home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 289 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  LFC - En fortælling fra det engelske
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: LFC - En fortælling fra det engelske  (Læst 11276 gange)
smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #30: 01 Dec 2011, 10:47 »

Fin blog om min favoritklub. Jeg følger med:)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #31: 01 Dec 2011, 12:33 »

Tja, rivaliseringen har ikke altid været lige så stærk som du beskriver det...

Efter http://www.guardian.co.uk/media/from-the-archive-blog/2011/may/28/munich-manchester-united-busby-1958, så udlånte Liverpool faktisk spillere til Manchester United, således at holdet kunne fortsætte indtil de kom på fode igen.

Det var først da Liverpool havde deres sejrs stime der startede i 70'erne at det for alvor blev slemt... fordi Man. U. tilsvarende ikke havde så meget succes som ønsket.

Men blot li noget jeg ville nævne... Følger stadig med i bloggen Wink

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #32: 01 Dec 2011, 13:52 »

Ærgeligt, ærgeligt! Men sådan er det.. Det er ikke altid en dans på roser Peace
Ja det er desværre en utroligt bittert nederlag, til en direkte konkurrent i ligaen, som desværre virker utrolig stærke og stabile.


Fin blog om min favoritklub. Jeg følger med:)

Mange tak, og det glæder mig at du følger med.

Tja, rivaliseringen har ikke altid været lige så stærk som du beskriver det...

Efter http://www.guardian.co.uk/media/from-the-archive-blog/2011/may/28/munich-manchester-united-busby-1958, så udlånte Liverpool faktisk spillere til Manchester United, således at holdet kunne fortsætte indtil de kom på fode igen.

Det var først da Liverpool havde deres sejrs stime der startede i 70'erne at det for alvor blev slemt... fordi Man. U. tilsvarende ikke havde så meget succes som ønsket.

Men blot li noget jeg ville nævne... Følger stadig med i bloggen Wink

Det er rigtigt at den direkte rivalisering mellem fodboldklubberne Liverpool og United først kommer på et senere tidspunk op igennem 70'erne, og faktisk så søgte jeg kortvarigt efter netop de informationer du lige kom med, men desværre uden held. Men hadet mellem de to byer bunder stadig fra 1894, hvilket egentlig blot er det jeg ønsker at fortælle, men som også har indflydelse på den nuværende rivalisering..   Smiley  Men derfor er det godt at du kommer med informationen, for som jeg sagde, så var det en info jeg ledte efter og som jeg egentlig ønskede at inkludere i teksten..

Men godt at du følger med.   Wink
Logged

Skiz0
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #33: 01 Dec 2011, 17:31 »

jeg er med her! Fremragende blog imo!
Logged

Dad she has no hair on her vagina, do u think she's okay? HAHA

NMadsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #34: 01 Dec 2011, 18:26 »

Jeg kigger også med her, det ser rigtig spændende ud Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #35: 01 Dec 2011, 18:58 »

Det er rigtigt at den direkte rivalisering mellem fodboldklubberne Liverpool og United først kommer på et senere tidspunk op igennem 70'erne, og faktisk så søgte jeg kortvarigt efter netop de informationer du lige kom med, men desværre uden held. Men hadet mellem de to byer bunder stadig fra 1894, hvilket egentlig blot er det jeg ønsker at fortælle, men som også har indflydelse på den nuværende rivalisering..   Smiley  Men derfor er det godt at du kommer med informationen, for som jeg sagde, så var det en info jeg ledte efter og som jeg egentlig ønskede at inkludere i teksten..

Men godt at du følger med.   Wink

Okay, kom bar til at tænke på det da jeg læste updaten..  Men også fair nok at du vælger at tage det fra begyndelsen...  Men ja nu står det hele her i bloggen på den ene eller den anden måde Wink
Logged

Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #36: 01 Dec 2011, 19:14 »

Hvor er det en fremragende start på bloggen, hvor du skriver utrolig godt, samt det handler om LFC<3. Forsæt det gode arbejde Guldbrand! Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #37: 01 Dec 2011, 19:51 »

jeg er med her! Fremragende blog imo!

Jeg kigger også med her, det ser rigtig spændende ud Smiley

Hvor er det en fremragende start på bloggen, hvor du skriver utrolig godt, samt det handler om LFC<3. Forsæt det gode arbejde Guldbrand! Smiley

Mange tak alle tre. Er glad for jeres ros, og at i følger med..   Smiley

Okay, kom bar til at tænke på det da jeg læste updaten..  Men også fair nok at du vælger at tage det fra begyndelsen...  Men ja nu står det hele her i bloggen på den ene eller den anden måde Wink
Kan huske at jeg engang så en udsendelse i tv'et omkring det, hvor det kom bag på mig. Derfor ærgrede det mig også at jeg kunne få det med i min update fordi jeg ikke kunne finde noget om det på nettet. I stedet valgte jeg så at gå helt tilbage fra begyndelsen, selvom jeg gerne ville have haft en kombination af begge med..   Wink

« Seneste Redigering: 25 Maj 2012, 22:31 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #38: 02 Dec 2011, 19:04 »


