home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 385 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [31] The Youth Of The Nation 2008
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: [31] The Youth Of The Nation 2008  (Læst 31889 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [11] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #30: 19 Nov 2011, 10:29 »


The Youth Of The Nation - 2008/09

20. maj 2009


Premier League

3-0 v West Brom (H)
1-2 v Man City (U)
1-1 v Tottenham (U)
6-2 v Fulham (H)
6-0 v Watford (H)
2-1 v Bolton (U)
0-1 v Middlesbrough (U)
0-1 v Newcastle (H)

Champions League

2-2 v R. Madrid (H)
3-3 v R. Madrid (U)
5-2 v A.C. Milan (H)
2-3 v A.C. Milan (U)
0-1 v Barcelona (N)
Lad os da bare starte med det positive - angrebet har været fuldstændig outstanding i denne sæson. Adebayor og Agüero har tilsammen stået for 88 mål, og heraf har Adebayor alene scoret hele 57 mål i blot 49 kampe. Jeg tror aldrig nogensinde jeg har haft en målmaskine på dette niveau i nogle af mine tidligere spil. Dertil kommer at Nicklas Bendtner, på trods af at han kun er startet inde i 11 kampe, alligevel lige runder de 20 mål. Når det er sagt, så har forsvaret derimod ikke været specielt imponerende. Der er gået mere end 1 mål ind pr. kamp, og selvom de 35 mål vi har lukket ind i ligaen faktisk er det tredjebedste, er det efter min mening langt fra godt nok. Hvis man kigger på forsvarsspillernes gennemsnit, ligger de dog alle over 7, med Gäel Clichy og Arturo Vidal som de lavest, med henholdsvis 7,02 og 7,07. Det er jo ikke nogen katastrofe, så jeg satser på at grunden er, at der er mange nye spillere. Nu er de ved at være sammenspillede, og så bliver det forhåbentlig bedre i næste sæson.

De samlede præstationer rakte desværre kun til en 3. plads, én placering bedre end sidste sæson. Selvom vi endte 8 point foran nr. 4, Newcastle, er det absolut ikke tilfredsstillende at slutte 6 point bag Chelsea, og yderligere 6 point bag de suveræne mestre Liverpool. Sæsonen blev sluttet af med endnu 2 nederlag på 0-1, og med 7 nederlag vinder man altså ingen mesterskaber. Når man kan være ubesejrede mod de øvrige Big Four-hold, må man altså også kunne holde koncentrationen mod de mindre hold. Som sædvanlig er det udebaneformen den er gal med - vi er ligaens bedste hjemmehold, men udebanestatistikken er kun den sjettebedste i ligaen, med kun 5 sejre. Det skal der rettes op på.


Mål

Emmanuel Adebayor - 57 mål
Sergio Agüero - 31 mål
Nicklas Bendtner - 20 mål


Assists

Charles N’Zogbia - 19
Aliaksandr Hleb - 17
Ricardo Quaresma - 14


Rating

Emmanuel Adebayor - 7,59
Sergio Agüero - 7,24
Micah Richards - 7,24



Både Carling Cuppen og FA Cuppen var for vores vedkommende afsluttet i sidste update, så der er kun Champions League tilbage. Her skulle vi møde Real Madrid i kvartfinalerne, og jeg skal da love for det blev et par spændende kampe. På hjemmebane får vi en drømmestart, da Sergio Agüero scorer allerede efter 4 minutter, men Robinho udligner hurtigt. Lige før den halve time bringer Adebayor os foran igen, men endnu engang udligner Robinho kort efter. Resten af kampen er det gæsterne fra Madrid som er dominerende, og vi skal faktisk takke målmand Hugo Lloris for at det ender med 2-2. Det var derfor en svær udekamp som ventede, men endnu engang bringer Sergio Agüero os foran, denne gang efter 36 minutter. Og endnu engang udligner Robinho umiddelbart efter, og denne gang sørger han også for at Real Madrid kan gå til pause med en føring på 2-1. I 2. halvleg bliver der igen vendt op og ned på det hele, da først Agüero og siden Bendtner scorer, men 10 minutter før tid udligner Goran Pandev til 3-3 for Real Madrid. 3-3 bliver også kampens resultat, og dermed er vi utroligt nok videre på reglen om udebanemål. Med 3 scoringer på 4 skud på mål i denne kamp, må vi nok sige at det ikke er det mest fortjente resultat…

