home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 935 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2  (Læst 9514 gange)
Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #45: 13 Okt 2012, 13:49 »

det er rigtigt men som Sunbao også siger...
hvis de skal uddybe alt det nye de har lavet og det de har forbedret/opdateret kan det jo blive til 2 timer lange film om hver enkelt emne

Undskyld jeg spøger men hvorfor skulle det være et problem ?, de kunne jo også bare lave et udskrift hvor de forklare hvad de har gjort. Det kan da ikke passe, at bare fordi noget er langt, så gider folk det ikke.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #46: 13 Okt 2012, 13:58 »

De fleste brugere ville nok ikke se filmene, hvis de var så lange Smiley

Igen, så skal man tænke på den brede købergruppe, når man er et firma af den størrelse. Der var engang, hvor SI kunne være lidt mere nørdede med det hele, hvilket vel også ses i deres reklamefilm. Jeg mindes stadig filmene med fårehyrden og hans hund Opstemt

I dag er reklamerne jo langt mere 'moderne' og stylede. SI er vokset meget de seneste år, og det ses altså også på deres interaktion med køberne. Der må du bare indse, at du hører til en minoritet i dag. Majoriteten af brugerne vil gerne se et flot grafisk produkt. Sorry to say.

Men jeg er enig i, at det ville være nice at se en konkret liste over hvad de har gjort a la når de laver en patch med tilhørende liste over hvad der er tweaket. Det ville jeg også gerne have. Men en film hvor de arbejder i dybden med alle deres features vil være for detaljeret og nørdet for den brede målgruppe, og det kan koste dem på salgstallet.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #47: 13 Okt 2012, 14:30 »

De fleste brugere ville nok ikke se filmene, hvis de var så lange Smiley

Det er så her hvor det bliver ren gætteleg, men jeg kunne ligeledes påstå, at langt de fleste brugere ikke ser de flim der kommer ud idag. tror ikke at du vil se den store forskel i hvor mange der ser dem, men det vil være fuldkommen ligegyldigt hvis de kom ud med en liste over hvad de har gjort og hvad det kommer til at tilføje spillet.

Igen, så skal man tænke på den brede købergruppe, når man er et firma af den størrelse. Der var engang, hvor SI kunne være lidt mere nørdede med det hele, hvilket vel også ses i deres reklamefilm. Jeg mindes stadig filmene med fårehyrden og hans hund Opstemt


Har ikke sagt andet, men der er ingen som siger, man ikke kan gøre begge ting. Derudover henvender deres vids ikke til den brede købergruppe, de henvender sig meget imod, dem der køber spillet år efter år. Hvs Fm var i den store købergruppe, så kan du godt regne med at EA vil have opkøbt dem forlængst og selv fået den ud til den store købergruppe.

I dag er reklamerne jo langt mere 'moderne' og stylede. SI er vokset meget de seneste år, og det ses altså også på deres interaktion med køberne. Der må du bare indse, at du hører til en minoritet i dag. Majoriteten af brugerne vil gerne se et flot grafisk produkt. Sorry to say.

Reklamer og disse videos har ikke noget med hinanden at gøre, reklamer er rette mere imod den store målgruppe, hvorimod disse forklarings vids aldrig ville ende derude.

Har jeg ikke sagt flere gange, at jeg netop var minoritet, og at mit store håb lægger i at folk en dag skifter side ?

Men jeg er enig i, at det ville være nice at se en konkret liste over hvad de har gjort a la når de laver en patch med tilhørende liste over hvad der er tweaket. Det ville jeg også gerne have. Men en film hvor de arbejder i dybden med alle deres features vil være for detaljeret og nørdet for den brede målgruppe, og det kan koste dem på salgstallet.