Kuyt sikre vital sejr i det 95. minut
Allerede runden efter The north-west derby, så skulle man op imod Chelsea FC, som ikke helt har levet op til de enorme forventninger der er til dem. Med en placering på sjettepladsen, og hele tiden et skridt efter de andre tophold, så har Andre-Villa Boas ikke fået den start han havde ønsket sig, og det blev bestemt ikke bedre efter deres opgør på Anfield Road. De to hold var ellers jævnbyrdige og med scoring fra Steven Gerrard og Frank Lampard var kampen tæt på at ende uden vindere. Faktisk skulle man helt frem til det 95. Minut, da Bosingwa

Topscore
8 mål - Andy Carroll
7 mål – Abdellaoue
4 mål – Lukas Podolski
4 mål – Charlie Adam
3 mål – Gaitan
3 mål – Rodriguez
3 mål – Steven Gerrard
2 mål – Stewart Downing
2 mål – Dirk Kuyt
1 mål – Jamie Carrager
nedlagde kuyt i feltet. Et rødt kort til portugiseren, og en mulighed fra ellevemeterspletten, som Kuyt i sikker stil udnyttede til stor jubel foran The Kop.


Trods sejren over Chelsea, så har denne periode vagt en mindre nervøsitet omkring holdets angribere. Andy Carroll, Podolski og Abdellaoue har ikke præsteret på det niveau der forventes af dem, og i de seneste fem kampe, er det

    Premier League
  • 2-1 (h) Chelsea
  • 0-1 (u) Newcastle
  • 3-2 (h) Aston Villa
  • 2-1 (h) Swansea
  • Liga cuppen
  • s0-0 (h) Wolves
blot blevet til en scoring fra Podolski, mens de andre har haft svært ved at finde frem til netmaskerne. De manglede mål resulterede desværre også i sæsonens andet nederlag som faldt i Newcastle. Hjemmeholdet vandt opgøret et-nul med otte minutter igen af opgøret, og heller ikke i kvartfianlen af Liga cuppen formåede man at score i den ordinære spilletid. Faktisk skulle kampen ud i straffesparkskonkur rence, hvor Liverpool dog trak sig som sejrsherrerne.






« Seneste Redigering: 02 Dec 2011, 19:41 af Guldbrand » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #39: 02 Dec 2011, 21:51 »

Du holder et fint niveau og du klarer dig godt.. jeg ser helt klart frem til mere fra din pen, som det er L'pool Peace
Logged

- Veni, vidi, vici -

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #40: 02 Dec 2011, 22:14 »

Fremragende med en blog om Englands bedste hold. Wink
Men følger da self med når det drejer sig om Liverpool, og så før det ikke noget det er dig Guldbrand. Kan tydeligt huske et par fremragende Dortmund blogs, og denne blog er ingen undtagelse. Ganske simpelt og nem læsning. Det ser rigtig godt ud.  Thumbs Up
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #41: 02 Dec 2011, 23:03 »

Du holder et fint niveau og du klarer dig godt.. jeg ser helt klart frem til mere fra din pen, som det er L'pool Peace

Fremragende med en blog om Englands bedste hold. Wink
Men følger da self med når det drejer sig om Liverpool, og så før det ikke noget det er dig Guldbrand. Kan tydeligt huske et par fremragende Dortmund blogs, og denne blog er ingen undtagelse. Ganske simpelt og nem læsning. Det ser rigtig godt ud.  Thumbs Up

Mange tak begge to..    Smiley

Ny update er på vej..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #42: 02 Dec 2011, 23:09 »


Wembley venter
Den hårde vinterperiode er overstået og det er tilmed med nogle gode resultater for Liverpool, som efter 21 spillerunder er placeret på andenpladsen, ni point efter suveræne Manchester United, dog med en kamp i baghånden. Desværre har Manchester United være i sublim form i den første halvsæson, og er stadig ubesejrede efter deres 22 ligakampe.


Selvom det er svært ikke at drømme om mesterskabet, så er det vigtigt at man fastholder fokus på ens egentlig succeskriterier, nemlig at kvalificere sig til Champions League, og selvom det ser ganske fornuftigt ud med den foreløbige andenplads, så er toppen utrolig tæt, og en dårlig periode kan hurtigt resultere i at man ryger uden for top fire. Faktisk er Chelsea på sjettepladsen blot fire point efter.

De fem premier league kampe der er blevet spillet er dog gået ganske fornuftigt. Et dumt pointtab mod Fulham er det eneste der ærger en, mens det flot blev til et-et i Manchester mod Manchester City. Tilgengæld er vi godt med i

    Premier League:
  • 2-1 (u) Stoke
  • 5-1 (h) Norwich
  • 0-0 (u) Fulham
  • 3-1 (h) Wigan
  • 1-1 (u) Man. City
  • FA Cuppen:
  • 4-3 (u) Blackpool
  • 4-1 (h) Ipswich
  • Liga Cup semi finalen:
  • 4-0 (h) Swansea
  • 4-1 (u) Swansea

de to pokalturneringer hvor vi er videre til femte runde i FA cuppen, og klar til finalen i Liga cuppen, hvor Chelsea venter på Wembley d. 26 februar.

