home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:21:10 NOVY Klubsøgnin... Bayern München
I går kl. 20:35:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23602
  0 Brugere, 810 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NOVY
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  Årets manager - Det store farvel
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 24 Udprint
Forfatter Emne: Årets manager - Det store farvel  (Læst 83050 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Årets manager - April 2015
« Svar #120: 11 Apr 2012, 20:26 »

Årets manager 2013 - Euro Cup 2013 - Euro Super Cup 2013 -  FA Cup 2014 - Community Shield 2014                            Premier League ? - Champions League ? - VM for klubhold ? - League Cup ?                             Verdens bedste FM-gamer ?
Årets manager     -     Mod nye mål     -     Maj 2015

FM-nørden
Aston Villa blev slået 4-0 hjemme og nu manglede der kun en enkel kamp, udebane mod Fulham og med en sejr så ville mesterskabet være hjemme. Tottenham lå kun et enkelt point bag ham og skulle hjemme møde Crystal Palace, så han var tvunget til at vinde. Der var ingen chancer i verden for at Palace kunne tage point mod de forsvarende mestre.

Han havde overvejet at vente med kampen til om aftenen, hvor han kunne sidde i ro og fred men han kunne ikke holde spændingen ud. Så han fandt et hul i dagens program og satte sig til rette med sin sædvanlige kop kaffe ved sin side. Nu var spørgsmålet så, Gung-Ho klassik som havde fungeret rigtig godt på det seneste eller Gung-Ho Diablo som måske var det mere sikre kort? Valget faldt på Gung-Ho klassisk, for det skulle gøres med stil, hvis det endelig skulle være. Og vi var jo kun 1/3 henne i blogkonkurrencen, så der var rigeligt med tid, hvis det skulle mislykkes.

Han gik total i panik få dage før kampen, da det gik op for ham, at hans store stjerne Carlos Fierro ikke ville være til rådighed. Han løb ind i en mindre skade og nu stod han uden sin topscorer. Nu var det op til gode gamle Berbatov, at skabe magien som ” Den falske 9er”. – Magien udeblev fuldstændigt og holdet leverede en rigtig skidt præstation. Fulmham sad totalt på kampen og vandt fortjent 1-0. Åhh det gjorde ondt indeni hos vores FM-nørd, at tabe mesterskabet på jorden i sidste spillerunde det var for grusomt.

STILLINGEN

Han havde mest af alt lyst til at poste næste indlæg i bloggen og skynde sig videre. Men det skulle ikke gå ud over læserne, at han var et håbløst taberfjols til FM. De skulle have lov, at have spændingen intakt lidt endnu. Så han bandede lidt for sig selv og lukkede FM ned.

Årets assist konge
Du får et gæt. – Ja det blev endnu engang Luka Modric

Årets målmand
Endnu engang skuffede Arsenal fælt men det kan de ikke klandre Wojciech Szczesny for. Han gjorde hvad han kunne.

Årets topscorer
Åhh hvor jeg dog savnede Carlos Fierro i kampen mod Fulham. Nu havde jeg endelig ligaens topscorer og så var han ikke til rådighed i det afgørende øjeblik, PIS, men fedt han vandt prisen.

Spillernes årets spiller
Edinson Cavani leverede både assist og mål på samlebånd og vandt fortjent anerkendelse hos sine kollegaer.

Spillernes årets unge spiller
Romelu Lukaku slog 2 x Torres af pinden i denne sæson og den unge spiller er begyndte at leve op til sit store potentiale. Han er årets unge spiller.

Årets spiller
Jeg havde håbet på at Carlos Fierro ville tage denne pris, den gik i stedet til Sergio Agüero

Årets hold
4 City spillere på Året hold, det er jo en skandale. Og to angribere på den centrale midtbane. Det er alt for skørt.

Årets manager
Helt fortjent tog Alan Shearer prisen, han har virkelig fået fantastiske ting ud af Tottenham siden hans ankomst. På en flot 3.plads finder vi Michael Laudrup og den havde jeg ikke lige set komme.

Årets mål
Som jeg sagde: Kaptajnen fejler ikke noget, det er skibet, den er gal med.

