FmFreaks

Andre Managerspil => Omklædningsrummet => Emne startet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:04



Titel: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:04
Er jeg den eneste der synes det er meget begrænset hvad der er gjort bedre siden FM 2011? Og findes der en tråd om dette?

Især rent grafisk er det stadig helt håbløst.. Super træt af at Parken virkelig ikke ligner Parken. Og hvad skal de der half ass løbebaner til for? Der er lige knaldet en gang orange strimmel ind på f.eks. Roma's stadion, og bum bum, så har vi løbebane.  Misforstå mig ikke, jeg vil super gerne have løbebaner i spillet, men så skal det sq da også ligne en løbebane og ikke noget en førsteårs elev på grafisk design studiet har lavet på en eftermiddag. Jeg synes det er super trist at SIgames ikke levere et gennemarbejdet og tjekket produkt. Det sq for dovent efter min smag.....

NB. Har lagt mærke til at der tit går sport i at forsvare SIgames, når der laves et indlæg der ikke omhandler begejstring. Ingen grund til den sport i denne tråd.





Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Swizz CataR 07 Jan 2012, 17:10
Først, så bestemmer du jo ikke selv, hvad vi andre skal svare på din post ;)
Jeg tror hurtigt alle kan blive enige om, at grafikken i FM ikke er verdens bedste. Mig bekendt er der ikke ændret på match-enginen fra FM11, men hvorvidt de har forbedret omgivelserne ved jeg ikke. Det store spørgsmål er for mig, hvor meget det reelt set betyder. Jeg så langt hellere at man var foruden alle de dumme fejl spillerne laver, som man aldrig ville se i virkeligheden.

Det du ikke må glemme er, at alt handler om prioritering. Fifa har fx utrolig mange mand til at arbejde på deres grafik, mens SI har 2-3 stk mener jeg. Derfor kan man heller ikke forvente det samme. Det kan næppe være svært at forbedre grafikken uden for banen (stadion mm.), men det kræver jo at man prioriterer det - og det tror jeg ikke de gør :)


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Enged 07 Jan 2012, 17:11
I forhold til tidligere så synes jeg da, at det er blevet en del pænere. I år kan man rent faktisk holde ud at se på spillet i 3D. :) Deres fokus har jo også ligget i at gøre tilskuerne mere levende. At Parken ikke ligner Parken, big deal. Det er altså ikke et af 50 mest kendte stadions i Europa. Hvor går grænsen for, hvornår de skal gøre dem "rigtige"? Jeg vil langt hellere have, at de lægger deres kræfter i at forbedre de andre aspekter. Jeg spiller i hvert fald ikke FM for det visuelle, så det gør ikke mig noget, at løbebanerne ikke er flotte.

Og til din NB; du kan jo lige så godt sige at folk, der ikke er enige med dig ikke skal skrive. :T


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 17:16
Kan godt følge dig i det ville være fedt hvis de forskellige stadions så mere "ægte" ud, men jeg går ud fra det vil kræve for meget research at få gjort, i forhold til hvad ressourcerne har været til - måske dette ændre sig nu hvor kravet om steam registrering nok har fået flere til at købe spillet.

Personligt ville jeg dog foretrække at spillet blev hurtigere, syntes nogle gange det tager lidt længe at loade. Det fremgår mest tydeligt ved at det tidligere var muligt at tage en sæson om dagen i de lavere rækker hvor der nu skal kæmpes for at nå 2 transfer vinduer..

Der kunne dog godt gøres noget mere ud af stadions uden det burde kræve det store, tænker på små ting som flere forskellige tribuner. Alternativt kunne man måske få billeder af de store stadions til at være baggrundsbilledet når man spiller på det specifikke stadion, selvom man jo kun ser de billeder kortvarigt før og efter kampen..


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:23
Citat af: Swizz CataR 07 Jan 2012, 17:10
Først, så bestemmer du jo ikke selv, hvad vi andre skal svare på din post ;)
Jeg tror hurtigt alle kan blive enige om, at grafikken i FM ikke er verdens bedste. Mig bekendt er der ikke ændret på match-enginen fra FM11, men hvorvidt de har forbedret omgivelserne ved jeg ikke. Det store spørgsmål er for mig, hvor meget det reelt set betyder. Jeg så langt hellere at man var foruden alle de dumme fejl spillerne laver, som man aldrig ville se i virkeligheden.