Vejen til finalen har blandt andet budt på to straffesparkskonkur rencer, men i semifinalen var der ingen tvivl om udfaldet, hvor Swansea tabte med sammenlagt otte-et. I FA cuppen er der også høje forventninger, hvor Birmingham venter i femte runde i et opgør jeg forventer en klar sejr i.

På transfersiden er der ikke sket det store, dog er Martin Skrtel solgt til Juventus for små 50 millioner kr. Det var blot blevet til en enkelt optræden, hvilket dels skyldes et langt skadesforløb, samt det faktum at der var andre spillere før ham i køen. Salget af Skrtel gav en lille sum til rådighed til transfers, og her var unge Lucas Andersen på ønskesedlen. Men tiltrods for fire ugers prøveperiode valgte han Chelsea fremfor Liverpool.







Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #43: 04 Dec 2011, 12:26 »


Første trofæ sikret
Liverpool FC marchere derud af, og fejer i øjeblikket alt modstand af vejen. Således har klubben med Jürgen Klopp i spidsen, nu også sikret sig deres første trofæ i år, da de efter en finale sejr over Chelsea kunne fejre den knap så eftertragtede Liga cup trofæ. Ikke desto mindre har Liverpool som målsætning at vinde alle turneringer de deltager i, og ikke stille sig tilfreds med sekundære placeringer. Derfor er denne turnering til stor glæde for Klopp,

    Premier League:
  • 3-0 (h) Q.P.R
  • 2-0 (h) West Bromwich
  • 3-1 (u) Sunderland
  • Liga cup finalen:
  • 4-2 (n) Chelsea
  • FA Cuppen:
  • 4-1 (h) Ipswich
  • 1-1 (u) Birmingham 
  • 6-0 (h) Birmingham 
så nyder succesen i øjeblikket.

For det er ikke kun i pokalturneringerne, hvor man også er helt fremme i FA cuppens sjette runde, at man oplever succes. I Premier League er man på nuværende tidspunkt placeret på tredjepladsen, dog med to kampe i baghånden i forhold til de to Manchester klubber, hvilket betyder at Liverpool er med helt fremme som en af mesterskabs-aspiranterne.

Men hvem er så profilerne på dette Liverpool mandskab, som endelig lever op til de forventninger der stilles til klubben, og som endelig igen er en kraftig mesterskabskandidat . Et kig på nogle af nøgletallene kan måske være overraskende for nogle, for kaptajnen Steven Gerrard er ikke længere den bærende kraft på holdet, men lever i en mere ydmyg rolle med præstationer på det jævne. Målt på point pr. Kamp er Gerrard faktisk i den tunge ende med et gennemsnit på 2.23, mens gennemsnitsbedømmel sen blot er på 7.07, hvilket heller ikke er videre imponerende for Gerrard, der inden sæsonen var udset en nøglerolle, hvilket også hænger godt sammen med den løn han får i klubben. En løn der nu bliver sat spørgsmålstegn ved og hvorvidt Gerrard forsat bør have en fremtid i klubben.








Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #44: 07 Dec 2011, 19:28 »


Endelig kontakt til United
Igennem hele sæsonen har der været et forspring fra United på førstepladsen og ned til alle de øvrige mesterskabsaspirant er. Et højt bundniveau og en vindermentalitet af det ypperste har været stærkt medvirkende til Manchester Uniteds succes, der inden opgøret på Anfield i 29. Spillerunde forsat var ubesejrede i ligaen.  En imponerende stime, der dog fik sin ende da Liverpool hjemme besejrede mægtige United med hele fire-nul. Bare to

    FA Cuppen:
  • 2-0 (h) Man. United 
  • Premier League:[/b]
  • 5-2 (u) Wolves
  • 1-0 (u) Arsenal
  • 1-0 (u) Bolton
  • 4-0 (h) Man. United
  • 2-1 (h) Everton
  • 0-2 (u) Chelsea

uger forinden havde de røde fra beattles byen slået United ud af FA Cuppen, og nu fulgte man den sejr op, med en endnu mere imponernde sejr, grundlagt af Steven Gerrard der allerede efter fem minutter havde passeret Anders Lindegaard i United buret.

Dagen opgør skulle for danske Anders Lindegaard vise sig at blive en af de mere kedelig af slagsen, efter at han endelig havde fået chancen på bekostning af en skadet De Gea. Efter bare 20 minutter var Lindegaard allerede passeret tre gange, da Martin Kelly og Lukas Podolski begge udnyttede en svagt spillende dansker i målet. I anden halvleg færdiggjorde Downing den mindre ydmygelse af United, da han sikrede sejren på fire-nul, hvilket endelig betød at der var kontakt mellem United og Liverpool.

Desværre har Manchester United allerede mulighed for at stikke af igen, da Chelsea på Stamford Bridge sikrede en sikker to-nul sejr over Liverpool, hvilket betyder at United fører Premier League med et enkelt point, og en kamp i baghånden.








Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010