home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 806 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2  (Læst 9511 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #30: 12 Okt 2012, 17:17 »

Hvor har du været Phata, den økonomiske opbygning er jo netop forbedret og AI'en skulle gerne være blevet meget bedre til at hente de rette folk til sig selv.
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #31: 12 Okt 2012, 17:21 »

Hvor har du været Phata, den økonomiske opbygning er jo netop forbedret og AI'en skulle gerne være blevet meget bedre til at hente de rette folk til sig selv.

Det samme har de sagt de sidste par spil, jeg vil se det for mig selv, før jeg tror på det. For mig ser det ud til at de ar brugt tid på 3d kampe og FMC, og især de kan tjene penge på netop FMC.

Kort sagt, jeg tror ikke der er sket noget som helst med spillets Ai.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #32: 13 Okt 2012, 10:09 »

Nu må du holde op crazy

De forrige år har de snakket meget om 3d-delen, men i år har de jo dårligt nævnt den. Der er tilføjet flere animationer, ja, men ellers er det jo kampmotoren der er forbedret. Kampmotoren er den samme, uanset om man spiller 3d, 2d eller tekst.

Den økonomiske opbygning har ikke tidligere været et tiltag de har slået op som en stor ny feature, men i år var det en af overskrifterne de nævnte ved spillets annoncering.

Altså er der lagt et langt større fokus ind på økonomi nu. Desuden har de ændret spillet sådan, at klubben nu forventer at man spiller på en given måde, og det må man formode også rammer AI-klubberne, så de frem over køber spillere ind efter et koncept. Tidligere har jeg følt at klubberne 'bare' købte spillere ind, selvom de ikke passede til spillestilen, og det går jeg da stærkt ud fra er et overstået kapitel nu.

Jeg er enig i, at man altid skal tage spiludviklernes ord med et gran salt, men i år har fokuspunkterne jo netop været de ting der har haltet de forrige år. Spilmotor, økonomi og mere strømlinede indkøb i klubberne.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #33: 13 Okt 2012, 11:14 »

Nu må du holde op crazy

De forrige år har de snakket meget om 3d-delen, men i år har de jo dårligt nævnt den. Der er tilføjet flere animationer, ja, men ellers er det jo kampmotoren der er forbedret. Kampmotoren er den samme, uanset om man spiller 3d, 2d eller tekst.

Den økonomiske opbygning har ikke tidligere været et tiltag de har slået op som en stor ny feature, men i år var det en af overskrifterne de nævnte ved spillets annoncering.

Altså er der lagt et langt større fokus ind på økonomi nu. Desuden har de ændret spillet sådan, at klubben nu forventer at man spiller på en given måde, og det må man formode også rammer AI-klubberne, så de frem over køber spillere ind efter et koncept. Tidligere har jeg følt at klubberne 'bare' købte spillere ind, selvom de ikke passede til spillestilen, og det går jeg da stærkt ud fra er et overstået kapitel nu.

Jeg er enig i, at man altid skal tage spiludviklernes ord med et gran salt, men i år har fokuspunkterne jo netop været de ting der har haltet de forrige år. Spilmotor, økonomi og mere strømlinede indkøb i klubberne.

Jeg finder det nu, ret klart at de har valgt at bruge meget tid på FMC. Samt at en stor del, af den tid har været brugt på at finde på ideer og metoder, hvorpå man kan tjene nemme penge. FMC ligner det, som har taget deres tid i år.

Derudover kan jeg ikke tror, på noget de siger om deres AI, før jeg har prøvet spillet, men en ting står klart. Når der har været de samme fejl og mangler i de sidste 3 FM spil, hvorfor skulle de så være ændre på nu ?

Jeg skal nok tage mine ord, i mig igen. Hvis jeg finder at de har ændre det til det bedre. Det har du mit ord på.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #34: 13 Okt 2012, 11:18 »

Phata, der er ikke gået mandskab fra til at lave FMC, der er i år ansat flere på spillet end nogensinde før.
Det eneste tab vi har haft på FMC, er at der i år ikke kommer et dark skin.

Desuden har de jo blot lyttet til den del af fm spillerne, som stadig sider med oldnordiske computere, og som synes spillet i sin fulde version tager for meget tid.

Du får det til at lyde som om der ingen ændringer er sket i det normale fm og det er jo lodret løgn.

Igen, de har allerede sidste år meldt ud at de sprang et år over, med hensyn til kamp motoren, for at kunne nå ind og ændre radikalt på den, uden at havde en stram deadline.
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #35: 13 Okt 2012, 11:21 »

phata måske du skulle se alle de video blog SI Games har lagt ind på youtube...
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #36: 13 Okt 2012, 11:31 »

Phata, der er ikke gået mandskab fra til at lave FMC, der er i år ansat flere på spillet end nogensinde før.
Det eneste tab vi har haft på FMC, er at der i år ikke kommer et dark skin.

Desuden har de jo blot lyttet til den del af fm spillerne, som stadig sider med oldnordiske computere, og som synes spillet i sin fulde version tager for meget tid.

Du får det til at lyde som om der ingen ændringer er sket i det normale fm og det er jo lodret løgn.

Igen, de har allerede sidste år meldt ud at de sprang et år over, med hensyn til kamp motoren, for at kunne nå ind og ændre radikalt på den, uden at havde en stram deadline.

