home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 601 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: EM 2012
| | | |-+  MBJs Corner
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: MBJs Corner  (Læst 166792 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #120: 12 Jun 2012, 21:31 »

Mener at han viste Prandelli, at han skal starte inde i stedet for Balotelli Smiley
Okay. Jeg forstod den som, at han fik vist at han skulle med til EM. Men han var jo stoppet på landsholdet, det var det der undrede mig.
Logged

welbz is dat guy

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #121: 12 Jun 2012, 22:04 »

Jo, de storskuffede i min optik. Spillet var slet ikke, hvad de normalt står for.

Sagt med et glimt i øjet, men er dig og Bave helt seriøst spejlblanke Opstemt  Opstemt
Tyskland vandt, og skabte i løbet af kampen nok chancer til flere mål. Det gjorde Portugal også, og kampen kunne være endt uafgjort men gjorde det ikke.. Fodbold handler om at score og vinde, og har man gjort det har man gjort nok rigtigt. Det er da i hvert fald det som alle hylder Chelsea for, men så snart det er Tyskland er det åbenbart ikke gældende?

En åbningskamp mod et godt hold som Portugal er altid svært, og jeg ved ikke hav i havde forventet? At Tyskland havde pudset Portugal af spejlet med 7-0, og udstillet dem som et lilleputhold? Grin
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #122: 12 Jun 2012, 22:07 »

Sagt med et glimt i øjet, men er dig og Bave helt seriøst spejlblanke Opstemt  Opstemt
Tyskland vandt, og skabte i løbet af kampen nok chancer til flere mål. Det gjorde Portugal også, og kampen kunne være endt uafgjort men gjorde det ikke.. Fodbold handler om at score og vinde, og har man gjort det har man gjort nok rigtigt. Det er da i hvert fald det som alle hylder Chelsea for, men så snart det er Tyskland er det åbenbart ikke gældende?

En åbningskamp mod et godt hold som Portugal er altid svært, og jeg ved ikke hav i havde forventet? At Tyskland havde pudset Portugal af spejlet med 7-0, og udstillet dem som et lilleputhold? Grin

Nu kommenterer du jo ikke på, hvorvidt Tyskland skuffede eller ej, men på om resultatet var fortjent. Kan du se forskellen?
Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #123: 12 Jun 2012, 22:09 »

Jamen i og med resultatet var en sejr, så skuffede Tyskland ikke... Åbningskampe er altid forkrampet, og det kan føre til overraskelser. Se bare DK - Holland.

Så jeg er enig med VK. Tyskland skuffede ikke, men de spillede dog heller ikke det sprudlende spil, som vi ved at tyskerne kan være garante for!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Notorious B.IV
Gæst
 
Sv: MBJs Corner
« Svar #124: 12 Jun 2012, 22:11 »

Min foragt for den tyske præstation kan selvfølgelig bunde i at jeg havde Tyskland til at nå 3 hjørnespark før Portugal, den duel tabte vi hurtigt 3-0. I den periode var Tyskland fuldkommen på røven, og spillet var helt til hundene. Men hvis du er glad for Tysklands præstation, så skal jeg da ikke sige dig imod VK. Jeg havde ikke forventet de ville vinde 7-0, ikke engang 3-0 - men måden kampen blev vundet på var ret sørgelig og spiller man sådan igen så er alles snart vorbei.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #125: 12 Jun 2012, 22:14 »

Nu kommenterer du jo ikke på, hvorvidt Tyskland skuffede eller ej, men på om resultatet var fortjent. Kan du se forskellen?
Jeg kan ikke se relevansen?
Jeg vil gerne emdgive at Tyskland rent spillemæssigt ikke levede op til forventningerne, og at Portugal gjorde det godt.. Men det er jo hva man kunne forvente? Tæt kamp, hvor begge hold er bange for at tabe og derfor ikke satser unødigt. Derfor bliver første mål afgørende og det ved alle.

Ved VM 10 var det også først for alvor i knockoutfasen at Tyskland foldede sig helt ud. Jeg medgiver som sagt at det spillemæssigt ikke var kønt, men at kalde et hold som har vundet, og holdt buret rent mod et så godt hold som Portugal for rundens skuffelse er i mine øjne helt ude i skoven.
Og det har INGEN relevans hvordan spillet har været, for fodbold handler om mål. Bare spørg i Chelsea.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #126: 12 Jun 2012, 22:17 »

Jeg kan ikke se relevansen?
Jeg vil gerne emdgive at Tyskland rent spillemæssigt ikke levede op til forventningerne, og at Portugal gjorde det godt.. Men det er jo hva man kunne forvente? Tæt kamp, hvor begge hold er bange for at tabe og derfor ikke satser unødigt. Derfor bliver første mål afgørende og det ved alle.