Ikke desto mindre er vi videre til semifinalerne, hvor vi skal møde de forsvarende mestre fra A.C. Milan. På hjemmebane kører vi dem fuldstændig over, og selvom det faktisk er en tæt kamp, fører vi hele 5-0 ved halvleg, bl.a. på 4 mål af ustoppelige Adebayor. Desværre får Ricardo Oliveira pyntet på resultatet via 2 hurtige mål i 2. halvleg, men stadig et rigtig flot resultat at tage med til Italien. Det bliver dog spændende alligevel, for Milan er os langt overlegne i returen. Vi er bagud 1-0 ved halvleg, og da Gilardino gør det til 2-0 midt i 2. halvleg, bliver det for alvor spændende. Adebayor reducerer dog kort efter, men det er ikke slut endnu, da Kaká 8 minutter før tid scorer sit 2. mål. Vi holder dog stand, og 3 minutter før tid sørger Nicklas Bendtner for at vi går videre til finalen, med sit mål til 3-2. Samlet sejr på 7-5 over de regerende Champions League-mestre.

Dermed er vi i Champions League-finalen, og da vi skal møde Barcelona, bliver det en gentagelse af den famøse finale fra 2006. I denne kamp er vi faktisk det bedre hold på dagen, men Barcelona har desværre en spiller, som inden denne kamp har scoret 17 mål i 13 Champions League-kampe. Han hedder Samuel Eto’o, og han udbygger i finalen sin målstatistik ved at score kampens eneste mål kort før halvleg. Sjovt nok vælges Hugo Lloris til kampens spiller, men han kunne desværre ikke forhindre endnu et nederlag til Barcelona i klubholdenes fornemste turnering. Trofæhøsten i denne sæson slutter derfor med blot et enkelt af slagsen - Carling Cuppen.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [12] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #31: 19 Nov 2011, 17:52 »


The Youth Of The Nation - 2008/09

17. juni 2009

Der er ikke så meget sjov ved en oversigt, når man ikke har sidste sæson at sammenligne med, så derfor kommer denne blogs første oversigt først her efter 2. sæson - og ganske kedeligt, så har hele 11 hold formået at genvinde mesterskabet fra sidste sæson.


Dette gælder for både Real Madrid, FC København, Anderlecht, AEK, Ajax, Brann, CSKA Moskva, Basel, Celtic, Sparta Prag og Fenerbahce. Men så lad os da i stedet kigge på et par af de andre placeringer - i England er det sket noget jeg finder abnormt kedeligt, nemlig at de selvsamme 3 hold som rykkede ned i sidste sæson, nu er rykket op igen. Buuuh. Til gengæld kan man vist godt sige at Watford ikke fortjente en plads i Premier League - de formåede nemlig ikke at vinde én eneste kamp, og måtte nøjes med sølle 5 point for en hel sæson. Ned med dem igen.

Mens Man Utd ikke kunne spille sig i top 3 i ligaen, men i stedet måtte nøjes med en FA Cup-sejr, er Barcelona tilbage i top 3 i Spanien, og tager sig som nævnt også at Champions League-trofæet. Til gengæld er det gået ned ad bakke for A.C. Milan, som sidste sæson vandt Champions League for 2. gang i træk, og også endte i top 3 i Italien. De måtte i denne sæson nøjes med en 7. plads i ligaen, og blev som bekendt slået ud af Champions League i semifinalen.