Det du ikke må glemme er, at alt handler om prioritering. Fifa har fx utrolig mange mand til at arbejde på deres grafik, mens SI har 2-3 stk mener jeg. Derfor kan man heller ikke forvente det samme. Det kan næppe være svært at forbedre grafikken uden for banen (stadion mm.), men det kræver jo at man prioriterer det - og det tror jeg ikke de gør :)
For mig betyder det meget at spillet føles realistisk rent grafisk. Jo tættere jeg kommer på at sidde i Parken jo bedre. 2-3 mand der udelukkende arbejder med det grafiske burde sagtens kunne lave en pæn løbebane på en dag eller to der kan sættes ind på de stadions der har sådan en. SÅ er det altså ikke svære at lave. De er bare dovne og der skal ikke ret meget til for at de synes det er fint.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:28
Citat af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 17:16
Kan godt følge dig i det ville være fedt hvis de forskellige stadions så mere "ægte" ud, men jeg går ud fra det vil kræve for meget research at få gjort, i forhold til hvad ressourcerne har været til - måske dette ændre sig nu hvor kravet om steam registrering nok har fået flere til at købe spillet.

Personligt ville jeg dog foretrække at spillet blev hurtigere, syntes nogle gange det tager lidt længe at loade. Det fremgår mest tydeligt ved at det tidligere var muligt at tage en sæson om dagen i de lavere rækker hvor der nu skal kæmpes for at nå 2 transfer vinduer..

Der kunne dog godt gøres noget mere ud af stadions uden det burde kræve det store, tænker på små ting som flere forskellige tribuner. Alternativt kunne man måske få billeder af de store stadions til at være baggrundsbilledet når man spiller på det specifikke stadion, selvom man jo kun ser de billeder kortvarigt før og efter kampen..
Det kræver da ikke ekstra research at lave en pæn løbebane, når nu de allerede har lagt den på de stadions der har sådan en. Den skal bare lave ordenligt. Der er allerede en masse forskellige typer stadions, det kræver ikke andet end et enkelt tryk i google at finde ud af om parken er rund eller firkantet. Mere forlanger jeg ikke...

Brøndby stadion er i spillet firkantet, og parken er rund. De to skal bare lige byttes om og så er vi på vej. Det er altså meget lidt ekstra arbejde..... Og som jeg startede med at skrive. Sporten om at forsvare SIgames er allerede gået i gang. Come on peops. De laver et stykke halvuseriøst arbejde og i forsvare det for the fun og it....


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:31
Citat af: Enged 07 Jan 2012, 17:11
I forhold til tidligere så synes jeg da, at det er blevet en del pænere. I år kan man rent faktisk holde ud at se på spillet i 3D. :) Deres fokus har jo også ligget i at gøre tilskuerne mere levende. At Parken ikke ligner Parken, big deal. Det er altså ikke et af 50 mest kendte stadions i Europa. Hvor går grænsen for, hvornår de skal gøre dem "rigtige"? Jeg vil langt hellere have, at de lægger deres kræfter i at forbedre de andre aspekter. Jeg spiller i hvert fald ikke FM for det visuelle, så det gør ikke mig noget, at løbebanerne ikke er flotte.

Og til din NB; du kan jo lige så godt sige at folk, der ikke er enige med dig ikke skal skrive. :T
Hr. moderator. Come on..... Seriøst, spiloplevelsen bliver da bedre jo tættere du kommer på at føle du sidder på stadion... Og når nu de prøver at lave noget grafisk ud af det, kan de da lige så godt gøre det ordenligt. Det kræver slet ikke det i tror det kræver. Tro mig !!


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Enged 07 Jan 2012, 17:37
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:31
Hr. moderator. Come on..... Seriøst, spiloplevelsen bliver da bedre jo tættere du kommer på at føle du sidder på stadion... Og når nu de prøver at lave noget grafisk ud af det, kan de da lige så godt gøre det ordenligt. Det kræver slet ikke det i tror det kræver. Tro mig !!

