home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 291 Gæster Online.

Indlæg: 1132742 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  LFC - En fortælling fra det engelske
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: LFC - En fortælling fra det engelske  (Læst 11278 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
LFC - En fortælling fra det engelske
« : 26 Nov 2011, 01:27 »


Premier League

Siden den 17. April 1888, efter et møde på The Royal hotel i Manchester, er der blevet spillet om  det engelske mesterskabet i fodbold, og den ældste liga i verden har nu rundet de 124 år.

Aston Villa var det første hold til at dominere engelsk fodbold, med fem mesterskaber indenfor en periode på syv år. Dette skete i slutningen af 1800-tallet, hvor Liverpool i 1901 vandt deres første mesterskab, og samtidigt satte en stopper for Birmingham klubben. Op igennem 1930’erne var det i stedet Arsenal der var kongerne af engelsk fodbold, ligeledes med fem mesterskaber indenfor en periode på syv år.

    Mesterskaber:
  • 19 - Manchester United
  • 18 - Liverpool FC
  • 13 - Arsenal
  •   9 - Everton
  •   7 - Aston Villa

Fra midt 60’erne begyndte Liverpool at røre på sig, men det var først ti år senere i 70’erne at Liverpool blev en magtfaktor i engelsk fodbold med elleve mesterskaber frem til 1990, som stadig står som klubbens seneste mesterskab. Det var første gang i engelsk fodbolds historie at man oplevede en så suveræn periode fra én klub og de to årtier med succes, er en gloværdig periode som Liverpool den dag idag stadig lever højt af.

Ærkerivalerne fra Manchester United med Sir Alex Ferguson i spidsen, tog dog over for Liverpool og siden 1993 har de vundet imponerende tolv mesterskaber frem til den dag i dag, og står tilbage som Englands mest succesrige klub, efter at de netop har overhalet Liverpool med flest mesterskaber – nemlig med 19 af slagsen mod Liverpools 18.

”The big four” nærmere betegnet Machester United, Liverpool, Arsenal og Chelsea var en nærmest ubrydelig firkløver der kontrollerede Premier League igennem næsten et helt årti i det nye årtusinde. Flere udtrykte dengang bekymring omkring den stærke top, som ingen andre klubber havde de økonomiske midler til at bryde. Dette gør sig dog i allerhøjeste grad ikke længere gældende, hvor nyrige Manchester City med deres utømmelige pengepung og stjernespækkede trup får selv Real Madrids Galacticos og Barcelonas Dream Team til at skælve, og hvor ambitiøse Tottenham med en samling af teknisk stærke spillere har skabt en stor respekt omkring sig selv. Aldrig før har Premier League været mere spændende og åben end den er i disse tider. Med seks seriøse kandidater der alle kan spille med om mesterskabet, og som samtidigt betragtes som værende blandt Europas aller bedste klubber, er niveauet for alvor højt i den engelske Premier League.

« Seneste Redigering: 26 Nov 2011, 17:19 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #1: 26 Nov 2011, 01:27 »

Liverpool FC 1892 - 2011



« Seneste Redigering: 04 Dec 2011, 12:27 af Guldbrand » Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #2: 26 Nov 2011, 01:58 »

Welcome to Anfield... Thumbs Up FED Intro.. jeg er med selvom det er L'pool Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #3: 26 Nov 2011, 02:05 »

Welcome to Anfield... Thumbs Up FED Intro.. jeg er med selvom det er L'pool Thumbs Up

Det er jo ikke meningen at i skal vide hvad hold jeg er endnu..   ticked off    Rullende Øjne
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #4: 26 Nov 2011, 02:13 »

Det er jo ikke meningen at i skal vide hvad hold jeg er endnu..   ticked off    Rullende Øjne

Man kan vel sin engelsk fodbold.. crazy Så når det nu er afsløret må du hellere smide endnu en update.. go go go Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #5: 26 Nov 2011, 04:01 »

Super intro du har skrevet  Guldbrand!

