home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 455 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [31] The Youth Of The Nation 2008
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: [31] The Youth Of The Nation 2008  (Læst 31900 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
[31] The Youth Of The Nation 2008
« : 06 Nov 2011, 22:16 »


The Youth Of The Nation - 2007/08


Så prøver jeg igen! Efter 2 fiaskoer med mit elskede FM2007 pga. crash dumps, prøver jeg nu lykken med FM2008, og håber på at jeg i denne version kan komme længere end blot ca. 40 sæsoner frem...

Reglerne vil være de samme som de plejer:

  • Vind 3 mesterskaber i træk, og stop derefter med at signe ny spillere
  • Sats herefter på den nuværende trup samt spillere fra akademiet, og spil indtil fyringen kommer
  • Find en ny klub og start forfra

Jeg har flottet mig denne gang, og har lidt flere ligaer med. Antallet af lande er det samme som sidst, jeg har bare valgt at tage den næstbedste række med i samtlige lande, bortset fra Danmark og England, hvor alle ligaer er gjort spilbare.

Så er der vist kun tilbage at sige at jeg håber én eller to af jer vil følge med - happy reading!


« Seneste Redigering: 03 Mar 2013, 21:00 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #1: 07 Nov 2011, 20:39 »


The Youth Of The Nation - 2007/08


>>> Ind

Ricardo Quaresma (Porto) - £11,25M
Hugo Lloris (Nice) - £14M
Edison Cavani (Palermo) - £9M

I ALT: £34,5M
<<< Ud

Manuel Almunia (Man City) - £7,5M
Denílson (Man City) - £7,25M
Eduardo (Roma) - £7,75M
Philippe Senderos (Newcastle) - £6,75M
Alexandre Song (Tottenham) - £4,8M

I ALT: £34M











Jeg har denne gang valgt at droppe updaten med resultater af venskabskampene, og i stedet springe direkte til transferupdaten. Det første man gør, og har gjort de sidste mange versioner af spillet, når man starter med Arsenal, er at kigge efter en ny målmand. Manuel Almunia og en 37-årig Jens Lehmann holder ingen steder, og Lukasz Fabianski er ikke god nok som førstemålmand. Via utroligt dårlig scouting af FM’s scouts, ser Wojciech Szczesny ud til blot at blive en fodnote i historien i dette spil.

De sædvanlige navne som Sébastien Frey og Igor Akinfeev blev ret hurtigt sat på shortlisten, men jeg endte i stedet med at kigge mod Frankrig, hvor jeg i Nice fandt en 20-årig Hugo Lloris. Efter at have smidt £14M på bordet for ham, er han blevet Arsenals dyreste spiller nogensinde. Til gengæld satser jeg så på at have ham som nr. 1 de næste 12-13 år…

Det stod også ret hurtigt klart, at jeg fik brug for en ny venstre fløj. Eneste spiller i truppen til den position er Tomas Rosicky, så forstærkning her er også tiltrængt. Igen fik jeg ret hurtigt blik for de velkendte navne som Hatem Ben Arfa, Nicolae Mitea eller endda Sérgio Mota, men for ikke at det skulle blive for kedeligt, valgte jeg endnu engang en anden vej. Jeg har derfor hentet Ricardo Quaresma i Porto for £11,25M, for i 2007 var han endnu ikke blevet til et megaflop.

Jeg havde ellers besluttet mig for ikke at forstærke angrebet, for i venskabskampene havde både Robin van Persie, Emmanuel Adebayor og Nicklas Bendtner set skarpe ud, og med Eduardo udover det, samt Carlos Vela udlejet, er jeg ret godt besat på dette område. Dette ændrede sig dog, da Inter kom med en forespørgsel på van Persie. Jeg afviste, og så blev van Persie sur og forlangte at blive solgt. Dette blev dog ikke til noget, da han herefter blev skadet i en måned, men han bliver nok solgt på et senere tidspunkt. Emmanuel Adebayor er desværre også blevet skadet i 2 måneder, så pludselig stod jeg og manglede. Jeg fik accepteret et bud på £30,5M for Sergio Agüero, og han accepterede også kontrakten, men da han ikke fik arbejdstilladelse faldt handlen til jorden. Jeg havde ellers lige fået solgt Eduardo til Roma for at have råd…

I stedet har jeg i Palermo hentet Edison Cavani for £9M, så der har jeg da sparet lidt. Jeg vil dog forsøge at hente Agüero endnu engang, så jeg skal såmænd nok få brugt budgettet alligevel. For at få lidt penge ind, er det desuden blevet til salg af marginalspillere som Manuel Almunia, Denílson, Philippe Senderos og Alexandre Song.

« Seneste Redigering: 13 Nov 2011, 18:05 af g00n » Logged



Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #2: 07 Nov 2011, 20:44 »

Puhadada.. Sikke en fejl!

Denilson bliver KONGE i 08... Derimod rigtig godt salg af Song, som desværre skuffer.

Bli'r spændende at se om Cavani bomber. Dit angreb skal i hvert fald nok lave mål under alle omstændigheder Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #3: 07 Nov 2011, 21:07 »

Puhadada.. Sikke en fejl!

Denilson bliver KONGE i 08... Derimod rigtig godt salg af Song, som desværre skuffer.

Bli'r spændende at se om Cavani bomber. Dit angreb skal i hvert fald nok lave mål under alle omstændigheder Smiley

Nåda, så kan det da være jeg bliver klogere. Jeg skulle af med et par midtbanefolk under alle omstændigheder, og baseret på mine erfaringer i 07, valgte jeg så at beholde Diaby fremfor Denílson. Så må vi se om det var en fejl Wink
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #4: 08 Nov 2011, 21:31 »

Jeg elsker bare, når skaderne hober sig op på samme position...

Logged



MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #5: 08 Nov 2011, 22:03 »

Uhada g00n, 08 er jo mit favoritspil, og så en blog om Arsenal, det kan jo ikke være bedre. Gode indkøb du har lavet, specielt Lloris er vild i 08, har selv haft ham i Arsenal og var fast i omkring 20 år, så det er en kanon signing. Er dog enig i, at Denilson bliver rigtig god og at det var et lidt ærgerligt salg. Men ellers ser det rigtig godt ud!
Logged

bibo123
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #6: 08 Nov 2011, 22:39 »

Er det ikke den version hvor Henri Saivet bliver sindssyg god. altså 08
Logged

,,

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #7: 08 Nov 2011, 23:16 »

Er det ikke den version hvor Henri Saivet bliver sindssyg god. altså 08

Jo helt korrekt!

OT: Dejligt at se dig med et nyt eventyr i YOTN!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #8: 09 Nov 2011, 21:12 »

Uhada g00n, 08 er jo mit favoritspil, og så en blog om Arsenal, det kan jo ikke være bedre. Gode indkøb du har lavet, specielt Lloris er vild i 08, har selv haft ham i Arsenal og var fast i omkring 20 år, så det er en kanon signing. Er dog enig i, at Denilson bliver rigtig god og at det var et lidt ærgerligt salg. Men ellers ser det rigtig godt ud!

Amen altså, nu er der ikke flere der skal komme og sige at Denílson bliver verdens bedste spiller, så bliver jeg jo helt deprimeret Tunge
Logged



Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #9: 09 Nov 2011, 21:26 »

Amen altså, nu er der ikke flere der skal komme og sige at Denílson bliver verdens bedste spiller, så bliver jeg jo helt deprimeret Tunge

Troede du havde dit research i orden Wink
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [2] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #10: 10 Nov 2011, 20:14 »

Troede du havde dit research i orden Wink

Ikke fra FM08 hehe, det er dælme længe siden jeg har spillet det Tunge
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [3] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #11: 12 Nov 2011, 20:05 »


The Youth Of The Nation - 2007/08

29. december 2007


Min første sæson (i denne omgang) i FM08 er nu halvvejs gået, og som forventet har det været med både op- og nedture. I ligaen er det faktisk gået udmærket, og som det ses, er det utroligt tæt mellem de sædvanlige top 4-hold. Det er ikke blevet til nogen nederlag mod de øvrige tophold (1-1 ude mod Liverpool, 0-0 hjemme mod Chelsea og 2-0 hjemme mod Man Utd), mens de to nederlag er de sædvanlige 0-1 mod henholdsvis Everton og Blackburn, begge gange på udebane. I modsætning til Szczesnys forudsigelser er det dog ikke min sprudlende offensiv som har båret os frem, den har derimod ofte været skadespladet. Til gengæld er det en fremragende defensiv som har stor andel i den fine placering, og i de 19 ligakampe er der kun gået 8 mål ind - klart det bedste i ligaen.


Premier League

1-1 v Liverpool (U)
0-0 v Bolton (U)
3-0 v Man City (H)
2-0 v Birmingham (U)
0-0 v Chelsea (H)
1-0 v Newcastle (H)
0-1 v Blackburn (U)
2-0 v Middlesbrough (H)
3-1 v West Ham (U)
4-0 v Tottenham (H)
0-1 v Everton (U)
3-1 v Fulham (H)
1-0 v Wigan (U)
2-0 v Man Utd (H)
1-1 v Aston Villa (U)
3-0 v Derby (H)
2-0 v Sunderland (U)
1-1 v Reading (H)
1-1 v Portsmouth (U)

Carling Cup

2-1 v Liverpool (U)
2-0 v Man City (U)
0-2 v Man Utd (H)

Champions League

3-0 v Slavia Prag (H)
2-0 v Slavia Prag (U)
2-3 v Valencia (U)
5-0 v Steaua (H)
1-0 v Toulouse (H)
2-2 v Toulouse (U)
1-2 v Valencia (H)
2-1 v Steaua (U)


Der er normalt tradition (i hvert fald blandt human managers) at stille med væsentligt svækkede hold i Carling Cuppen, men da lodtrækningen sendte os en tur til Anfield allerede i 3. runde, besluttede jeg mig for at stille i stærkeste opstilling. Det gav pote, og på mål af Edison Cavani og Robin van Persie sikrede vi os en yderst fortjent sejr på 2-1. Jeg håbede derefter på en lidt lettere lodtrækning men nej, i 4. runde skulle vi så møde Man City på udebane. Endnu engang var det stærkeste opstilling, og endnu engang gav det bonus. Denne gang scorede Adebayor og Bendtner målene, som sikrede en fin sejr på 2-0. Jeg tænkte herefter for sjov, at vi nok skulle til Old Trafford næste gang - og det fik jeg heldigvis ikke ret i. Vi skulle dog naturligvis møde Man Utd, denne gang dog på hjemmebane. På trods af at vi kort forinden havde udspillet dem i ligaen, gik det dog ikke længere denne gang. Vi taber 0-2 i en helt lige kamp, og er efter 3 svære kampe ude af turneringen.

FA Cuppen er ikke begyndt endnu for vores vedkommende, så vi springer hurtigt videre til Champions League. Der var lige et par kvalifikationskampe som skulle overstås først, men Slavia Prag yder heldigvis ikke den store modstand. 3-0 hjemme og 2-0 ude bliver det til, og vi er nemt videre til gruppespillet. I gruppe med Valencia, Toulouse og Steaua bør der være mulighed for minimum en 2. plads, men det blev sværere end forventet. Efter nederlag i begge kampe mod Valencia, samt blot 1 point ude mod Toulouse, havde vi ryggen mod muren inden sidste runde. Vi lå blot på 3. pladsen, 1 point efter Toulouse, så vi skulle helst have 3 point ude mod Steaua, mens Toulouse ikke måtte vinde i Valencia. Toulouse klarede deres del af opgaven ved at tabe 1-0, men det var lige ved at blive spændende i Rumænien. Robin van Persie havde bragt os foran efter blot 2 minutter, men midt i 2. halvleg udligner Steaua pludselig ud af ingenting. Theo Walcott og Nicklas Bendtner bliver sendt på banen med det samme, og allerede 3 minutter senere har Walcott scoret hvad der skulle vise sig at være sejrsmålet. Vi var videre til næste runde, men kun på en 2. plads, og der var derfor frit valg blandt stærke modstandere: Inter, Milan, Barcelona eller Real Madrid - sidstnævnte var så dem vi var så heldige at trække.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [4] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #12: 12 Nov 2011, 22:11 »


The Youth Of The Nation - 2007/08

1. februar 2008


Denne dato markerer slutningen på endnu et transfervindue, og endnu engang har der været aktivitet på gangene hos Arsenal. 2 spillere er solgt, mens 3 nye er kommet ind i truppen. Som nævnt tidligere var jeg meget tæt på at signe Sergio Agüero i sommerens transfervindue, hvor kun en manglende arbejdstilladelse satte en stopper for den handel. Sådanne forhindringer opstod ikke denne gang, hvorfor Agüero nu er at finde i Arsenal, efter en handel på £30,5M. Dermed er Arsenals transferrekord allerede slået 2 gange i løbet af min korte tid i klubben.

De sidste handler er i realiteten blot udskiftning af et par spillere, idet Abou Diaby er byttet ud med Fiorentinas wonderkid Zdravko Kuzmanovic, mens Kolo Touré er røget til AC Milan og Per Mertesacker nu, ligesom i virkeligheden, tørner ud for Arsenal. Kuzmanovic og Mertesacker kostede henholdsvis £14,25M og £19M, mens jeg til gengæld fik £9M og £22M i kassen for Diaby og Touré - disse beløb kan dog stige væsentligt, idet jeg naturligvis har indflettet en videresalgsklausul på 50% i begge handler.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [5] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #13: 13 Nov 2011, 00:28 »


The Youth Of The Nation - 2007/08

15. marts 2008


30 kampe er nu spillet, og det er svært at se det engelske mesterskab gå til andre end Man Utd. De har nu vundet de sidste 12 kampe i træk, har et scoringsgennemsnit på næsten 3 mål pr. kamp, og Wayne Rooney har scoret 32 mål i 29 ligakampe. Temmelig suverænt. Derimod er det nærmest kun gået ned ad bakke for os siden sidst. Der skal pludselig ikke ret mange chancer til for at modstanderne kan score, og når man kan komme foran med 3-0 på udebane mod Man City, så siger det alt om vores nuværende tilstand, at vi alligevel ender med at tabe 5-3. Vi tabte igen i den efterfølgende kamp (1-3 mod Newcastle), men til gengæld har vi siden det spillet 7 ligakampe uden at tabe. Der er da også stadig en vis spænding tilbage om placeringerne fra 2. pladsen og nedefter, og den eneste kamp ud af de sidste 8 som jeg vel ikke kan forvente mig 3 point af, er en udekamp mod Man Utd.


Premier League

1-0 v Liverpool (H)
2-2 v Chelsea (U)
3-5 v Man City (U)
1-3 v Newcastle (U)
3-0 v Birmingham (H)
3-0 v Blackburn (H)
0-0 v Bolton (H)
2-2 v Middlesbrough (U)
4-1 v West Ham (H)
2-0 v Tottenham (U)
2-0 v Everton (H)

FA Cup

1-1 v Sunderland (U)
1-0 v Sunderland (H)
0-1 v West Brom (U)

Champions League

2-0 v R. Madrid (H)
1-2 v R. Madrid (U)

Ude af Carling Cuppen var der kun FA Cuppen tilbage af hjemlige pokalturneringer, og den endte heller ikke med at være noget at skrive hjem om. Allerede i 3. runde var der problemer, da vi på trods af at have domineret udekampen mod Sunderland fuldstændig, alligevel måtte nøjes med 1-1 efter en sen udligning. I hjemmekampen ser det ud til at vi igen skal nægtes sejren, men denne gang dukker Nicklas Bendtner op 2 minutter før tid, og scorer kampens eneste mål. I 4. runde er vi endnu engang på udebane, men mod Championship-holdet West Brom bør det alligevel være en sikker billet videre i turneringen. Det bliver det dog ikke, og selvom vi har mere end dobbelt så mange skudforsøg som dem, falder det eneste mål til hjemmeholdet, som dermed formår at konvertere 1 ud af deres 2 forsøg på mål. Pinligt exit.

I Champions League lever vi dog stadig, selvom vejen til pokalen må siges at være temmelig svær. Real Madrid viste sig at være knap så gode som forventet, og det er fuldt fortjent at Emmanuel Adebayor og Edison Cavani sikrer en sejr på 2-0 på Emirates. På udebane er vi endnu engang klart det bedste hold, men utroligt nok er det Real Madrid som bringer sig foran både 1-0 og 2-0. Dermed er der udlignet i den samlede stilling, men da de reduceres til 10 mand 20 minutter før tid øjner vi muligheden. Den kommer i kampens sidste minut, da Ricardo Quaresma helt fortjent får scoret udebanemålet som sender os videre i turneringen. Til kvartfinalen er der stort set kun storhold tilbage, og det er vel kun Werder Bremen som kunne foretrækkes. Dem får vi dog ikke - til gengæld bliver det et gensyn med gruppevinderne fra Valencia. Hvis vi kan være heldige over disse to kampe, venter enten Werder Bremen eller Chelsea i semifinalerne.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [6] The Youth Of The Nation 2008
« Svar #14: 13 Nov 2011, 12:37 »


The Youth Of The Nation - 2007/08

11. maj 2008


Premier League

0-1 v Fulham (U)
3-0 v Wigan (H)
1-1 v Derby (U)
2-0 v Aston Villa (H)
1-1 v Man Utd (U)
3-0 v Sunderland (H)
3-3 v Reading (U)
0-1 v Portsmouth (H)

Champions League

3-1 v Valencia (H)
4-3 v Valencia (U)
0-1 v Chelsea (U)
2-1 v Chelsea (H)




Man Utd nåede op på 14 sejre i træk, før de endelig måtte nøjes med 1-1 mod Chelsea. De var derved også kommet så langt foran, at enhver jagt på dem måtte anses for urealistisk. Jagten på Champions League-pladserne derimod, levede i bedste velgående. Det gik dog ikke optimalt i de sidste 8 kampe, for et nederlag mod Fulham blev starten på blot 3 point i de 4 sidste udekampe. At vi opnåede 1-1 på Old Trafford blegner lidt, når man samtidig også blot får uafgjort mod Derby og Reading. Hjemmekampene bød derimod på 3 sejre, indtil vi sluttede sæsonen af på typisk vis med denne kamp - Efter et annulleret mål og 2 stolpeskud, scorer Portsmouth på deres eneste skud på mål i hele kampen, og dermed må vi nøjes med 4. pladsen. Toppen af kransekagen? Skaden til van Persie holder ham ude af spillet de næste 5 måneder.

Sæsonens store spillere har været Emmanuel Adebayor, Francesc Fàbregas og Ricardo Quaresma. Adebayor nåede 26 mål i sine blot 35 kampe, mens Fàbregas og Quaresma stod for henholdsvis 19 og 16 oplæg. Quaresma har derfor klart været mit bedste indkøb, mens spillere som Agüero, Cavani og Kuzmanovic har måttet nøjes med mere perifære roller. Hugo Lloris har i sin første sæson været solid uden at være prangende, og det samme kan egentlig siges om Per Mertesacker, som jo kun har været i Arsenal i en ½ sæson.


Mål

Emmanuel Adebayor - 26 mål
Robin van Persie - 26 mål
Nicklas Bendtner - 10 mål


Assists

Francesc Fàbregas - 19
Ricardo Quaresma - 16
Aliaksandr Hleb - 12


Rating

Ricardo Quaresma - 7,26
Emmanuel Adebayor - 7,23
Francesc Fàbregas - 7,19



Tilbage til turneringerne, hvor den eneste tilbageværende turnering med os som deltagere var Champions League. I modsætning til i gruppespillet var vi på dette tidspunkt i sæsonen et langt bedre hold en Valencia. Det gav udslag i at vi kom foran 3-0 på hjemmebane, men på ét ud af deres 2 skud på mål får de i overtiden reduceret til slutresultatet 3-1. I udekampen er det lige før jeg oplever et déjà vu, da vi efter en halv time allerede fører med 3-0. Valencia scorer dog 2 hurtige mål før halvleg, men da de kort efter får et rødt kort, kan det utænkelige vel ikke ske. 10 minutter inde i 2. halvleg får de dog alligevel udlignet, og vi må for 2. gang i sæsonen se en føring på 3-0 forsvinde. Vi er dog aldrig i fare for at ryge ud, og 10 minutter før tid får Ricardo Quaresma fortjent slået sejren fast. Vi vinder kampen 4-3, og samlet med 7-4, og skal møde Chelsea i semifinalerne.

Her får vi en knap så god start, da vi efter en uinspirerende præstation på udebane må forlade banen med et nederlag på 0-1. Det er dog ikke verdens undergang, og på hjemmebane må vi blot vente 21 sekunder før Emmanuel Adebayor har udlignet i den samlede stilling. Kort før halvleg øger han føringen til 2-0, og sådan som vi spiller, tror vi at den bare skal køres hjem. Sådan går det dog naturligvis ikke, for 10 minutter før tid er Chelsea heldige at få tildelt et straffespark. Hugo Lloris redder Frank Lampards forsøg, men Lampard er selv hurtigst over returen, og så er det vindende udebanemål en realitet, selvom vi havde fortjent bedre. Første sæson slutter dermed uden nogen form for trofæer.

« Seneste Redigering: 13 Nov 2011, 13:16 af g00n » Logged



Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010