home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 241 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  34,- Kongekabalen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint
Forfatter Emne: 34,- Kongekabalen  (Læst 37904 gange)
-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 29,- Kongekabalen
« Svar #105: 23 Apr 2012, 18:06 »

Fantastisk ... dejlig arrogance han har.... og endnu en lækker update fra din hånd.... Går du ikke snart død i konkurrencen?  crazy
Jeg takker! Wink Nej, ikke som det ser ud umiddelbart, så er jeg stadig med! Opstemt
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 29,- Kongekabalen
« Svar #106: 23 Apr 2012, 18:11 »

Jeg takker! Wink Nej, ikke som det ser ud umiddelbart, så er jeg stadig med! Opstemt

Damn sådan noget pis... Wink... .Ej du gør det fandme godt, kan kun håbe på et netværksnedbrud hos dig i den næste uges tid  crazy
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 29,- Kongekabalen
« Svar #107: 23 Apr 2012, 21:44 »

KONGEKABALEN 29/01/13 – TRANSFERS OG MÅL
2012 var fortid og en masse priser blev delt ud i Serie A. Buffon havde taget prisen som årets målmand for syvende gang i hans tid i Juventus og ottende gang i alt, Chiellini blev årets forsvarer foran Balzaretti, Krasic vandt prisen som mest populære spiller, årets spiller og årets udenlandske spiller, Matri blev årets italienske spiller, hvor Chiellini blev nummer tre, mens Vucinic blev nummer to i årets mål med den pragtkasse han lavede mod Novara. Til slut fik Juventus Buffon, Chiellini, Krasic og Matri med på årets hold, men det var ikke det der var vigtigt for ham. Han blev årets træner. Endeligt havde han et bevis på hvilket arbejde han havde lagt i denne klub. Trofæet blev modtaget med kys, men faldt dog stadig i med baggrunden i forhold til prisen som årets spiller i verden. Glæden over at have blive anerkendt individuelt kunne han dog ikke skjule. Ballon d’Or endte for fjerde gang i træk hos Lionel Messi, mens Krasic kunne glæde sig over at være nået blandt udskifterne på årets verdenshold.

Januar er jo også måneden for transfers, og for hans eget hold havde det været en meget afslappet måned. Han forsøgte at få nogle penge for de Ceglie, men han valgte at underskrive med Leverkusen og skifter på en fri transfer til sommer. José Campaña som endnu ikke har debuteret, var ekstremt utilfreds med hans tilværelse, men ikke engang nogen klubber ville leje hans spanske kvaliteter. Simone Pepe havde ligeledes vist sig utilfreds med sin tilværelse. Den tidligere italienske landsholdsspiller har tilbragt stort set samtlige af Juventus kampe i siddende tilstand grundet verdensklassepræsta tioner fra Milos Krasic. Palermo bed på og han røg af sted for 50 millioner over 30 måneder. Ingen spillere kom den anden vej nu, men til sommer kommer fem spillere. Kroatiske Prso på 17 og franske Dufour på 16 slutter sig til det talentfulde Primavera-hold fra sommer.

Udover dem havde han hevet fat i en af sine gamle venner. Mauro Camoranesi der var Juventus’ assiststærke kantspiller i hans storhedstid som spiller, havde sagt ja til en genforening med ham og Italien fra argentinske Lanus. Han ville på sigt overtale Mauro til at slutte sig til sin stab, men det var ikke noget han var interesseret i lige nu. Han kunne dog ligeledes fungere fremragende som mentor for unge kantspillere. Columbianske David Ospina, målmand på 24 år fra franske Nice havde ligeledes sagt ja. Han så et stort potentiale i unge Ospina, der muligvis kunne erstatte Gigi Buffon på sigt. Den sidste der ville komme gratis var et rent kup. Iker Munian, det baskiske supertalent, havde sagt ja til at rykke teltpælene op og flytte til Italien. Et rent kup. Munian gjorde sigt bedst på den offensive midtbane men med lidt omskoling kunne han blive en fantastisk venstrekant med stort videresalgspotentia le til Real Madrid eller Barcelona. Det var en handel der glædede ham meget. Det økonomiske potentiale var kæmpestort, da Munian sagde ja til beskedne 175.000 om ugen.

