Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
11 Jul 2025, 22:24
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23601
0 Brugere, 769 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
narinpersson
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
Årets manager - Det store farvel
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
24
Forfatter
Emne: Årets manager - Det store farvel (Læst 82997 gange)
Unknown
Ynglingespiller
Sv: Årets manager - FA Cup finalen 2014
«
Svar #90:
09 Apr 2012, 01:06 »
Citat af: Wester 09 Apr 2012, 01:02
Tak
Ja jeg forventer da som minimum et mesterskab inden måneden er omme...
Jeg krydser fingrer for dig!
- Jeg har selv samme kamp, kørende med Wolves.
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #91:
09 Apr 2012, 01:08 »
Citat af: Unknown 09 Apr 2012, 01:06
Jeg krydser fingrer for dig!
- Jeg har selv samme kamp, kørende med Wolves.
De oprykker hold er sq sjove nok... Ikke alt for svært men stadig udfordrende nok til 5-7 gode sæsoner med FM...
Var der nogen der sagde nørd?
Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Unknown
Ynglingespiller
«
Svar #92:
09 Apr 2012, 01:10 »
Citat af: Wester 09 Apr 2012, 01:08
De oprykker hold er sq sjove nok... Ikke alt for svært men stadig udfordrende nok til 5-7 gode sæsoner med FM...
Lige præcis
bianconeri
Reserveholdsspiller
«
Svar #93:
09 Apr 2012, 01:29 »
Hmmm..
Jeg er blevet rigtig godt underholdt i dine tidligere blogs, hvor der var noget mere historie og saft og kraft på bloggen.
Denne gang er det blevet for kedeligt, desværre. Du er en super blogger normalt, og jeg havde høje forventninger - men desværre er jeg blevet skuffet.
Glæder mig til at følge hvis du i fremtiden laver en ny blog, hvor du selv skinner mere igennem.
Vincere Non È Importante È L'Unica Cosa che Conta
fino alla fine ★ ★ ★
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #94:
09 Apr 2012, 01:41 »
Citat af: bianconeri 09 Apr 2012, 01:29
Hmmm..
Jeg er blevet rigtig godt underholdt i dine tidligere blogs, hvor der var noget mere historie og saft og kraft på bloggen.
Denne gang er det blevet for kedeligt, desværre. Du er en super blogger normalt, og jeg havde høje forventninger - men desværre er jeg blevet skuffet.
Glæder mig til at følge hvis du i fremtiden laver en ny blog, hvor du selv skinner mere igennem.
Ja man kan ikke ramme alles smag hver gang desværre...
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #95:
09 Apr 2012, 18:17 »
Årets manager 2013 - Euro Cup 2013 - Euro Super Cup 2013 - FA Cup 2014 - Community Shield 2014 Premier League ? - Champions League ? - VM for klubhold ? - League Cup ? Verdens bedste FM-gamer ?
Årets manager - Mod nye mål - August 2014
FM-nørden
Så er Swansea kommet med i Champions League og målsætningen er at ende i top 4 fra nu af. Det betyder også at holdet er klar til at gå Gung-Ho i alle kampe ligegyldig hvilken modstander. Der er også åbnet sig et helt andet transfermarked op og jeg havde 25 mio. £ at handle for og der var mange rigtig spændende spillere, som f. eks Eden Hazard, Christian Eriksen m.fl. Priserne er dog voldsomme og det var umuligt at få fat i den slags spillere, så jeg måtte gå andre veje.
Den første jeg hentede ind var
Rafael van der Vaart
, som var blevet i overskud i Tottenham. Jeg måtte slippe 6 mio. £ for den rutinerede herre, som er udset som afløseren for Michael Ballack på midtbanen, hvor han skal rotere med Gylfi og McKibben. - Den næste der ankom, det var endnu en rutinerede herre, nemlig
Dimitar Berbatov
som kunne hentes på en free transfer. Han skal fungere som back up til Carlos Fierro som selvfølgelig er første valg på den falske 9er positionen. – Derefter gik jeg på jagt efter en kantspiller og jeg stod med omkring 20 mio. £ men blev ved med at løbe panden mod i mur pga. sindssyge transferkrav. Det var næsten umuligt at finde en spiller med mindre jeg ville slippe 30-40 mio. £. I transfervinduet sidste dag lykkes det mig, det blev dog ikke til en etableret spiller som havde været mit mål, det blev til en 5 stjernet regen ved navn
Leon Koolhof
. Han kostede mig hele 22,5 mio. £ og dermed var alle pengene opbrugt.
