home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 677 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Sydpå
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Jeg har fået et spændende tilbud fra den chilenske klub Universidad de Chile på et tidspunkt hvor det går godt for Trapani. Hvad bør jeg gøre?  (Afstemning slut: 30 Sep 2011, 20:50)
Bliv i Trapani i mindst tre til fem år og skab et stærkt Serie A hold
- 8 (28,6%)
Bliv indtil et bedre tilbud viser sig
- 6 (21,4%)
Skift med det samme. Det er et trin op at skulle spille om mesterskabet i Chile
- 12 (42,9%)
Jeg er nervøs for at jeg har fået efterårssnue
- 2 (7,1%)
Antal Stemmer: 28

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Sydpå  (Læst 22149 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Sydpå
« Svar #45: 26 Sep 2011, 11:03 »

Synes helt klart du skal blive... Det ville være en skam at forlade det du har opbygget...

Ja, det lover rigtig godt, men min plan er at dyrke min karriere frem for klubben. Men det er fristende at blive i klubben

Erzael
Manager

« Svar #46: 26 Sep 2011, 11:13 »

Hvad er dit omdømme efter sådanne to oprykninger Dusty? Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #47: 26 Sep 2011, 11:18 »

Hvad er dit omdømme efter sådanne to oprykninger Dusty? Smiley

Hmmm ... der står "Nationalt" ... problemet er bare at jeg er dansk statsborger i spillet, og der står intet om det er i forhold Italien eller Danmark

Erzael
Manager

« Svar #48: 26 Sep 2011, 11:37 »

Jeg tror det er i forhold til Italien. Man starter vidst på regionalt, og så kommer nationalt bagefter, så du har ihf. rykket dig Smiley

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #49: 26 Sep 2011, 12:30 »

Nu er det næppe noget, man skal give for meget tanke, da omdømmet i sidste ende bare er tal, som er omformuleret til ord, for at give folk en simpel implikation af tallets betydning. Så vidt jeg husker, er det laveste "lokal", så "regional", "national", "kontinental", og til sidst "verdensomspændende" (eller lignende - jeg spiller 99% af tiden på engelsk). Hvis vi skal se omdømmet, som det "ville være i virkeligheden", er du med et nationalt omdømme, nok kendt både i Danmark og Italien, og formentlig også for visse fodbold-nørder/FM-gamers i enkelte andre lande. Tag f.eks. Ståle Solbakken, som de fleste danskere, nordmænd, og nu også tyskere kender. Hans ry er vel nationalt, når man går efter FM-standarder.

Uanset hvad har Erzael ret i, at det må have ændret sig, hvilket er godt at se. Det giver dig dog nok noget af et dillemma, Dusty, angående den kommende sæson. Jeg ville ihvertfald have enormt svært ved at smutte fra en klub, jeg havde skaffet oprykning af flere omgange, men omvendt er det vel mere eller mindre meningen med bloggen, at du skal videre før eller siden, og får du først Trapani op i Serie A, bliver det vel nærmest umuligt at forlade dem. ;-)

Philips
Gæst

« Svar #50: 26 Sep 2011, 13:33 »

syntes du skal skifte ellers ender denne her blog liegesom alle andre "karriereblogs/save" nemlig med at man finder en klub bliver komfortabel med den og så skifter man ikke klub igen

Guldbrand
Blogmester

« Svar #51: 26 Sep 2011, 15:45 »

Ja, det lover rigtig godt, men min plan er at dyrke min karriere frem for klubben. Men det er fristende at blive i klubben

Du kunne jo f.eks. indfører en regel om, at den klub der tilbyder den højeste løn, er den klub du SKAL vælge. På den måde dyrker du da din karriere uden selv at være herre over hvor du kommer hen.

Man har jo også altid mulighed for at bede om en lønforhøjelse, og håbe den overstiger det bud du har fået. På den måde kan man alligevel lidt selv kontrollere det også..

Dusty78DK
Manager

« Svar #52: 26 Sep 2011, 20:11 »

Du kunne jo f.eks. indfører en regel om, at den klub der tilbyder den højeste løn, er den klub du SKAL vælge. På den måde dyrker du da din karriere uden selv at være herre over hvor du kommer hen.

Man har jo også altid mulighed for at bede om en lønforhøjelse, og håbe den overstiger det bud du har fået. På den måde kan man alligevel lidt selv kontrollere det også..

Lige præcis den idé er heller ikke helt dum. Men en manager går vel ikke kun efter pengene, han går vel også efter udfordringen, og om den udfordring han bliver stillet overfor er realistisk, ikke? Men jeg tror klart jeg vil bruge dit input når jeg blive kontaktet næste gang.

syntes du skal skifte ellers ender denne her blog liegesom alle andre "karriereblogs/save" nemlig med at man finder en klub bliver komfortabel med den og så skifter man ikke klub igen

Synes jeg er ved at nå til det punkt. Men det vil jo være skidt at skifte bare for at skifte. Som parallel kan jeg spørge: Var det klogt at Laudrup smuttede efter kun én sæson i Getafe?  Rullende Øjne

Nu er det næppe noget, man skal give for meget tanke, da omdømmet i sidste ende bare er tal, som er omformuleret til ord, for at give folk en simpel implikation af tallets betydning. Så vidt jeg husker, er det laveste "lokal", så "regional", "national", "kontinental", og til sidst "verdensomspændende" (eller lignende - jeg spiller 99% af tiden på engelsk). Hvis vi skal se omdømmet, som det "ville være i virkeligheden", er du med et nationalt omdømme, nok kendt både i Danmark og Italien, og formentlig også for visse fodbold-nørder/FM-gamers i enkelte andre lande. Tag f.eks. Ståle Solbakken, som de fleste danskere, nordmænd, og nu også tyskere kender. Hans ry er vel nationalt, når man går efter FM-standarder.

