller afdrible et par spillere i feltet - Hvilket blandt andet kræver en god portion koldblodighed. Men jeg er fuldt ud enig i at koldblodighed bruges i flere aspekter, end blot ved afslutninger.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #31: 05 Nov 2012, 16:46 »

Der er du så også urimelig overfor Ronaldo efter min mening crazy

Messi er en helt anden dribler end Ronaldo! Ronaldo er en trickster med masser af speed i støvlen, der gerne vil snyde modstanderen og så sprinte væk fra ham. Messi er ikke en trickster, men derimod en spiller med en helt abnorm tæt boldkontrol, der gør at han kan løbe gennem de snævreste rum i forsvaret. Derfor er han langt tættere på sin modstander og har flere omkring sig end Ronaldo. Desuden søger Messi meget mere ind i feltet for at afslutte tæt på end Ronaldo gør.

De er med andre ord helt forskellige spillertyper, selvom de begge er målslugere af karat. Derfor kan du heller ikke sammenligne deres composure/koldblodighed på den måde du gør det. Det er rigtigt, at man ser meget oftere Messi lave genialiteter når han er omgivet af modstandere, men det er fordi han tit ER omgivet af modstandere. Det er Ronaldo ikke på samme måde i kampene, og derfor kan han aldrig til at virke lige så kølig som Messi.

Det eneste tidspunkt man kan tage en direkte sammenligne dem er faktisk når de er 1 mod 1 med målmanden, og der har composure ikke noget at gøre med om man hamrer hårdt til den eller udplacere målmanden. Det er urimeligt at sige, at ham der placerer bolden er mere koldblodig end ham der knalder til den. Faktum er at de begge havde ro nok til at lave et kvalitetsmæssigt godt spark, der ikke sad lige på målmanden eller røg udenfor rammen. Lige i dét tilfælde synes jeg faktisk ikke at Messi er bedre end Ronaldo. Men generelt har Ronaldo tendens til at tabe hovedet når tingene går imod ham, hvilket fører mig videre til næste afsnit:

Det man så skal måle det på er, om hvorvidt Ronaldo kan overkomme andre former for pres. Er der 5 minutter tilbage af en kamp og man er bagud med et enkelt mål så vil en spiller med dårlig composure oftere brænde 100 % chancer end en spiller med god composure. En koldblodig spiller vil bedre kunne håndtere et afgørende straffespark eller frispark. Og der synes jeg ikke at Ronaldo skal have en så lav værdi som den der blev opgivet i starten af tråden. Men han er afgjort heller ikke lige så kølig som Messi. Hvis Ronaldo føler at holdet er blevet bortdømt i en kamp, så falder han sammen og brokker sig mere end han arbejder for sejren. Messi er mere typen der stille kæmper videre og holder hovedet koldt.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Mikeman
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #32: 07 Nov 2012, 18:18 »

3 ting er for mig en kæmpe gåde. Pepé', Ramos og Varane's hurtighed. Nu er jeg godt nok i slutningen af 2014, og Pepé's stats siger 8 i både acceleration og hurtighed, men mener de hed 10 og 12 eller noget i den stil. Og Ramos hedder begge 13, og mener også det var sådan da jeg startet spillet. Varane's stats hedder nu 11 og 14, men har nu også sat hans fokus til hurtighed.
Det må da klart være en mand som tydeligvis ikke har noget som helst kendskab til de 3 spillere, og kun har hørt om dem igennem radioen. De er da om nogen nogle af de hurtigste forsvarspillere, omend Pepé ikke har den bedste acceleration, men er han først oppe i fart er der ikke manger som løber fra ham.

Det er simpelthen for tosset! Huh
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #33: 13 Nov 2012, 19:17 »

Godt nok mange mærkelig hurtighed stats i spillet. F.eks Mario Gomez 17 Shockeret og Di Maria kun 13 Huh
Logged

El-Pistolero
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #34: 13 Nov 2012, 20:09 »

At Abou Diaby har en bedre afslutning end Luis Suarez er en skændsel. 
Logged

Aalborg Freja FC
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #35: 19 Nov 2012, 16:34 »

Har lige hentet uffe bech til AaB i mit spil, og synes godt nok ikke hans 10 i hurtighed er ret meget, jeg husker ham som værende en meget hurtig spiller, men i FM er han langsommere end  Kenneth emil Petersen, hvilket jeg slet ikke synes er rigtigt Opstemt 
Logged

Manchester United-----AAB

------------------------------

Aalborg Freja FC

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #36: 19 Nov 2012, 16:58 »

Jeg synes faktisk at de rammer meget godt i år. Også mht. Ronaldo - Messi.

