home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Ny spil engine, ikke imponerende...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Ny spil engine, ikke imponerende...  (Læst 9363 gange)
Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Ny spil engine, ikke imponerende...
« : 07 Jan 2012, 17:04 »

Er jeg den eneste der synes det er meget begrænset hvad der er gjort bedre siden FM 2011? Og findes der en tråd om dette?

Især rent grafisk er det stadig helt håbløst.. Super træt af at Parken virkelig ikke ligner Parken. Og hvad skal de der half ass løbebaner til for? Der er lige knaldet en gang orange strimmel ind på f.eks. Roma's stadion, og bum bum, så har vi løbebane.  Misforstå mig ikke, jeg vil super gerne have løbebaner i spillet, men så skal det sq da også ligne en løbebane og ikke noget en førsteårs elev på grafisk design studiet har lavet på en eftermiddag. Jeg synes det er super trist at SIgames ikke levere et gennemarbejdet og tjekket produkt. Det sq for dovent efter min smag.....

NB. Har lagt mærke til at der tit går sport i at forsvare SIgames, når der laves et indlæg der ikke omhandler begejstring. Ingen grund til den sport i denne tråd.



Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #1: 07 Jan 2012, 17:10 »

Først, så bestemmer du jo ikke selv, hvad vi andre skal svare på din post Wink
Jeg tror hurtigt alle kan blive enige om, at grafikken i FM ikke er verdens bedste. Mig bekendt er der ikke ændret på match-enginen fra FM11, men hvorvidt de har forbedret omgivelserne ved jeg ikke. Det store spørgsmål er for mig, hvor meget det reelt set betyder. Jeg så langt hellere at man var foruden alle de dumme fejl spillerne laver, som man aldrig ville se i virkeligheden.

Det du ikke må glemme er, at alt handler om prioritering. Fifa har fx utrolig mange mand til at arbejde på deres grafik, mens SI har 2-3 stk mener jeg. Derfor kan man heller ikke forvente det samme. Det kan næppe være svært at forbedre grafikken uden for banen (stadion mm.), men det kræver jo at man prioriterer det - og det tror jeg ikke de gør Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Enged
Gæst
 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #2: 07 Jan 2012, 17:11 »

I forhold til tidligere så synes jeg da, at det er blevet en del pænere. I år kan man rent faktisk holde ud at se på spillet i 3D. Smiley Deres fokus har jo også ligget i at gøre tilskuerne mere levende. At Parken ikke ligner Parken, big deal. Det er altså ikke et af 50 mest kendte stadions i Europa. Hvor går grænsen for, hvornår de skal gøre dem "rigtige"? Jeg vil langt hellere have, at de lægger deres kræfter i at forbedre de andre aspekter. Jeg spiller i hvert fald ikke FM for det visuelle, så det gør ikke mig noget, at løbebanerne ikke er flotte.

Og til din NB; du kan jo lige så godt sige at folk, der ikke er enige med dig ikke skal skrive. Tunge
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #3: 07 Jan 2012, 17:16 »

Kan godt følge dig i det ville være fedt hvis de forskellige stadions så mere "ægte" ud, men jeg går ud fra det vil kræve for meget research at få gjort, i forhold til hvad ressourcerne har været til - måske dette ændre sig nu hvor kravet om steam registrering nok har fået flere til at købe spillet.

Personligt ville jeg dog foretrække at spillet blev hurtigere, syntes nogle gange det tager lidt længe at loade. Det fremgår mest tydeligt ved at det tidligere var muligt at tage en sæson om dagen i de lavere rækker hvor der nu skal kæmpes for at nå 2 transfer vinduer..

Der kunne dog godt gøres noget mere ud af stadions uden det burde kræve det store, tænker på små ting som flere forskellige tribuner. Alternativt kunne man måske få billeder af de store stadions til at være baggrundsbilledet når man spiller på det specifikke stadion, selvom man jo kun ser de billeder kortvarigt før og efter kampen..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #4: 07 Jan 2012, 17:23 »

Først, så bestemmer du jo ikke selv, hvad vi andre skal svare på din post Wink
Jeg tror hurtigt alle kan blive enige om, at grafikken i FM ikke er verdens bedste. Mig bekendt er der ikke ændret på match-enginen fra FM11, men hvorvidt de har forbedret omgivelserne ved jeg ikke. Det store spørgsmål er for mig, hvor meget det reelt set betyder. Jeg så langt hellere at man var foruden alle de dumme fejl spillerne laver, som man aldrig ville se i virkeligheden.