Ved siden af handlerne, havde holdet åbnet Coppa Italia. Sassuolo fra Serie B tog til Juventus Stadium uden chance og tog hjem med et 4-0 nederlag i baggagen. Udover det var det blevet til skuffende 1-1 ude mod Atalanta inden en flot destruering af Parma der led et 5-0 nederlag på Juventus Stadium. Siden stod det på to halvsvære udebanekampe i sæsonens to overraskelser fra Chievo og Catania. Hans hold tog sikkert hjem fra Verona med en 3-1 sejr, mens turen til Siclien bød på endnu en suveræn 4-0 sejr. Næste kamp var ligeledes af svær karakter da formstærke Fiorentina tog turen til Juventus Stadium. Op til kampen havde Spaletti tilsvinet ham og hans hold, men han valgte at tie stille og lade spillerne tale. Mirko fortsatte sin målrige form og scorede begge mål i en meget sikker 2-0 sejr. Han forstod ikke de andre manageres konstante kritik af ham og hans hold. Det måtte uden tvivl bunde i bitterhed, for alle andre kunne sagtens overlade sig til den overdådige spillestil fremført i næsten hvert kamp.

En spillestil som atter skulle hives frem i Coppa Italia. Lodtrækningen ville nemlig endnu et Derby d’Italia i Milano. Turen kom til Giuseppe Baresis Inter. Ranieris Inter var blevet revet nok fra hinanden.

Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 30,- Kongekabalen
« Svar #108: 24 Apr 2012, 16:29 »

Synes det kunne være rart med en kommentar eller to! Jeg kommer nok med en update her om snart! Smiley
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 30,- Kongekabalen
« Svar #109: 24 Apr 2012, 16:44 »

Så får du da en af mig, Chrille! Smiley

Jeg synes virkelig at din blog er fra øverste hylde i denne konkurrence, og du leverer gang på gang. Din grafik er sindssyg flot og det samme kan man sige om dit skrifltlige niveau. Det er meget lige til og utroligt velskrevet. Dine resultater er også vanvittige flotte, men det er jo klart med Balzaretti er på holdet. Wink Fede handler også! Munian, - uuh, han er vild.

Du er godt nok også kommet efter det med antal updates! Det er rigtig flot. Jeg kan nu kun sige, at du bare skal fortsætte den flotte stil, og så vil du være med helt fremme.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 30,- Kongekabalen
« Svar #110: 24 Apr 2012, 23:31 »

Lækre handler!

Kan især godt lide dit køb af Ospina, der har gjort det udmærket i mine spil. Jeg tror, at du bliver glad for ham om nogle år i hvert fald.

Muniain er også en klasse handel. Ville selv lige ind og tjekke, om jeg kunne score ham på fri transfer, men han havde forlænget sin kontrakt. Peace

Keep it up. Thumbs Up
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 30,- Kongekabalen
« Svar #111: 24 Apr 2012, 23:47 »

Så får du da en af mig, Chrille! Smiley

Jeg synes virkelig at din blog er fra øverste hylde i denne konkurrence, og du leverer gang på gang. Din grafik er sindssyg flot og det samme kan man sige om dit skrifltlige niveau. Det er meget lige til og utroligt velskrevet. Dine resultater er også vanvittige flotte, men det er jo klart med Balzaretti er på holdet. Wink Fede handler også! Munian, - uuh, han er vild.

Du er godt nok også kommet efter det med antal updates! Det er rigtig flot. Jeg kan nu kun sige, at du bare skal fortsætte den flotte stil, og så vil du være med helt fremme.
Jeg takker Daniel! Balzaretti er bestemt en stor del af mine resultater... Thumbs Up Muniain glæder jeg mig også til! Har store planer med ham! Opstemt Jeg vil fortsætte, bekalger det ikke blev til noget i dag, men det kommer i morgen så.

Lækre handler!

Kan især godt lide dit køb af Ospina, der har gjort det udmærket i mine spil. Jeg tror, at du bliver glad for ham om nogle år i hvert fald.

Muniain er også en klasse handel. Ville selv lige ind og tjekke, om jeg kunne score ham på fri transfer, men han havde forlænget sin kontrakt. Peace

Keep it up. Thumbs Up
Jo tak!

Jeg glæder mig også til at prøve ham af, han så god nok ud, men om han kan tage handskerne på efter Buffon er jo spørgsmålet, men når Buffon jo så er målmandstræner, kan han vel give ham noget kyndig vejledning! Opstemt

Jeg takker! Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 30,- Kongekabalen
« Svar #112: 27 Apr 2012, 00:17 »

KONGEKABALEN 31/01/13 – INTER 0-6 JUVENTUS
Han kiggede op på lystavlen efter endnu 90 fremragende minutter i fjendeland. Det gav ham et flashback til en isnende kølig december aften for bare halvanden måned siden. Stillingen var den samme. Inter 0-3 Juventus og det betød nu, at stillingen for Inter og Juventus opgør i denne sæson på Giuseppe Meazza var 0-6 i Juventus favør. Han havde Ranieri i sin hule hånd og en samlet målscore for tre kampe på 8-1. Inter-fansene troede højt på, at legenden, den fantastiske Baresi kunne ændre på Inters mangel på gennemslagskraft mod hans almægtige hold og status efter hans fjerde Derby d’Italia var soleklar. Tre sejre, én uafgjort og en målscore på 11-1. Han havde lykkedes med sin mission da han startede. At få Inter i sin hule hånd og besejre dem. Hver gang. Stort.

Selve kampen var fantastisk for ham. Coppa Italia sidste år var den rene walkover, 1. runde modstanderen fra Siena var den sværeste modstander i en turnering, hvor modstanden bestod af Serie B-holdene fra Sampdoria og Torino, mens finalen bød på nedrykkede Lecce. Sassulo blev nedlagt i 1. runde i år, men Fru Fortuna var ikke i samme glædefulde humør i år og trak en udebane tur til Giuseppe Meazza op af hatten for hans hold. Allerede i 1. minut lugtede det af exit, da Musacchio blev rundet af Pazzini og trak nødbremsen til et frispark lige på kanten af feltet og fik et uundgåeligt rødt kort, men det virkede som om, at Inter ikke kunne udnytte overtallet og blev for selvsikre efter en flot start under Baresi. Juventus var som altid farlige når muligheden bød sig og allerede efter 27 minutter blev det 0-1. Formsvage Alessandro Matri havde ikke været i målscorings-humør, hvor hans montenegrinske makker havde taget fint over, men Matri var i oplæggerens rolle to gange denne aften. Først fandt han Elia med en flad stikning på kanten af feltet og den ikke-altid lige træfsikre hollandske fløj fandt nettet via indersiden af stolpet. 0-1 og hjemmepublikummet var chokeret. Herefter affandt begge hold sig med stillingen til halvleg, og Inter-holdet blæste til angreb fra 2. halvlegs start hvor et tungt pres med masser af boldbesiddelse blev lagt mod Juventus-målet.

Legendariske Buffon og en uhyre velspillende Chiellini var dog de ustoppelige klodser for de stakkels Inter-spillere der endnu engang løb mod muren og var tvunget til ufarlige langskud. Og når man ikke kan få hul på bylden mod de alt-dominerende Juventus-spillere, så bliver man straffet. Efter 64 minutter slog Juventus kontra og med en genial aflevering spillede Matri, topscorer Vucinic, fri til en meget meget sikker afslutning fra den geniale montenegriner der har ageret den ene halvdel af et unikt velspillende serbisk-montenegrinsk partnerskab med højrefløjen Krasic der dog havde en aften i anonymitetens rolle. Han brillerede dog med en enkelt assist da Davide Astori lukkede og slukkede til de velkendte cifre 0-3 på hjørnespark.

Endnu engang havde Juventus revet og flået hjertet ud af de hårdtprøvede Inter-fans der efter fem fede år med flere mesterskaber og en Champions League-titel, nu ser ud til at gå nogle magre år i møde. Ligatitlen var for tredje år i træk i andres hænder, mens Coppa Italia nu også var på vej væk igen. Semifinalen byder på Udinese og den første kamp spilles på det svære Friuli. Lugter der af double igen i Torino? Det gjorde der i hans næsebor. De andre italienske hold havde ikke noget at byde på. De var såmen allerede besejret. Hans øjne stilede nu efter noget større og sværere. Efter noget der ikke kun var nationalt, men kontinentalt, men hvis betydning og eftertragning var helt og aldeles global. Han ville have treblen allerede i år. Han ville have Champions League.

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 31,- Kongekabalen
« Svar #113: 28 Apr 2012, 14:37 »

Det er stadig meget meget imponerende.. håber du når lidt flere updates inden konkurrencen slutter Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 31,- Kongekabalen
« Svar #114: 29 Apr 2012, 01:10 »

Det er stadig meget meget imponerende.. håber du når lidt flere updates inden konkurrencen slutter Thumbs Up
Jeg render med at runde sæson to af i løbet af natten og søndagen, og hvordan det så fortsætter må vi se på derfra! Jeg takker Jimmy! Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 31,- Kongekabalen
« Svar #115: 29 Apr 2012, 01:53 »

KONGEKABALEN 21/03/13 – BYE BYE BAYERN
Han havde frygtet dem. Den magtfulde tyske mastodont der så stærkere ud end længe. Heynckes havde vendt stimen hos de forsvarende tyske mestre og op til den første kamp indtog de atter deres retsmæssige plads. Førstepladsen i Bundesligaen. Det skulle dog ikke slå dem ud af kurs. De havde gjort det. De havde ekspederet de tyske giganter ud og vist hvem der havde bukserne på. De italienske mestre var stærkere end de tyske, og det havde de vist. Den samlede stilling var overbevisende. 5-2. Cifrene talte for sig selv og sejre i begge kampe gjorde det mere overbevisende. Han smilede pavestolt, mens han lod sine øjne udforske glæden hos de fantastiske Juventus-fans der havde fyldt Juventus Stadium til mere end randen. Alle 41.000 pladser havde været totalt udsolgt.

26/02/13, ALLIANZ ARENA, MÜNCHEN – BAYERN 0-1 JUVENTUS
Mødet med det mægtige Allianz havde han frygtet meget. Nok kunne der kun sidde 68.000 i forhold til Camp Nous 98.000, men det var et mere intimiderende publikum han følte skulle forhindre hans drenge i sejren. De fanatiske Bayern-fans sang højt og flot og udgjorde en frygtindgydende atmosfære i lighed med selv de mest intense storkampe i Italien, men han havde forberedt sit hold på det. Givet dem den mentale styrke til at håndtere det massive pres fra lægterne. Og han blev ikke skuffet. Den defensive formation var fundet frem i aftenens anledning, og det gav bonus i kampen om midtbanen som Martin, Marchisio og Vidal sad meget tungt på. I de første tre minutter burde det have været både 1-0 og 2-0 til Juventus med to kæmpe chancer og et forsøg på træværket, men herefter overtog Bayern styringen af kampen. Juventus’ defensive udgangspunkt overraskede dog Bayern der ikke havde forventet den ekstra mand på midtbanen og led i periodevis under Marchisios tilstedeværelse.

Dominansen lå dog hos Bayern. Juventus holdt dog stand via en godt kæmpende Buffon i målet der havde en stor kamp, og når man ikke kan score på sine chancer på højt niveau bliver man ofte straffet. Efter 70 minutter fik den formstærke Matri, der var kommet godt tilbage i sæsonen, bolden med ryggen til Badstuber. Han vender rundt og kommer alene med Neuer og sparker den knaldsikkert forbi den stærke tysker. 0-1 til Juventus, et resultat der holdte kampen ud. Et fantastisk udgangspunkt.

20/03/13, JUVENTUS STADIUM, TORINO – JUVENTUS 4-2 BAYERN
Matri til Vucinic og videre til Krasic, der løber en halv banelængde og sparker den forbi Neuer med et knaldhårdt og præcist spark. 16 sekunder og 1-0 til Juventus. Det lugtede allerede af kvartfinale i Torino. Efter 11 minutter er Juventus-festen total da Balzaretti med et af sine efterhånden karakteristiske skruede, lange indlæg finder Krasic der med et flyvende hovedstød gør det til 2-0 og 3-0 samlet. Man skal dog aldrig afskrive tyskere. Det havde han glemt, og det blev hans hold også straffet for. Demba Ba gør det til 2-1 efter 20 minutter efter noget snævert klumpspil i feltet og efter 31 minutter har Toni Kroos udlignet. Herefter stod den på et tungt pres fra de formstærke tyskere, men Gianluigi Buffon havde en strålende aften og afværgede flot alt der kom mod ham derfra. En fantastisk aften fra en af historiens bedste målmænd der på trods af alderen truer, stadig holder niveau.

Anden halvleg fortsatte som første sluttede. Med et tungt Bayern-pres og flere flotte Buffon-aktioner, og Bayern blev igen straffet for den meget ukarakteristiske mangel på effektivitet. Efter en erobring af Balzaretti og en aflevering fra Elia er Matri alene igennem og endnu engang scorer han sikkert. Det tog pusten fra Bayern, men de fastholdt presset som dog havde skiftet stil fra velorganiseret og tungt til sporadisk og kun i perioder farligt. Alligevel måtte Buffon dog fremtvinge en fremragende redning kort efter målet da Müller slap alene igennem. Efter 82 minutter lukker og slukker Matri for festen i Torino, da han på mindre heldigt forsvarsspil af Bayern, kommer alene igennem med Neuer igen og atter scorer på den sagesløse tyske verdensklasse målmand. 4-2 og total fest.

To fantastiske kampe, hvor fantastiske Matri viste hvor god han er, og hvor Buffon atter fik understreget sit stadigt høje internationale niveau. Bayern havde de fleste chancer, men Juventus bed godt fra sig og straffede Bayerns mangel på effektivitet på fantastisk vis. Lodtrækningen foregik fredagen efter, og bød på et gensyn han havde håbet på ikke ville komme. Op af bowlen kom de forbandede catalanske Barcelona-spillere igen. Endnu et frygtindgydende møde med Camp Nou stod fra døren. Han var dog ikke færdig med Champions League endnu.

« Seneste Redigering: 29 Apr 2012, 04:04 af -LFC- » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 32,- Kongekabalen
« Svar #116: 30 Apr 2012, 18:40 »

KONGEKABALEN 13/07/14 – KONGEN AF VERDEN I
Han kunne ikke begribe den vanvittige stemning der var. Han kunne ikke begribe hvad han havde formået. På tre sæsoner havde han overgået alt og etableret sig som et navn der altid blev nævnt når man omtalte de bedste af de bedste. Følelsen af at have vundet en kamp havde han altid nydt, følelsen af at vinde et trofæ var nu noget helt andet og i en helt anden kaliber. Det havde han gjort igen. Dette trofæ var dog af en særlig kaliber...

Han havde regnet med at tilbringe mange år i Juventus, men efter den fantastiske anden sæson følte han, at han ikke kunne gøre mere. Han havde gjort alt hvad han kunne for denne klub, og vundet alt hvad der var værd at vinde. To Serie A-titler, To Coppa Italia-titler, en italiensk supercup og en Champions League-titel. Han havde vundet alt hvad han havde stillet op med dem i. Og på suveræn vis. I Serie A i hans anden sæson havde de nedlagt alt hvad der hed modstand og var matematiske mestre efter sølle 30 runder, og det var kun spilletid til masser af unge spillere der havde forhindret dem i at vinde med over 30 points til Fiorentina. Selv var de suveræne og spillede ganske fremragende og lavede masser af mål, men den vanvittige suverænitet skyldtes selvfølgelig også et forbavsende ustabilt forfølgerfelt.

Champions League endte med en kæmpe succes. Efter den flotte sejr mod Bayern stod Barcelona igen på programmet og et spinkelt, men velfortjent 1-0 nederlag på Camp Nou blev endnu engang forvandlet til storsejr på Juventus Stadium. Denne gang 4-0. Semfinale mod United var næste udfordring og efter 1-1 på Old Trafford og 0-0 på Juventus Stadium. Turen gik herefter til det imponerende Wembley der atter engang stod for finalen, hvor modstanderen var Real Madrid. Han havde forberedt sig helt specielt. Da han samlede holdet første gang efter ankomsten til hotellet, havde han fået en god ven til at lave en video. En video om det fantastiske hold han sad med der kunne vinde den sjette titel på to sæsoner og den fjerde i sæsonen. Videoen havde den ønskede virkning og finalen endte med en fantastisk 4-1 sejr. Modtagelsen i Torino var uforglemmelig. Få dage forinden var det ydermere blevet 2-0 i Coppa Italia-finalen og holdet kunne med sejren i supercuppen fejre fantastiske fire titler. Agnelli og Marotta stod klar med ny 5-årig kontrakt med en ugeløn på vanvittige 1.3 mio. kr. Han takkede først ja, men da ferien meldte sig og det første stjerneindkøb i form af den italienske landsholdsstjerne, Giuseppe Rossi, var landet, meldte en ny fornemmelse sig.