I Danmark er FC København og Brøndby stadig de to bedste hold, mens det noget overraskende er oprykkerne fra SønderjyskE som fuldender top 3. To jyske hold rykker ned, og to andre jyske hold rykker op, og en sejr i pokalturneringen er nok kun et lille plaster på såret for Esbjerg.

« Seneste Redigering: 19 Nov 2011, 20:54 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [13] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #32: 18 Jan 2012, 23:05 »


The Youth Of The Nation - 2009/10

1. september 2009


>>> Ind

Adrián (Deportivo) - £9,5M
Luis Jiménez (Espanyol) - £775K

I ALT: £10,275M
<<< Ud

Nicklas Bendtner (Juventus) - £25,5M
Lukasz Fabianski (Middlesbrough) - £7,5M
Francesc Fàbregas (Barcelona) - £42M

I ALT: £75M









Der har i dette spil været masser af tilfælde, hvor spillere har været utilfredse med at jeg har afvist forespørgsler på dem, og derefter aktivt er forsøgt solgt, og dette transfervindue er ingen undtagelse. Da det er længe siden jeg har spillet dette savegame, må jeg ærligt indrømme at jeg ikke kan huske om det var grunden til Nicklas Bendtners skifte. Hvorom alting end er, så er danskeren i hvert fald sendt sydpå, hvor han til gengæld for den fyrstelige sum af £25,5M nu skal tørne ud for Juventus i Serie A. Som erstatning herfor har jeg været i Spanien, og hentet unge Adrián i Deportivo. Han vil ikke være hverken første- eller andetvalg i angrebet, men med an kvartet bestående af Adebayor, Agüero, Cavani og Adrián er jeg godt dækket ind, også i tilfælde af skader.

Salget af Fàbregas er derimod en direkte konsekvens at af udtrykke sin utilfredshed med ikke at få lov til at skifte klub. Det var faktisk Real Madrid som forespurgte på ham, og da jeg afviste udtalte han at han var 'frustreret' over at han ikke fik lov til at skifte klub. Herefter blev han prompte tilbudt til andre klubber, og det endte paradoksalt nok med at være barndomsklubben Barcelona som løb med hans underskrift. For den nette som af £42M + 20% af videresalg.

Jeg gik så på jagt efter en ny central midtbanespiller, og umiddelbart ser det ud til at jeg fik gjort lidt af et røverkøb med Luis Jiménez. Han havde en frikøbsklausul i Espanyol på sølle £775K, og den var jeg selvfølgelig ikke sen til at udnytte. Hvis man kigger udelukkende på hans attributes, skulle han i hvert fald kunne være en god erstatning ved siden af Gilberto.

Som en lille fodnote er reservemålmand Fabianski blevet solgt til Middlesbrough. Han havde ingen chance for at erobre en fast plads så længe Lloris er i klubben alligevel, så han kunne lige så godt finde et andet sted at spille. Som et lille gamble fik jeg ikke hentet nogen direkte erstatning, men har i stedet hevet en vis Wojciech Szczesny op på førsteholdet som reserve.

Logged



elhof
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [13] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #33: 18 Jan 2012, 23:21 »

Dejligt med en blog, der ikke bliver sovset ind i novelle historier, men derimod holder sig til det sportslige aspekt.
Mon ikke bestyrelsen gerne vil have noget valuta for de mange transferpenge? Held og lykke med jagten på de store trofæer.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [13] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #34: 19 Jan 2012, 08:47 »

Dejligt med en blog, der ikke bliver sovset ind i novelle historier, men derimod holder sig til det sportslige aspekt.
Mon ikke bestyrelsen gerne vil have noget valuta for de mange transferpenge? Held og lykke med jagten på de store trofæer.