Det du ikke må glemme er, at alt handler om prioritering. Fifa har fx utrolig mange mand til at arbejde på deres grafik, mens SI har 2-3 stk mener jeg. Derfor kan man heller ikke forvente det samme. Det kan næppe være svært at forbedre grafikken uden for banen (stadion mm.), men det kræver jo at man prioriterer det - og det tror jeg ikke de gør Smiley
For mig betyder det meget at spillet føles realistisk rent grafisk. Jo tættere jeg kommer på at sidde i Parken jo bedre. 2-3 mand der udelukkende arbejder med det grafiske burde sagtens kunne lave en pæn løbebane på en dag eller to der kan sættes ind på de stadions der har sådan en. SÅ er det altså ikke svære at lave. De er bare dovne og der skal ikke ret meget til for at de synes det er fint.
Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #5: 07 Jan 2012, 17:28 »

Kan godt følge dig i det ville være fedt hvis de forskellige stadions så mere "ægte" ud, men jeg går ud fra det vil kræve for meget research at få gjort, i forhold til hvad ressourcerne har været til - måske dette ændre sig nu hvor kravet om steam registrering nok har fået flere til at købe spillet.

Personligt ville jeg dog foretrække at spillet blev hurtigere, syntes nogle gange det tager lidt længe at loade. Det fremgår mest tydeligt ved at det tidligere var muligt at tage en sæson om dagen i de lavere rækker hvor der nu skal kæmpes for at nå 2 transfer vinduer..

Der kunne dog godt gøres noget mere ud af stadions uden det burde kræve det store, tænker på små ting som flere forskellige tribuner. Alternativt kunne man måske få billeder af de store stadions til at være baggrundsbilledet når man spiller på det specifikke stadion, selvom man jo kun ser de billeder kortvarigt før og efter kampen..
Det kræver da ikke ekstra research at lave en pæn løbebane, når nu de allerede har lagt den på de stadions der har sådan en. Den skal bare lave ordenligt. Der er allerede en masse forskellige typer stadions, det kræver ikke andet end et enkelt tryk i google at finde ud af om parken er rund eller firkantet. Mere forlanger jeg ikke...

Brøndby stadion er i spillet firkantet, og parken er rund. De to skal bare lige byttes om og så er vi på vej. Det er altså meget lidt ekstra arbejde..... Og som jeg startede med at skrive. Sporten om at forsvare SIgames er allerede gået i gang. Come on peops. De laver et stykke halvuseriøst arbejde og i forsvare det for the fun og it....
Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #6: 07 Jan 2012, 17:31 »

I forhold til tidligere så synes jeg da, at det er blevet en del pænere. I år kan man rent faktisk holde ud at se på spillet i 3D. Smiley Deres fokus har jo også ligget i at gøre tilskuerne mere levende. At Parken ikke ligner Parken, big deal. Det er altså ikke et af 50 mest kendte stadions i Europa. Hvor går grænsen for, hvornår de skal gøre dem "rigtige"? Jeg vil langt hellere have, at de lægger deres kræfter i at forbedre de andre aspekter. Jeg spiller i hvert fald ikke FM for det visuelle, så det gør ikke mig noget, at løbebanerne ikke er flotte.

Og til din NB; du kan jo lige så godt sige at folk, der ikke er enige med dig ikke skal skrive. Tunge
Hr. moderator. Come on..... Seriøst, spiloplevelsen bliver da bedre jo tættere du kommer på at føle du sidder på stadion... Og når nu de prøver at lave noget grafisk ud af det, kan de da lige så godt gøre det ordenligt. Det kræver slet ikke det i tror det kræver. Tro mig !!
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #7: 07 Jan 2012, 17:37 »

Hr. moderator. Come on..... Seriøst, spiloplevelsen bliver da bedre jo tættere du kommer på at føle du sidder på stadion... Og når nu de prøver at lave noget grafisk ud af det, kan de da lige så godt gøre det ordenligt. Det kræver slet ikke det i tror det kræver. Tro mig !!
Hvis det er så let, så kan du da selv skrive til SI og tilbyde at lave det. Smiley For mig betyder det grafiske utrolig lidt, og derfor generer det mig ikke. Jeg spiller alligevel i 2D og ser replays i 3D. Spillet har aldrig handlet om at være flot. Det er naturligvis smag og behag, og derfor er det kun min mening jeg giver, og jeg har på intet tidspunkt giver udtryk for, at min mening var den eneste rigtige.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #8: 07 Jan 2012, 17:38 »

Geisler, din sure knægt... accepter at ikke alle er enige med dig. Du har ret til at synes at FM er et lortespil der ikke er gennemarbejdet nok, og hvor grafikdelen er decideret elendig. Jeg er ikke enig, og det forbeholder jeg mig retten til at mene.

Grafik-delen betyder minus for mig. Jeg ser det i 3d, og foretrækker det sådan, men jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvordan det ser ud. Det er fint nu, og forbedringer skal da være velkommende, men prioriteringen på grafik må ALDRIG gå over prioriteringen på spilmotoren efter min mening. Jeg synes stadig spilmotoren lader meget tilbage at ønske, og så længe der er fejl dér, så ryger grafik om i bagerste række.

Gudskelov (efter min mening) lader SI til at være enige med mig. Jeg synes de har fået styr på så mange ting efterhånden, at det er finpudsning det kommer an på, og når først alt det er på plads, så kan de tage grafikken.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

nln777
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #9: 07 Jan 2012, 17:45 »

Er helt enig med BelthazorDK. Synes der går alt for lang tid med at komme frem til kampene. Så er jeg mere ligeglad med, om parken er rund eller ej. Men igen handler det jo om, hvad man prioriterer højest. Og jeg ville personligt hellere have et hurtigere spil, end at stadions og løbebaner ser ægte ud.

