home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  1 Bruger, 1191 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 60470 gange)
Guldbrand
Blogmester

Sv: 46 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #135: 05 Sep 2011, 16:10 »

Et stort tillykke med mesterskabet, selvom jeg er ret sikker på at jeg bad dig om at holde dig under OB..  ticked off

Men håber at du bliver i Nordsjælland i endnu et år, da man altid skal forsvare sit første mesterskab i en klub, og ikke bare forsvinde. Men derefter er det måske på tide at finde en ny klub, med nye udfordringer..  Wink

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #136: 05 Sep 2011, 18:00 »

Et stort tillykke med mesterskabet, selvom jeg er ret sikker på at jeg bad dig om at holde dig under OB..  ticked off

Men håber at du bliver i Nordsjælland i endnu et år, da man altid skal forsvare sit første mesterskab i en klub, og ikke bare forsvinde. Men derefter er det måske på tide at finde en ny klub, med nye udfordringer..  Wink

Jeg prøvede, men det er jo ikke min skyld at dit hold ikke spiller ordentligt. Wink

Tja jeg er nok af en lidt anden opfattelse. Når jeg har nået målet i en klub, så kan jeg meget hurtigt blive træt af spillet. Hvis jeg fx spiller med en klub som Manchester United og har vundet både CHL og PL så er der ikke plads til den store forbedring, og så synes jeg ikke det er sjovt mere.

Sagen er selvfølgelig en anden her i FC Nordsjælland, men jeg tror ikke i skal regne med, at jeg bliver i klubben til jeg har vundet Champions League.  Tunge

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #137: 06 Sep 2011, 14:26 »

Jeg ville egentlig have ventet lidt tid endnu for at opbygge spændingen, men det har jeg ikke selv tålmodighed til, så jeg smider næste update op lige om lidt. Smiley

Først får i lige afstemningens resultat:

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #138: 06 Sep 2011, 14:48 »

47

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

I N T R O D U K T I O N   P A R T   1

Ud fra logoet og det faktum, at klubbens navn står som en del af overskriften, burde størstedelen af jer allerede have gættet, at min næste udfordring ligger i Skotland. Nærmere bestemt er jeg taget et smut til byen Aberdeen, hvor jeg skal føre byens største hold, Aberdeen FC, frem til succes. Jeg har igen valgt en liga, som i FM-sammenhæng er helt ny for mig, men det er jo bare med til at gøre det sjovere. Derudover har igen valgt at tage udfordringen op i en liga, der som SAS Ligaen i Danmark, er svært tilgængelig. Med det mener jeg, at den skotske liga i den grad er styret af to hold, nemlig Celtic og Rangers. Selvom FCK har domineret SAS Ligaen i løbet af dette save, så er det ingenting sammenlignet med de skotske tilstande, hvor de to store Glasgow-klubber har vundet samtlige ligatitler siden 1985. Sidste gang det lykkedes for et andet hold at snyde de to giganter, var i 1984 og 1985, hvor netop Aberdeen vandt to mesterskaber efter hinanden.

Aberdeen FC blev stiftet helt tilbage i 1903, og i løbet af klubbens levetid, er det blevet til flere flotte resultater. Klubben har vundet den bedste skotske række fire gange (55, 80, 84 & 85), og har derudover en håndfuld sejre i både den skotske ligacup og den skotske pokalturnering. Hvis man kigger kontinentalt på det, havde Aberdeen sin bedste sæson i 1983, da klubben vandt både den europæiske supercup og de europæiske pokalvinderes turnering. Klubben spiller sine hjemmekampe på det gamle Pittodrie Stadium, der kan huse lidt over 22.000 tilskuere. Det er det fjerdestørste stadion i Skotland, og med under halvt så mange sæder som på Hampden Park, ser det ikke ud til at ændre sig foreløbig.

I spillets foreløbig otte spillede sæsoner har klubben ikke formået at udfordre de to skotske giganter, men derimod har klubben levet en tilværelse med mange skuffelser. Det hele kulminerede med en nedrykning i sæsonen 2013/2014. Klubben kom rykkede dog direkte tilbage i det fine selskab året efter, men klubben har ikke formået at præstere bedre end en håndfuld midterplaceringer i de seneste sæsoner. Jeg vil selvfølgelig forsøge at rejse klubben og bryde ligaens Glasgow-dominans, også selvom det kommer til at tage mange sæsoner.