Community Shield
Årets første opgave var Community Shield kampen, hvor Swansea som pokalvinder skulle møde mestrene fra Tottenham. Jeg havde frygtet trioen Modric, Cavani og Doumbia men jeg kunne heldigvis holde dem nede og kampen endte 0-0 og røg i straffesparkskonkur
rence. Endnu engang trådte
Rene Adler
i karakter i en straffesparkskonkur
rence og tog Tottenhams 3 første skud, og da jeg samtidig satte mine ind, så kom pokalen i hus. Rene Adler vil jeg på det stærkeste anbefale til jer alle, han har virkelig været god for mig i Swansea og kun sikker hentede på en free transfer i de fleste saves.
Månedens spiller
Jeg formåede at holde
Edinson Cavani
nede i Community Shield kampen men i Premier League gik han amok. Hele 6 mål i 3 kampe leverede han og blev fortjent månedens spiller.
Månedens unge spiller
Jeg havde det ondeste startprogram på sæsonen, jeg skulle Tottenham, Man Utd og Liverpool og jeg kom ud af måneden med kun 1 point. Ikke den bedste start på sæsonen når man håber at være med i mesterskabskampen.
Lukas Digne
gjorde sit for at det skulle gå bedre og han kan ikke klandres for resultaterne. Han blev månedens unge spiller.
Månedens manager
Mathias Sammer sagde jobbet op som Man Utd manager i sommerens løb og David Moyes overtog posten. Han er kommet rigtig fint i gang med stor sejre over Aston Villa og Fulham samt 1-0 mod Swansea. David Moyes tog dermed månedens manager.
STILLINGEN
Månedens mål
Kaptajnen fejler ikke noget, det er skibet, den er gal med.
http://www.youtube.com/v/RwPAWSBI-FU?version=3&hl=da_DK
Swansea fakta
Sæsonens transfers
Taktikken Gung-Ho
Start 11eren + bænken
Ass.manager vurdering af truppen
Trænerstaben
Faciliteter
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Årets manager - August 2014
«
Svar #96:
09 Apr 2012, 19:55 »
Årets manager 2013 - Euro Cup 2013 - Euro Super Cup 2013 - FA Cup 2014 - Community Shield 2014 Premier League ? - Champions League ? - VM for klubhold ? - League Cup ? Verdens bedste FM-gamer ?
Årets manager - Mod nye mål - September 2014
FM-nørden
Ligeså meget nede jeg var efter august måned, hvor bloggen og savet hang mig langt ude af halsen. Ligeså højt oppe at flyve er jeg nu efter en
fantastisk september måned
. Jeg er godt nok en medgangsspiller, og det er kun rutinen og bloggen, der fastholder mig, når det går ned af bakke. Havde jeg oplevet sådanne resultater for 10 år siden, som jeg gennemgik i august, så havde jeg droppet ud og givet op. Det er faktisk en af grundende til, at jeg skriver så mange blogs, som jeg gør. Det er for at fastholde og forpligtige mig selv til savegamet. Det giver mig ligesom en grund til at komme videre, når resultaterne ikke lige flasker sig. Havde jeg ikke de blogs, så tror jeg ikke, at jeg havde gennemført særlig mange af mine målsætninger. Så havde jeg gang på gang startede nye saves op og sikker med Man Utd 9 ud af 10 gange.
Før var jeg træt og deprimeret samt en dårlig taber, der nemt gav op, men så prøvede jeg FMF blogkonkurrence. Nu har jeg det meget bedre. Tak FMF blogkonkurrence.
Månedens spiller
Newcastle har haft et nemt startprogram i ligaen, hvor de har undgået alle de normale tophold, det skal dog ikke tage noget fra deres gode resultater og
Vaclav Pilar’s
flotte præstationer. Han blev månedens spiller og Newcastle topper ligaen.