Koldblodighed har en kæmpe effekt på hvordan spillere f. eks reagerer ved straffespark eller i straffesparkskonkur rencer. Og her synes jeg lidt at Ronaldo har en tendens til at brænde afgørende straffespark. Og lad nu være med at komme med jeres statistikker der siger at han har scoret på 18/20 straffespark. Det har ikke meget med koldblodighed at gøre, at score til 5-0 på straffe mod Almeria. Nej, jeg taler mere om de store kampe. Han brændte i CHL semien mod Bayern, og mod Chelsea i finalen for nogle år siden. Samme år havde han faktisk også brændt i semifinalen.

Omkring den med koldblodighed har jeg én ting. Jeg synes virkelig at 16 til Balo er for lidt. Manden er fuldstændigt iskold, og når han får chancen har han bare det der dræberblik.  Opstemt Om koldblodighed også handler om at slå op i banen og tude over dommeren er jeg mindre sikker på...  Ubeslutsom
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Spillernes stats
« Svar #37: 19 Nov 2012, 17:07 »

Har lige hentet uffe bech til AaB i mit spil, og synes godt nok ikke hans 10 i hurtighed er ret meget, jeg husker ham som værende en meget hurtig spiller, men i FM er han langsommere end  Kenneth emil Petersen, hvilket jeg slet ikke synes er rigtigt Opstemt 

Nu har han jo så 15 i acceleration, hvilket også har meget at sige. Nu har jeg ikke set så meget til Uffe bech IRL, men som jeg husker ham, så er han netop hurtig på de første meter.. Så jeg vil nu mene at han er ramt rimelig godt.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #38: 19 Nov 2012, 17:33 »

Om koldblodighed også handler om at slå op i banen og tude over dommeren er jeg mindre sikker på...  Ubeslutsom

Nej, lige her er det spillerens temperament der spiller ind. Hvis spilleren har en lav værdi i temperament, så vil han oftere blive frustreret hvis tingene går imod ham, hvilket vil udmønte sig i flere dumme fejl i kampene. Fx frustrationstacklin ger og brok til dommeren.

Composure (koldblodighed) dækker hovedsageligt spillerens evne til at holde hovedet koldt i pressede situationer. Det værende sig når en afgørende tackling skal sættes ind, når der skal sparkes/reddes dødbolde, lægges nøgleafleveringer eller afsluttes i slutningen af en kamp (hvis man jagter et resultat) eller i mand mod mand situationer. Mand mod mand dækker både når en fløj skal afdrible en forsvarsspiller og når en angriber er alene med målmanden.

MEN! det er ikke kun composure der gør det her. Spillerens evne til at håndtere pres (personlighedsegensk ab) har også sit at skulle have sagt, når det afgørende straffe/frispark skal sættes ind eller reddes!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spillernes stats
« Svar #39: 29 Nov 2012, 20:35 »

Nej, lige her er det spillerens temperament der spiller ind. Hvis spilleren har en lav værdi i temperament, så vil han oftere blive frustreret hvis tingene går imod ham, hvilket vil udmønte sig i flere dumme fejl i kampene. Fx frustrationstacklin ger og brok til dommeren.

Composure (koldblodighed) dækker hovedsageligt spillerens evne til at holde hovedet koldt i pressede situationer. Det værende sig når en afgørende tackling skal sættes ind, når der skal sparkes/reddes dødbolde, lægges nøgleafleveringer eller afsluttes i slutningen af en kamp (hvis man jagter et resultat) eller i mand mod mand situationer. Mand mod mand dækker både når en fløj skal afdrible en forsvarsspiller og når en angriber er alene med målmanden.

MEN! det er ikke kun composure der gør det her. Spillerens evne til at håndtere pres (personlighedsegensk ab) har også sit at skulle have sagt, når det afgørende straffe/frispark skal sættes ind eller reddes!
Tænker ligeledes composure dækker over et pres fra modstanderen, nogle sparker bolden panisk væk, andre er kolde og tager måske et smart træk forbi den fremstormende mand og afventer modstanderens udfald. F.eks. er jeg meget imponeret over Dembelé i gårsdagens kamp mod Liverpool, hvor han er utroligt kølig i pressede situationer og stoler på egne evner.
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010