EDIT: @plutonium +1
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #10: 07 Jan 2012, 17:45 »

Er jeg den eneste der synes det er meget begrænset hvad der er gjort bedre siden FM 2011? Og findes der en tråd om dette?

Især rent grafisk er det stadig helt håbløst.. Super træt af at Parken virkelig ikke ligner Parken. Og hvad skal de der half ass løbebaner til for? Der er lige knaldet en gang orange strimmel ind på f.eks. Roma's stadion, og bum bum, så har vi løbebane.  Misforstå mig ikke, jeg vil super gerne have løbebaner i spillet, men så skal det sq da også ligne en løbebane og ikke noget en førsteårs elev på grafisk design studiet har lavet på en eftermiddag. Jeg synes det er super trist at SIgames ikke levere et gennemarbejdet og tjekket produkt. Det sq for dovent efter min smag.....

NB. Har lagt mærke til at der tit går sport i at forsvare SIgames, når der laves et indlæg der ikke omhandler begejstring. Ingen grund til den sport i denne tråd.

Hejsa der findes ikke en motor der vil kunne afvikle spillet "realistisk" i den grafik du efterspørger, går udfra du er ude i at du vil ha fifa grafik ?. Well hvis man skulle ud i at få de forskellige stadions til at ligne virkeligheden, så ville det være et fuldtidsjob for rigtigt mange mennesker i flere år. Men inden for de nuværende rammer kan man sagtens komme tættere på med hensyn til hvor store tribunerne er, og hvad farve sæder skal ha etc.

Vi kan godt blive enige om at der er mange mangler selv inden for de nuværende grafiske rammer i spillet, men sigames har kun omkring 50 ansatte, der ville skulle langt flere til for at man kan bruge så langtid på kun grafikken i kampene. Men der er bestemt mulighed for forbedringer ja.

Du skal næppe regne med spillet bliver tættere på fifa grafik forløbigt, da en af spillet store forcer er at det netop kan køres på stortset alle typer computere.

Sigames er et lille firma med som sagt 50 ansatte, hvoraf kun et fåtal er ansat til at havde med de grafiske elementer at gøre, langt de fleste bruger deres tid på andre områder i spillet. Det er nemlig meget mere komplekst end som så.

Vi skal for øvrigt også lige slå en ting fast, 3d delen har intet med kamp motoren at gøre, 3d delen er bare et lag oven på den, ligesom 2d og tekst er.

Der er forøvrigt heller intet lavet i selve kamp motoren i fm12. Da man har valgt at springe i år over, for at få mere tid til at udvikle.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2012, 17:48 af Sunbao » Logged

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #11: 07 Jan 2012, 17:47 »

Synes grafik-delen er ganske fin, ja den kunne være bedre, men så vil jeg hellere have de arbejder mere med andre ting i spillet, som er mere manager relateret.. Der vil altid være plads til forbedringer og grafikdelen er også noget de har forbedret de seneste år og den vil formentlig være bedre i næste version!
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #12: 07 Jan 2012, 17:48 »

Nu skriver du jo om og om igen at det ikke vil tage meget at gøre det du gerne vil have, men hvis der reelt set kun er 2-3 grafikere så må vi antage de står for at tilpasse spillet har 2-3 skins som virker stort set fejlfrit, i flere forskellige opløsninger. Derudover skal de også sørge for at tilpasse billeder, baggrunde, grafik til hjemmesiden osv. Derudover laver SI sikkert andre ting end lige FM, så man må vel regne med at disse grafikere har andre opgaver end blot at rode med FMs match engine.

Vil lige tillade mig at være flabet; Du beder os om ikke at skrive hvis vi vil forsvare SI, men nu vælger du så alligevel at gøre dette på en hjemmeside som mest af alt er et debatforum. Med mindre du lever i et land som Nordkorea, hvor censur er en del af hverdagen - og er gået forkert i byen? - så tror jeg ikke du skal regne med at folk retter sig efter dette. Desuden virker det en smule som om du er igang med en - sørgeligt anlagt - personlig vendetta mod sidens Mods..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #13: 07 Jan 2012, 18:09 »

I er jo helt væk peops..... Jeg taler om at Parken skal være firkantet og ikke rund, samt at en løbebane gerne må ligne en løbebane, bare en smule.... Det er totalt basalt og kræver ingen ting !!!!!!!... Og som jeg startede med at skrive.... Der går bare sport i at forsvare gamets dovne indstilling i stedet for anerkende, at det at benytte et af deres, i forvejen lavet, firkantet stadioner, på et stadion der er firkantet i virkeligheden ikke kræver noget, er decideret håbløst. Hvorfor jeg overhoved gider skrive et indlæg er lidt et mysterium....

Man skulle næsten tro i fik en aller anden form for cash pay out hver gang i forsvare deres mangel på indsats.
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #14: 07 Jan 2012, 18:11 »

Eller også skal du måske bare indse, at du står alene med din holdning. Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010