Månedens unge spiller
Serge Aurier
havde en svær debutsæson, hvor han langt fra levede op til mine forventninger. Hans udvikling er også godt lidt i stå, jeg håber dog prisen som månedens unge spiller, som han vandt i september, kan kickstarte ham.
Månedens manager
Så tog undertegnet prisen som månedens manager og moralen er høj blandt spillerne og manageren. Det kunne gå hen og blive en magisk sæson.
STILLINGEN
Månedens mål
http://www.youtube.com/v/RWHbDURvsxo?version=3&hl=da_DK
Swansea fakta
Sæsonens transfers
Taktikken Gung-Ho
Start 11eren + bænken
Trænerstaben
Faciliteter
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
dissing10
Reserveholdsspiller
«
Svar #97:
09 Apr 2012, 22:30 »
Citat af: bianconeri 09 Apr 2012, 01:29
Hmmm..
Jeg bliver desværre nødt til at være enig i ovenstående. Din West Ham blog inde på FMD sidste år er uden tvivl den bedste blog jeg nogensinde har læst, og en blog i den stil ville jeg også hellere have foretrukket. Denne blog er absolut ikke dårlig, men efter jeg havde læst din blog sidste år tror jeg, at jeg havde forventet mere.
Uanset hvad skal du ønskes held og lykke med denne blog
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Årets manager - September 2014
«
Svar #98:
09 Apr 2012, 22:35 »
Nu har jeg lavet en del West Ham blogs, så er ikke lige med på hvilken en af dem..
Jamen jeg har aldrig påstået at dette er min bedste blog ever.
Jeg bliver dog nød til at prøve forskellige måder af, for eller dør jeg som blog-skribent. Formålet har aldrig været at levere min bedste blog til dato men at gå oldschool på den og holde det nemt, simpelt og stilrent. Det er lykkes og jeg er selv rigtig godt tilfreds, for jeg sammenligner aldrig mine blogs med hinanden.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Årets manager - September 2014
«
Svar #99:
09 Apr 2012, 22:47 »
Årets manager - Mod nye mål - Oktober 2014
FM-nørden
Der kommer næsten altid et punkt i en blog, hvor man er ved at løbe tør for ideer, især når man tager udgangspunkt i sig selv og savegamet. I storytelling kan man altid opdigte et eller andet og komme med et twist, her er et dødsfald hos en af hovedrollerne en klassiker. Lur mig om der ikke er en flok hovedpersoner, vælter om som fluer de sidste 14 dage af konkurrencen. Det ville bare være ret træls, hvis det skete i min.
Dødvande er næsten det værste, der kan ske for en FM-blogger, det kan vel kun overgås af et crash dump. Og her kommer mit twist, jeg løb ind i et crash dump og hjertet sprang op i halsen på mig. Ahhh har jeg husket back up? Koldsveden piblede frem så mit FM-jakkesæt blev drivvådt. Puha, der var back up og den virkede perfekt! Det havde simpelthen været alt for surt, over 14 dages intens gaming og blog kunne være tabt. Det havde jeg simpelthen ikke magtede.
Rigtige mænd laver ikke back up, de tuder. Rigtige nørder laver back up og griner.
Månedens spiller
September blev endnu en fantastisk måned i Swansea med rene sejre i alle turneringer. Især to spillere leverede helt suplime præstationer, den ene var
Gylfi Sigurðsson
, som efterhånden når op i kategori sammen med Beckham og Ronaldo når det gælder frispark. 3 direkte frispark satte han ind i september måned. Hvis du ikke allerede har købt ham, så gør det nu.
Gylfi blev dog ikke månedens spiller, det blev
Carlos Fierro
, som for alvor er faldet til i det engelske. Han både bomber mål ind og sætter sine medspillere op. Når du har købt Gylfi, så går du direkte ud og henter Fierro.
Månedens unge spiller
Fulhams første målmand røg ud med en skade og den kun 19 årige keeper
Max Oberschmidt
fik chancen. Det gjorde han så godt, han leverede 3 clean sheets i september og det gjorde ham til månedens unge spiller.