Han kunne ikke fortsætte. Han var mæt, tom for idéer og umotiveret. Han delte tankerne med Alex, som netop havde indstillet sin spillerkarriere og henlagt sig rollen som assisterende manager i den klub han elskede, for en chef han havde udviklet et fremragende venskab og makkerskab med.

”Fabio, hvis du er gået kold i det, må du stoppe. Juventus er klubben vi begge holder af, og du kan ikke lede klubben, hvis du er gået kold i det, det mister du mere på end hvis du stopper. Jeg tager med dig videre. Jeg har været her i over 20 år, og vil gerne træne her en dag, men jeg er ikke klar endnu. Find noget andet, og jeg er med.”

Meldingen chokerede ham. Alex var klubbens største spiller nogensinde, men havde gjort det klart for ham, at han ville rykke teltpælene op sammen med ham. I hvert fald nu. Men ikke kun Alex var med ham. En målmandstræner, en træner og en fysisk træner erklærede ligeledes deres støtte og tro følgeskab. Han valgte at følge Alex’s opfordring og et par dage efter meddelte han en flok grædende Juventus-fan og en målløs præsident og sportsdirektør sin opsigelse. De var skuffede og kede af det, men udtrykte stor sympati for hans beslutning. Hvor turen gik hen nu, vidste han ikke. Verden lå for hans fødder, men han vidste ikke hvordan han skulle gribe den.

Han havde dog sine venner med sig, så det kunne ikke gå helt galt.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 33,- Kongekabalen
« Svar #117: 30 Apr 2012, 19:27 »

KONGEKABALEN 13/07/14KONGEN AF VERDEN II
Ting ændrer sig hurtigt i fodbold, men at han skulle gå fra feteret klubtræner i verdens bedste klub til en skeptisk anskuet landstræner for værtsnationen ved verdensmesterskaber ne et år fremme, havde ingen set komme. Han var netop vendt tilbage fra en længere ferie i Thailand, da telefonen ringede da han kom hjem. Det brasilianske fodboldlandshold havde fyret Mano Menezes efter et skuffende Confederations Cup og endnu dårligere præstationer i venskabskampene herefter. Folket var vrede og desperate. Kun et år senere skulle man være vært ved den største begivenhed i fodbolden og det fodboldtossede folk frygtede den største ydmygelse i egen hule.

Da afløserne af brasiliansk nationalitet var de kloge hoveder kommet på den store trænerkapacitet, som godt nok brød med traditionerne på landstrænerfronten, men som kunne komme med et nyt syn på tingene. En anderledes måde. En offensiv på italiensk. En uge efter hjemkomsten stod han med en kuffert på vej til Brasilien. Med ham var både Alex, Cristian Stellini, Claudio Filippi og Marco Rotondale. Han var ny brasiliansk landstræner og skulle vinde verdensmesterskabet .

Da han konfronterede Alex med tilbuddet havde han først grinet af ham, men da han fattede, at det var seriøst var det et ubetinget ja. Et tilbud der kunne give deres karriere et kæmpe boost. Et tilbud der kunne give hans egen fremtidige managerkarriere et boost. Materialet var godt og offensivt. Han ville have en kompromisløs offensiv med direkte fodbold og masser af detaljer. Pato, Neymar og Hulk var trekløveret der ikke fungerede, men som hurtigt fungerede igen. En masse venskabskampe var på programmet og de første fire som rundede året 2013 af blev vundet med målscore på 13-1.

Det nye års første venskabskamp bød på Frankrig som skuffende endte med et 3-1 nederlag. Herefter fire venskabskampe i perioden op til som endte med fantastiske 18-1 i målscore. De markerede samtidig en ændring i Patos spil på landsholdet og hans statistik der var gået fra middelmådig til et mål i mere end hver anden kamp og med en gruppe der bestod af Iran, Rumænien og Burkina Faso, kunne det sagtens blive flere.