Igen ren gætteleg, men som før tror jeg du lægger for meget over til den store købegruppe. Det er langt få tallet der ser de video i forvejen. Men igen det er svært at vide sig klog på, da vi skal have konkrete tal derfra.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #48: 13 Okt 2012, 15:08 »

Nu er FM altså ikke en lille franchise mere crazy

De ligger jo på toplisterne i mange lande i månedsvis på samme måde som FIFA gør det (ikke i helt samme udstrækning, men vi er derhen ad). Når man først sælger SÅ mange spil hvert år, så har man altså en brugergruppe der er enorm. Og det her er netop en franchise, hvor folk vender tilbage år efter år, og derfor ser de også de her små feature-film. At påstå EA ville opkøbe dem tror jeg faktisk ikke at EA ville være interesserede i, uanset hvor stort FM måtte være. EA har også interesse i at have stærke konkurrenter, ligesom de har PES overfor FIFA. Det er med til at presse dem selv til at levere et bedre produkt, og det vil altid være i et firmas interesse, da det er i købernes interesse.

Og nu sammenligner jeg altså ikke reklamefilmene med feature-filmene crazy

Det jeg siger er, at man kan se på reklamefilmenes udvikling, at de i højere grad går efter at fange folks interesse med visuelle effekter, hvor man før var lidt mere nørdet i tilgangen til spillet. På samme måde kan man se en udvikling i hvordan SI annoncerer features om spillet. Før videoblogsene kom frem var det jo skrevne blogs, der ikke gav mange flere oplysninger end de gør i dag. Forskellen er bare at man er gået over til et andet medie, da der er flere i købergruppen der vil afsætte 10 minutter til at se en film frem for at afsætte 10 minutter til at læse en artikel. Det er bare sådan udviklingen er gået.

Og ja, mine spekulationer om hvad folk vil bruge deres tid på er på ingen måde dokumenteret. Men det er dine omvendt heller ikke Wink
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #49: 13 Okt 2012, 16:26 »

Nu er FM altså ikke en lille franchise mere crazy

De ligger jo på toplisterne i mange lande i månedsvis på samme måde som FIFA gør det (ikke i helt samme udstrækning, men vi er derhen ad). Når man først sælger SÅ mange spil hvert år, så har man altså en brugergruppe der er enorm. Og det her er netop en franchise, hvor folk vender tilbage år efter år, og derfor ser de også de her små feature-film. At påstå EA ville opkøbe dem tror jeg faktisk ikke at EA ville være interesserede i, uanset hvor stort FM måtte være. EA har også interesse i at have stærke konkurrenter, ligesom de har PES overfor FIFA. Det er med til at presse dem selv til at levere et bedre produkt, og det vil altid være i et firmas interesse, da det er i købernes interesse.

Ea's varemærker er netop, at opkøbe alt og alle for få den største profit, bare se på BioWare. Hvis mærket er stort nok så køber Ea dem, den største grund til det ikke er sket, er mere på grund af Si-Games primært lever af FM.

Hvis du er i tvivl om dette så kig på NFL og NBA, Ea dræbte alle muligheder for 2k-Games for at forsætte med deres serie af NFL. Derudover har Ea opgivet at lave NBA-live fordi 2K-Games er for langt foran dem, til at de kan give dem konkurrence. Så hvis der er penge nok i det, så skal Ea, nok få købt deres modstander Si-Games.

Og nu sammenligner jeg altså ikke reklamefilmene med feature-filmene crazy

Det jeg siger er, at man kan se på reklamefilmenes udvikling, at de i højere grad går efter at fange folks interesse med visuelle effekter, hvor man før var lidt mere nørdet i tilgangen til spillet. På samme måde kan man se en udvikling i hvordan SI annoncerer features om spillet. Før videoblogsene kom frem var det jo skrevne blogs, der ikke gav mange flere oplysninger end de gør i dag. Forskellen er bare at man er gået over til et andet medie, da der er flere i købergruppen der vil afsætte 10 minutter til at se en film frem for at afsætte 10 minutter til at læse en artikel. Det er bare sådan udviklingen er gået.

Og ja, mine spekulationer om hvad folk vil bruge deres tid på er på ingen måde dokumenteret. Men det er dine omvendt heller ikke Wink

Hvis du tager ud og ser de tal, om hvor mange der faktisk ser disse video eller for den sags skyld læser disse blogs. Så vil det hurtigt fremgår, hvor få der faktisk ser dem.