Månedens manager
Kenny Dalglish er efterhånden den eneste af den gamle garde der er tilbage, og endnu engang stormer Liverpool frem i starten af sæsonen. De skal nok nå at få gummiben.
STILLINGEN
Månedens mål
Uhh en dansker, det kan vi jo godt lide men hvorfor man kårer månedens mål efter et målmandsdrop, det fatter jeg jo ikke en skid af. Det er da en lille ninja-sniger det skud men alligevel.
http://www.youtube.com/v/oPxgJUe1abY?version=3&hl=da_DK
Swansea fakta
Sæsonens transfers
Taktikken Gung-Ho
Start 11eren + bænken
Trænerstaben
Faciliteter
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Årets manager - Oktober 2014
«
Svar #100:
10 Apr 2012, 00:21 »
Årets manager - Mod nye mål - November 2014
FM-nørden
Det har alle dage været sådan, at man også skulle kunne slå topholdene, hvis man ville tage mesterskabet. Den evne har jeg desværre bare ikke i denne sæson, jeg led endnu et nederlag denne gang til Man City. Da jeg så endelig slog en af de store, nemlig Arsenal, så fejlede jeg i kampen efter mod Everton. Sådanne
resultater
bliver man ikke mester af. Der skal simpelthen strammes op i anden halvdel af sæsonen mod topholdene. Jeg overvejer at bruge Diabloen i topkampene, for jeg vil så gerne tage det guld men jeg skrev jo således i introen:
Citat
Det er dog ikke nok at vinde titlen og mesterskabet, det skal gøres med flot spil. Derfor tager jeg udgangspunkt i min Gung-Ho taktik. Og det er også grunden til valget faldt på Swansea. Deres dejlige romantiske tilgang passer rigtig fint til mine ambitioner og taktiske tilgang.
Meget kan man sige om Diabloen men kønt spil er det sq ikke. Ahhhhhhhhhhhh valget mellem kynisme og sikker succes på den ene side og romantik og principper på den anden.
Månedens spiller
Tottenhams
Sandro
er en af de oversete helte, der altid findes på et hvert hold med succes. Han har igennem de seneste sæsoner leveret stabile præstationer og endelig bliver han anderkendt for sit fine arbejde. Han er månedens spiller.
Månedens unge spiller
Chelsea hentede op til sæsonen
Emil Torres
for 10,75 mio. £ og den unge spiller vindes månedens pris, selvom jeg ikke er skide imponeret over hans præstationer.
Månedens manager
Carlo Ancelotti har nu været i Man City i et år, hvor han fik dem tilbage på spore tog de endte som 3er. Samtidig tog de Euro Cuppen og senere hen Euro Super Cuppen. I år har de fået en lidt sløv start men med sejren over undertegnet og en sejr over Man Utd er de på vej tilbage. Ancelotti er månedens manager.
STILLINGEN
Månedens mål
http://www.youtube.com/v/_VMX-sjfcHs?version=3&hl=da_DK
Swansea fakta
Sæsonens transfers
Taktikken Gung-Ho
Start 11eren + bænken
Trænerstaben
Faciliteter
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Oli
Landsholdsspiller
«
Svar #101:
10 Apr 2012, 01:07 »
Citat af: Wester 10 Apr 2012, 00:21
Månedens unge spiller
Chelsea hentede op til sæsonen
Emil Torres
for 10,75 mio. £ og den unge spiller vindes månedens pris, selvom jeg ikke er skide imponeret over hans præstationer.
Chelsea burde have lært af sine fejl. Du kan ikke hive en Chelsea-trøje over hovedet på en ved navn Torres, og regne med succes
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #102:
10 Apr 2012, 01:08 »
Citat af: Oli 10 Apr 2012, 01:07
Chelsea burde have lært af sine fejl. Du kan ikke hive en Chelsea-trøje over hovedet på en ved navn Torres, og regne med succes
Hahaha det er sjovt fordi det sandt
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Årets manager - November 2014
«
Svar #103:
10 Apr 2012, 01:21 »
http://www.youtube.com/v/YV9V1UsF1FU?version=3&hl=da_DK
Return of The Special One
FM-nørden
Selvom Ancelotti blev månedens manager i november, så fik han fyreseddelen i december. Ny mand ved roret i Man City er ingen andre end The Special One. Han skal selvfølgelig have sin egen specialudgave.