KLUBBENS PLACERINGER
10/11: Nr. 5 i Clydesdale Bank Premier League
11/12: Nr. 9 i Clydesdale Bank Premier League
12/13: Nr. 6 i Clydesdale Bank Premier League
13/14: Nr. 12 i Clydesdale Bank Premier League
14/15: Oprykning til Clydesdale Bank Premier League
15/16: Nr. 7 i Clydesdale Bank Premier League
16/17: Nr. 9 i Clydesdale Bank Premier League
17/18: Nr. 7 i Clydesdale Bank Premier League

Med de basale facts på plads, vil jeg stoppe med at skrive mere her. I næste update vil jeg komme nærmere ind på min start i klubben, og jeg vil blandt andet komme ind på holdet og mine taktiske overvejelser (som der heldigvis ikke er så frygteligt mange af).

Guldbrand
Blogmester

Sv: 47 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #139: 06 Sep 2011, 16:37 »

Spændende klubvalg, og endnu et hold som man normalt ikke ser en være i spidsen for.. Så thumbs up for det..  Thumbs Up

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #140: 06 Sep 2011, 16:43 »

Spændende klubvalg, og endnu et hold som man normalt ikke ser en være i spidsen for.. Så thumbs up for det..  Thumbs Up

Der er jo ingen grund til at følge med flokken. Smiley Og af de klubber som jeg kunne vælge mellem, så lød Aberdeen også mest spændende. Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #141: 06 Sep 2011, 16:52 »

Hvem havde du da at vælge imellem..? Vel ikke de klubber du listede i afstemningen (her tænker jeg på Real Madrid)

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #142: 06 Sep 2011, 17:07 »

Hvem havde du da at vælge imellem..? Vel ikke de klubber du listede i afstemningen (her tænker jeg på Real Madrid)

Nej, nogle af afstemnings muligheder (deriblandt Real Madrid) tog jeg bare udfra hvilke managers der ikke var sikre på at beholde deres job.

Men jeg havde også chancen for at tage til Holland og træne enten Ajax eller Feyenoord, men jeg synes ikke, at Holland er så spændende. Smiley

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #143: 06 Sep 2011, 17:45 »

48

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

I N T R O D U K T I O N   P A R T   2

Når man starter i en ny klub, er der flere ting, man er nødt til at se på. Er truppen stærk nok til at løfte opgaven og leve op til målsætningerne? Hvis ikke, er der så midler nok til at forstærke på de nødvendige områder? Hvilken taktik passer bedst til holdets spillere? Er personalet godt nok til at klare deres opgaver omkring klubben? Ja, der er rigtig mange spørgsmål, som man skal besvare, hvis man vil skabe succes i FM, og jeg har da også taget et kig på de forskellige områder af klubben for at få nogle svar.

ØKONOMI
Det første jeg gjorde, var at tage et kig på økonomien. Klubben har en sund økonomi med 48.000.000 kroner på bundlinjen, hvoraf jeg har fået næsten 17.000.000 kroner til indkøb af nye spillere. Lønbudgettet er også fornuftigt, og det ligger på omkring 510.000 kr./uge. Klubben bruger i øjeblikket omkring 450.000 kr./uge, så der er også luft nok til, at der kan komme et par gode spillere til klubben.

HOLDET
Er holdet stærkt nok til at gøre sig gældende i Clydesdale Bank Premier League i år? Det korte svar er nej. En længere forklaring lyder på, at truppen – når man har skåret spillerne uden den fornødne styrke fra – er utrolig tynd. Efter grovsorteringen består holdet af bare 17 spillere, og holdet mangler i den grad et par ekstraordinære spillere, som kan løfte holdet og afgøre kampen på egen hånd. Jeg har ikke tænkt mig at gå ud og købe spillere for at styrke truppens bredde, for jeg vil gerne vove og påstå, at størstedelen af truppens spillere allerede kan gå ind under betegnelsen ’breddespillere.’

Et andet problem med truppen er de mange udlændinge, som præger holdet. Selvom de fleste af holdets spillere kommer fra de britiske øer, mener jeg stadigvæk, at holdet burde bestå af flere end seks hjemlige spillere. Dertil skal det lige siges, at den skotske liga kræver, at man har mindst tre spillere under 21 år med i truppen til hver kamp, og da vi på nuværende tidspunkt ikke har tre unge spillere med kvaliteter til at indgå i førsteholdstruppen, så skal der handles. Derfor er mine nyerhvervede talentspejdere blevet sendt i marken for at opsnuse unge britiske talenter, og det ender forhåbentlig med, at jeg finder et par gode talenter. Det skal dog lige siges, at jeg ikke vil kigge passivt til, hvis der opstår en mulighed for at hente en god udenlandsk spiller til klubben.