Fm12 slogte omkring 700.000 i Europa omkring marts i år http://www.examiner.com/article/sega-reveals-sales-data-for-sonic-generations-yakuza-dead-souls-and-more

Hvis vi så ser youtube, som en kilde, så er der cirka 45.000-52.000 der ser de video. Nu ved jeg ikke hvad du mener er mange eller få af dem der følger et spil. Men for mig er 45.000-52.000 ikke en stor del af købegruppen.

Skal lige tilføje, at jeg vil være ligeglad med disse video og dere indhold. Hvis de bare gad at sende en detaljeret press release omkring, de ting som de har ændret i og hvad det betyder for dem der spiller Fm.
« Seneste Redigering: 13 Okt 2012, 16:29 af Phata » Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #50: 13 Okt 2012, 18:15 »

Taget i betragtning, at de fleste der ser feature-filmene er dem der følger SI, eller rettere FM, tæt, så synes jeg faktisk at 50.000 er en pæn skare. Der er mange der bare køber et spil, fordi det er det næste i serien. De kigger ikke på de nye features. Det er nok primært 'skoleknægte' der på den led lider lidt af et fanboy syndrom. Sådan var jeg også selv da jeg var 'mindre'. Jeg anede da ikke hvilke nye features der var i FIFA-spillene for at give et eksempel. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at det er anderledes med børn og unge i dag.

På ét eller andet tidspunkt begyndte jeg så at gå op i at læse previews, reviews og featurelister. Det gjorde at jeg så flere developer blogs og sådan noget. Men det tror jeg ikke var før jeg var en ca 17 år. SÅ skal man huske at inkludere dem, der foretrækker at læse et review når spillet er udkommet, og så ellers købe ud fra det. De gider ikke følge et spil op til release, og de vil næppe bruge tid på developer blogs.

Så personligt synes jeg, ja, at 50.000 ud af 700.000 er en pæn skare. Men det er jo en klart subjektiv holdning fra min side. Generelt synes jeg ikke at developer videoer scorer særlig høje views, så på den led er FM ikke sat længere tilbage end andre franchises på den front. Naturligvis med undtagelse af de virkelige topsællerter i spilverdenen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #51: 13 Okt 2012, 18:36 »

Taget i betragtning, at de fleste der ser feature-filmene er dem der følger SI, eller rettere FM, tæt, så synes jeg faktisk at 50.000 er en pæn skare. Der er mange der bare køber et spil, fordi det er det næste i serien. De kigger ikke på de nye features. Det er nok primært 'skoleknægte' der på den led lider lidt af et fanboy syndrom. Sådan var jeg også selv da jeg var 'mindre'. Jeg anede da ikke hvilke nye features der var i FIFA-spillene for at give et eksempel. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at det er anderledes med børn og unge i dag.

På ét eller andet tidspunkt begyndte jeg så at gå op i at læse previews, reviews og featurelister. Det gjorde at jeg så flere developer blogs og sådan noget. Men det tror jeg ikke var før jeg var en ca 17 år. SÅ skal man huske at inkludere dem, der foretrækker at læse et review når spillet er udkommet, og så ellers købe ud fra det. De gider ikke følge et spil op til release, og de vil næppe bruge tid på developer blogs.

Så personligt synes jeg, ja, at 50.000 ud af 700.000 er en pæn skare. Men det er jo en klart subjektiv holdning fra min side. Generelt synes jeg ikke at developer videoer scorer særlig høje views, så på den led er FM ikke sat længere tilbage end andre franchises på den front. Naturligvis med undtagelse af de virkelige topsællerter i spilverdenen.

Skal dog siges at de 700.000 kun er for europa, mon ikke de har slogt omkring 900.000 på verdensplan. Det var netop hele ideen med det, nemlig. At de ikke får ret høje views, fordi det primært er de mest trofaste fans der ser de previews, hvilket åbner op for at man kan gøre dem lidt mere "geek" end de er idag.

Men som sagt før og som du selv siger. Handler de tal vidst mere om, hvem der ser de tal, når det gælder om at vurdere dem.

Men ligesom i den anden tråd, tak for en god debat Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #52: 13 Okt 2012, 20:20 »

Lige over Peace

Synes det er længe siden jeg har haft en god lang diskussion om FM!

Lad dem gerne komme i en lind strøm herefter Opstemt
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010