<a href="http://www.youtube.com/v/RwPAWSBI-FU?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/RwPAWSBI-FU?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
« Seneste Redigering: 11 Apr 2012, 20:36 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Oli
Landsholdsspiller

Sv: Årets manager - Maj 2015
« Svar #121: 11 Apr 2012, 23:08 »

Hm... Av av, men op på hesten igen, du tager sgu mesterskabet til næste år! Cool

Yessir
Manager

« Svar #122: 11 Apr 2012, 23:24 »

Nu er Fierro kørt varm til en mesterskabssæson i det mindste!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #123: 12 Apr 2012, 09:19 »

Hm... Av av, men op på hesten igen, du tager sgu mesterskabet til næste år! Cool

Ja den gjorde ondt  Græder

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #124: 12 Apr 2012, 09:21 »

Det var sgu uheldigt Wester... men er imponeret over Fierro, og dit skift til 3.person datid..  Thumbs Up

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #125: 12 Apr 2012, 10:04 »

Det var sgu uheldigt Wester... men er imponeret over Fierro, og dit skift til 3.person datid..  Thumbs Up

Ja den var træls... Ja Fierro er mega sej...

Og tak.. Jeg er glad for den nye stil bliver taget godt imod. Den er lidt sjovere for mig at skrive nemlig og holder min motivation lidt højere.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #126: 12 Apr 2012, 10:24 »

Årets manager 2013 - Euro Cup 2013 - Euro Super Cup 2013 -  FA Cup 2014 - Community Shield 2014                            Premier League ? - Champions League ? - VM for klubhold ? - League Cup ?                             Verdens bedste FM-gamer ?
Årets manager     -     Mod nye mål     -     August 2015

FM-nørden
Da han stod op onsdag morgen, var han sikker på, at det ville blive en fantastisk dag i fodboldens tegn. Mesterskabet skulle vindes i FM, sønnen skulle starte til fodbold og Man Utd skulle hente 3 sikre point mod Wigan. I kan allerede se den følelsesmæssige ruchebanetur for jer, for vi ved jo hvordan det gik både i FM og i Man Utd kampen. Dagens eneste optur blev sønnens fodbolddebut. Som selvfølgelig blev dokumenteret med et hav af billeder, for farmand gik amok med kameraet, som var han en japansk turist.

Nu var Man Utd stadig foran med 5 point og der var stadig 18 dage tilbage i blogkonkurrencen, så der var ingen grund til at græde over spildt mælk. Det var bare op på hesten igen og komme derudaf.

FM-nørden brugte sommerpausen til at gå transfer amok, der blev renset godt ud i truppen og 6 nye spillere blev hentet ind. Da han var færdig, sad han tilbage med et veltilfreds smil på læben. For nu kunne han sætte både en A-kæde og B-kæde af høj kvalitet. Målsætningen for A-kæden var selvfølgelig at være med i mesterskabskampen og som minimum komme i kvartfinalen i Champions League. B-kæden burde kunne leverede gode resultater i FA og League Cuppen, og gerne guldet i Mælke Cuppen så FM-nørden kunne komme et skridt nærmere titlen som Verden bedste FM-gamer.

Månedens spiller
Michael Laudrup får virkelig det bedste ud af sine spillere i Newcastle og de forsætter den flotte form. Det blev en god måned for Giovani dos Santos, som gav ham prisen som månedens spiller.

Månedens unge spiller
Oprykkerne fra Derby komme nok sikkert til at kæmpe hårdt for deres liv i Premier League. Så er det vigtig med nogle gode spillere og Rufus Mould ligner sådan en.

Månedens manager
Frank de Boer har gjort det rigtig fint som Man Utd manager, og den stil forsætter i den nye sæson. 3 kampe, 3 sejre og månedens manager til de Boer.

STILLINGEN

Som i kan se, så er jeg startede rigtig fint. For de 7 point er hentede mod Arsenal, Newcastle og Aston Villa.

Månedens mål

<a href="http://www.youtube.com/v/4MerfXyIC_M?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/4MerfXyIC_M?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Swansea fakta
Sæsonens transfers

Taktikken Gung-Ho

Start 11eren + bænken

Ass.manager vurdering af truppen: A-kæde og B-kæde

Trænerstaben

Faciliteter

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rynke
Reserveholdsspiller

Sv: Årets manager - August 2015
« Svar #127: 12 Apr 2012, 11:28 »

Det sq nogle udemærkede spillere du har fået hevet til klubben der, synes dog det er lidt synd at Joe Allen ikke med i A-kæden.. han er imo en rigtig fed swansea-spiller :-)

Nu forventer vi selvf at du tar titlen! :-D

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #128: 12 Apr 2012, 19:00 »

Det sq nogle udemærkede spillere du har fået hevet til klubben der, synes dog det er lidt synd at Joe Allen ikke med i A-kæden.. han er imo en rigtig fed swansea-spiller :-)

Nu forventer vi selvf at du tar titlen! :-D

Jeg er bare bange for jeg har over-shoppet i denne sæson, så mange spillere plejer at skabe uro i truppen i starten men nu må vi se..