Tilbage i 2009 skrev jeg en artikel, Fodboldens Darth Vader, som blandt andet var en hyldest til Mourinho. Den passer meget godt ind her, bare i husker den er 3 år gammel nu.
Fodboldens Darth Vader
Jeg husker tydeligt, da jeg så Star Wars for den første gang, det var tilbage i 1984 i den spæde alder af 7 år. Jeg husker især åbningsscenen, som brændte sig ind på min nethinde.
Et lille Rebelrumskib bliver opslugt af Imperiets enorme Star Destroyer, Stormtropperne stormer skibet og de dræber alt omkring sig, kun en enkelt stakkels rebel overlever, men hans skæbne er også besejlet. For ind kommer Darth Vader, (selvfølgelig til The Imperial March) stor, mørk og ond ser han ud. Han løfter den stakkels mand en meter op i luften med et kvælertag, og manden møder sin skæbne.
En scene der for en lille fyr på 7 år var noget voldsom, jeg tror endda, at jeg sjatpissede lidt i min Hummel træningsdragt. Tilbage sad jeg dybt rystet med lidt tis i bukserne, helt forfærdet over hvor ond Darth Vader var. Samtidig var jeg dybt fascineret, jeg var solgt, Star Wars var det fedeste EVER.
Forstil dig så Star Wars uden Darth Vader, Ringenes Herre uden Lord Sauron eller Batman uden Jokeren for den sags skyld? Det ville jo ikke være andet end en tynd omgang the, for en god fortælling om helte, den skal også bruge skurke. Kampen mellem lyset og mørket, det gode imod det onde, det er hele essensen af det gode eventyr. Det var netop Vaders rendyrket ondskab, der gjorde man heppede ekstra meget på heltene.
Som i filmens verden, således er det også i fodboldens verden. Det er den moderne fortælling om helte og skurke, en ugentlige tilbagevenden kamp mellem det gode og det onde. I fodbolden verden er linjen mellem hvem de gode og onde noget mere utydelig. I Star Wars er det rimelig simpelt, der er vi alle sammen enige. I fodboldens verden er vi mere delt, her kan heltene for en, være skurkene for en anden og omvendt.
For mig er skurken mindst ligeså vigtig som helten, og det gør sig gældende i både fodbold og eventyr. Det er netop i kampene, hvor mine helte møder skurken, der giver det hele en ekstra dimension. Det er der adrenalinen for alvor pumper igennem kroppen, der hvor nerverne bliver presset til det yderste. Hvor alt andet i verden forsvinder, hvor hjernen slås fra, og vi som fodboldfans bliver reduceret til primitive primater. Det er der, hvor nogen mener, at fodbold bliver et spørgsmål mellem liv eller død men rigtige fodboldfans ved, at det er meget mere end det. Så derfor skal skurken hyldes, skurken skal hyldes for at bringe den ekstra dimension ind i spillet. Uden skurken findes der ingen rigtige helte, det er et yin / yang forhold, uden den ene ville den anden dø hen.
Netop dette sammenspil syntes jeg, at der er flere fodboldfans, der har en kedelig tendens til at overse. Der er ufattelig mange "fans", der er så forblindet af enten deres egne helte eller af skurken, at de glemmer, det er en symbiose. Et hvert fodboldsite, enhver fodbold Pub og vennekreds har som regel en af disse typer og "min" Pub er ikke gået ramt forbi, den har flere af disse typer på stamlisten. Typer som er så dårlige vindere og frygtelige dårlige tabere - og nej man skal ikke være en god taber, selvfølgelig må man være sur, bitter og pisse skuffet, men der er grænser. - Og ja, håne-retten er det halve af fornøjelsen, når man vinder, men endnu engang så er der grænser.