Er meget enig. Fedt at folk stadig vil blogge om gamle udgaver af FM
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [14] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #35: 21 Jan 2012, 19:21 »


The Youth Of The Nation - 2009/10

23. december 2009


Som så mange gange før var det en vaklende start på sæsonen, og efter nederlag til både Chelsea og Everton havde vi efter 7 kampe blot 11 point efter en statistik på 3-2-2. Sidenhen er det dog blevet til 10 sejre og 2 uafgjorte i 12 kampe, hvoraf de seneste 8 kampe i ligaen er blevet vundet. Heriblandt er flotte udesejre over både Man Utd, Liverpool og Tottenham, så der er da i det mindste fremgang at spore. Heldigvis er der heller ingen hold som er stukket fuldstændig af, og selvom Chelsea endnu ikke har tabt, holder vi stadig fast i dem og er blot 4 point efter.



Premier League

4-1 v Middlesbrough (U)
3-0 v Derby (H)
1-1 v Newcastle (H)
2-2 v Man City (U)
2-0 v Birmingham (H)
0-2 v Chelsea (U)
0-1 v Everton (U)
3-1 v Bolton (H)
4-0 v Reading (H)
1-1 v Portsmouth (U)
2-2 v Blackburn (H)
3-1 v West Ham (U)
3-0 v West Brom (H)
2-1 v Man Utd (U)
3-1 v Aston Villa (H)
2-0 v Liverpool (U)
2-0 v Wigan (H)
4-2 v Tottenham (U)
5-1 v Charlton (H)

Carling Cup

2-0 v Charlton (U)
1-4 v Chelsea (U)

Champions League

1-0 v Feyenoord (U)
2-0 v Feyenoord (H)
0-1 v Anderlecht (U)
1-0 v Juventus (H)
3-2 v Spartak Moskva (U)
3-1 v Spartak Moskva (H)
2-0 v Anderlecht (H)
1-2 v Juventus (U)




Vi har det suverænt bedste angreb i ligaen, og endnu engang er det ikke mindst pga. Emmanuel Adebayor. Han er indtil videre noteret for 20 mål i de 19 ligakampe, og samlet set 24 mål i 28 kampe. Sergio Agüero er også fint med, og har lavet 13 mål i ligaen. Selvom de 17 indkasserede mål gør os til det næstbedste forsvar (delt med Newcastle og Everton) er det her de fleste problemer ligger. Alt for ofte skal der ikke mere end én eller to chancer til for at modstanderen scorer, og det ser ud til at det er Gaël Clichy, som er det svage led. Jeg må overveje mine muligheder på denne plads i resten af sæsonen.

I Carling Cuppen roterer jeg som sædvanlig en del, og i 3. runde mod Charlton var spillere som Håvard Nordtveit, Theo Walcott, Marek Hamsik og Adrián i startopstillingen. Alligevel er det nok engang Emmanuel Adebayor, som med 2 mål sikrer os adgang til næste runde. Her er vi uheldige og trækker Chelsea, igen på udebane. I disse tidligere versioner af FM er det ikke indprogrammeret at de store hold sparer spillere i denne turnering, så Chelsea stiller med alle profilerne. Udover de førnævnte er også Per Mertesacker, Zdravko Kuzmanovic, Charles N'Zogbia og Edison Cavani blandt de startende hos Arsenal denne gang, og de kan intet stille op - Drogba hjælper med sit hattrick Chelsea til en sejr på 4-1.

Kvalikfikationsrund en til Champions League bød på en overraskende svær modstander i form af Feyenoord, men vi var heldigvis klar til opgaven. Adrián sikrer i overtiden en fortjent sejr på 1-0 på udebane, og hjemme på Emirates slår den nuværende Barcelona-spiller Fàbregas til 2 gange, i en kamp hvor Feyenoord spilles ud af banen. Lodtrækningen til gruppespillet er heller ikke den nemmeste, og i pulje med Juventus, Spartak Moskva og Anderlecht er der vel ingen af holdene som kan kaldes prügelknabe. Vi lægger da også ud med et temmelig ufortjent nederlag i Anderlecht, hvor det ene og alene er hjemmeholdets målmand, som redder dem fra et stort nederlag. De næste 4 kampe vindes dog forholdsvis sikkert, og så er sidste kamp ude mod Juventus en finalekamp om førstepladsen i gruppen. Her må vi desværre overgive os i en en jævnbyrdig kamp, hvor Robin van Persie naturligvis scorede mod sin tidligere klub. Edison Cavanis mål 5 minutter før tid bliver kun et trøstmål, og med en 2. plads i hånden er vi så heldige at skulle møde Barcelona i næste runde.