Allen har stadig en stor rolle i Swansea og spiller rigtig mange kampe, så helt ude er han ikke.. Jeg rokere jo en del..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #129: 13 Apr 2012, 01:21 »

Årets manager   -   Mod nye mål   -   September 2015

FM-nørden
Onsdag bød på noget af en rutchetur for FM-nørden, og det samme skete om torsdagen. Denne gang var det helt med vilje, for torsdagen blev tilbragt i Legoland med familien. Så det var en glad men meget træt FM-nørd, der satte sig foran computeren om aftenen. Sin dosis af FM skulle han jo nå, selvom han var total bombet.

Om det var trætheden eller demens, der ramte ”Morfar” - som FM-nørden blev kaldt i visse FM kredse - det skal være usagt men han tog en noget overraskende beslutning i september måned. Han bestemte sig for at droppe Gung-Ho taktikken. Han havde været rigtig glad for den taktik, og han havde også brugt flittigt siden den blev opfundet. Det var måske den taktik, han igennem 20 år som FM-nørd var mest stolt af og som var mest gennemarbejdet. Den havde været med ham igennem 3-4 blogs indtil videre. Det var måske det faktum, at han havde brugt den så meget, at den var begyndt at kede ham lidt. Han havde brug for ny inspiration. Han havde brug for noget nyt at lege med.

Han ville hen over de næste par blog updates, lave en lille taktisk gennemgang af den ”nye” taktik, dog ikke så udførligt som i Gung-Ho tråden men mere i korte træk fortælle om taktikken. Den havde dog brug for at blive rettet lidt til først, selvom resultaterne den første måned havde været mere end fornuftige.

Så var han også godt træt af taktikkens navn. Der håbede han, at han kunne lokke læserne af hans blog, til at hjælpe ham med at finde et passende navn. Gung-Ho Diablo var ikke optimalt, for det klingede ligesom ikke. Selv gik han med tankerne om at kalde den ”Gadekrydset”, da det var en blanding af Gung-Ho, Wester’s Diablo og SAF 4-4-2 taktikkerne.

(Kom med jeres bud)

Taktik Huh
Som sagt er taktikken en blanding mellem Gung-Ho, Wester’s Diablo og SAF 4-4-2 taktikkerne. Hele forudsætningen er at skabe en taktik, som tager det bedste fra de 3 taktikker og stadig lever op til følgende krav:

Citat
Det er dog ikke nok at vinde titlen og mesterskabet, det skal gøres med flot spil.

Det vil sige, en taktik der leverer flot spil. Derfor tager vi det flydende spil fra Gung-Ho, sætter det ind i Diablo formationen og bruger presspillet fra SAF 4-4-2. Så twiker vi de forskellige roller og kommer frem til en helt ny taktik, ved navn ?

Jeg vil som sagt hen over de næste par updates, gennemgå taktikken trin for trin og fortælle om tankerne bag. I den periode vil jeg droppe månedens awards og nøjes med at vise stillingen. Jeg vil dog vende tilbage til den oprindelige form, når taktikken er på plads. Der vil jeg også give en gennemgang af sæsonen, så vi er helt up to date til den tid.

STILLINGEN

Swansea fakta
Sæsonens transfers

Trænerstaben

Faciliteter

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Yessir
Manager

Sv: Årets manager - September 2015
« Svar #130: 13 Apr 2012, 01:42 »

Sir Westers Diablo..

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #131: 13 Apr 2012, 01:43 »

Sir Westers Diablo..

Ahh godt nok elsker jeg ananas i egen juice men det er sq at stramme den lidt  Grin

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Yessir
Manager

« Svar #132: 13 Apr 2012, 01:46 »

Ahh godt nok elsker jeg ananas i egen juice men det er sq at stramme den lidt  Grin

Årh pjat, den ligger jo lige til højrebenet  Grin

Anyway, så glæder jeg mig til at læse mere om din nye taktik. Altid spændende med inputs udefra til ens egne taktikker  Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #133: 13 Apr 2012, 10:55 »

Årets manager     -     Mod nye mål     -     Oktober 2015

FM-nørden
FM-nørden sad med et kæmpe veltilfreds smil på læberne. Han havde forventet gode ting fra hans nye taktik men det her var jo helt skørt. Resultaterne var ikke mindre en fænomenale.

STILLINGEN

Han var tilfreds og kom i tanke om et tidligere indlæg fra en af de faste læsere.

Nu har jeg lige læst de mange updates, og må sige at en Gung-Ho Diablo lyder godt nok som 'the shit' (positivt ment).

Hmm, ’The shit’, det var måske ikke et dårligt navn til taktikken, tænkte han. Det var måske lidt arrogant og selvfedt måske sådanne selvbestaltede titler var mere passende til folk som Mourinho The Special One. Han ville bruge det, indtil der kom endnu bedre bud på banen.

’The shit’
Jeg tager fat I mange ting fra Gung-Ho taktikken, og henviser til dem i min taktiske gennemgang af ’The shit’ - Gung-Ho tråden bliver et slags opslagsværk som skal underbygge mine tanker om den nye taktik.

Vi starter selvfølgelig ud med det grundlæggende, som er formation og holdinstruktionerne. Jeg har taget formationen fra Wester’s Diablo som er en 4-3-3 og holdinstruktionerne fra Gung-Ho. Formålet er at lave en flydende og kreativ taktik som i Gung-Ho og kombinere det med effektiviteten fra Diabloen.

Når man bruger Gung-Ho instruktionerne er det teorien om 5x5 der benyttes. (læs afsnit 5,6 og 7 i Gung-Ho tråden) Som kort handler om, at man har to enheder, 5 defensive spillere med samme mentalitet og 5 offensive med samme mentalitet. Kombineret med høj kreativitet og bevægelighed blandt de offensive, så skaber man flydende og kreativ taktik.

Der er dog et men, for i en 4-3-3 som denne, så får man problemer hvis man holder sig 100 % til den regel. For der spilles uden en balancespiller (Defensiv midt), som binder forsvaret og midtbanen sammen. Man har heller ikke et bindeled (Offensivmidtbane spiller/wings) der binder midtbane og angreb sammen. Det vil man normalt gøre bod på, ved at give en defensiv rolle til en central midtbane og support til en af angriberne men eftersom de har samme mentalitet i en flydende taktik, så kommer de til at ligge på linje med sine medspillere på midtbanen/angrebet. Det gør at hullet mellem kæderne er for stort og taktikken vil fejle. Derfor er jeg blev nød til at ændre en smule i balancespillerens og bindeleddets mentalitet i denne taktik. Det kommer jeg nærmere ind på senere, når vi gennemgår de enkelte positioner.

Alle grundlæggende regler fra Gung-Ho spillestilen (læs afsnit 8 i Gung-Ho tråden)  gør sig også gældende i denne taktik, alt fra Drill Crosses til Zonemarkering (læs afsnit 4 i Gung-Ho tråden). Der er dog ændret på nogle enkelte ting.

1: Presspillet – Jeg har været inde at twike presspillet hos den enkelte spiller og her har jeg brugt presspillet fra SAF 4-4-2. Hvor midterforsvaret danner basen for presspillet. Presset stiger med 2 hak for hver kæde vi kommer frem. Kæderne lyder således: Midterforsvaret – Backs + MCD – MCR + MCL – STCR + STCL – Poacher.

2: Så spiller jeg uden en playmaker, jeg vil have at spillet går igennem flere spillere. Det tager vi senere når vi gennemgår de enkelte positioner.

Swansea fakta
Sæsonens transfers

Trænerstaben

Faciliteter
« Seneste Redigering: 13 Apr 2012, 11:06 af Wester » Logged

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

rynke
Reserveholdsspiller

Sv: Årets manager - Oktober 2015
« Svar #134: 13 Apr 2012, 11:42 »

Det skal da nok være spændende med en ny 4-3-3 taktik, selvom jeg personligt godt kan li' mine kanter :-D

Who cares, hvis du vinder ;-)

Ku være fedt at få en gennemgang af taktikken når den er finpudset ja.

Så må vi bare håbe du kløver ligaen og får titlen!

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 24 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010