Inden vi går videre, så vil jeg først nævne, i kampen hede er meget tilladt, så længe det bliver gjort med ord og sang. Jeg kan da ikke sige mig fra, at jeg har kastet alverdens eder og forbandelser ned over mine venner og andre gæster på pubben, fordi de holdte med det forkerte hold. Flere gange har vi været på grænsen, til at blive alvorlig uvenner, men en kold øl efter kampen har som regel reddet dagen.
Den første type der skal have en verbal røvfuld, det er typen, der er så forblindet i sit eget hold, at det er til at kaste op over. Typen som på ingen måder vil anerkende, det som foregår omkring ham og på banen. Som slet ikke så det klokkeklare straffespark i kampen, som mener dommeren og det dårlige vejr, havde skylden for sit holds nedtur. Typen der er umulig at dele en kold øl og seriøs fodboldsnak med efter kampen. - I en fodboldsnak behøver man ikke være enig, men man skal have en smule indsigt, i hvad der foregår omkring en, og den evne ejer typen ikke. Det er på den ene side prisværdigt, og han skal hyldes, for uden ham ville en tur på pubben ikke være det samme. Hvis han dog bare en gang kunne indrømme, at det ikke ville være det samme uden skurken, men det kan han ikke. Han står hardcore fast på, at verden ville være et bedre sted, hvis hans hold vandt år, efter år, efter år, efter år, efter år. Han drømmer om den dag, hvor The Big Four i Premier League bliver reduceret til The Big One. Når og hvis den dag kommer, så bliver han en ensom mand på pubben, for så er vi andre taget hjem.
Så er der den anden type, klaphatten der går mere op i, at skurken tabte end sit eget hold vandt. Typen som står på spring med åndssvage kommentarer, når mine helte har fået smæk. Og jeg kan nu godt tåle en hånlig kommentar fra modstanderen, når "jeg" har tabt, men dumme kommentarer fra denne landsbytosse, det magter jeg ikke. Typen har ni ud af ti gange ikke en skid forstand på fodbold. Det er fodboldens svar på Jar Jar Binks, og til dem som ikke ved hvem Jar Jar er, så kan det nævnes, at de var en figur i Star Wars I, som fuldstændig ødelagde filmen med sine åndssvage indslag. Et "komisk" indslag som aldrig burde have været der, og typen jeg snakker om, han er præcis sådan. Han ødelægger simpelthen hele oplevelsen, et "komisk" indslag der burde forbydes adgang på samtlige pubber i hele verden. Det er ligeledes ham som på de forskellige fodbold sitets, har brugernavne som, BIF er en lort, Ferguson er en tosse osv. i stedet for FCK er gud eller Forza Gerrard.
Nå men nok om det, tilbage til hyldesten, for jeg vil gerne hylde et par af mine personlige skurke. Her starter jeg ud med Mourinho, for hold op hvor jeg savner ham. Please kom tilbage til Premier League, det er ikke det samme uden dig. Din tid i Chelsea var fantastisk, du var den perfekte skurk. Du gav det hele den ekstra dimension, og kampene mellem dig og de andre managere var fantastisk. Du var for Premier League, hvad Jokeren er for den nye Batman film. Mourinho jeg hylder dig af hele mit fodboldhjerte, du er fantastisk.
Så skal Arsenal, Man City, Liverpool, Chelsea, FCK og OB også have en hyldest med på vejen. For både Superligaen og Premier League har aldrig været mere spændene end den er netop nu, alle superskurkene og heltene er samlet i toppen, det er fantastisk. Især er jeg glad for, at Liverpool for alvor er med for en gangs skyld, det har vi ventet på i mange år. Mine ture på pubben har aldrig været sjovere, end de er netop nu. Uden disse hold ville mine helte være intet, og uden f. eks Chelsea havde sidste år Champions League finale ikke været det samme. Og hvem husker ikke finalen imellem Bayern og Man Utd i 99? Selvfølgelig havde det været fantastisk at vinde Champions League, ligegyldig hvilket hold man havde mødt i finalen. Det gav bare en ekstra dimension, at det var netop de to hold, og det er sådan ægte fodboldeventyr bliver til.