Følger med i dit Nordengelske eventyr  Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #6: 26 Nov 2011, 11:31 »

Nå, så kan jeg vidst ikke længere trække spændingen...  crazy 
- Holdet vil blive præsenteret om ganske kort tid.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #7: 26 Nov 2011, 11:36 »


Liverpool FC
Selvom Liverpool FC ikke har vundet det engelske mesterskab siden 1990, så er de stadig betragtet som en af de absolutte største klubber i engelsk fodbold, hvor det forventes at de hvert år spiller med om mesterskabet. En målsætning som klubben længe har kunne leve op til, men i de seneste to sæsoner har The Reds haft det svært, med en syvende og sjetteplads til følge. Klubben lider under den store konkurrence i ligaen, hvor specielt manglede økonomiske muskler er medvirkende til at Liverpool har leveret svingende resultater de seneste år.

En ny ejer i klubben har dog været med til at nedbringe noget af Liverpools gæld, samt skyde penge i nye spillere. Ind er hentet flere profiler, hvoraf de største er angriberne Andy Carroll og Luis Suarez, mens Fernando Torres skiftede syd på til London klubben Chelsea FC.

Til trods for den store million investering i nye spillere, så forventes det ikke at Liverpool helt har det der skal til for at genvinde mesterskabet for første gang siden 1990. Med en medieprognose som taler for en placering uden for top fire, samt fire økonomisk stærke klubber i United, City, Arsenal og Chelsea, ser der yderst vanskeligt ud for Liverpool, der ligeledes har Tottenham at kæmpe med. For Liverpool vil succeskriteriet i denne sæson, være at komme til at deltage i Champions League, hvad enten det sker direkte igennem en topplacering i ligaen, eller igennem en fjerdeplads og de tilhørende kvalifikationskampe . Det der dog tæller for en Liverpool succes, er at klubben ikke deltager i nogen europæiske turneringer, modsat de fem øvrige mesterskabsaspirant er. Dette betyder at Liverpool kan satse fuldt ud på ligaen.


Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En fortælling fra det engelske
« Svar #8: 26 Nov 2011, 13:58 »


Kenny Daglish takker af
Det var ikke lang tid publikumsfavoritten Kenny Daglish fik i spidsen for Liverpool, men bestyrelsen fastholder at ideen hele tiden har været at Daglish var ansat som en midlertidig løsning, indtil den rette afløser blev fundet.

Denne er nu fundet og det er ingen ringere end mestertræneren Jürgen Klopp, der netop har vundet Bundesligaen yderst overraskende med et ungt Dortmund mandskab. Med et mandskabspleje i højsæde, og en offensiv taktisk fremgang er Jürgen Klopp bestyrelsens svar på den rette person til at fører Liverpool fremad, og den vellidte tysker
har allerede fået stor indflydelse i Liverpool, og fuld rådighed over truppen og alle beslutninger der træffes omkring den.

Således står han allerede nu bag flere kontroversielle beslutninger, hvor de tre profiler José Reina, Leiva Lucas og ikke mindst nyankommne Luis Suárez er blevet solgt videre for at skaffe kapital nok til at genopbygge Liverpool, og skabe en trup sammensætning der skal matche den 4-4-2 filosofi som Jürgen Klopp ønsker at spille ud fra. De 530 millioner kr som Liverpool har modtaget for de tre handler er alle blevet brugt igen, og Jürgen Klopp stiller sig tilfreds med sin nye trup, som han mener er en væsentlig forbedring i forhold til den gamle trup, hvilket specielt skal ses i lyset af den kvalificerede bredde truppen har fået – En nødvendighed for at skabe succes.

Der har dog ikke været plads til nogen superstjerne blandt de fem nye indkøb, men dette gør heller ikke noget, så længe de har kvaliteterne, passer ind i taktikken samt har sulten til at vinde trofæer. De fem nye spillere, Sven Bender, Mohammed Abdellaoue, Cedric Carrasso, Nicolas Gaitan og Lucas Podolski kommer alle fra klubber niveauet under Liverpool, og det er derfor for alle spillere et skridt op i forhold til karrieren, selvom Podolski allerede har spillet på dette niveau tidligere for Bayern.