« Seneste Redigering: 21 Jan 2012, 19:29 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [14] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #36: 21 Jan 2012, 19:33 »

Håvard Nordtveit er i øvrigt 'labelled the next Einar Jan Aas'. Jeg håber det er en god ting.
Logged



Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [14] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #37: 21 Jan 2012, 19:38 »

Håvard Nordtveit er i øvrigt 'labelled the next Einar Jan Aas'. Jeg håber det er en god ting.

Fedt når man lige tjekker hvornår Einar Jan blev født Opstemt

Men han virker til at være en norsk legende, så er vel OK Peace

I øvrigt fedt at se en top 4 uden Manchester involveret !
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [14] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #38: 21 Jan 2012, 19:44 »

Fedt når man lige tjekker hvornår Einar Jan blev født Opstemt

Men han virker til at være en norsk legende, så er vel OK Peace

I øvrigt fedt at se en top 4 uden Manchester involveret !

Legender kan vi godt lide, men norske? Hmm.

Man Utd ligger på en skuffende (for dem) 8. plads, og Man City har jo ingen oliemilliarder i denne version, så har i stedet valgt at proppe deres hold med mine rejects - indtil videre Almunia, Traoré, Eboué og verdens bedste fodboldspiller Denílson. Som resultat heraf ligger de nr. 16.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [15] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #39: 22 Jan 2012, 12:03 »


The Youth Of The Nation - 2009/10

1. februar 2010


>>> Ind

Leighton Baines (Everton) - £12,25M

I ALT: £12,25M
<<< Ud

Gaël Clichy (R. Madrid) - £17M
Rui Fonte (Getafe) - £1,8M

I ALT: £18,8M









Som jeg nævnte i sidste update, ville jeg følge situationen omkring Gaël Clichy tæt resten af sæsonen. Det varede dog ikke længe før Real Madrig pludselig stod klar med et bud på ham, og da jeg fik dem forhandlet op på hele £17M + 50%, stod det klart at han ikke skulle blive i Arsenal meget længere.

Vi stod derfor i en akut mangel på en venstre back, og da jeg ikke ville lade hverken Arturo Vidal eller Pedro spille den plads fast, måtte jeg ud på markedet. Jeg havde flere potentielle emner på min shortlist, men Ajax vil ikke sælge Thomas Vermaelen til en fornuftig pris, og Domenico Criscito vil ikke skifte Sevilla ud med Arsenal. Jeg endte derfor med et velkendt emne i den hjemlige liga, nemlig Leighton Baines. Han blev ikke udråbt til verdens bedste fodboldspiller af mine scouts, men jeg tror nu alligevel at han bliver en sikker skanse i venstresiden. Han er vant til ligaen, er englænder, og så fik jeg da også lavet et fint lille overskud på udskiftningen af den plads. En win-win-win-situation.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [16] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #40: 23 Jan 2012, 18:20 »


The Youth Of The Nation - 2009/10

17. marts 2010


Siden sidst hedder min statistik i ligaen 8-2-1. Det er sådan set ganske udmærket, men det blegner en del når man ser Chelseas: 9-1-0. Før de spillede uafgjort mod Tottenham vandt de hele 14 ligakampe i træk, og de er nu ubesejrede i intet mindre end 43 kampe. Dermed ser det ud til at Arsenals "Invincibles"-rekord står for fald, og som det ses, er det mestendels pga. deres sublime forsvar, som kun har lukket 8 mål ind i 29 kampe. Vi er 6 point bagud selvom vi har spillet en kamp mere, og det er heller ikke opmuntrende læsning at kigge på det resterende kampprogram - 5 ud af Chelseas sidste 6 kampe er på hjemmebane, mens vi i løbet af de sidste kampe skal møde både Man Utd, Liverpool og Tottenham. Dog også på hjemmebane i alle tre tilfælde.



