home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 532 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Sydpå
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Jeg har fået et spændende tilbud fra den chilenske klub Universidad de Chile på et tidspunkt hvor det går godt for Trapani. Hvad bør jeg gøre?  (Afstemning slut: 30 Sep 2011, 20:50)
Bliv i Trapani i mindst tre til fem år og skab et stærkt Serie A hold
- 8 (28,6%)
Bliv indtil et bedre tilbud viser sig
- 6 (21,4%)
Skift med det samme. Det er et trin op at skulle spille om mesterskabet i Chile
- 12 (42,9%)
Jeg er nervøs for at jeg har fået efterårssnue
- 2 (7,1%)
Antal Stemmer: 28

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Sydpå  (Læst 20644 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #30: 10 Sep 2011, 08:59 »

Puha et tyndt grundlag du blogger på Dusty. Det virker lidt som om at du er vant til at 'leve på dit navn', altså behøver du ikke at gøre noget væsentligt ud af en blog for at få folk der følger den. 3 kæmpe screenshots, og 2-3 linjer i stor skrift pr. update/screenshot? Det er godt nok ikke ret informativt eller spændende overhovedet. Det er en ommer, beklager. Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #31: 10 Sep 2011, 10:09 »

Puha et tyndt grundlag du blogger på Dusty. Det virker lidt som om at du er vant til at 'leve på dit navn', altså behøver du ikke at gøre noget væsentligt ud af en blog for at få folk der følger den. 3 kæmpe screenshots, og 2-3 linjer i stor skrift pr. update/screenshot? Det er godt nok ikke ret informativt eller spændende overhovedet. Det er en ommer, beklager. Smiley

Tak for dit indlæg

Tja, jeg synes det kunne være spændende at lade folk følge med i mit seneste game.

Problemet med blogs er - sådan som jeg ser det - at det altid er det samme og det samme folk skriver. Inklusive mig selv. Sæsonopstarten beskrives altid på samme måde, gennemgangen af kampene er stort set altid gjort på de samme tre måder, der findes groft sagt tre-fire forskellige skrivestile i blogs osv., osv.

Du er i din gode ret til at mene at det er fint at alle blogs skal ligne hinanden, jeg gad bare ikke. Så jeg tænkte: Hvad med at prøve noget nyt, hvad med at lave en "twitter"-blog. Dvs. skrabe alt det overflødige af. Læserne HAR set en sæsonopstartsopdate ring, hvor man grundigt beskriver sine indkøb, overvejelser om taktik osv. Jeg er personligt træt af at læse det samme igen og igen, og derfor prøver jeg noget andet.

Det handler ikke om at "leve af sit navn". Så havde jeg nok valgt at skrive som jeg plejer ... og blogge om et hold, der kan forvandles til et storhold i løbet af tre-fem sæsoner  Wink
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #32: 10 Sep 2011, 15:43 »

Dusty stilen er henne over det, det er helt sikkert. Men jeg kunne sagtens klare en lille smule mere tekst. Ikke meget, men lignende dine andre blogs.

Ellers er det jo fornemt Wink
Logged


Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sydpå
« Svar #33: 10 Sep 2011, 21:07 »

Nu ved jeg godt, at det hele helst ikke skulle gå hen og udvikle sig til en stor diskussion om måden, man blogger på, men alligevel vil jeg lige byde ind med min mening, når nu debatten har kørt lidt på det herinde i morges.