Det største danske fodboldeventyr var i 1992, hvor Danmark imod alt forventning løb med Europamesterskabet. Vi væltede ind i turneringen som en flok halvfede feriedrenge og vandt finalen over fodboldstormagten Tyskland, og netop det at det var Tyskland, det gav det hele lidt ekstra. Den engelske fodboldlegende Gary Linneker sagde engang: Fodbold er sådan et spil, hvor man spiller i to gange femogfyrre minutter, og så vinder tyskerne til sidst. Sådan blev det ikke i 92, nej for det var et ægte eventyr, hvor alle levede lykkeligt. I hvert fald indtil 4 år senere, hvor tyskerne løftede pokalen.
Til dem der syntes, det er latterligt at hylde skurken, og håbe det går dem godt. Så husk at den ondeste skæbne må være, at være den evige 2'er lige efter helten. Den er den skæbne, jeg ønsker for mine skurke. Jeg håber vi må kæmpe en evig kamp, hvor helten vinder lige til sidst. Har min artikel så nogen morale, nej egentlig ikke. Jeg drømmer bare om den dag, hvor fodboldfans verden over anerkender, at skurken er ligeså vigtig som helten, og folk finder den respekt frem, som skurken virkelig fortjener. Elsk dit hold mere end du hader skurken, fodbold skal baseres på kærlighed og ikke had.
Til mine helte: Må kraften være med jer.
Velkommen tilbage Mourinho. Godt klubvalg
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Årets manager - Return of The Special One
«
Svar #104:
10 Apr 2012, 11:06 »
Årets manager - Mod nye mål - December 2014
FM-nørden
Citat
Meget kan man sige om Diabloen men kønt spil er det sq ikke. Ahhhhhhhhhhhh valget mellem kynisme og sikker succes på den ene side og romantik og principper på den anden.
December måned startede ikke alt for godt ud, det så ud som om modstanderne efterhånden havde luret min Gung-Ho taktik. Noget måtte gøres men jeg ville og måtte ikke gå ren Diablo, men hvad med et godt kompromis? Hvad hvis jeg parrede Gung-Ho med Diabloen? Og parrede Gung-Ho med min SAF 4-4-2 fra Gung-Ho tråden? På den måde ville jeg forblive Gung-Ho men i 3 forskellige formationer og dermed have flere stenge at spille på og være mere uforudseelig. – Det måtte være løsningen.
Jeg gik straks i gang. Og her er en lille taktisk gennemgang af de nye taktikker, men det anbefales at læse min Gung-Ho taktik tråd…
Gung-Ho / SAF 4-4-2
Parringen mellem de to taktikker var rent nem og problemfrit. Jeg har taget
Holdinstruktionerne
fra Gung-Ho og kombineret dem med rollerne fra SAF 4-4-2. Jeg har dog fjernet twiksne fra rollerne i mentalitet, kreativitet og prespil, så de har Gung-Ho. Altså teorien om 5x5.
Citat af: Wester 31 Dec 2011, 10:57
Formationen
GK
Jeg har som i Gung-Ho valgt en helt klassisk standard indstilling til min målmand.
Backs
Jeg har sænket backs kreativitet en smule, da jeg gerne vil holde en lidt strammere disciplin i forsvaret. Deres rolle er som support og skal sammen med balancespilleren samle løse bolde op bag ved ”Smørstangen”.
Midterforsvaret
De danner basen og det er ud fra deres mentalitet og pres indstillinger vi laver taktikken. Mentaliteten og presset stiger med 2-3 hak for hver kæde vi kommer frem. Og de er deres mentalitet der afgører balancespilleren og 10erens mentalitet. De har den samme mentalitet og det gør de binder kæderne sammen. Jeg har sænket deres kreativitet, da de kun skal koncentrere sig om at holde linjen og stoppe modstanderens angribere.
MCD
Lav kreativitet, mentalitet og pres spil der ikke sender ham for højt op i banen samt hårde tacklinger, så han kan gøre ondt på modstanderens offensive og kreative spillere. Hans job er at binde forsvar og midtbane sammen og virke som stødpude for forsvaret.
PM
En fremadrettet playmaker med meget høj kreativitet, han skal sammen med 10eren designe spillet i det klassiske smørhul. Jeg har fjernet hans løb med bolden, da han skal spille hurtigt og ikke sænke spillet.