Premier League

0-2 v Chelsea (H)
0-0 v Derby (U)
2-0 v Middlesbrough (H)
5-5 v Newcastle (U)
3-0 v Man City (H)
3-0 v Everton (H)
1-0 v Birmingham (U)
2-1 v Bolton (U)
2-0 v Reading (U)
4-0 v Portsmouth (H)
3-2 v Blackburn (U)

FA Cup

2-2 v Q.P.R. (U)
4-1 v Q.P.R. (H)
4-0 v Leeds (H)
4-2 v Derby (U)
0-3 v Chelsea (U)

Champions League

1-4 v Barcelona (H)
5-2 v Barcelona (U)

Der skal altså et mindre mirakel til for at vi skal blive mestre, og det bliver såmænd heller ikke til nogen triumf i FA Cuppen. Vi lægger i 3. runde ud med en udekamp mod Q.P.R. fra Championship, og selvom vi er foran med 2-0 da uret runder 80 minutter, må vi nøjes med 2-2. På hjemmebane sættes tingene på plads med en overbevisende sejr på 4-1, på trods af at gæsterne scorer på deres eneste skudforsøg.

Topholdet i League Two, Leeds, på hjemmebane i 4. runde er også en smal sag, og de sendes hjem med et nederlag på 4-0. Første Premier League-modstander bliver Derby, og på udebane sørger Emmanuel Adebayor med sine 4 mål for at vi går videre med en sejr på 4-2. Så stopper legen til gengæld også, for i kvartfinalen skal vi op mod ustoppelige Chelsea, ligeledes på udebane. Vi kæmper ellers for det og holder 0-0 til halvleg, men de er langt bedre end os i denne kamp. En scoring kort efter pausen og yderligere to inden for de sidste 4 minutter sikrer en sikker hjemmesejr til de blå.

I Champions League er der kun to kampe at rapportere om, men hvilke to kampe! Første kamp på hjemmebane mod de forsvarende Champions League-mestre fra Barcelona blev en forfærdelig affære. Især unge Bojan er i hopla, og efter 40 minutter har han scoret hattrick. Ronaldinho fuldender miseren med sin scoring kort før halvleg, og det ligner en regulær afklapsning. I 2. halvleg er vi langt bedre med, og det ender faktisk med at skudstatistikken for kampen er helt lige. Vi er bare ikke så effektive som spanierne, og må nøjes med en enkelt trøstescoring af Adebayor - 1-4 på hjemmebane, og så er det vel slut for os i denne turnering?

Langt fra! Adebayor er i mellemtiden blevet skadet, så frontduoen udgøres af Sergio Agüero og Edison Cavani. Ikke noget dårligt valg, for der skulle blot gå 9 minutter før førstnævnte bringer os foran. Selvom Eto'o udligner et kvarter senere, er føringen genetableret ved halvleg på endnu en scoring af Agüero. Da Cavani øger føringen til 3-1 efter knap en time tror vi for alvor på det, og med 20 minutter igen har Agüero fuldbyrdet sit hattrick og udlignet i den samlede stilling! Håbet skifter dog fra lysegrønt til temmelig gråt, da Eto'o med sit andet mål ser ud til at afgøre tingene 7 minutter før tid. Jeg går dog all-in, og blot 4 minutter senere scorer Agüero sit fjerde og vores femte mål, og sikrer os dermed en fuldstændig vanvittig sejr på 5-2 på Nou Camp over de forsvarende mestre! Jeg tror det er den fedeste knockout-runde jeg nogensinde har spillet i FM.

« Seneste Redigering: 23 Jan 2012, 18:22 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [17] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #41: 24 Jan 2012, 21:03 »


The Youth Of The Nation - 2009/10

19. maj 2010


Premier League

0-1 v West Brom (U)
1-1 v Man Utd (H)
2-1 v Liverpool (H)
2-1 v West Ham (H)
1-1 v Aston Villa (U)
2-1 v Wigan (U)
3-1 v Tottenham (H)
1-0 v Charlton (U)

Champions League

1-1 v Sporting CP (H)
0-2 v Sporting CP (U)

Fin sæson for os i ligaen, men der var bare ikke noget at gøre mod suveræne Chelsea. De gik simpelthen ubesejret gennem sæsonen, og da de heller ikke tabte i de sidste 14 kampe i sidste sæson, er de nu oppe på hele 52 kampe i træk uden nederlag. Det er svært at stille noget op mod 98 point, og jeg må i stedet konstatere at vi endnu engang rykker en enkelt placering opad i tabellen i forhold til sidste år. Hvis det bare fortsætter sådan, ser jeg frem til næste sæson.

Vi er det klart mest scorende hold i ligaen, og har sammen med Man Utd det næstbedste forsvar. Meget af sæsonen bød også på skader i de bagerste rækker, og i de sidste par måneder har jeg måttet stille med både Håvard Nordtveit og Pedro i startopstillingen. Når forsvaret bliver spillet lidt mere sammen, tror jeg på at vi kan være med i kampen om mesterskabet næste år - det kræver naturligvis også bare at Chelsea kan finde ud af at tabe engang imellem...


Mål

Emmanuel Adebayor - 42 mål
Sergio Agüero - 29 mål
Edison Cavani - 11 mål


Assists

Aliaksandr Hleb - 21
Ricardo Quaresma - 17
Sergio Agüero - 12


Rating

Emmanuel Adebayor - 7,49
Aliaksandr Hleb - 7,30
Ricardo Quaresma - 7,28



Vi er allerede ude af de hjemlige pokalturneringer, så eneste tilbageværende chance for trofæer er Champions League. Også her må vi desværre sande at træerne ikke vokser ind i himlen. Efter den fantastiske sejr over Barcelona var selvtilliden i top, og det blev da ikke værre af at modstanderne i kvartfinalerne var portugisiske Sporting. Et hold vi burde kunne slå, men allerede i hjemmekampen gik det galt. Emmanuel Adebayor var stadig ude med en skade, og derfor var det igen Agüero og Cavani på toppen. Efter 39 minutter kommer det første slag, da Agüero bliver skadet og må udskiftes med Adrián. Uheldene fortsætter i 2. halvleg, og efter 57 minutter må Cavani så forlade banen med en skade - han erstattes af N'Zogbia, og Theo Walcott (som var med i stedet for en skadet Hleb) smides i angrebet. På trods af angrebsproblemer kommer vi foran ved Ricardo Quaresma med 10 minutter tilbage, men symptomatisk for denne aften udligner Sporting i overtiden.

Et skidt udgangspunkt at tage med til Portugal, og i modsætning til sidste runde var det ikke noget vi kunne rette op på. Med Adrián og Walcott på toppen og navne som Rhys Murphy og Luke Freeman på bænken, havde vi mere end svært ved at score mål. Sporting ved bedre på alle punkter, og med 2 scoringer i 2. halvleg er de forholdsvis sikkert videre til semifinalerne mod Roma. De når faktisk helt til finalen, hvor de dog taber efter straffespark mod Liverpool.

Dermed ender sæsonen 2009/10 altså uden nogen pokaler, og må således siges at være en skuffelse. Der er dog fin fremgang at spore i ligaen, og jeg satser på at det fortsætter ind i næste sæson også. Hvis vi kan få lidt bedre styr på forsvaret, burde det være muligt at give de andre mesterskabskandidat er kamp til stregen.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [17] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #42: 24 Jan 2012, 22:58 »

Not bad.