Ved VM 10 var det også først for alvor i knockoutfasen at Tyskland foldede sig helt ud. Jeg medgiver som sagt at det spillemæssigt ikke var kønt, men at kalde et hold som har vundet, og holdt buret rent mod et så godt hold som Portugal for rundens skuffelse er i mine øjne helt ude i skoven.
Og det har INGEN relevans hvordan spillet har været, for fodbold handler om mål. Bare spørg i Chelsea.
Folk er jo skuffede over Tysklands spil. Hvad skulle de ellers være skuffede over? Tyskland plejer at spille sprudlende offensivt spil, men det gjorde de ikke mod Portugal, hvor de var presset i bund til sidst. Derfor er de skuffede over dem. Resultatet kan man på ingen måde være skuffet over, og det lyder egentlig mere til, at du finder på en måde at forsvare dit ariske hjemland.
Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #127: 12 Jun 2012, 22:19 »

Jamen i og med resultatet var en sejr, så skuffede Tyskland ikke... Åbningskampe er altid forkrampet, og det kan føre til overraskelser. Se bare DK - Holland.

Så jeg er enig med VK. Tyskland skuffede ikke, men de spillede dog heller ikke det sprudlende spil, som vi ved at tyskerne kan være garante for!

Tak Smiley

Jeg kan virkelig ikke se det kan være så svært at se Bave. Du havde ikke forventet en sejr på 3-0, men var skuffet over at man vandt 1-0, og måden det skete på. Men alligevel har du ikke haft travlt med at hylde Chelseas " Lad os parkere bussen og se de andre spille fodbold"..

Du af alle som jeg ved har reativt meget indsigt i fodbold, kan ikke blive overrasket over at det er svært at komme i gang i første kamp specielt når man møder en modstander som har så meget klasse på papiret som Portugal.

Jeg er enig i at tingene ikke i alle perioder af kampen fungerede som i knockoutfasen af 10. Men man rammer ikke topniveauet hver gang, og nogle gange er det bare klasse at vinde på mindre gode dage. Og vinder man første kamp så kan man sgu ikke være rundens skuffelse.. Der går min grænse Tunge

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #128: 12 Jun 2012, 22:24 »

Folk er jo skuffede over Tysklands spil. Hvad skulle de ellers være skuffede over? Tyskland plejer at spille sprudlende offensivt spil, men det gjorde de ikke mod Portugal, hvor de var presset i bund til sidst. Derfor er de skuffede over dem. Resultatet kan man på ingen måde være skuffet over, og det lyder egentlig mere til, at du finder på en måde at forsvare dit ariske hjemland.

Forsvare? Der er ikke noget at forsvare. Man vandt, og holdt buret rent på en dag hvor man ikke ramte sit topniveau. (Hvilket jeg HAR påpeget at jeg er enig i? )

Derudover synes jeg folk gør det værre end det er. Der blev skabt chancer i begge ender, og Portugal presser naturligvis på til sidst.
Det jeg anfægter er ikke at folk ikke mener at Tyskland ramte topnvieauet, for det synes jeg heller ikke.. Men at trådstarteren mener at det er rundens skuffelse er jeg DYBT uenig i.
Dog har han ret til at mene det, og jeg nyder da stadig at læse hans holdning til kampene som jeg finder meget underholdende og indsigtsrig Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #129: 12 Jun 2012, 22:33 »

Fair nok, jeg synes bare, at jeg havde læst, at du havde skrevet et sted, at en sejr aldrig kunne være skuffende, men det nok bare min elendige hukommelse.

Men når du bruger argumentet om, at fodbold handler om at score mål, og hvis man ikke kan det, så har man ikke fortjent at vinde, så kommenterer du ikke på, hvorvidt det har skuffet folk, men om resultatet er fortjent eller ej. Der er ikke nogen naturlig rationel sammenhæng mellem skuffelse og fortjenthed af et resultat.

Og det har den relevans, at du selv skrev det som et modsvar på, at Tyskland var skuffende.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2012, 22:37 af alek9000 » Logged


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #130: 12 Jun 2012, 22:36 »

Fair nok, jeg synes bare, at jeg havde læst, at du havde skrevet et sted, at en sejr aldrig kunne være skuffende, men det nok bare min elendige hukommelse.

Men når du bruger argumentet om, at fodbold handler om at score mål, og hvis man ikke kan det, så har man ikke fortjent at vinde, så kommenterer du ikke på, hvorvidt det har skuffet folk, men om resultatet er fortjent eller ej. Der er ikke nogen naturlig rationel sammenhæng mellem skuffelse og fortjenthed af et resultat.

Der er heller ikke nogen rationel sammenhæng mellem at vinde sin første kamp og bliver kaldt rundens skuffelse. Uanset hva du hentyder til.. Igen som jeg skrev: Jeg synes det er irrelevant at snakke om spillemæssig skuffelse i første kamp som alle ved er mega svær, og man skal ofte lige i gang.

Hvis du har tid og lyst kan du i øvrigt også se i nærmere detaljer i Tyskland tråden hva jeg mener om indsatsen. Jeg er besemt heller ikke tilfreds med nogle ting, men er dog bare glad for sejren og at man efter en svær kamp mod at godt opsat Portugal mandsakab kommer så godt fra start.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJs Corner
« Svar #131: 12 Jun 2012, 22:40 »

Polen-Rusland

Kampens spiller
Alan Dzagoev: Hold op hvor er han god. Fantastisk drive med bolden, overblik og teknik. Var også manden bag Ruslands mål. Endnu en stor kamp af ham.

Kampens skuffelse
Jeg synes ikke der var nogen der faldt igennem. Så her vil jeg gerne have input fra jer!

Kampens detalje
Kubas fantastiske mål. Godt dribling og et fantastisk aftræk! Wow, en kasse!

Kampens negative detalje
Ja, det havde ikke noget med kampen at gøre, men diverse slåskampe inden kampen.. Det forlyder at en fan er omkommet.

Lagde du mærke til
Den halvnøgne polske fan skælde dommeren ud, da han korrekt underkendte et mål?
At frispark fra sidelinjen har hidtil været vildt farlige?
Dennis Ritter snakke om, at der er nogle der mener at Arshavin ikke skal være med på landsholdet mere?
Dennis Ritter sige: Polanski humper rundt. Hvorefter han så spurter mod en russisk spiller?

Ham glemte kommentatorerne
Ludovic Obraniak: Bandt det polske spil sammen. Løftede sit niveau sammen med det polske hold i 2. halvleg. Godt overblik, spilforståelse og gode afleveringer. En klasse spiller!

Underholdning
Første halvleg var på det jævne. Anden halvleg var meget bedre. Fart over feltet. De sidste 10 minutter faldt intensiteten dog igen. Klart nok, begge hold kunne leve med det ene point. Tilskuerne var igen fantastiske. Vild stemning til tider. 6 stjerner.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #132: 12 Jun 2012, 22:41 »

Jeg mener heller ikke, at det er rundens skuffelse, men du kan ikke afvise, at trådstarteren har den holdning til det, hvilket jeg har set, at du er indforstået med.

Pointen var bare, at dit argument om fortjenthed ikke kan hænge sammen med folks skuffelse over spillet, hvorfor det bliver fuldstændig irrelevant.
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MBJs Corner
« Svar #133: 12 Jun 2012, 22:44 »

Jeg er enig med VK, Tyskland var bestemt ikke rundens skuffelse. De vandt kampen, de havde endda bolden mest, og havde en afslutning mere end Portugal. Så kan det godt være de ikke sprudlede, og rundbarberede Portugal, men de vandt alligevel på en offday. Jeg har også svært ved at se, hvordan man kan komme derfra og til en konklussion, der siger at de var rundens skuffelse.

Specielt da når der blandt kandidaterne til den titel også kunne findes et par hold, der leverede EM's ind til videre kedeligste kamp. Jeg tænker selvfølgelig på England og Frankrig. Der var også Hollænderne, der tabte en kamp, som de klart forventede at vinde (det kan vi selvfølgelig ikke være skuffede over herhjemme). Spanien spillede det meste af deres kamp uden en eneste angriber (den kandidere måske mere til rundens mest fesne oplevelse, snarere end største skuffelse, for det er vel hvad man kan forvente af Spaniernes henholdende boldflytter stil). Der var et Tjekkisk hold, der blev kørt midtover af Rusland.

Der skulle være nok at vælge imellem, som rent faktisk kan kaldes en skuffelse.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MBJs Corner
« Svar #134: 12 Jun 2012, 22:45 »

Synes at man ser lidt for mange tegn på "hjemmebane dommere" både her og i Polens første kamp. Synes der skal langt mere til, før der bliver dømt noget til russerne, hvor Polen fik langt nemmere. Hørte desuden at Rusland blev snydt for et klokkeklart straffe, noget jeg dog ikke selv har set.. Synes det var en fin kamp, med et pænt tempo. Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010