home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1638 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2  (Læst 9836 gange)
mikk1446
Reserveholdsspiller

Sv: Football Manager 2013 Blog 24: Gui og brugervenlighed del 2
« Svar #15: 11 Okt 2012, 22:19 »

Ser samme problem som Phata.
Hvis man vil bruge noget ekstra tid på at finde de rigtige regens, så er det nærmest for let.

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #16: 11 Okt 2012, 22:21 »

Ser samme problem som Phata.
Hvis man vil bruge noget ekstra tid på at finde de rigtige regens, så er det nærmest for let.

Nu er der jo så heller ikke nogen der tvinger en til at udnytte et problem i spillet Smiley det er jo helt op til en selv om man vælger at købe dem alle.

plutonium
Manager

« Svar #17: 11 Okt 2012, 23:22 »

Det der med, at det er for let at blive en rig klub tror jeg de har fikset nu Smiley

Den nye finansmodel skulle jo være betydeligt mere virkelighedstro, og bare kig på skatteprocent i Danmark! Det bliver ikke på samme måde let at skabe en topklub mere. I hvert fald ikke i Danmark. Det er en udfordring jeg ser frem til!

Anyway, så synes jeg faktisk godt om alle de nye features der er i år. Jeg så stadig gerne at spillerne fik mere personlighed og blev differentieret fra hinanden, så man virkelig kunne få øjnene op for mandskabspleje. Men det kommer jo nok en dag. Ellers synes jeg faktisk at spillet tegner til at blive det bedste, og muligvis en konkurrent til FM07, der imo er det bedste FM til tiden jeg har spillet.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

mikk1446
Reserveholdsspiller

« Svar #18: 11 Okt 2012, 23:29 »

Nu er der jo så heller ikke nogen der tvinger en til at udnytte et problem i spillet Smiley det er jo helt op til en selv om man vælger at købe dem alle.

Jaah true, men kender du ikke det - man har fundet en voldsom regen og så er fristelsen simpelthen for stor.
Jeg spiller manager udelukkende på talentarbejde, så jeg bruger overdrevet mængder tid på at finde regens. Det er rart at se frugten af sit arbejde, meeeen....

"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #19: 12 Okt 2012, 07:31 »

Hvis man vil have mere udfordring, så vil jeg anbefale Lower League Management - finde en klub der ikke har top finanser og ikke har mulighed for at sende scouts rundt i hele verden - så tager det i det mindste meget længere tid før man bliver et tophold.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #20: 12 Okt 2012, 07:47 »

Imo er det slet ikke mængden af regens der er problemet overhovedet, men derimod prisen. Man kan ofte hente de absolut bedste regens rundt i verden for max. 50 mio, hvilket jeg syntes er det største problem. Men hvis du syntes spillet er for let at komme til tops, er det jo bare om at starte med et mindre hold Wink

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #21: 12 Okt 2012, 07:52 »

Og så kan jeg på det varmeste anbefale at spille mod "rigtige mennesker" via et LAN spil eller lignende - noget som også bliver forbedret i denne version.

Jeg spiller hvert år et LAN spil med 2 andre i england (Chelsea, Arsenal og Man Utd) og det er utrolig udfordrende - de taktikker og spillere som ville have vundet alt hvis du spillede alene bliver virkelig sat på prøve når man spiller mod venner. Du bliver virkelig testet i at kunne tweeke taktik under kampen og du har ikke alene bud på det gode talenter, hvilket stiller endnu større krav til dit scounting set up - det kan klart anbefales  Smiley

Phata
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 12 Okt 2012, 08:04 »

Imo er det slet ikke mængden af regens der er problemet overhovedet, men derimod prisen. Man kan ofte hente de absolut bedste regens rundt i verden for max. 50 mio, hvilket jeg syntes er det største problem. Men hvis du syntes spillet er for let at komme til tops, er det jo bare om at starte med et mindre hold Wink

Er Sportfreunde Lotte en lille nok klub, at føre til at blive det næst største hold i Tysk fodbold ?

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #23: 12 Okt 2012, 08:14 »

Er Sportfreunde Lotte en lille nok klub, at føre til at blive det næst største hold i Tysk fodbold ?

Ja nu kender jeg jo ikke klubben, men det er vel op til ham der spiller om man syntes det er svært nok. Ellers må du jo hente nogle editor data, så du kan komme endnu længere ned?

Men hvis spillet er så let så må i prøve at opstille nogle krav i skal holde, eller spille i mindre lande hvor det er sværere at blive god. Der er masser af muligheder for at udfordre sig selv, også selvom man ser sig selv som kongen af FM.

I øvrigt, du er jo kun den næststørste? Wink

Phata
Reserveholdsspiller

« Svar #24: 12 Okt 2012, 08:16 »

Ja nu kender jeg jo ikke klubben, men det er vel op til ham der spiller om man syntes det er svært nok. Ellers må du jo hente nogle editor data, så du kan komme endnu længere ned?

Men hvis spillet er så let så må i prøve at opstille nogle krav i skal holde, eller spille i mindre lande hvor det er sværere at blive god. Der er masser af muligheder for at udfordre sig selv, også selvom man ser sig selv som kongen af FM.

I øvrigt, du er jo kun den næststørste? Wink

Ja, fordi jeg også styre den største. Du skal jo tænke på at jeg styre to hold af gange for at give mere modspil.

mikk1446
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 12 Okt 2012, 09:57 »

Men hvis du syntes spillet er for let at komme til tops, er det jo bare om at starte med et mindre hold Wink

Selv med mindre hold er det forholdsvis let. Så kan man, som mange siger, opstille regler for sit eget spil, hvilket jeg også gør nu. Meeen det kunne nu være rart at kunne udnytte alle spillets features og stadig få udfordring.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #26: 12 Okt 2012, 12:46 »

Det er altså slet ikke et billede jeg kan genkende - hvis man ikke bruger genie scout og ikke downloader taktikker, og samtidig vælger at starte med et lille hold i en ukendt liga, så kan det simpelthen ikke være så nemt som I beskriver.. jeg har blandt andet spillet med et malaysisk hold - og det var svært ...

