home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23478
  0 Brugere, 699 Gæster Online.

Nyeste Bruger: wandaluciaia
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  <3 the game #SLUT
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: <3 the game #SLUT  (Læst 32251 gange)
b0nb0n
Landsholdsspiller

Sv: <3 the game #59
« Svar #120: 26 Jan 2012, 08:15 »

Gode updates. Spændende!

Spændende med alle de unge, kunne man få en SS af Jimmy Jørgensen Smiley
Resten kender man jo Smiley

Østrig skal I nok klare.

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #121: 26 Jan 2012, 08:23 »

Gode updates. Spændende!

Spændende med alle de unge, kunne man få en SS af Jimmy Jørgensen Smiley
Resten kender man jo Smiley

Østrig skal I nok klare.

Jimmy Nielsen  Wink

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #122: 26 Jan 2012, 12:37 »

Jimmy Nielsen  Wink

Rigtig spændende talent, det må man sige!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #123: 26 Jan 2012, 22:28 »

♥ the game

60: Hjerneblødning

Med alt respekt for Østrig så var jeg mere end lykkelig, da de blev trukket op af bowlen, det kunne have set meget værre ud. Det var et hold, som vi burde slå uden de store problemer. Alt gik da også efter planen i første kamp, 4-1 sejr i Parken med Nicolai Jørgensen som kampen store spiller med både mål og assist. Nu skulle den bare køres hjem i returkampen.

Efter en times spil i returkampen gik alt forsat efter planen, men så gik Østrig ellers i gang og 13 minutter senere var de foran med 2-0 og spændingen var tilbage i kampen. Jeg fløj op fra bænken, da 2-0 målet kom, jeg var rasende. Jeg fik en hjerneblødning, ren bogstaveligt, jeg fik en hjerneblødning, alt blev sort og væk var jeg…

Forsættelse følger…

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #60
« Svar #124: 26 Jan 2012, 23:11 »

♥ the game

61: Rygestop

Det var heldigvis kun en lille hjerneblødning, en advarsel om man vil. 40 år, med et stresset job, hvor hovedmåltidet som regel var kaffe og smøger. Det ville ikke gå i længden sagde min læge, en livsstilsændring ville være på sin plads, mente han. Jeg havde nu heller ikke noget valg, for min søn var rasende på mig. Han var selvfølgelig glad for, at det ikke gik værre, men han var sur på mig. Han havde fattet, at det var min egen skyld og han var på nakken af mig. Han forlangte rygestop, sund mad og motion, han var som en mini udgave af Chris MacDonald. – Det er egentligt et ret uheldigt navn til en fitnessguru, for jeg kommer til at tænke på en på stor BigMac menu med et par McBacon i siddeordre hver gang jeg hører hans navn. På trods af trangen til junk food, så måtte jeg give dem ret. En livsstilsændring måtte der til, så smøgerne skulle kvittes og mere motion og sund mad skulle der på menuen.

Jeg havde jo en familie og tænke på, og så selvfølgelig et VM der skulle vindes. For selvom chokket over min mindre hjerneblødning ramte kampen, så blev den færdigspillet. Det var bare et kort blackout med der efterfølgende talebesvær og balanceproblemer. Jeg blev stille og roligt kørt på sygehuset mens kampen blev sat i gang igen. Spillerne trådte i karakter på trods af de vanskelige vilkår og holdte 0-2 hjem og VM billetterne var dermed hjemme.

Jeg gik på sygeorlov vinteren over og kom først tilbage til foråret første træningskamp. Jeg så derfor lodtrækningen til VM på Eurosport og det så ganske fornuftigt ud. Det burde være muligt at komme videre også selvom vi trak VM værterne Rusland og det sydamerikanske outsidere til VM titlen Uruguay. Hver gang jeg ser Uruguay, så kommer jeg til at tænke på VM i 1986.

Michael Laudrup. Og så skyder han. – Nej han venter. Jaaaaah Michael Laudrup. Det er, GENIALT, det der.

<a href="http://www.youtube.com/v/r00x4wM2RLs?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/r00x4wM2RLs?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/Ld3It4pUe3w?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Ld3It4pUe3w?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #61
« Svar #125: 27 Jan 2012, 00:55 »

♥ the game

62: Rygetrang

9 måneder som røgfri og rygetrangen var stadig som den første røgfri dag. Det var ikke til at holde ud.

Fuck hvor var jeg rygetrængende.

Det var tid til at vælge de 23 spillere, der skulle til VM I Rusland. Det var ikke en nem opgave og slet ikke på angrebspladsen, for Bendtner var ude i 2-3 måneder med en skade og var derfor ude af billedet. Det passede ikke ligefrem ind i mit kram, for hvem skulle så spille på toppen?

Nicklas Pedersen var ude af form og manglen på spilletid hjalp ikke på det. Rasmus Falk havde spidskompetencerne men manglede styrke og kølighed foran mål. 13 Superliga mål af Nicklas Helenius men havde han klassen til VM eller var han bare en stabil Superligaspiller. Lucas Andersen havde ikke fået meget spilletid i Liverpool efter hans skifte i januar og var ikke en klassisk angriber.

2-2 mod Columbia i den sidste træningskamp før VM, Columbia scorede alle 4 mål og vi brændte et hav af chancer. Vi manglede skarphed oppe foran. Vi manglede Bendtner og jeg manglede en smøg.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #62
« Svar #126: 27 Jan 2012, 07:54 »

♥ the game

63: Det er, GENIALT, det der.

Den første modstander var New Zealand, et hold vi skulle slå, hvis vi ville gøre os nogle forhåbninger til dette VM. Jeg vil gå så langt at sige, vi skal vinde med 3-4 mål og tanke selvtillid, alt andet vil være en skuffelse. Vi vandt da også 3-0 men men men… Et mål på straffe, et hovedstødsmål efter hjørne og et klumpspilsmål. Det var ikke optimalt. På trods af et massivt overtag i spil og chancer, så formåede vi ikke at score i åbent spil og det bekymrede mig. Holdet leverede ganske fint men vi manglede skarphed foran mål

Den skarphed havde vi i næste kamp mod Uruguay, hvor vi scorede to ganske flotte mål ind i en 2-1 sejr. Især ved mål nr.2 scoret af Lucas Andersen kom jeg i tanke om Svend Gehrs legendariske kommentar: Det er, GENIALT, det der.

<a href="http://www.youtube.com/v/-aTLI5-Dl9M?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/-aTLI5-Dl9M?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Med sejren var vi allerede sikre på billetterne til 1/8 finalerne, og selvom vi gerne ville have 1. pladsen i gruppen, så var der en oplagt mulighed for at spare et par spillere mod Rusland i den sidste kamp. For flere spillere var godt slidte efter en lang sæson, der i blandt Simon Kjær og Christian Eriksen. Så det blev lidt et reservehold der stod foran værterne fra Rusland.

Vi løb da også ind i et nederlag men slap med æren i behold, vi tabte 2-1 i et tæt opgør. Vi var klar til 1/8 finalerne hvor Italien ventede. Ikke ligefrem den nemmeste modstander.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #63
« Svar #127: 27 Jan 2012, 08:28 »

♥ the game

64: Gode minder - del 1

Tilbage i 1999 var Danmark er pisket til at vinde den sidste kamp i kval.gruppen for at blive 2er i og få adgang til Playoff kampene. Modstanderen var Italien. Jeg havde samlet drengene til øl og bold, det blev dog en kort fornøjelse for en enkel kammerat. Da Danmark kom bagud med 2-0, så rejste han sig i raseri og skred mens han råbte og skreg. Stemningen var helt i bund men vi andre holdte ud og det var vi glade for.

<a href="http://www.youtube.com/v/4PgExIsdGwA?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/4PgExIsdGwA?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Den episode har vi grinede af mange gange siden. Åhh de gode, gamle og dejlige minder.

Nu stod jeg selv med drømmens og mindernes dirigentstok, og vi skabte en kamp der vil gå over i den danske fodboldhistorie, for sikke et drama der udspillede sig i Rusland. Efter kun 3 minutter kom vi foran 1-0 ved Mads Albæk men det holdte kun til det 19. minut hvor Italien udlignede.

Derefter blev det en fight, der var skabt af blod, sved og tåre. Vi skiftes til at angribe og et hav af misbrugte kæmpe chancer blev overskriften. Det var slet ikke til at holde ud, spændingen var enorm og kampen kunne falde ud til begge sider. Den endte dog 1-1 i den ordinære tid og vi måtte ud i forlængede spilletid. Hvor scenariet forsatte, ind ville bolden bare ikke og det hele endte i straffesparkskonkur rence.

Forsættelse følger…
« Seneste Redigering: 27 Jan 2012, 09:20 af Wester » Logged

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #128: 27 Jan 2012, 08:39 »

Uha, spændende......

Håber du kan holde dig fra smørgerne Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #129: 27 Jan 2012, 09:05 »

Uha, spændende......

Håber du kan holde dig fra smørgerne Smiley

Hovedpersonen kan holde sig, jeg selv storryger desværre stadig...

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

JonasKastbjerg
Lilleputspiller
*

« Svar #130: 27 Jan 2012, 09:14 »

♥ the game

Efter kun 3 minutter kom vi foran 1-0 ved Mads Albæk men det holdte kun til det 19. minut hvor Italien udlignede.

Derefter blev det en fight, der var skabt af blod, sved og tåre. Vi skiftes til at angribe og et hav af misbrugte kæmpe chancer blev overskriften. Det var slet ikke til at holde ud, spændingen var enorm og kampen kunne falde ud til begge sider. Den endte dog 0-0 i den ordinære tid og vi måtte ud i forlængede spilletid. Hvor scenariet forsatte, ind ville bolden bare ikke og det hele endte i straffesparkskonkur rence.

Forsættelse følger…

Endte det ikke 1-1 efter ordinær spilletid?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #131: 27 Jan 2012, 09:20 »

Endte det ikke 1-1 efter ordinær spilletid?

Doh.. Jo 1-1.. En lille fejl  Smiley

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #64
« Svar #132: 27 Jan 2012, 21:37 »

♥ the game

65: Gode minder - del 2
I Fars Fodspor

Den største bedrift i dansk fodboldhistorie nogensinde er uden sidestykke EM triumfen i 1992, hvor vi slog Tyskland i finalen med 2-0. Vi har set tv-billederne tusindvis af gange og husker alle festdagene der fulgte. Den mest dramatiske kamp ved det EM92, det var dog ikke finalen, det var semifinalen mod Holland. Den bølgende frem og tilbage ligesom kampen mod Italien og den endte også i straffespark. På mål havde vi som nu en Schmeichel, nemlig Peter Schmeichel, som måske er verdens bedste målmand nogensinde, i hvert fald den bedste danske målmand i historien. Han blev den helt store helt, da han nappede skuddet fra Marco van Basten, en af Europas bedste angribere gennem tiderne. Det var episk!

<a href="http://www.youtube.com/v/SNUfHa7tcBo?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/SNUfHa7tcBo?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Nu var det hans søns tur, nu skulle Kasper Schmeichel forhåbentlig træde i hans far fodspor. Det blev en høj dramatisk straffesparkskonkur rence, hvor vi måtte ud i 7 spark hver, før der blev fundet en afgørelse. En afgørelse Kasper Schmeichel havde en står hånd med i. Han trådte i sin far fodspor og rev to verdensklasse redninger frem og blev den helt store helt, præcis som sin far tilbage i 1992. Det var episk!

« Seneste Redigering: 27 Jan 2012, 21:53 af Wester » Logged

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #65
« Svar #133: 27 Jan 2012, 21:54 »

♥ the game

66: Historien gentager sig selv

I 1998 takkede vi farvel til to af de største navne i dansk fodbold, Laudrup brødrene stoppede deres landsholdskarriere og de stoppede på toppen. Efter et fantastisk flot VM i Frankrig af begge brødre hvor de hver især stop for detaljer der vil gå over i historien. For hvem husker ikke Michaels geniale lob til Ebbe Sand mod Nigeria eller Brians mål mod Brasilien.

<a href="http://www.youtube.com/v/HUl81tO_WkI?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/HUl81tO_WkI?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/xb08U25FI9I?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/xb08U25FI9I?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Nu stod vi der igen, i en VM kvart finale og historien gentog sig selv for modstanderen var endnu engang Brasilien. Nu kunne man så håbe at Eriksen og co. kunne overgå Laudrup og co.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: <3 the game #66
« Svar #134: 27 Jan 2012, 22:47 »

♥ the game

67: Bekæmp ild med ild

En underdog møder storfavoritterne og det klassiske ville være at underdogen graver sig ned og håber på miraklet. Det er et klassisk setup i moderne fodbold og 99 ud af 100 gange vinder favoritten. Det sjove er, at når underdogen vinder, så har de valgt at bekæmpe ild med ild, altså angribe og spille deres chance på lige fod og virkelig gå efter sejren. Det kræver dog bolde af stål. Dem havde vi, og jeg nægtede, at vi skulle grave os ned. Hvor tit får man lige chancen for at komme i en VM semifinale, så jeg ville have, at vi skulle bekæmpe dem med deres egen våben, angrebsfodbold. Sidst Danmark stod der var det jo tæt på, og der gik man efter sejren og vi ville gøre det samme.

Vi valgte at forberede os grundigt, vi vidste at Brasilien måske ville undervurdere os. Vi vidste også at de slet ikke ville træne på deres defensiv i dødboldsituationer, det lå ligesom ikke i deres natur. De ville satse på at dominere kampen og holde bolden på egne fødder. Det ville vi nægte dem, vi ville dominere kampen, vi ville have bolden, vi ville angribe og så gå 100 % ind på vores offensive dødbold. Så vi trænede vores offensive standard situationer intens op til kampen.

<a href="http://www.youtube.com/v/IuxhNzFJztA?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/IuxhNzFJztA?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

MISSIONEN FULDFØRT

Vi stod nu i VM semifinalen, hvilket i sig selv var voldsomt uvirkeligt, skøre blev det, da modstanderen blev Sydafrika. To kæmpe overraskelser og undertippet hold skulle nu kæmpe om en plads i VM finalen. Skulle det blive det første afrikanske hold i historien eller det første skandinaviske siden 1958, der skulle i finalen?

Alle ville umiddelbart tror jeg var lykkelig over at skulle møde Sydafrika, frem for Tyskland eller England som stod i den anden semifinale men jeg var rystende nervøs. Danmark som favorit i VM semifinale, det kunne jo kun gå galt, vi havde det altså bedste i rollen som underdog, det havde vi jo set et hav af gange de sidste 30 år.
« Seneste Redigering: 27 Jan 2012, 23:57 af Wester » Logged

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010