Hvis det er så let, så kan du da selv skrive til SI og tilbyde at lave det. :) For mig betyder det grafiske utrolig lidt, og derfor generer det mig ikke. Jeg spiller alligevel i 2D og ser replays i 3D. Spillet har aldrig handlet om at være flot. Det er naturligvis smag og behag, og derfor er det kun min mening jeg giver, og jeg har på intet tidspunkt giver udtryk for, at min mening var den eneste rigtige.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: plutonium 07 Jan 2012, 17:38
Geisler, din sure knægt... accepter at ikke alle er enige med dig. Du har ret til at synes at FM er et lortespil der ikke er gennemarbejdet nok, og hvor grafikdelen er decideret elendig. Jeg er ikke enig, og det forbeholder jeg mig retten til at mene.

Grafik-delen betyder minus for mig. Jeg ser det i 3d, og foretrækker det sådan, men jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvordan det ser ud. Det er fint nu, og forbedringer skal da være velkommende, men prioriteringen på grafik må ALDRIG gå over prioriteringen på spilmotoren efter min mening. Jeg synes stadig spilmotoren lader meget tilbage at ønske, og så længe der er fejl dér, så ryger grafik om i bagerste række.

Gudskelov (efter min mening) lader SI til at være enige med mig. Jeg synes de har fået styr på så mange ting efterhånden, at det er finpudsning det kommer an på, og når først alt det er på plads, så kan de tage grafikken.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: nln777 07 Jan 2012, 17:45
Er helt enig med BelthazorDK. Synes der går alt for lang tid med at komme frem til kampene. Så er jeg mere ligeglad med, om parken er rund eller ej. Men igen handler det jo om, hvad man prioriterer højest. Og jeg ville personligt hellere have et hurtigere spil, end at stadions og løbebaner ser ægte ud.

EDIT: @plutonium +1


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Sunbao 07 Jan 2012, 17:45
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 17:04
Er jeg den eneste der synes det er meget begrænset hvad der er gjort bedre siden FM 2011? Og findes der en tråd om dette?

Især rent grafisk er det stadig helt håbløst.. Super træt af at Parken virkelig ikke ligner Parken. Og hvad skal de der half ass løbebaner til for? Der er lige knaldet en gang orange strimmel ind på f.eks. Roma's stadion, og bum bum, så har vi løbebane.  Misforstå mig ikke, jeg vil super gerne have løbebaner i spillet, men så skal det sq da også ligne en løbebane og ikke noget en førsteårs elev på grafisk design studiet har lavet på en eftermiddag. Jeg synes det er super trist at SIgames ikke levere et gennemarbejdet og tjekket produkt. Det sq for dovent efter min smag.....

NB. Har lagt mærke til at der tit går sport i at forsvare SIgames, når der laves et indlæg der ikke omhandler begejstring. Ingen grund til den sport i denne tråd.


Hejsa der findes ikke en motor der vil kunne afvikle spillet "realistisk" i den grafik du efterspørger, går udfra du er ude i at du vil ha fifa grafik ?. Well hvis man skulle ud i at få de forskellige stadions til at ligne virkeligheden, så ville det være et fuldtidsjob for rigtigt mange mennesker i flere år. Men inden for de nuværende rammer kan man sagtens komme tættere på med hensyn til hvor store tribunerne er, og hvad farve sæder skal ha etc.

Vi kan godt blive enige om at der er mange mangler selv inden for de nuværende grafiske rammer i spillet, men sigames har kun omkring 50 ansatte, der ville skulle langt flere til for at man kan bruge så langtid på kun grafikken i kampene. Men der er bestemt mulighed for forbedringer ja.

Du skal næppe regne med spillet bliver tættere på fifa grafik forløbigt, da en af spillet store forcer er at det netop kan køres på stortset alle typer computere.

Sigames er et lille firma med som sagt 50 ansatte, hvoraf kun et fåtal er ansat til at havde med de grafiske elementer at gøre, langt de fleste bruger deres tid på andre områder i spillet. Det er nemlig meget mere komplekst end som så.

Vi skal for øvrigt også lige slå en ting fast, 3d delen har intet med kamp motoren at gøre, 3d delen er bare et lag oven på den, ligesom 2d og tekst er.

Der er forøvrigt heller intet lavet i selve kamp motoren i fm12. Da man har valgt at springe i år over, for at få mere tid til at udvikle.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: JeppeA 07 Jan 2012, 17:47
Synes grafik-delen er ganske fin, ja den kunne være bedre, men så vil jeg hellere have de arbejder mere med andre ting i spillet, som er mere manager relateret.. Der vil altid være plads til forbedringer og grafikdelen er også noget de har forbedret de seneste år og den vil formentlig være bedre i næste version!


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 17:48
Nu skriver du jo om og om igen at det ikke vil tage meget at gøre det du gerne vil have, men hvis der reelt set kun er 2-3 grafikere så må vi antage de står for at tilpasse spillet har 2-3 skins som virker stort set fejlfrit, i flere forskellige opløsninger. Derudover skal de også sørge for at tilpasse billeder, baggrunde, grafik til hjemmesiden osv. Derudover laver SI sikkert andre ting end lige FM, så man må vel regne med at disse grafikere har andre opgaver end blot at rode med FMs match engine.

Vil lige tillade mig at være flabet; Du beder os om ikke at skrive hvis vi vil forsvare SI, men nu vælger du så alligevel at gøre dette på en hjemmeside som mest af alt er et debatforum. Med mindre du lever i et land som Nordkorea, hvor censur er en del af hverdagen - og er gået forkert i byen? - så tror jeg ikke du skal regne med at folk retter sig efter dette. Desuden virker det en smule som om du er igang med en - sørgeligt anlagt - personlig vendetta mod sidens Mods..


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:09
I er jo helt væk peops..... Jeg taler om at Parken skal være firkantet og ikke rund, samt at en løbebane gerne må ligne en løbebane, bare en smule.... Det er totalt basalt og kræver ingen ting !!!!!!!... Og som jeg startede med at skrive.... Der går bare sport i at forsvare gamets dovne indstilling i stedet for anerkende, at det at benytte et af deres, i forvejen lavet, firkantet stadioner, på et stadion der er firkantet i virkeligheden ikke kræver noget, er decideret håbløst. Hvorfor jeg overhoved gider skrive et indlæg er lidt et mysterium....

Man skulle næsten tro i fik en aller anden form for cash pay out hver gang i forsvare deres mangel på indsats.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Enged 07 Jan 2012, 18:11
Eller også skal du måske bare indse, at du står alene med din holdning. :)


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:11
Citat af: nln777 07 Jan 2012, 17:45
Er helt enig med BelthazorDK. Synes der går alt for lang tid med at komme frem til kampene. Så er jeg mere ligeglad med, om parken er rund eller ej. Men igen handler det jo om, hvad man prioriterer højest. Og jeg ville personligt hellere have et hurtigere spil, end at stadions og løbebaner ser ægte ud.

EDIT: @plutonium +1
Hvad sker der for den der "Enten eller" kultur der bliver praktiseret i det her forum. Det ene udelukker altså ikke det andet.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:12
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:09
I er jo helt væk peops..... Jeg taler om at Parken skal være firkantet og ikke rund, samt at en løbebane gerne må ligne en løbebane, bare en smule.... Det er totalt basalt og kræver ingen ting !!!!!!!... Og som jeg startede med at skrive.... Der går bare sport i at forsvare gamets dovne indstilling i stedet for anerkende, at det at benytte et af deres, i forvejen lavet, firkantet stadioner, på et stadion der er firkantet i virkeligheden ikke kræver noget, er decideret håbløst. Hvorfor jeg overhoved gider skrive et indlæg er lidt et mysterium....

Man skulle næsten tro i fik en aller anden form for cash pay out hver gang i forsvare deres mangel på indsats.


Kræver ingenting..?  Så skal de jo gennemgå flere tusinde stadions for at efterleve alles forventinger. Parken er jo ikke blandt de allermest kendte stadions, og selvom det trods alt er et nationalstadion, så er det jo tydeligt at SI ikke har gidet at prioritere denne del af spillet. For hvor skulle de så stoppe.. Efter 50,100,250,500 stadions..?


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:13
Citat af: Enged 07 Jan 2012, 18:11
Eller også skal du måske bare indse, at du står alene med din holdning. :)
Jeg står jo ikke alene med min holdning, i synes bare sporten at forsvare spillet er sjovere end at se min point. Og det er i og for sig fair nok.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Præsidenten 07 Jan 2012, 18:15
Geisler, du kan da ikke oprette et indlæg og så på forhånd sige at alle der er uenige med dig ikke må udtale sig?

Bortset fra det, så er jeg sådan set enig med dig, ville være fedt hvis grafikken fik en tand op til fm13!


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: plutonium 07 Jan 2012, 18:15
Helt enig i, at det er mysterium at du gider skrive indlæg!

Når du på et DEBATforum ikke er interesseret i at DEBATtere, så burde du måske finde et andet site? Bare fordi folk ikke er enige med dig behøver de ikke være 'helt væk'. Det kunne tænkes at de har andre prioriteringer end dig?

Grafik betyder vildt meget i et spil som FIFA, men i FM mener jeg virkelig ikke at det har nogen større betydning. FM er et spil baseret på tørre tal og taktik, og derfor er det efter min mening vigtigere at SI får gjort spilmotoren bedre, så jeg kan finpudse min taktik ordentligt uden at spillerne begynder at faile totalt på banen.

Det har absolut intet at gøre med at være rygklapper - jeg er ganske enkelt bare enig i den prioritering SI har med hensyn til deres spiludvikling. Det kræver rigtigt nok ikke særlig meget at ændre de ting du gerne vil have ændret, men den smule det kræver ser jeg STADIG hellere lagt i spilmotoren end i grafikdelen.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:15
Citat af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:12
Kræver ingenting..?  Så skal de jo gennemgå flere tusinde stadions for at efterleve alles forventinger. Parken er jo ikke blandt de allermest kendte stadions, og selvom det trods alt er et nationalstadion, så er det jo tydeligt at SI ikke har gidet at prioritere denne del af spillet. For hvor skulle de så stoppe.. Efter 50,100,250,500 stadions..?
Der findes sq da ikke 250.000 stadions i fm spillet. 20 lande x 200 stadions, give or take, det giver 2000. Omtalte stadions er allerede lavet, de skal bare placeres rigtigt. Det kan jeg jeg gøre på to dage.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:15
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:13
Jeg står jo ikke alene med min holdning, i synes bare sporten at forsvare spillet er sjovere end at se min point. Og det er i og for sig fair nok.

Faktum er at man sagtens kunne forbedre grafikken i spillet. Men det vil kræve flere medarbejdere, hvilket vil øge udgifterne markant, samtidigt med at man derfor er nød til at øge indtægterne, hvilket vil betyde en højere pris på spillet..

Dette har man så valgt ikke at gøre, da et bedre grafik højst sandsynligt ikke vil trække markant flere købere, hvilket vil betyde at udgifterne vil overstige indtægterne. Derfor er der ikke mening i at ansætte flere folk til at højne grafikken i spillet.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 18:16
Nu må du da lige spænde buen? Vi siger jo egentlig allesammen bare at der ikke er nogen af os der ser et problem i om banen er rund eller kantet, vi spillet spillet for at være manager for hold, ikke for at kigge på græsplæner! Derudover er de danske stadions rimeligt langt nede på listen over store/kendte stadions. Hvis de laver en liste over de 100 mest kendte stadions, så tror jeg ærligt talt der vil være for meget brok fra periferi holdenes supportere, og selv med 100 stadions vil du ikke være sikker på at Parken ses som et af disse 100.

Måske det er på tide du gik væk fra computeren et øjeblik og køle lidt af, du virker rimeligt ophidset og vældig irrationel, ydermere tror jeg dit keyboard har låst sig fast på flere af dine taster - set ud fra det antal udråbstegn og punktummer du bruger. ^-^


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:17
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:15
Der findes sq da ikke 250.000 stadions i fm spillet. 20 lande x 200 stadions, give or take, det giver 2000. Omtalte stadions er allerede lavet, de skal bare placeres rigtigt. Det kan jeg jeg gøre på to dage.


Så syntes jeg da at du skal melde dig frivilligt til SI..

Du er godt klar over, at de er nød til at finde et billede af samtlige stadions, for at se dens opbygning, for at kunne vurdere hvordan den skal laves i Fm..

Så hvis det kun tager dig to dage at finde 2000 forskellige stadions, samtidigt med at du skal kode det ind, så er du dygtig.. Meget dygtig.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:17
Citat af: plutonium 07 Jan 2012, 18:15
Helt enig i, at det er mysterium at du gider skrive indlæg!

Når du på et DEBATforum ikke er interesseret i at DEBATtere, så burde du måske finde et andet site? Bare fordi folk ikke er enige med dig behøver de ikke være 'helt væk'. Det kunne tænkes at de har andre prioriteringer end dig?

Grafik betyder vildt meget i et spil som FIFA, men i FM mener jeg virkelig ikke at det har nogen større betydning. FM er et spil baseret på tørre tal og taktik, og derfor er det efter min mening vigtigere at SI får gjort spilmotoren bedre, så jeg kan finpudse min taktik ordentligt uden at spillerne begynder at faile totalt på banen.

Det har absolut intet at gøre med at være rygklapper - jeg er ganske enkelt bare enig i den prioritering SI har med hensyn til deres spiludvikling. Det kræver rigtigt nok ikke særlig meget at ændre de ting du gerne vil have ændret, men den smule det kræver ser jeg STADIG hellere lagt i spilmotoren end i grafikdelen.
Igen, hvad sker der for det der "enten eller" koncept der køres herinde. Hurtig game engine udelukker ikke korrekt placeret stadions...


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: plutonium 07 Jan 2012, 18:18
Citat af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:15
Faktum er at man sagtens kunne forbedre grafikken i spillet. Men det vil kræve flere medarbejdere, hvilket vil øge udgifterne markant, samtidigt med at man derfor er nød til at øge indtægterne, hvilket vil betyde en højere pris på spillet..

Dette har man så valgt ikke at gøre, da et bedre grafik højst sandsynligt ikke vil trække markant flere købere, hvilket vil betyde at udgifterne vil overstige indtægterne. Derfor er der ikke mening i at ansætte flere folk til at højne grafikken i spillet.


Dér er der nemlig fat i noget af det rigtige!

FM kan køres på stort set alle maskiner der er 3-4 år gamle (hvis ikke mere), og hvis de forbedrer grafikken for meget, så vil færre kunne spille spillet = færre indtægter. Ja, det vil måske tiltrække nogle nye kunder, men hvis forholdet mellem de to ting ikke passer, så gør SI jo det rigtige ved at sænke prioriteten på grafik.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:20
Citat af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:17
Så syntes jeg da at du skal melde dig frivilligt til SI..

Du er godt klar over, at de er nød til at finde et billede af samtlige stadions, for at se dens opbygning, for at kunne vurdere hvordan den skal laves i Fm..

Så hvis det kun tager dig to dage at finde 2000 forskellige stadions, samtidigt med at du skal kode det ind, så er du dygtig.. Meget dygtig.
Har du hørt om stadion packs?????? Der ligger adskillige stadion mega packs klar til at downloade. Der har du alle de billeder du skal bruge, allerede opdelt på lande og klubber. Det kan vel næsten ikke blive lettere. Og igen må jeg understrege. Jeg forventer ikke meget. Bare at de firkantet stadions reelt også er firkantet i spillet. Det er sq da til at overkomme...


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: plutonium 07 Jan 2012, 18:22
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:17
Igen, hvad sker der for det der "enten eller" koncept der køres herinde. Hurtig game engine udelukker ikke korrekt placeret stadions...


Næ, det gør det rigtigt nok ikke. Nu beder jeg så heller ikke om at de forbedrer en HURTIG game engine, bare at kampmotoren bliver bedre så spillerne ikke laver mærkelige irrationelle ting på banen. Personligt har jeg INGEN problemer med spillets hastighed, men min computer er så også high-end. Forstår sagtens hvis det irriterer folk at det går langsomt.

Med hensyn til 'enten eller', er du så ikke lidt dobbeltmoralsk her? Du kører selv ret tydeligt ud fra en 'enten er I med mig, eller også er I imod mig'-attitude. Synes Belthazor siger nogle rigtige ting i sit forrige indlæg. Især de sidste to linier...


EDIT
arh okay.. tre linier...


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 18:26
Bare lige for underholdningens skyld vil jeg smide et link her, http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-12-stadium-list/ Her af fremgår det at der er HELE 56 unikke stadiums med i Fifa 12, og nej Parken er ikke i blandt disse. Alt andet lige er fifa da et mere grafisk minded spil som samtidigt koster 2-250 kroner mere ved udgivelsen end FM gør det.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:27
Citat af: Guldbrand 07 Jan 2012, 18:15
Faktum er at man sagtens kunne forbedre grafikken i spillet. Men det vil kræve flere medarbejdere, hvilket vil øge udgifterne markant, samtidigt med at man derfor er nød til at øge indtægterne, hvilket vil betyde en højere pris på spillet..

Dette har man så valgt ikke at gøre, da et bedre grafik højst sandsynligt ikke vil trække markant flere købere, hvilket vil betyde at udgifterne vil overstige indtægterne. Derfor er der ikke mening i at ansætte flere folk til at højne grafikken i spillet.
Meget flot analyse !!! Det må man sige... Du må have mindst en kandidat fra CBS... Det kræver sq da ikke ekstra folk at placere stadions rigtigt. Det kræver bare de gider. Forstå nu,,,, Det kræver ingen ting.....


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: plutonium 07 Jan 2012, 18:28
Citat af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 18:26
Bare lige for underholdningens skyld vil jeg smide et link her, http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-12-stadium-list/ Her af fremgår det at der er HELE 56 unikke stadiums med i Fifa 12, og nej Parken er ikke i blandt disse. Alt andet lige er fifa da et mere grafisk minded spil som samtidigt koster 2-250 kroner mere ved udgivelsen end FM gør det.


Haha :D

Jeg elsker FSB :cr:

Men ja, det er også en god pointe. Selv et spil som FIFA har ikke mange stadions med, og de får endda på puklen over kvaliteten på de stadions de så rent faktisk HAR!


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:28
Citat af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 18:26
Bare lige for underholdningens skyld vil jeg smide et link her, http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-12-stadium-list/ Her af fremgår det at der er HELE 56 unikke stadiums med i Fifa 12, og nej Parken er ikke i blandt disse. Alt andet lige er fifa da et mere grafisk minded spil som samtidigt koster 2-250 kroner mere ved udgivelsen end FM gør det.
De behøver ikke være unikke. Bare den rigtige form er fint.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Sunbao 07 Jan 2012, 18:30
Hr. Geisler, nu forholder det sig sådan at det ikke blot bare er at indtaste nogle tal så kører bussen. Blot det at fks Brøndby stadion har blå sæder alt imens man spiller i gult, vil kræve helt nye tabeller i databasen, eftersom farven ikke er farve et, som man pt tager farven fra til stadion sæderne. For at tilføje en sådanne ny tabel, skal man bruge flere ugers test og tilpasning. Det samme gør sig gældende med hvor store tribune afsnit etc skal være, pt køre denne del mig bekendt blot ud fra antal tilskure pladser.

Selve indsamlingen af dataen er her næppe problemet, dem vil de forskellige researchere blive bedt om at indsamle, de har måske allerede gjort det til fremtidig brug hvem ved.

Det eneste det handler om, ligesom med alle andre nye tiltag i spillet, er hvor på prioritets listen den givne forbedring står.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: Sunbao 07 Jan 2012, 18:30
Citat af: BelthazorDK 07 Jan 2012, 18:26
Bare lige for underholdningens skyld vil jeg smide et link her, http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-12-stadium-list/ Her af fremgår det at der er HELE 56 unikke stadiums med i Fifa 12, og nej Parken er ikke i blandt disse. Alt andet lige er fifa da et mere grafisk minded spil som samtidigt koster 2-250 kroner mere ved udgivelsen end FM gør det.


Samt at der arbejder flere hundrede mennesker på spillet kontra kun 50 på fm.


Titel: Sv: Ny spil engine, ikke imponerende...
Oprettet af: DonMambo 07 Jan 2012, 18:38
Citat af: Hr.Geisler 07 Jan 2012, 18:27
Meget flot analyse !!! Det må man sige... Du må have mindst en kandidat fra CBS... Det kræver sq da ikke ekstra folk at placere stadions rigtigt. Det kræver bare de gider. Forstå nu,,,, Det kræver ingen ting.....


Snak nu pænt.. Samtlige af dine tråde ender på besynderlig vis i børnehave..


                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010