Det gjorde det også. To mål i den smalle 2-1 sejr over Rumænien, hvor rutinerede Thiago Silva hovedløst blev udvist efter 11 minutter. Det blev fulgt op af yderligere 2 mål i 6-0 sejren mod Iran og et hattrick i 4-0 sejren mod Burkina Faso. Stilen var lagt. Brasilien havde atter taget Selecao til sig og glemt alt om, at træneren rent faktisk var italiener. Stilen var mere offensiv end længe set før.

England var første udfordring i knockout-kampene. De blev dog spillet baglæns ud af Brasilien med et 3-0 nederlag, hvor Pato fortsatte sin imponerende stime med sit 8. mål i 4 kampe. Tyskland var næste udfordring, men kunne heller ikke gøre noget mod Pato og Brasilien og måtte tage hjem fra kvartfinalen med et 2-0 nederlag i baggagen.

Da han så Frankrig sende hans fædrene ophav fra Italien, fyldtes han atter med frygt. Franskmændene var de eneste der nogensinde havde været i nærheden af at besejre ham og hans offensive brasilianere, skulle bevise for ham, at han havde noget at have hans frygt i. De boldglade franskmænd sad tungt på boldbesiddelsen og reducerede hans brasilianere til et kontrahold. Et kontrahold der fik masser af chancer. Frankrig havde under Arsene Wenger forvandlet sig til et kynisk hold og kynismen var igen i hovedsædet da det blev 1-0 ved Benzema efter 53 minutter, det ville Neymar dog ikke finde sig i og derfor gjorde han det til 1-1 lige efter. Stillingen holdte den ordinære tid ud, men et stort anlagt pres dræbte de trætte franskmænd og to mål af topscorer Pato der kom op på 10 mål i turneringen og endnu et af Neymar gjorde det til 4-1 og finaleplads til total folkefest i samtlige brasilianske byer.

Finalen skulle spilles på det imponerende Maracana hvor Brasilien tidligere havde tabt en finale til Uruguay. VM-fokusset var altoverskyggende og alle andre aktiviteter var blevet sat til siden i det næsten 200 millioner store land. Finalemodstanderen var en ren sensation. Afrikanske Cameroun havde overrasket alt og alle og med flot spil og flere sensationelle præstationer af Samuel Eto’o havde de fundet vej til finalen. Eto’o var dog blevet skadet i semifinalen mod Tjekkiet, og var til Camerouns store skuffelse, ikke med i finalen.

Nervøsiteten havde taget i ham. Han havde vundet et VM før, men at skulle fortælle en flok spillere der ikke havde, hvordan de vandt VM var en stor udfordring. 76.000 tilskuere på stadion og omkring en milliard seere verden over ville snart lade øjnene falde på dem. De skuffede ikke. Pato og Hulk, de helt store stjerner grundlagde 2-0 sejren der burde have været blevet meget større. 12 år efter sejren i Asien var de atter verdensmestre. Denne gang i egen hule og med en italiensk landstræner der nu var blevet folkehelt.

Et par dage efter indleverede han sin opsigelse. Hans år i Brasilien havde været en kæmpe oplevelse og et succesrigt eventyr der bød ham på et nyt sprog og en pludseligt opstunden kærlighed til en anden nation og andet folk. Han ville dog være klubtræner igen. Ikke i Italien, men noget andet. Atter engang havde han Alex med sig. Verden var åben for ham og hans eventyr kunne fortsætte.

BRASILIEN - VERDENSMESTRE 2014

Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 34,- Kongekabalen
« Svar #118: 30 Apr 2012, 19:31 »

Det var afslutningen på min fortælling om Cannavaros eventyr. En fortælling der måske fortsætter med Cannavaros videre færd, men som stopper for nu. Jeg har leveret 34 updates + introduktion og suverænt overgået alt hvad jeg tidligere har leveret blogmæssigt, hvilket var det vigtigste for mig. Jeg fik desværre aldrig helt gennemført min oprindelige historie og grundet tidspres sprang vi også fra midt i anden sæson til de to slutupdates med et lille brasiliansk eventyr.

Det har været en fornøjelse at blogge, jeg takker dem der har fulgt med og håber, at nogen af jer vil smide jeres stemme i min retning. Det ville jeg være glad for. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010