For at starte med emnet "at leve af sit navn", så er det selvfølgelig sandt, at Dusty gør det. Ingen tvivl. Men det gør alle andre blogskrivere også. Skriver et helt nyt medlem af siden en blog, vil den næppe få 1/3 så mange læsere som f.eks. Dusty, Guldbrand, JimmyGP, Nibali osv. gør. Sådan er det bare. Folk hælder til velkendte, og de fleste herinde er nok enige i, at førnævnte (samt en masse andre erfarne drenge) skaber gode FM-blogs. Da jeg så, at Dusty havde oprettet en ny blog, sørgede jeg da også for at få kigget forbi med det samme, og det tvivler jeg på, at jeg er ene om. Men vi skal jo også huske, at de mere "kendte" blogskribenter ikke er blevet "kendte" for ingenting. Det kommer af, at de før har skrevet rigtig gode blogs, og hvis ikke man har uendelig meget tid til at læse blogs, så vil man selvfølgelig prioritere de, man "ved" er gode/falder i ens smag.
I øvrigt falder du vel også lidt selv for det her, Gazlgor, da du næppe havde skrevet et sådant indlæg, hvis en mindre kendt blogger havde skrevet på denne måde. Selvfølgelig skal jeg ikke kunne sige, hvordan du tænker, men jeg kunne forestille mig, at du bare ville se det som en ny person med sin egen stil. Det havde jeg ihvertfald gjort. :-)

At opdateringerne er fattige på tekst er vel en smagssag. Jeg har bestemt ikke noget imod det, da det giver mig mulighed for at følge med, uden at skulle sætte tid af til det. Faktisk havde jeg selv tænkt på at forsøge at skrive en blog på denne måde (og det er meget muligt, at det sker i FM12), for at øve mig på at udtrykke mig ved brug af så lidt tekst som muligt. Det kunne jeg godt trænge til - se bare hvor langt dette indlæg allerede er blevet. crazy
Overordnet set er det vel en smagssag - det er let at følge med her, og der står ikke så forfærdelig meget, hvilket nogle kan lide, og andre ikke er så meget til. Havde Dusty i stedet skrevet enormt lange indlæg, med få screenshots, havde der ligeledes været nogle, der var vilde med det, og andre der ikke ville være så positivt stemte overfor det.

Nu skriver Dusty så, at alle blogs ligner hinanden, og det er jeg ikke helt enig i. Ganske rigtigt er der typisk 3-4 måder, folk skriver på, men det samme gælder vel på sin vis alt andet literatur? Altså, hvis vi tager fiktive historier, følger man næsten altid enten en person, eller en gruppe af mennesker. Nogle gange i 1. person, andre gange i 3. person - nogle gange med indre syn, andre gange med ydre, men i sidste ende er det på det punkt lige så begrænset, som det er med FM-blogs. Forskellen er bare, at man med romaner har uendeligt mange forskellige ting, man kan skrive om. Med en FM-blog er man derimod tvunget til at få det hele til at handle om den klub, man agerer manager for. Nogle skriver så om managerens liv, eller om en fans ditto, eller til tider om en spiller. Det er alt sammen også meget fint, men i sidste ende er det nødt til at handle om klubben/spillet. Ellers er det ikke en FM-blog. Det interessante ved at læse blogs er vel langt hen ad vejen, at man hører en successhistorie, og får følelsen af at have udrettet noget, uden selv at skulle bruge tid/kræfter på det (lidt som at se fodbold), og at man får et indblik i andres måde at spille spillet på. Hvordan de skaber deres taktik, hvad de baserer deres indkøb til, hvordan de træner spillerne osv..




..og til sidst vil jeg så lige nævne, at jeg selvfølgelig kigger med her i bloggen.

PS: Undskyld min "wall of text". Wink
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #34: 10 Sep 2011, 21:33 »

Oh my God, et langt indlæg... Jeg skimmede det bare lige Tunge

Dusty: Nej, du er da også i din gode ret at lave en anden stil, pointen er bare at det jo i bund og grund blot er et par screenshots og et par linjer tekst, og hvis en ny bruger havde lavet en sådan blog ville den nok ikke have ret mange der fulgte med, og i hvert fald ikke ret gode kommentarer. At du får sådanne rosende kommentarer er efter min mening lidt ude i hampen, og bevares, det er ikke din skyld. Jeg synes bare at der manglede en kommentar som kom med lidt kritik, så du ikke lever alt for højt på tronen Wink