Wings
Meget kreative wings som i klassisk Man Utd stil skal udfordre på kanten og fodre angriberne med indlæg. Jeg har valgt at de kun skal komme i fremadrettet løb i mixed, da de skal tage deres udgangspunkt en smule længere tilbage. I klassisk indstillingen står de tit helt oppe ved angriberne og danneren 4 mands kæde der er helt stationær og uden bevægelse. Det dræber bevægeligheden og dermed nemt at dække op. Så de er en blanding mellem den offensive og support Wing.
10eren
Minder meget om PMeren og skal kreere alt det frække inde centralt. Han må dog bevæge sig lidt friere og skulle gerne med i boksen med indlæg.
Poacher
Skulle gerne være på kanten af offside og bruge sin målnæse. Hans kreativitet er en smule sænket, for han skal være kold og kynisk foran kassen.
Gung-Ho SAF 4-4-2 - Download
Gung-Ho / Wester’s Diablo
Her var parringen ikke helt så nemt, for det var et spørgsmål om principper samtidig med taktikken selvfølgelig skulle fungerer. Endnu engang tog jeg
Holdinstruktionerne
fra Gung-Ho men denne gang kunne jeg ikke bare beholde rollerne fra den anden taktik. Jeg blev nød til at ændre på rollerne, så jeg med god samvittighed kunne kalde det en Gung-Ho taktik.
Forsvarsrollerne i 4 back kæden er som i Gung-Ho.
På midtbanen kunne jeg beholde balancespilleren, da han er hele nøglen både i Diabloen og i Gung-Ho.
På MCR og MCL blev jeg nød til at ændre, for 2 klassiske MC kunne ikke bruges, det ville være for kedeligt og ikke særlig Gung-Ho. Jeg har derfor ændret dem til PM support, som PMen i Gung-Ho. De skal putte sin ind i smørhullet og fodre de 3 offensive spillere samtidig med de på skift skal yde support i feltet.
Så var der STCR og STCL som er blevet ændret til 2 x ”Den falske 9er”. De skal med stor bevægelighed give plads til poacheren. Meningen er de skal forsvinde fra deres position, enten ved at gå ned i banen eller ud på kanten. Når de forsvinder, så skulle de gerne ”lokke” modstanderens midterforsvar med sig og dermed åbne op for poacheren.
Diabloen er normalt en kynisk standard formation, nu er den en offensiv flydende taktik med hurtigt spil. Om det virker, det må tiden vise men den jeg kan afslører den har fået en fin start.
Gung-Ho Diablo - download
Test
Efter en
sløv slutning på november og start på december
, så skulle jeg møde Fulham og Man Utd i de to sidste kampe af måneden. Jeg valgte at teste Gung-Ho Diablo og det gik helt fantastisk.
3-0 mod Fulham
og
2-0 mod Man Utd
Jeg forventer at rokere mellem de 3 taktikker fra nu af. Det bliver nok Diabloen mod de store hold, SAF 4-4-2 hjemme mod de små hold og Gung-Ho i resten af kampene. På den måde håber jeg på at modstanderen får meget svært ved at lurer mig af.
Månedens spiller
Carlos Fierro
befandt sig godt til rette i rollen som poacher i kampene mod Fulham og Man Utd. Han stod for alle 5 kasser. Han blev månedens spiller.
Månedens unge spiller
Jeg har godt nok svært ved at gennemskue priserne i denne kategori.
NathanRedmond
vandt prisen efter en middelmådig måned. Han har leveret meget bedre tidligere på sæsonen.
Månedens manager
Tottenham og Alan Shearer forsætter bare derudaf.
STILLINGEN
7 point bliver selvfølgelig ikke nemt at hente men jeg tror på missionen.
Månedens mål
http://www.youtube.com/v/YdyqJjx5wH8?version=3&hl=da_DK
Swansea fakta
Sæsonens transfers
Taktikken Gung-Ho
Start 11eren + bænken
Trænerstaben
Faciliteter
«
Seneste Redigering: 10 Apr 2012, 11:08 af Wester
»
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
24
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »