home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  1 Bruger, 383 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  <3 the game #SLUT
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: <3 the game #SLUT  (Læst 29492 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
<3 the game #SLUT
« : 05 Jan 2012, 16:48 »

♥ the game


En klassisk storytelling blog som tager udgangspunkt i den nyeste challenge i DM i FM, New Champion. Som i korte træk går ud på at vinde det skotske mesterskab med et andet hold end Celtic eller Rangers.

Indholdsfortegnelse

1: Måske? - Side 1

2: En presset mand - Side 1

3: CHOK! - Side 1

4: Gung-Ho part I - Side 1

5: Gung-Ho Part II - Side 1

6: Gung-Ho Part III - Side 2

7: Dumme far - Side 2

8: Debuten - Side 2

9: Månedens manager - Side 2

10:Glædelige nyheder - Side 2

11: Priser og hæder - Side 2

12: En hidsig knægt - Side 2

13: Gave regn - Side 2

14: Slut på hvedebrødsdagene - Side 2

15: Boxing Day - Side 3

16: Et glimt af håb - Side 3

17: Fabelagtige februar - Side 3

18: Mesterskabskampen - Side 3

19: Så det nu.. - Side 3

20: 16.27 lokal tid - Side 3

21: Glasgow forbandelsen - Side 3

22: Den jyske købmand - Side 4

23: For lidt smør - Side 4

24: Underdogs - Side 4

25: Hypet - Side 4

26: Rygterne - Side 4

27: What to do? - Side 4

28: Millimeter fra.. - Side 5

29: Antiklimaks - Side 5

30: Judas - Side 5

31: Æd den McFadden - Side 5

32: Kamp nr.100 - Side 5

33: ? ? ? - Side 5

34: Sì - Side 5

35: Ikke en Mourinho - Side 5

36: En ♥-lig velkomst - Side 5

37: Måske ikke.. - Side 6

38: Pendler-far - Side 6

39: Holdmøde - Side 6

40: Femina - Side 6

41: Mindernes Allé - Side 6

42: Rødgrød med fløde - Side 6

43: på toppen - Side 6

44: Professionel fodboldfan - Side 6

45: Hat og briller - Side 7

46: Danish Dynamit - Side 7

47: EM 84 - Side 7

48: EM Truppen - Side 7

49: Heldig! - Side 7

50: Drastiske ændringer - Side 7

51: Mærkelig smag - Side 7

52: Ungt blod - Side 7

53: Det stof drømme er lavet af - Side 7

54: Jeg hader de iPhones - Side 8

55: Lade resultaterne tale - Side 8

56: Det er hammer hammer fedt! - Side 8

57: Svenskekrigen del 1 - Side 8

58: Svenskekrigen del 2 - Side 8

59: To bolde af stål - Side 8

60: Hjerneblødning - Side 9

61: Rygestop - Side 9

62: Rygetrang - Side 9

63: Det er, GENIALT, det der. - Side 9

64: Gode minder  - del 1 - Side 9

65: Gode minder - del 2 - Side 9
I Fars Fodspor

66: Historien gentager sig selv - Side 9

67: Bekæmp ild med ild - Side 9

68: Gary Lineker Citat - Side 10

69: Uigennemtrængelig - Side 10

70: Heltemodtagelse - Side 10

71: Nej tak.. - Side 10

72: London - Side 10

73: Forever blowing bubbles - Side 11

74: Juleprogrammet - Side 11

75: Drømmestart - Side 11

76: Drillepind? - Side 11

77: Hårdt arbejde i vente - Side 12

78: Forskelsbehandling - Side 12

79: Ikke en trøstepræmie - Side 12

80: Stort potentiale - Side 12

81: Gung-Ho i blodet - Side 12

82: Gung-Ho i blodet II - Side 12

83: En travl måned - Side 13

84: Et spørgsmål om penge? - Side 13

85: Udramatisk - Side 13
« Seneste Redigering: 15 Feb 2012, 20:21 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game
« Svar #1: 05 Jan 2012, 17:31 »

Ser frem til endnu en blog fra dig Wester !!!

Kom så med Motherwell  Peace
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game
« Svar #2: 05 Jan 2012, 17:36 »

Ser frem til endnu en blog fra dig Wester !!!

Kom så med Motherwell  Peace

men når titlen på bloggen er: ♥ the game

Lidt dobbelt ordspil måske?

♥ = Love

♥ the game = Love the game

♥ = Heart

Heart = Hearts

Hearts = Heart of Midlothian F.C.

Love the game = Romantisk tilgang

Og sådan kunne jeg forsætte  Grin
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: <3 the game
« Svar #3: 05 Jan 2012, 17:40 »

Jeg læser da med gamle Peace
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game
« Svar #4: 06 Jan 2012, 10:35 »

♥ the game


1: Måske?

Jeg havde som de fleste sunde og raske fodbolddrenge drømmen om livet som professionel fodboldspiller, desværre nåede jeg ikke så langt. Her ville jeg gerne bilde jer ind, det var fordi, jeg fandt ud af at livet bød på andet end fodbold, piger, fester osv. Det fandt jeg også ud af men skal jeg være ærlig, så var det nok talentet der ikke rakte til mere end til en stabil serie 5 spiller.

Jeg tabte dog aldrig min passion for fodbold og er vel det man kalder en fodboldnørd. Et menneske der aldrig selv opnåede noget indenfor fodbolden men som designede hele sit omkring den. Det meste af mit ungdomsliv og hele vejen igennem mit voksenliv, så har fodbolden været omdrejningspunktet. Aktiv i den lokale fodboldklub som ungdomstræner, serie og senere oldboys fodbold, fodboldfan foran tv’et og på stadion, fodboldrejser, fodboldsnak dagen lang med kollegaer og venner, spille FIFA på PS og ikke mindst Football Manager på PC. Fodbold dagen lang. For et par år siden fik jeg så pludselig tiden til at nørde fodbold fuldt ud, det var dog under nogle triste omstændigheder.

Livet og fremtiden havde set så lys ud, et dejligt lederjob i en ungdomsklub, kone og barn, nyt hus og bil, livet var som en stor vamset dyne. Dejlig varm og tryg. Så kom finanskrisen og nedskæringerne i kommunerne ramte mig. Klubben blev sparret væk og en fyreseddel blev konsekvensen. For ikke at dø ud og holde mig i gang, så begyndte jeg at videreuddanne mig på universitetet og tog en kandidatgrad i pædagogisk psykologi. Jeg engagerede mig også i den lokale fodboldklub som ungdomstræner og begyndte på DBUs trænerkurser, det blev til B2 licensen på klubbens regning og det tændte drømmen i mig.

Måske var det ikke for sent.
Måske drømmen stadig kunne nås.
Måske var pædagogikken ikke vejen frem.
Måske livet som fodboldtræner var min fremtid.
Måske var krisen en velsignelse i forklædning?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #1
« Svar #5: 06 Jan 2012, 11:36 »

♥ the game


2: En presset mand

Jeg trykkede hånd, sagde pænt tak og farvel og forlod kontoen efter endnu en jobsamtale. Jeg smågrinte for mig selv på vej ud til taxaen, det var et jo håbløst langskud jeg havde sendt af sted der. Attraktivt, kreativt og flydende fodbold i Skotland, den ide ville de jo aldrig æde. De havde også set noget skæve ud i hovedet, da jeg fremlagde mit koncept. Sådan havde de også set ud alle de andre steder jeg havde præsenteret det. Jeg var ikke et sekund i tvivl, det ville blive endnu et afslag. Drømmen om et professionelt trænerjob måtte jeg nok droppe, med mindre jeg ville gå på kompromis og gå anderledes til værks.

Drømmen var jo ikke kun at blive træner, nej drømmen var at være træner for et hold der leverede flot fodbold men med mit cv var det ikke ligefrem nemt, jeg havde jo kun været ungdomstræner på højt niveau i 3 år og var i gang med DBUs A-trænerlicens. Det var ikke ligefrem storklubber der stod i kø for at ansætte mig.

Jeg nægtede at gå på kompromis, jeg var dog presset, for jeg havde været studerende i 2 år nu og arbejdsløs i et år. Økonomien så ikke for god ud. Der skulle ikke gå mange måneder mere uden en seriøs indtægt, for bankmanden havde været der, huset måtte vi nok snart sætte til salg. Det huede ikke ligefrem konen, som helst så jeg gik tilbage til pædagog faget. Og måske jeg bare skulle droppe det hele og give efter, jeg havde jo min familie at tænke på. Jeg havde færdiggjort min kandidat og med min erfaring indenfor faget, så ville de nok ikke være et problem at finde job. Drømmen var dog svær at slippe.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #2
« Svar #6: 06 Jan 2012, 12:09 »

Meget fangende læsning! Rigtig godt Wester Smiley
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #2
« Svar #7: 06 Jan 2012, 12:13 »

Meget fangende læsning! Rigtig godt Wester Smiley

Takker  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #2
« Svar #8: 06 Jan 2012, 12:21 »

♥ the game


3: CHOK!

Jeg havde givet efter, jeg kunne ikke byde min familie andet. Jeg havde sendt et hav af ansøgninger af sted og skulle til den første jobsamtale. Jeg sad og ventede pænt udenfor døren til det blev min tur. Jeg forberedte mig mentalt til samtalen, da min telefon pludselig ringede.

”Hej det er Vladimir. Jeg er ked af det sene svar men det var en svær beslutning, det var ikke ligefrem noget, vi er blevet præsenteret for før. Med tanke på vores økonomiske problemer og vi altid halser efter Celtic og Rangers, så er det måske på tide med noget nytækning. Måske en mere attraktiv tilgang kan løfte klubben og generer mere positiv omtale. Derfor har vi valgt at tilbyde dig jobbet, du har solgt konceptet godt.”

CHOK..! – Hvordan helvede skulle jeg forklare konen at vores fremtid lå i Skotland. Hun ville jo umuligt kunne undvære hendes familie og venner. Og hvad med vores søn, hvordan skulle han kunne undvære hans bedsteforældre som han var så tæt på. Jeg havde i panik sagt ja i telefonen uden konens velsignelse.

Jeg fremlagde det for konen og lagde vægt på månedslønnen, som var over 100.000 kr. – Det betød hun kunne gå derhjemme, hvis hun ville. Det betød hun kunne realisere sine egne drømme om en lille kunstbutik, hvor hun kunne sælge sine værker. Det betød mere tid sammen med vores søn og en mindre stresset hverdag. – Den købte hun men det gjorde resten af familien dælme ikke. Der var krise hele vejen rundt. At skulle fortælle bedsteforældrene, at kontakten til deres barnebarn ville blive reduceret kraftigt, det var ikke nemt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #3
« Svar #9: 06 Jan 2012, 12:25 »

Kan godt lide historien! Peace
Logged

FC Barcelona

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #3
« Svar #10: 06 Jan 2012, 12:27 »

Kan godt lide historien! Peace

Tak...

Ja jeg håber lidt den eksponering jeg har fået denne måned på FMF også kan åbne op for mine storytelling blogs. Så dejligt med lidt respons. For det er lidt sjovere at skrive blogs når folk læser med..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #3
« Svar #11: 06 Jan 2012, 12:30 »

Det er bestemt sjovere at lave blogs når man har læsere, det kan jeg også selv mærke Smiley Nu følger jeg som regel med i de fleste blogs med en historie, såfremt jeg har tid til det Wink
Logged

FC Barcelona

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #3
« Svar #12: 06 Jan 2012, 13:01 »

♥ the game


4: Gung-Ho part I

Det tog ikke mange uger før vi var på plads, klubben havde virkelig taget godt mod os. Det vigtigste var min kone og søn følte sig tryg. De havde fundet frem til et fantastisk hus til os, hvor der var mulighed for konen kunne indrette hendes lille kunstbutik. Huset havde alt hvad vi drømte om, en lille have med fodboldbane til lillemanden og farmand. Nok af plads at boltre sig på i smukke og trygge omgivelser.

Så det var med ro i sindet, at jeg tog af sted til min første arbejdsdag. Jeg havde planlagt et holdmøde, hvor jeg skulle præsentere mig selv og mine tanker. Spillertruppen skulle have kendskab til mit Gung-Ho koncept. Det var et koncept jeg havde udviklet mens jeg var studerende og taget mine trænerlicenser. Det var dog et koncept, der kun var blevet testet på ungdomsniveau. Så jeg var noget spændt på hvordan de ville tage imod det. For selvom truppen indeholdte en bred vifte af nationaliteter, så befandt vi os stadig i Skotland og Clydesdale Bank Premier League. Ikke stedet der ligefrem var kendt for fisefornemt spil Barca/Man Utd style.

Så jeg havde forberedt mig grundigt, jeg ville ikke lade noget være op til tilfældigheder. Den skulle sidde lige i skabet og kommunikationen skulle være klar og tydelig. Ideen skulle sælges og der ville jeg bruge mine pædagogiske og psykologiske evner.

Forsættelses følger…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: <3 the game #4
« Svar #13: 06 Jan 2012, 15:24 »

♥ the game


5: Gung-Ho Part II

Jeg trykkede på knappen og første slide fra projektoren kom til syne på lærredet.

工合
Work Together-Work in Harmony


Det blev en lang og grundig gennemgang af mine taktiske overvejelser, hvor jeg understregede, at jeg ikke ville gå på kompromis. Der skulle spilles flot offensivt fodbold, både ude og hjemme også på Ibrox Stadium og Celtic Park. Jeg ville satse på et taktisk koncept jeg kalder Gung-Ho, hvor der satses på 3 grundtaktikker, Gung-Ho, Gung-Ho 4-4-2 og Gung-Ho away. Ligeledes ville jeg sætte spillerne på diverse individuelle træningsskemaer, hvor deres spidskompetencer skal udvikles og tilpasses systemet. Hvis projektet skulle lykkes, så skulle der fokuseres på Teamwork, dog med plads til store individuelle udfoldelser i det offensive spil.

Forsættelse følger...
« Seneste Redigering: 06 Jan 2012, 15:26 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Thomashald
Gæst
 
Sv: <3 the game #5
« Svar #14: 06 Jan 2012, 18:15 »

Kanon BLOG, elsker historien Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010