home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 496 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Ny spil engine, ikke imponerende...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Ny spil engine, ikke imponerende...  (Læst 9386 gange)
Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #15: 07 Jan 2012, 18:11 »

Er helt enig med BelthazorDK. Synes der går alt for lang tid med at komme frem til kampene. Så er jeg mere ligeglad med, om parken er rund eller ej. Men igen handler det jo om, hvad man prioriterer højest. Og jeg ville personligt hellere have et hurtigere spil, end at stadions og løbebaner ser ægte ud.

EDIT: @plutonium +1
Hvad sker der for den der "Enten eller" kultur der bliver praktiseret i det her forum. Det ene udelukker altså ikke det andet.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #16: 07 Jan 2012, 18:12 »

I er jo helt væk peops..... Jeg taler om at Parken skal være firkantet og ikke rund, samt at en løbebane gerne må ligne en løbebane, bare en smule.... Det er totalt basalt og kræver ingen ting !!!!!!!... Og som jeg startede med at skrive.... Der går bare sport i at forsvare gamets dovne indstilling i stedet for anerkende, at det at benytte et af deres, i forvejen lavet, firkantet stadioner, på et stadion der er firkantet i virkeligheden ikke kræver noget, er decideret håbløst. Hvorfor jeg overhoved gider skrive et indlæg er lidt et mysterium....

Man skulle næsten tro i fik en aller anden form for cash pay out hver gang i forsvare deres mangel på indsats.

Kræver ingenting..?  Så skal de jo gennemgå flere tusinde stadions for at efterleve alles forventinger. Parken er jo ikke blandt de allermest kendte stadions, og selvom det trods alt er et nationalstadion, så er det jo tydeligt at SI ikke har gidet at prioritere denne del af spillet. For hvor skulle de så stoppe.. Efter 50,100,250,500 stadions..?
Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #17: 07 Jan 2012, 18:13 »

Eller også skal du måske bare indse, at du står alene med din holdning. Smiley
Jeg står jo ikke alene med min holdning, i synes bare sporten at forsvare spillet er sjovere end at se min point. Og det er i og for sig fair nok.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #18: 07 Jan 2012, 18:15 »

Geisler, du kan da ikke oprette et indlæg og så på forhånd sige at alle der er uenige med dig ikke må udtale sig?

Bortset fra det, så er jeg sådan set enig med dig, ville være fedt hvis grafikken fik en tand op til fm13!
Logged

FC Barcelona

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #19: 07 Jan 2012, 18:15 »

Helt enig i, at det er mysterium at du gider skrive indlæg!

Når du på et DEBATforum ikke er interesseret i at DEBATtere, så burde du måske finde et andet site? Bare fordi folk ikke er enige med dig behøver de ikke være 'helt væk'. Det kunne tænkes at de har andre prioriteringer end dig?

Grafik betyder vildt meget i et spil som FIFA, men i FM mener jeg virkelig ikke at det har nogen større betydning. FM er et spil baseret på tørre tal og taktik, og derfor er det efter min mening vigtigere at SI får gjort spilmotoren bedre, så jeg kan finpudse min taktik ordentligt uden at spillerne begynder at faile totalt på banen.

Det har absolut intet at gøre med at være rygklapper - jeg er ganske enkelt bare enig i den prioritering SI har med hensyn til deres spiludvikling. Det kræver rigtigt nok ikke særlig meget at ændre de ting du gerne vil have ændret, men den smule det kræver ser jeg STADIG hellere lagt i spilmotoren end i grafikdelen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #20: 07 Jan 2012, 18:15 »

Kræver ingenting..?  Så skal de jo gennemgå flere tusinde stadions for at efterleve alles forventinger. Parken er jo ikke blandt de allermest kendte stadions, og selvom det trods alt er et nationalstadion, så er det jo tydeligt at SI ikke har gidet at prioritere denne del af spillet. For hvor skulle de så stoppe.. Efter 50,100,250,500 stadions..?
Der findes sq da ikke 250.000 stadions i fm spillet. 20 lande x 200 stadions, give or take, det giver 2000. Omtalte stadions er allerede lavet, de skal bare placeres rigtigt. Det kan jeg jeg gøre på to dage.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #21: 07 Jan 2012, 18:15 »