TAKTIKKEN
Jeg har valgt at starte ud med den måske mest kedelige af alle taktikker, nemlig en flad 4-4-2 formation. Grunden til dette er, at jeg ofte har succes med denne i England, og selvom jeg aldrig har spillet i de skotske divisioner før, regner jeg med, at spillestilen i de to lande minder om hinanden. Da holdet er seedet til at ende som nummer 8, vil jeg starte de fleste kampe med et defensivt udgangspunkt. Holdet skal fokusere på at stå godt i defensiven, og når muligheden for en kontra opstår, skal de offensive kræfter ikke se sig tilbage.

Mine håb med denne taktik er, at vi med hurtig kontrafodbold kan snyde nogle af de større hold for point i starten af sæsonen, inden de andre hold begynder at lure taktikken. Hvis det ikke virker, vil jeg sandsynligvis lave små justeringer i taktikken undervejs.

Jona8366
Ynglingespiller

Sv: 48 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #144: 06 Sep 2011, 18:54 »

Lyder godt glæder mig til mere! Smiley

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 48 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #145: 08 Sep 2011, 00:12 »

49

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

S O M M E R E N   2 0 1 8     -     H A N D L E R

SPILLERE UD >>

• Daniel Roca
      850.000 kr
• Alex Smith
      1.000.000 kr
• Joey O'Brien
      300.000 kr
• Chris Maguire
      12.000.000 kr
• Joe Malin
      Lejeaftale
• Mark Hingley
      Lejeaftale
• Jamie McKernon
      350.000 kr
• Alan Hughes
      Lejeaftale
• Jordan Lowdon
      1.900.000 kr

SPILLERE IND <<

• Paul Booth
      Fri transfer
• Paul Woodward
      Fri transfer
• Ched Evans
      Fri transfer
• Vadim Demidov
      Fri transfer
• Billy Walsh
      1.000.000 kr
• Frederik Krabbe
      Fri transfer
• Wayne Brown
      Fri transfer
• Christian Nielsen
      2.000.000 kr
• Jacinto Martins
      9.750.000 kr
• Petrit Hoxhaj
      2.300.000 kr
• Jimmy Gardner
      2.500.000 kr
• Thomas Madsen
      4.000.000 kr

Ialt: - 9.000.000 kr

AFGANGE
Jeg vil ikke gå så meget i dybden med salgene, da det sådan set ikke har den store relevans for bloggen og spillet som sådan. Men jeg har for så vidt muligt forsøgt at sælge de gamle og ubrugelige spillere, mens et par spillere som Mark Hingley og Alan Hughes kun er blevet udlejet, da de muligvis kan være til nytte i fremtiden.

Derudover har også solgt holdets tidligere stjerneangriber Chris Maguire. Han har, udover et kort lejeophold i Kilmarnock, spillet i Aberdeen i hele sin karriere, men han ville gerne væk, og så var der ingen grund til at holde på ham. Derudover synes jeg også, at jeg har fået et par fuldgode erstatninger. Jeg var i øvrigt tæt på at komme i samme situation med holdets store stjerne Jamie Forrest. Han anmodede om at blive solgt, men han fortrød heldigvis bare få dage efter, så han er stadigvæk i klubben.

TILGANGE
Med de 12 nyankomne spillere, har jeg forstærket holdet på næsten alle områder. Det blev ikke til en masse skotske indkøb i denne omgang, da de rette spillere ikke var til at finde. Derfor har jeg kigget mod andre lande heriblandt Danmark og England.

Som altid har jeg været en tur på markedet for kontraktløse spillere, og her fandt jeg blandt andet norske Vadim Demidov. Den stærke nordmand er udset en vigtig rolle som en af holdets styrmænd i defensiven, da han er vores klart stærkeste forsvarsspiller. Han får i forsvaret tilgang af de to danskere Frederik Krabbe og Thomas Madsen. Sidstnævnte er hentet i FCN, hvortil jeg købte ham for et år siden. Han er kommet til Skotland, så vi kan opfylde reglerne mht. antallet af unge spillere i truppen til hver kamp.

Midtbanen er også blevet kraftigt forstærket. Centralt er Wayne Brown, Jimmy Gardner og Petrit Hoxhaj kommet til klubben. Hoxhaj er den offensive og kreative typer, mens Brown og Gardner i højere grad er defensive typer. Kanterne har jeg forstærket med to unge engelske talenter. Med Billy Walsh i højre og Paul Woodward til højre er kanterne godt dækket ind til fremtiden, hvor spillere som Forrest, Pollock osv. ikke er tilstede mere.

I angriber har jeg også forstærket holdet kraftigt. Vi rådede i forvejen over Jose Baxter og talentet Chris Roberts, så med tilgangene af Ched Evans og Jacinto Martins er angrebet utrolig stærkt ud. Jeg kunne godt forestille mig de to nyindkøb i en farlig konstellation, hvor Evans bliver den mere stationære angriber, og Martins skal tage sige af dybdeløbene og sprinte fra forsvaret. Jeg har i øvrigt også hentet det danske talent Christian Nielsen i Lyngby. Han er 18 år, og efter gåde ratings fra mine spejdere valgte jeg at smide lidt kontanter på bordet for angriberen, som kan gå en stor fremtid i måde.

Derudover har klubben også hentet Paul Booth. Kontrakten blev forhandlet og underskrevet før jeg kom til klubben, og han var skam heller ikke en spiller, som jeg kunne finde på at købe selv. Det lykkedes ikke at leje ham ud, og da han har fået en god bedømmelse af holdets stab, får han chancen og bliver for en tid  i førsteholdstruppen.

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 49 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #146: 08 Sep 2011, 23:52 »

50

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1 0.   N O V E M B E R   2 0 1 8

Så er jeg kommet i gang med min første sæson i det skotske, og det er gået over forventning. Vi er blevet spået til at ende på en 8. plads, så derfor har det overrasket alt og alle, mig selv inklusiv, at vi efter 11 kampe ligger nummer to.

Vi startede sæsonen med en hjemmekamp mod Dundee United, og det blev end spændende affære. Efter en kedelig første halvleg uden scoringer gik begge hold mål-amok efter pausen. Det hele endte med en 3-2 sejr til os, da Dundee United scorede selvmål med bare to minutter tilbage af kampen. I 2. runde ventede de dobbelt forsvarende mestre fra Rangers, og her fik vi det helt som forventet svært. Rangers købte inden sæsonen Morten Nielsen fra FCK, og præcis som i Danmark, gjorde han også rigtig ondt på os. Med to mål var han stærkt medvirkende til, at Rangers vandt kampen med 4-0. I 2. halvleg af kampen ændrede jeg i øvrigt taktikken til en offensiv 4-4-2 med diamant på midtbanen, og der var tydelig fremgang at spore, både defensivt og offensivt.

Jeg fortsatte med den nye taktik i de efterfølgende kampe, og det gav øjeblikkeligt succes. Vi formåede gang på gang at undgå nederlag, og det hele kulminerede, da vi den 21. oktober slog medaljefavoritterne Celtic med 1-0. Vi spillede en super kamp, men det var kun en enkelt gang vi kunne passere Celtics keeper, nemlig da Frederik Krabbe efter 13 minutter headede bolden i kassen. Det ene mål var heldigvis nok til at sikre os sejren. Efter nederlaget med Rangers i 2. runde formåede vi faktisk at holde os ubesejrede i de efterfølgende ni runder, og vi har i skrivende stund stadigvæk sæsonens andet nederlag til gode.

I Skotland er der to cup-turneringer, nemlig den almindelige pokalturnering samt den skotske ligacup. Vi har allerede nu spillet tre kampe i ligacuppen, og alle tre opgør er endt med sejre. Først slog vi upåagtede Elgin City, inden også Partick Thistle og Inverness CT blev slået ud af turneringen. Semifinalen spilles sidst i januar, og her får vi straks meget mere modstand. Her er det nemlig selveste Rangers som venter, og jeg er derfor allerede nu indstillet på et nederlag. Jeg vil selvfølgelig gøre alt for at nå finalen, men det bliver bestemt ikke let.

PL EFTER 12 KAMPE                    -                    KAMPPROGRAM

g00n
FmFreaks' Venner
*

Sv: 50 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #147: 09 Sep 2011, 00:00 »

Stod det virkelig så skidt til, at en spiller som Frederik Krabbe var en forstærkning? Smiley

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #148: 09 Sep 2011, 00:22 »

Stod det virkelig så skidt til, at en spiller som Frederik Krabbe var en forstærkning? Smiley

Tja det så ikke alt for godt ud. Men han har faktisk spillet godt her i starten med tre mål, to assists og en gennemsnitsbedømmel se på 7.11. Smiley

(Da jeg havde spillet de første seks kampe var han faktisk topscorer med syv mål (alle med hovedet) og havde bla. scoret et hattrick i en pokalkamp, men så fuckede mit spil, og jeg blev nødt til at spille de fleste kampe om igen. Skuffet)

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #149: 09 Sep 2011, 00:54 »

Træls alligevel, hader når spillet fucker. Han så bare ikke ud til at skulle kunne gøre sig gældende ret meget højere end League One på det screenshot Opstemt

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010