Fælles for de fem nye ansigter, er at de alle er tiltænkt en vigtig rolle i den nye taktik, og forventes at deltage i langt de fleste kampe i den kommende sæson, enten som fast mand, eller i rotation. 




Transfers     -     Truppen






« Seneste Redigering: 26 Nov 2011, 18:02 af Guldbrand » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #9: 26 Nov 2011, 20:59 »

Jeg er med  Thumbs Up

Men du har solgt Suarez, manden er jo garant for mål, endda rigtig mange af dem  Huh  Shockeret

Men dit spil, jeg er fast læser fra nu af  Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #10: 26 Nov 2011, 23:17 »

Jeg er med  Thumbs Up

Men du har solgt Suarez, manden er jo garant for mål, endda rigtig mange af dem  Huh  Shockeret

Men dit spil, jeg er fast læser fra nu af  Wink

Tja, salget af Suarez sker egentlig af flere årsager. Først og fremmest for at skaffe kapital nok til at styrke bredden som slet ikke har kvalitet nok til Premier League. For det andet, så havde jeg svært ved at finde ud af hvordan jeg skulle bruge både Andy Carroll og Suarez sammen, og da det ikke er muligt at sælge Carroll, så var det Suarez som trak der korteste strå..

men mener egentlig at med de indkøb jeg ahr gjort mig, så er angrebet blevet betydeligt bedre, og ikke mindst bredden hvor jeg nu har flere kvalificerede spillere..  Smiley
Logged

Math9229
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #11: 26 Nov 2011, 23:47 »

Fed intro.. Jeg følger med Smiley
Logged

Stolt fan af:

HB Køge og Tottenham <3 <3 <3

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #12: 27 Nov 2011, 09:36 »

Fed intro.. Jeg følger med Smiley

Mange tak, og er glad for at du følger med..   Smiley
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #13: 27 Nov 2011, 10:17 »

You Will Never Walk Alone - Så jeg lader dig ikke gå alene.. - Jeg følger da Smiley
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: LFC - En fortælling fra det engelske
« Svar #14: 27 Nov 2011, 12:02 »


Andy Carroll i strålende form
300 millioner kr. for en blot 22 årige spiller sætter naturligvis et enormt pres på en spiller, og formår denne ikke at præstere, så er det kun naturligt at der bliver sat spørgsmålstegn ved ham, og ikke mindst prisen på spilleren. Dette har Andy Carroll allerede mærket på egen krop, da han i sine første syv kampe i 2010 sæsonen blot scorede to gange, og derfor ikke indfriede de enorme forventninger der var til den store targetman der blev købt i Newcastle.

Med beskyldninger om dårlig form, og ikke høj nok kvalitet, har Andy Carroll lukket munden på sine kritikere med fem scoringer i sæsonens første seks kampe, der inkludere en Liga cup kamp imod Leyton Orient. Den tårnhøje boksspiller viste allerede i sæsonens første kamp sin farlighed, ved at score hattrick i tre-et sejren hjemme over Fulham, og kvitterede med yderligere en scoring runden efter mod Wigan.

    Premier League:
  • 3-1 (h) Fulham
  • 2-0 (u) Wigan
  • 1-1 (h) Man. City
  • 2-1 (u) Q.P.R.
  • 4-0 (h) Sunderland
  • Liga cuppen:
  • 2-0 (h) Leyton Orient
Liverpool har fået en rigtig god start på den nye sæson, hvor det er blevet til fire liga sejre, samt et enkelt uafgjort hjemme på Anfield mod Manchester City. Ligeledes er klubben sikkert videre i Liga cuppen efter to-nul over Leyton. Vigtigt for Liverpool er det, at både Podolski, Abdellaoue og Gaitan alle er kommet på måltavlen for deres nye klub og at de har fået en god start på tilværelsen i Liverpool, hvor den gode start giver forhåbninger om en kommende sæson i toppen af Premier League.







Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010