Jeg står jo ikke alene med min holdning, i synes bare sporten at forsvare spillet er sjovere end at se min point. Og det er i og for sig fair nok.
Faktum er at man sagtens kunne forbedre grafikken i spillet. Men det vil kræve flere medarbejdere, hvilket vil øge udgifterne markant, samtidigt med at man derfor er nød til at øge indtægterne, hvilket vil betyde en højere pris på spillet..

Dette har man så valgt ikke at gøre, da et bedre grafik højst sandsynligt ikke vil trække markant flere købere, hvilket vil betyde at udgifterne vil overstige indtægterne. Derfor er der ikke mening i at ansætte flere folk til at højne grafikken i spillet.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #22: 07 Jan 2012, 18:16 »

Nu må du da lige spænde buen? Vi siger jo egentlig allesammen bare at der ikke er nogen af os der ser et problem i om banen er rund eller kantet, vi spillet spillet for at være manager for hold, ikke for at kigge på græsplæner! Derudover er de danske stadions rimeligt langt nede på listen over store/kendte stadions. Hvis de laver en liste over de 100 mest kendte stadions, så tror jeg ærligt talt der vil være for meget brok fra periferi holdenes supportere, og selv med 100 stadions vil du ikke være sikker på at Parken ses som et af disse 100.

Måske det er på tide du gik væk fra computeren et øjeblik og køle lidt af, du virker rimeligt ophidset og vældig irrationel, ydermere tror jeg dit keyboard har låst sig fast på flere af dine taster - set ud fra det antal udråbstegn og punktummer du bruger. Hævet Øjenbryn
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #23: 07 Jan 2012, 18:17 »

Der findes sq da ikke 250.000 stadions i fm spillet. 20 lande x 200 stadions, give or take, det giver 2000. Omtalte stadions er allerede lavet, de skal bare placeres rigtigt. Det kan jeg jeg gøre på to dage.

Så syntes jeg da at du skal melde dig frivilligt til SI..

Du er godt klar over, at de er nød til at finde et billede af samtlige stadions, for at se dens opbygning, for at kunne vurdere hvordan den skal laves i Fm..

Så hvis det kun tager dig to dage at finde 2000 forskellige stadions, samtidigt med at du skal kode det ind, så er du dygtig.. Meget dygtig.
Logged

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #24: 07 Jan 2012, 18:17 »

Helt enig i, at det er mysterium at du gider skrive indlæg!

Når du på et DEBATforum ikke er interesseret i at DEBATtere, så burde du måske finde et andet site? Bare fordi folk ikke er enige med dig behøver de ikke være 'helt væk'. Det kunne tænkes at de har andre prioriteringer end dig?

Grafik betyder vildt meget i et spil som FIFA, men i FM mener jeg virkelig ikke at det har nogen større betydning. FM er et spil baseret på tørre tal og taktik, og derfor er det efter min mening vigtigere at SI får gjort spilmotoren bedre, så jeg kan finpudse min taktik ordentligt uden at spillerne begynder at faile totalt på banen.

Det har absolut intet at gøre med at være rygklapper - jeg er ganske enkelt bare enig i den prioritering SI har med hensyn til deres spiludvikling. Det kræver rigtigt nok ikke særlig meget at ændre de ting du gerne vil have ændret, men den smule det kræver ser jeg STADIG hellere lagt i spilmotoren end i grafikdelen.
Igen, hvad sker der for det der "enten eller" koncept der køres herinde. Hurtig game engine udelukker ikke korrekt placeret stadions...
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #25: 07 Jan 2012, 18:18 »

Faktum er at man sagtens kunne forbedre grafikken i spillet. Men det vil kræve flere medarbejdere, hvilket vil øge udgifterne markant, samtidigt med at man derfor er nød til at øge indtægterne, hvilket vil betyde en højere pris på spillet..