Uanset hvad har Erzael ret i, at det må have ændret sig, hvilket er godt at se. Det giver dig dog nok noget af et dillemma, Dusty, angående den kommende sæson. Jeg ville ihvertfald have enormt svært ved at smutte fra en klub, jeg havde skaffet oprykning af flere omgange, men omvendt er det vel mere eller mindre meningen med bloggen, at du skal videre før eller siden, og får du først Trapani op i Serie A, bliver det vel nærmest umuligt at forlade dem. ;-)

Jeg er meget enig i dine tanker omkring Trapani i Serie A. Det her bliver en Genoa-endnu-endnu-en-gang blog, hvis jeg er med klubben så længe  Wink

Guldbrand
Blogmester

« Svar #53: 26 Sep 2011, 20:15 »

Lige præcis den idé er heller ikke helt dum. Men en manager går vel ikke kun efter pengene, han går vel også efter udfordringen, og om den udfordring han bliver stillet overfor er realistisk, ikke? Men jeg tror klart jeg vil bruge dit input når jeg blive kontaktet næste gang.

Selvfølgelig går man også efter udfordringen, men så åbner det igen for at du kan takke nej tak til et tilbud, og forsætte i din nuværende klub. Ved at skulle acceptere den klub der tilbyder den højeste løn, så bliver du nærmest tvunget ud i et skifte..

Men det er da klart, at det ikke er alle klubber man har lyst til at skifte til og der er denne metode måske lidt dum. Men det må man enten acceptere, eller også så kan man aftale med sig selv, at har man overhovedet ikke lyst til den anden klub, så må man godt afvise dem.

SirToby
Manager

« Svar #54: 26 Sep 2011, 20:30 »

Tænk, jeg havde slet ikke set den her karriere-blog, inden jeg startede min egen. Men den ser bare fantastisk ud, og jeg følger da med fra nu af! Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #55: 26 Sep 2011, 20:47 »

Et stort tilbud?

10. Januar 2013

Så skete der noget. Jeg har fået et tilbud, der for første gang er blevet interessant.

Det drejer sig om den chilenske topklubsaspirant Universidad de Chile, der lægger en fed transfercheck og fedt lønbudget for mine fødder. Jeg er meget i tvivl, derfor spørger jeg jer, kære læsere

For et skifte

Det er på tide jeg kommer videre for at profilere mig selv som træner. Universidad de Chile er et hold der har topklubsambitioner og gerne vil med i international klubfodbold i Sydamerika. Colo Colo er det klart stærkeste hold, men Universidad de Chile vandt mesterskabet sidst tilbage i 2005. Min egen løn stiger fra 23.000 til 50.000 i en treårsperiode. Et klart trin op og en helt ny udfordring for mig.

Imod et skifte

Jeg aner ikke en skid om chilensk fodbold. Så enkelt er det. Det er absolut ikke let at skulle præstere fra start når man ikke kan regne turneringsstrukture n ud. Derudover kan regler om udlændinge i klubben sætte begrænsninger for klubbens ekspansion. Disse ting langt sammen kan gøre et eksotisk eventyr til Sydamerika til en regulær blindgyde for min karriere, hvis ikke jeg kan løfte arven fra min tid i Trapani. Jeg ville ikke være den første europæiske manager, der er kommet alvorligt i klemme ved at træne under mere eksotiske himmelstrøg. Nej, det er sikrere at blive i Trapani, eksempelvis indtil sommer, og så der satse hårdt på at komme videre til en europæisk klub.

Brodtgaard
Manager

« Svar #56: 26 Sep 2011, 20:58 »

Haha - 4 stemmer på 4 forskellige muligheder Smiley

Jeg stemmer på Chile.  Det må være noget af en udfordring

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager

« Svar #57: 26 Sep 2011, 21:07 »

Tænk, jeg havde slet ikke set den her karriere-blog, inden jeg startede min egen. Men den ser bare fantastisk ud, og jeg følger da med fra nu af! Smiley

Tak og mange tak til en god kommentar fra en af de bedste bloggere på sitet

Haha - 4 stemmer på 4 forskellige muligheder Smiley

Jeg stemmer på Chile.  Det må være noget af en udfordring

Jeg havde gættet hvad du ville stemme. Nå må vi se hvad folk tænker. Jeg vil ikke love jeg lægger hele beslutningen ud til FMFreaks brugere, men jeg vil lade en klar afgørelse vægte en del i forhold til hvad jeg gør.

Dusty78DK
Manager

« Svar #58: 29 Sep 2011, 10:23 »

Dem, der har stemt må meget gerne uddybe deres svar  Smiley

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #59: 29 Sep 2011, 10:49 »

Det er fedt med en karriere-blog, og man får en god indsigt i dit save, hvilket ser spændende ud.

Dog bryder jeg mig overhovedet ikke om dit setup/layout. Jeg synes at logoet, som du bruger som topbanner, er ekstremt grimt, da den er på en hvid baggrund, hvilket ser uprofessionelt ud her på sitets farvebaggrund, men det er måske bare en smagssag.

Man har opbygget et kendt navn her på sitet, fordi man har arbejdet og gjort noget for det, men jeg synes heller ikke at bloggen her er så megen opmærksomhed værd. Hvis en fuldstændig ukendt blogger havde udarbejdet en lignende blog, så er jeg helt sikker på at den ikke havde fået ret mange kommentare. Men som førnævnt er du jo ikke blevet "kendt" tilfældigt og uden grundlag. Smiley

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010