...men det kan selvfølgelig også bare være mig der er super ringe  Wink

Phata
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 12 Okt 2012, 13:22 »

Det er altså slet ikke et billede jeg kan genkende - hvis man ikke bruger genie scout og ikke downloader taktikker, og samtidig vælger at starte med et lille hold i en ukendt liga, så kan det simpelthen ikke være så nemt som I beskriver.. jeg har blandt andet spillet med et malaysisk hold - og det var svært ...

...men det kan selvfølgelig også bare være mig der er super ringe  Wink

Ved ikke hvad genie scout er, er det et program hvor man ændre sine spilleres stats, for så kunne man lige så godt lade være. Omkring download taktikker, har jeg den opfattelse at de faktisk er ufattelige dårlige.

Omkring dit malaysisk hold, så skal du bare bruge alle de penge du kan på at få dit netværk stort og dine facilteter høje, så skal du nok få super regens i sidste ende, derudover skal du bare bruge tid nok med dine scouts og til sidst finder du de helt store spiller i Afrika, Mellemøsten og Asien ... De kommer altid med ret vanvittige regens, efter sæson 7.

plutonium
Manager

« Svar #28: 12 Okt 2012, 13:51 »

@Phata

Jeg er enig i, at det i FM12 (og tidligere versioner) har været ALT for let at bygge en jernøkonomi op. Jeg spiller konsekvent mest med FCK, fordi jeg altid har haft det mål, at jeg ville gøre Danmark til en magtfaktor i europæisk fodbold. Altså er udfordringen IKKE at gøre FCK til en magtfaktor (kan gøres på 10-15 år, hvor man herefter stabilt kan regne med europæiske trofæer på lige fod med United og lignende), men at hele Superligaen skal skubbes frem.

Når én klub maser sig frem, og skaber gode resultater, så smitter det af på ligaen, der bliver en kende mere attraktiv for udenlandske spiller, og det kan være med til at øge ligaens niveau. Problemet er bare, at det KUN er den del du som spiller kan påvirke. Derfor er det nærmest en uendelig proces, at ville hæve en ligas kvalitet ud fra sit hold alene.

Så savner du udfordringer, så vælg et dansk LLM hold, og start med at gøre dem til en magtfaktor i dansk fodbold. Når den så er hjemme (let, som du selv siger), så er målet europæisk succes og siden succes for nationen du er i. Det kan lyde demotiverende, at det går langsomt, men det er noget der holder dampen oppe hos mig sæson efter sæson. Med FM12 har mine saves kørt til de crashede (min computer er ret ustabil for tiden) og det skyldes min uendelige kamp for at få Danmark ind i verdenstoppen.

Derudover skal man huske, at det ikke bliver lige så let at bygge økonomi op i FM13, så det er jo et ekstra lag til udfordringerne Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Phata
Reserveholdsspiller

« Svar #29: 12 Okt 2012, 17:15 »

@Phata

Jeg er enig i, at det i FM12 (og tidligere versioner) har været ALT for let at bygge en jernøkonomi op. Jeg spiller konsekvent mest med FCK, fordi jeg altid har haft det mål, at jeg ville gøre Danmark til en magtfaktor i europæisk fodbold. Altså er udfordringen IKKE at gøre FCK til en magtfaktor (kan gøres på 10-15 år, hvor man herefter stabilt kan regne med europæiske trofæer på lige fod med United og lignende), men at hele Superligaen skal skubbes frem.

Når én klub maser sig frem, og skaber gode resultater, så smitter det af på ligaen, der bliver en kende mere attraktiv for udenlandske spiller, og det kan være med til at øge ligaens niveau. Problemet er bare, at det KUN er den del du som spiller kan påvirke. Derfor er det nærmest en uendelig proces, at ville hæve en ligas kvalitet ud fra sit hold alene.

Så savner du udfordringer, så vælg et dansk LLM hold, og start med at gøre dem til en magtfaktor i dansk fodbold. Når den så er hjemme (let, som du selv siger), så er målet europæisk succes og siden succes for nationen du er i. Det kan lyde demotiverende, at det går langsomt, men det er noget der holder dampen oppe hos mig sæson efter sæson. Med FM12 har mine saves kørt til de crashede (min computer er ret ustabil for tiden) og det skyldes min uendelige kamp for at få Danmark ind i verdenstoppen.

Derudover skal man huske, at det ikke bliver lige så let at bygge økonomi op i FM13, så det er jo et ekstra lag til udfordringerne Peace

Der er bare et kæmpe problem i denne fremgangsmåde, nemlig det faktum. At spillets Ai, bare ikke kan gøre noget som helst rigtigt selv. Den laver fejlkøb, på fejlkøb, og kommer aldrig med nogen som helst modstand. Fik prøvet det du snakker om I FM12 med Spartak, det er også fint nok. Hvis man altså ikke ar noget imod at vinde mesterskabet 12 år i træk.

For så er vi tilbage hvor vi begyndte spillet er for nemt og bliver derfor ensformligt, Sådan set også derfor jeg altid spiller med mindst to hold, netop for at give den optimale modstand til mig selv. En skam, at spillets økonomi opbygning, regen og Ai ikke bliver forbedret.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010