Dette har man så valgt ikke at gøre, da et bedre grafik højst sandsynligt ikke vil trække markant flere købere, hvilket vil betyde at udgifterne vil overstige indtægterne. Derfor er der ikke mening i at ansætte flere folk til at højne grafikken i spillet.

Dér er der nemlig fat i noget af det rigtige!

FM kan køres på stort set alle maskiner der er 3-4 år gamle (hvis ikke mere), og hvis de forbedrer grafikken for meget, så vil færre kunne spille spillet = færre indtægter. Ja, det vil måske tiltrække nogle nye kunder, men hvis forholdet mellem de to ting ikke passer, så gør SI jo det rigtige ved at sænke prioriteten på grafik.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #26: 07 Jan 2012, 18:20 »

Så syntes jeg da at du skal melde dig frivilligt til SI..

Du er godt klar over, at de er nød til at finde et billede af samtlige stadions, for at se dens opbygning, for at kunne vurdere hvordan den skal laves i Fm..

Så hvis det kun tager dig to dage at finde 2000 forskellige stadions, samtidigt med at du skal kode det ind, så er du dygtig.. Meget dygtig.
Har du hørt om stadion packs?Huh?? Der ligger adskillige stadion mega packs klar til at downloade. Der har du alle de billeder du skal bruge, allerede opdelt på lande og klubber. Det kan vel næsten ikke blive lettere. Og igen må jeg understrege. Jeg forventer ikke meget. Bare at de firkantet stadions reelt også er firkantet i spillet. Det er sq da til at overkomme...
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #27: 07 Jan 2012, 18:22 »

Igen, hvad sker der for det der "enten eller" koncept der køres herinde. Hurtig game engine udelukker ikke korrekt placeret stadions...

Næ, det gør det rigtigt nok ikke. Nu beder jeg så heller ikke om at de forbedrer en HURTIG game engine, bare at kampmotoren bliver bedre så spillerne ikke laver mærkelige irrationelle ting på banen. Personligt har jeg INGEN problemer med spillets hastighed, men min computer er så også high-end. Forstår sagtens hvis det irriterer folk at det går langsomt.

Med hensyn til 'enten eller', er du så ikke lidt dobbeltmoralsk her? Du kører selv ret tydeligt ud fra en 'enten er I med mig, eller også er I imod mig'-attitude. Synes Belthazor siger nogle rigtige ting i sit forrige indlæg. Især de sidste to linier...


EDIT
arh okay.. tre linier...
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #28: 07 Jan 2012, 18:26 »

Bare lige for underholdningens skyld vil jeg smide et link her, http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-12-stadium-list/ Her af fremgår det at der er HELE 56 unikke stadiums med i Fifa 12, og nej Parken er ikke i blandt disse. Alt andet lige er fifa da et mere grafisk minded spil som samtidigt koster 2-250 kroner mere ved udgivelsen end FM gør det.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
« Svar #29: 07 Jan 2012, 18:27 »

Faktum er at man sagtens kunne forbedre grafikken i spillet. Men det vil kræve flere medarbejdere, hvilket vil øge udgifterne markant, samtidigt med at man derfor er nød til at øge indtægterne, hvilket vil betyde en højere pris på spillet..

Dette har man så valgt ikke at gøre, da et bedre grafik højst sandsynligt ikke vil trække markant flere købere, hvilket vil betyde at udgifterne vil overstige indtægterne. Derfor er der ikke mening i at ansætte flere folk til at højne grafikken i spillet.
Meget flot analyse !!! Det må man sige... Du må have mindst en kandidat fra CBS... Det kræver sq da ikke ekstra folk at placere stadions rigtigt. Det kræver bare de gider. Forstå nu,,,, Det kræver ingen ting.....
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010