Indsæt_Navn: Det jeg lige faldt over som jeg vil kommentere er at jeg selvfølgelig ikke havde skrevet det samme indlæg hvis det var en ny blogger. Folk er forskellige, og jeg forventer meget, meget mere af Dusty end han har kommet med her. Ja, han skal da have lov til at fortælle om sit spil præcis som han vil, men eftersom jeg er vant til meget 'bedre' blogge fra hans side, virkede det underligt at han fik så mange positive kommentarer. Hvis det var en ny person havde jeg nok kommet med nogle lidt mere konstruktive kommentarer om hvordan han kunne gøre det interessant for MIG at læse - det er vel også læserne man skal fange i en blog? Men Dusty har tidligere lavet fantastiske blogs og ved hvordan det skal gøres (efter min mening). Derfor kritikken Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #35: 11 Sep 2011, 09:46 »

Jeg synes det er fint med også lange, grundige kommentarer

Hvis jeg skal skære en smule igennem tror jeg diskussionen handler om hvor vidt en gammel blogger er i gang med at lave "en Sidney Lee" - dvs. at være på bare for at være på, og så endda på det tyndest mulige grundlag.

Svaret på det er entydigt NEJ fra min side - uanset hvordan det virker på nogle af læserne. De positive tilkendegivelser på bloggen forventer jeg i mindre grad går på "mit navn" og i højere grad går på at det er anderledes og i nogen grad en positiv afveksling at en blog er i en skrabet twitter-agtig opsætning.

Jeg VIL rent faktisk noget med den her blog. Der er tusinde andre fornuftige ting jeg kunne lave end at skrive herinde, men jeg synes der var et potentiale, der skulle prøves af. Det handler både om bloggens karriere-orientering og den skrabede stil. Jeg er, som Indsæt_navn rigtigt har fanget, gået imod alt hvad jeg plejer at gøre: Mere grafik, mindre tekst. Og det er faktisk med vilje, tro det eller la' vær.  Wink

En diskussion af hvad en god blog er - og ikke mindst hvad en god blogger er - er altid skide spændende, og kan sagtens være en del af bloggen her. Hold jer ikke tilbage  Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #36: 13 Sep 2011, 21:12 »

7. Maj 2012

Over forventning






Sæsonen 2011/12 bliver en sæson som den forrige: Over forventning. Men det holdt hårdt. Efteråret 2010 var præget af holdets problemer med at finde fælles fodslag. De gode forsvarsspillere sjuskede og de gode angribere sløsede med mulighederne. Særligt min stjerneangriber Sciorilli viser sig som den ondeste humørspiller. Før jul når han ikke noget, der minder om topniveauet, og vi ender efteråret som nr. 7.

I foråret begynder det pludselig at holdet endelig fungerer. Ikke fordi jeg ændrer taktikken eller køber flere spillere ind. For en sjælden gangs skyld går jeg gennem et transfervindue uden at lave ændringer på mit hold, og måske er det netop det, som skal til. Vi taber ikke en eneste kamp fra 22. januar til 7. april. Sciorilli og Biakolo finder endelig hinanden oppe foran og bagerst opbygger et trekløver med Bizzari, Es Sebri og Assami et stærkt samarbejde foran målet.



Resultatet bliver at vi lidt ufortjent snupper den sidste play-off plads.

Vi skal spille semifinale mod Pescara, som vi har klaret to uafgjorte med i denne sæson. Kampene ender med to meget kedelige kampe, der minder om efterårets sjusk og fumlen. Men vi vinder 1-0 på udebane efter en usædvanligt uinspirerende 0-0 kamp hjemme.

Finalen er mod Taranto, som vi tabte klart til i begge kampe i sæsonen. Så jeg ikke er alt for optimistisk.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #37: 16 Sep 2011, 10:06 »

Italiensk finale

11. Juni 2012





Der er blevet sagt meget om italiensk fodbold. Særligt mentaliteten. Også af mig. Derfor vil jeg uden at kommentere yderligere berette om hvordan det gik Trapani Calcio i finalen i Serie C1 playoff.