« Seneste Redigering: 24 Jan 2012, 23:00 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [18] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #43: 28 Jan 2012, 11:31 »


The Youth Of The Nation - 2009/10

11. juli 2010

Dette års oversigt er lidt en halvkedelig en af slagsen, hvor der ikke findes de store overraskelser. 9 hold har formået at genvinde deres mesterskab fra sidste sæson, og måske med undtagelse af Danmark og Norge, er det forholdsvis store hold som kan kalde sig mestre i denne sæson:


Top 3 i England, Spanien, Italien og Tyskland indeholder de fleste usual suspects, hvorimod det i Danmark er gået hurtigt med at få både FC København og Brøndby ud af toppen. I stedet er det AaB som bliver mestre, og noget overraskende FC Nordsjælland som snupper 2. pladsen.

Endnu engang er der dog en del overraskelser i pokalturneringerne, hvor Chelsea nok er den eneste vinder man ikke lige løfter øjenbrynet over at se. Både Gimnàstic og SønderjyskE formår at vinde pokalturneringen på trods af nedrykning i ligaen, og det er dermed 2. år i træk at et nedrykkerhold i Danmark opnår dette, efter Esbjergs succes i sidste sæson. Genoa og Mainz som vindere af hhv. den italienske og tyske pokalturnering er heller ikke noget som sker alt for ofte.

I de øvrige lande er det næsten over hele linjen hold vi er vant til at se på toppen, med undtagelse af Norge, hvor Stabæk vinder deres første mesterskab nogensinde. Det belgiske mesterskab som Cercle Brugge snupper, er deres første siden 1930.

De europæiske klubturneringer byder på engelsk dominans, da Liverpool og Man Utd tager sig af Champions League og UEFA Cup, og så kan Argentina kalde sig verdensmestre de næste 4 år, efter en finalesejr på 1-0 over Brasilien. Danmark var med i en svær Gruppe A sammen med netop Argentina, de forsvarende verdensmestre fra Italien og så Tunesien, men her kunne det kun blive til 4 point og en tredjeplads efter de to forhåndsfavoritter.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [19] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #44: 28 Jan 2012, 21:38 »


The Youth Of The Nation - 2010/11

1. september 2010


>>> Ind

Domenico Criscito (Sevilla) - £19,25M
Joe Hart (Man City) - £250K

I ALT: £19,5M
<<< Ud

Oliver Nicholas (Charlton) - £65K
Paul Rodgers (Nottm Forest) - £1,2M
Cedric Evina (Hearts) - £750K

I ALT: £2,15M









Ikke de store spillerhandler i dette vindue. Og dog, £19,25M er da en slat penge alligevel. De er brugt på Sevillas midterforsvarer Domenico Criscito, som vil fungere som back-up i både midterforsvaret og på venstre back. Det er mange penge at spendere på en back-up, men jeg har længe gerne ville have fat i en midterforsvarer som også er fortrolig med pladsen som venstre back, da jeg ikke har nogen egentlig reserve for Leighton Baines. Valget stod mellem Criscito og en vis Thomas Vermaelen, og her var italieneren lige en snudespids i front.

Ind er også kommet en ny reservemålmand - I kender nok Joe Hart. Han er uden tvivl ikke så højt vurderet i FM08 som hans virkelige klasse, men det samme kan desværre siges om Wojciech Szczesny. Joe Hart ligner umiddelbart en spiller med større potentiale end Szczesny, og til sølle £250K kunne jeg simpelthen ikke stå for fristelsen.

Det er ikke blevet til nogle prominente afgange, og alle 3 solgte spillere havde nok aldrig fået minutter på førsteholdet alligevel. Flere spillere kan dog være på vej væk i løbet af de næste par transfervinduer, hvoraf de mest kendte navne sandsynligvis er Johan Djourou og Francisco Mérida.

Logged



Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010