Man kunne vel sagtens have brugt de penge anderleds, der var ingen grund til at lave et mode, hvor du kun skal have 3 lande med. Ikke mange steder folk er tilfredse med det antal, mange vil som udgangspunkt gerne have det system, bare med 5 lande i stedefor.

Undskyld jeg siger det, men det ligner noget de er blevet presset til at lave. Hvilket man næste også kan høre på Miles, da han gør det klart, det ikke kommer til main-gamet, altså det med at man kan købe sig fremad. For mig lyder det til, at det ikke er noget de selv er glade for at skulle lave, spørgsmålet er så om det er Sega eller Stream som har lagt det pres på dem.

Men jeg beklager, hvis det lyder som om jeg, ikke mener de har lavet noget nyt dertil. Det jeg siger, er at jeg ikke tror det rykker noget som helst i forhold til de sidste par spil. Jeg tror som udgangspunkt at de samme fejl og mangler vil være der stadigvæk. Men og det er et stort men, hvis spillet har udviklet sig fra det, så skal jeg nok tage mine ord tilbage.

phata måske du skulle se alle de video blog SI Games har lagt ind på youtube...

Har set dem allesammen og stor set kun en ting, der ser ud til at være hold i og det er skattesystemet, resten bliver sagt mere eller mindre flyvsk, uden den store forklaring, på hvad de netop har gjort.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #37: 13 Okt 2012, 11:34 »

Vi kan sagtens blive enige om, at det næppe er sigames eget valg, at man i fmc kan købe sig til ting.

Well de kan jo heller ikke gå ind og lave en 30 timers, detaljeret forklaring på hvad der er ændret i hver enkelt ting.
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #38: 13 Okt 2012, 11:41 »

Har set dem allesammen og stor set kun en ting, der ser ud til at være hold i og det er skattesystemet, resten bliver sagt mere eller mindre flyvsk, uden den store forklaring, på hvad de netop har gjort.

men de viser jo også en stor del af det de snakker om og viser hvordan det fungerer og jeg vil da tydeligt sige at man kan se forskel og se forbedringer
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #39: 13 Okt 2012, 11:46 »

men de viser jo også en stor del af det de snakker om og viser hvordan det fungerer og jeg vil da tydeligt sige at man kan se forskel og se forbedringer

Ja, på ting som ikke er en del af problemet. Tag nu hvordan de omtaler den nye finans del, udover det med skatten. Så fortæller de dig faktisk ikke hvad de har gjort, de fortæller hvor de har gjort noget, men ikke hvad de har eller hvordan de har gjort det. Du får sådan set bare at vide, af No Football cost er blevet forbedret, fordi de har undervurderet den før, men hvad de har gjort. Hører du ikke.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #40: 13 Okt 2012, 11:47 »

Ja, på ting som ikke er en del af problemet. Tag nu hvordan de omtaler den nye finans del, udover det med skatten. Så fortæller de dig faktisk ikke hvad de har gjort, de fortæller hvor de har gjort noget, men ikke hvad de har eller hvordan de har gjort det. Du får sådan set bare at vide, af No Football cost er blevet forbedret, fordi de har undervurderet den før, men hvad de har gjort. Hører du ikke.

Der er andre jo så nok uenige med dig Smiley
De kan jo ikke lave et foredrag om hvad de har gjort og ikke gjort.
Logged

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #41: 13 Okt 2012, 11:49 »

Vi kan sagtens blive enige om, at det næppe er sigames eget valg, at man i fmc kan købe sig til ting.

Well de kan jo heller ikke gå ind og lave en 30 timers, detaljeret forklaring på hvad der er ændret i hver enkelt ting.

Nej, det kan de ikke, men de kunne sagtens have nøjes med at lave en detaljeret press release, eller hvad vi skal kalde det, hvor de step by step forklare hvad de har gjort og hvordan det vil udmønte sig i spillet.

Der er andre jo så nok uenige med dig Smiley
De kan jo ikke lave et foredrag om hvad de har gjort og ikke gjort.

Helt klart, det er også fint nok, det er det gode ved FMF  Smiley
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #42: 13 Okt 2012, 11:56 »

Ja, på ting som ikke er en del af problemet. Tag nu hvordan de omtaler den nye finans del, udover det med skatten. Så fortæller de dig faktisk ikke hvad de har gjort, de fortæller hvor de har gjort noget, men ikke hvad de har eller hvordan de har gjort det. Du får sådan set bare at vide, af No Football cost er blevet forbedret, fordi de har undervurderet den før, men hvad de har gjort. Hører du ikke.

de fortæller da bla. noget om at man kan se fremtidige budgetter i forhold til de finanser du har nu
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #43: 13 Okt 2012, 12:28 »

de fortæller da bla. noget om at man kan se fremtidige budgetter i forhold til de finanser du har nu

Ja, men forklar lige, hvordan det fortæller om, hvad de har gjort ved No Football Cost ... Problemet er at de affærdige det med at det vil være mere lige som de virkelige klubber, men ikke hvad eller hvordan.
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #44: 13 Okt 2012, 12:39 »

Ja, men forklar lige, hvordan det fortæller om, hvad de har gjort ved No Football Cost ... Problemet er at de affærdige det med at det vil være mere lige som de virkelige klubber, men ikke hvad eller hvordan.

det er rigtigt men som Sunbao også siger...
hvis de skal uddybe alt det nye de har lavet og det de har forbedret/opdateret kan det jo blive til 2 timer lange film om hver enkelt emne
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010