Som sagt er vores finalemodstander Taranto, som vi ikke har taget point fra endnu, og som er topfavorit. Vi er så heldige at skulle møde dem på hjemmebane i første kamp og begge hold stiller nogen lunde med de 11 bedste spillere. Hvis man så første halvleg skulle man dog ikke tro vi var på hjemmebane. Vi blev presset helt i bund af et sprudlende Taranto-hold og var mere end almindeligt heldige med at holde nullet til pausen. Ikke engang da modstanderen får en spiller vist ud er vi i stand til at få kontrollen. I anden halvleg kom vi langsomt med. Men spillerne havde det med hele tiden at sparke over eller langt forbi målet. I dommerens overtid tager vores underpræsterende stjerne skeen i den anden hånd, afdribler et halvt forsvar og lægger bolden kærligt ind ved fjerneste stolpe. Dermed vinder vi ufortjent 1-0



Det siger sig selv at hjemmeholdet i anden kamp er ude efter hævn. Så de blæser til angreb og med undtagelse af en stor friløber efter 7 minutter er vi mere pressede end San Marino ville være mod et veloplagt spansk landshold. Efter pausen er det igen Sciorilli, der ud af ingenting tager bolden til sig og skaber med sin 17. sæsonscoring en uhyggeligt spændende afslutning. Angriberen har slet ikke levet op til mine forventninger denne sæson. Det massive pres fra Taranto giver ikke pote før kort før slutfløjtet, men det hjælper ikke da deres målmand i overtiden nærmest taber en ufarlig bold ind i målet. Mere end almindeligt ufortjent og heldigt vinder vi 2-1 ude, dermed 3-1 samlede, og hvis Taranto-træneren tuder, så kan jeg ikke bebrejde ham.



Oprykningen er naturligvis lidt af en overraskelse. Jeg har været ualmindelig træt af mit hold denne sæson, særligt dets dårlige evne til at afslutte har været frustrerende. Det største lyspunkt har været den 32-årige keeper Bernacchia, der har leveret nogle fantastiske redninger og godt overblik – særligt i finalekampene. Der var tidspunkter i efteråret, hvor jeg seriøst overvejede at skrotte bloggen og starte med Chelsea, Bayern Munchen eller Real Madrid. Men så kom jeg til fornuft.

På gensyn i Serie B!

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #38: 18 Sep 2011, 20:05 »

Oprustning

Sommeren 2012





Som sagt var det ikke meningen at mit Trapani—hold skulle betyde det store for mig. Bare et sted at starte en forhåbentlig stor karriere. Men min trup har efterhånden sin charme. Så meget at jeg slet ikke har kigget efter nye jobs denne sommer, men i stedet er gået endnu mere dedikeret ind i at udvikle truppen.



Økonomien er ikke god. Vi har stadig et minus på omkring de 5 millioner og som naturlig konsekvens deraf er der ikke mange penge til indkøb. Situationen ville have været håbløs, hvis det ikke var for det gode lønbudget.



De økonomiske begrænsninger giver os heller ikke gode odds i forhold til at klare os godt i Serie B. Derfor er en del af min sæsonforberedelse at se på om jeg skal skifte taktik og i stedet begynde at spille 4-5-1 eller 5-4-1. I det hele taget en taktik med kun én angriber. Men jeg får købt Nicoise som makker til Sciorilli og må konstatere at de eneste stærke kort jeg har på holdet er angriberne og målmanden. Det virker derfor dumt at skære ned oppe foran.



Indkøbene for denne sæson ser voldsomme ud. Bag de mange navne ligger at jeg i høj grad har købt lovende U-21 landsholdsspillere, og den kommende førsteholdstrup kommer til at tælle 4 af disse spillere. Nu siger kloge hoveder at man ikke kan vinde en skid med mælketænder på holdet, men jeg satser på at kunne overleve denne sæson og i løbet af et par år tjene en masse penge på at sælge disse gode, unge folk. Med det oprustede hold er jeg tryg ved at blive i en almindelig 4-4-2. Jeg regner kun med at spille meget defensivt, hvis jeg skal møde et Serie A hold i pokalen




Min mest gennemgribende forandring på holdet denne sommer er voldsomme udskiftninger i trænerstaben. Før var vurderingen af trænernes indsats fra 3 stjerner i det fysiske og nedefter. Afslutninger var på to stjerner, hvilket tydeligt sås i oprykningsspillet, hvor vi meget sjældent ramte målet. Nu er trænervurderingen fra fire til fem stjerner. Det lover særligt godt for de nye, unge stjernefrø.

Alt i alt er jeg godt tilfreds. Truppen er ikke fejlfri, men den har meget spændende fremtidsperspektive r i forhold til spillere som Martin Wagner, Stefan Popescu, Iker Guarrotxena og Deniz Mehmet. Jeg føler et meget større engagement i klubben og ønsker virkelig den skal lykkes. Min dedikation, den gode trup og suveræne trænere skal nok sikre overlevelse, og måske et overraskende resultat eller to.

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #39: 18 Sep 2011, 20:06 »

I øvrigt har jeg oprettet en karriereoversigt i starten af bloggen. Her vil karrieren kunne følges i overskrifter  Smiley
Logged

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Sydpå
« Svar #40: 18 Sep 2011, 21:39 »

At rykke op to år i træk, må da give nogle pege i kassen?
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #41: 18 Sep 2011, 21:52 »

At rykke op to år i træk, må da give nogle pege i kassen?

Nope, ikke rigtig. Vores underskud gik 1½ millioner kr. ned denne sommer, men vi ligger stadig omkring de fem millioner i minus.

Det giver heller ikke kredit hos ledelsen af klubben. Jeg har nu tilbragt to meget succesfulde sæsoner i klubben og det har givet mig to et-årige kontrakter. Så nej, succes er ikke garanti for at tingene glider let.
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #42: 19 Sep 2011, 07:56 »

Herlig og letlæselig blog Thumbs Up
Tillykke med oprykningen - næste sæson bliver spændende Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sydpå
« Svar #43: 25 Sep 2011, 21:29 »

Lovende efterår

1. Januar 2013






Trapani er forvandlet fra et ligegyldigt skodhold til en Serie B konkurrent som de andre hold må tage alvorligt. Så enkelt kan efteråret opsummeres.




Efteråret har budt på flere store stunder. Trapani præsterer bedst når Sciorilli er i hopla, og han har det bedst når han er med i en udebanekamp og forventningerne er små. I kampe ude mod Lecce, Piacensa, Cesena er vi bagud, men vender ballet alene på store præstationer af den argentineren med det italienske pas. Han scorer en del gode mål, og er næsten bedre til at udfordre forsvaret og skabe plads for andre. Efterårets helt store fest er den sidste kvalifikationskamp til Coppa Italia, hvor Serie B’s suveræne tophold Siena får et sviende nederlag hjemme.




Desværre har efteråret vist os vores svagheder. Hvis Sciorilli ikke lever op til dagsformen, eller hvis han er usikker på om han kan leve op til hjemmepublikummets forventninger, er det mildest talt en middelmådig trup jeg står med. Det har kostet os mange point på hjemmebane, og jeg har prøvet med mere direkte spil for at skaffe sejren. Dog ikke med stor succes endnu.




Ved indgangen til det nye år har klubben stor tiltro til at vi overlever. Hvilket giver meget mening med vores placering, vil jeg mene. Jeg er selv meget fortrøstningsfuld. Vi bliver helt sikkert et hold i øverste halvdel, med mindre Sciorilli bliver skadet eller solgt her til vinter. Som tabellen afslører er toppen rimelig tæt. Der er mindre end 10 point op til oprykning, men så langt tror jeg end ikke vores superangriber kan bære os.




Der er efterhånden blevet lidt opmærksomhed omkring mig som person. På tide, vil jeg mene de to overraskende oprykninger in mente, men det eneste konkrete tilbud jeg har fået indtil nu er fra Reggina, der tilbyder en dårligere økonomi og dårligere placering, da jeg får tilbuddet i november. Nej tak. Jeg forventer dog flere spekulationer. Pressen har fanget at jeg er et spændende nyt navn i manager-verdenen, og da jeg kun har en kontrakt, der løber til juni, kan Trapani ikke være sikker på jeg gider blive.

Logged

SkjoldManden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Sydpå
« Svar #44: 25 Sep 2011, 21:44 »

Synes helt klart du skal blive... Det ville være en skam at forlade det du har opbygget...
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010