home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I dag kl. 00:22:20 warmon Blogkonkur... [12] Journeyman - [12]...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  0 Brugere, 294 Gæster Online.

Indlæg: 1132737 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 56798 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 59 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #165: 19 Sep 2011, 20:06 »

60


ABERDEEN FOOTBALL CLUB

H A N D L E R    2 0 / 2 1


Jeg er efterhånden ved at få nok af, at bestyrelsen vælger at sælge holdets bedste spillere bag min ryk. Dette skete igen i dette transfervindue, da ledelsen valgte at sende Paul Woodward til Coventry. Godt nok er 19 millioner kroner mange penge, men ser man det i den betragtning, at han har været en af holdets bedste spillere i mine to år i Skotland, samt at han i sæsonens første tre ligakampe har spillet sig til et gennemsnit på 8.97, virker tilbuddet næsten for ringe. Dertil skal det lægges, at han blev solgt på transfervinduets næstsidste dag, hvorfor jeg næsten ingen tid havde til at finde en erstatning. Erstatningen fandt jeg heldigvis, men mere om det senere.

Jeg har igen i år udskiftet en del spillere på holdet, og der har været til- og afgange i samtlige kæder. Med hensyn til målmandsposten er Rene Gilmartins kontrakt udløb. Gilmartin startede som sikker mand mellem stængerne, men i sidste sæson blev pladsen overtaget af Sergiu Mihai, og derfor var der ingen grund til at holde på Gilmartin. Som erstatning er det engelske talent, Richard Sumner, kommet til på en 1-årig lejeaftale fra Wolves. Han skal ikke ind og udfordre Mihai, men derimod udelukkende fungere som backup for rumæneren.

Hvor forsvaret i sidste sæson så lidt svagt ud, vil jeg til gengæld mene, at vi nu står stærkt i de bagerste geleder. Supertalentet med de formidable evner i hovedspillet, Simon Grieve, er kommet til på fri transfer, efter hans kontrakt med Southampton udløb. Han forventes at gå direkte ind i startopstillingen, hvor han skal danne par med enten Oakley eller Sviachenko i midterforsvaret. Grieve har erstattet Vadim Demidov, som er blevet skippet videre til St. Pauli. Vi har også fået tilgang af Armand Traoré, som skal ind og kæmpe om spilletid i venstre side af forsvaret. For ikke at have for mange forsvarsspillere i truppen er Rody Barr blevet sendt ned til reserverne.

Længere fremme på banen er der sket en del. Midtbanespillerne Petrit Hoxhaj, Alan Hughes, Jimmy Gardner, Mark Hingley, Eldin Hadzic, David Meyler og altså også Paul Woodward har alle forladt klubben. For at udfylde hullerne er fem nye spllere kommet til, og jeg vil faktisk påstå, at midtbanen samlet set er blevet stærkere. Defensivt er vi blevet forstærket af Selim Nzé. Spilleren fra Gabon kan spille både i forsvaret og på den centrale midtbane, og han forventes at skulle kæmpe med Salami om pladsen på den defensive midtbane. Centralt på midtbanen er to skotter i form af Stephen McGinn og Ross Forbes kommet til klubben. De minder meget om hinanden, og de er bedst i det fremadrettede spil, hvor især afleveringerne er blandt de største styrker. McGinn er umiddelbart den stærkeste af de to, og han forventes at skulle ligge som holdets spilfordeler centralt på midten.

På kanterne har vi også to nye spillere. Brasillienske Sodinha bringer erfaring ind i truppen, og selvom han ikke længere er så hurtig, så har han satdigvæk de tekniske kundskaber, der gør, at han kan sætte et par mænd. På modsatte kant er Gordon Kerr kommet til. Han blev hentet på transfervinduets sidste dag som følge af Woodward-salget. Han har ikke helt de samme færdigheder som Woodward, men det taler til hans fordel, at han er fra Skotland og samtidig er hurtigere end Woodward.

Længst fremme på banen er 2/3 af kæden blevet skiftet ud. Chris Roberts og Ched Evans har begge forladt holdet, førstnævnte på en lejeaftale, mens Evans' kontrak udløb efter sidste sæson. Derfor skulle der forstærkninger til. Jeg valgte at handle ind i Belgien, hvor jeg smed 4 millioner kroner efter Anthony Ujah. NIgerianeren er hurtigt og målfarlig, og jeg håber på, at han også kan vise det i Skotland. For at gøre angrebet komplet har jeg forfremmet Christian Nielsen til førsteholdstruppen. Den unge dansker har imponeret i optakten, og jeg har derfor valgt at give ham chancen på førsteholdet i denne sæson.


TRUP 20/21          HANDLER 20/21
S.McGINN          S.GRIEVE          SODINHA          A.TRAORÉ          C.NIELSEN
R.FORBES          G.KERR          S.NZÉ          A.UJAH          R.SUMNER


Logged

Tyggegummi
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 60 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #166: 21 Sep 2011, 23:51 »

Du kan i de fleste tilfælde gå ind og annullere bestyrelsens beslutning om at sælge en spiller.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 60 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #167: 22 Sep 2011, 21:46 »

Du kan i de fleste tilfælde gå ind og annullere bestyrelsens beslutning om at sælge en spiller.

Jeg har ikke haft mulighed for det i de nævnte situationer. Og derudover blev Woodward-handlen gennemført ud i ét (dårligt forklaret, men jeg mener, at nyheden om at der blev budt på ham kom samtidig med nyheden om at handlen var gået igennem).
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 60 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #168: 24 Sep 2011, 00:17 »

61


ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1 9.   O K T O B E R   2 0 2 0


Min tredje sæson i Skotland er nu i fuld gang, og det er udelukkende pga. mine forpligtelser over for jer læsere, at jeg holder en lille pause fra spillet og skriver en update. Jeg vil lige starte med at afsløre, at vi allerede nu har afsluttet denne sæsons europæiske kampe, da vi ikke formåede at slå Vålerrenga i Euro Leagues 3. kvalifikationsrunde . I 2. runde slog vi ellers sikkert det albanske hold Flamurtari med samlet 5-1, men efterfølgende blev normændende desværre en for stor mundfuld for os. Normændende klarede 0-0 i det første opgør, og de formåede herefter at afgøre tingene med en sikker 3-0 sejr i egen hule.

I en anden cupturnering har vi derimod haft lidt succes. Vi formåede nemlig at slå Raith Rovers ud i 3. runde af Ligacuppen. Raith, som til dagligt befinder sig i de lavere skotske divisioner, kunne aldrig for alvor udfordre os, og takket være scoringer af Jose Baxter og Gordon Kerr, vandt vi kampen med 2-0. I kvartfinalen venter Dunfermline, som efter alt at dømme bliver en større udfordring end Raith var det.

Denne sæsons første otte kampe har resulteret i, at hele fem hold ligger inden for bare tre point i toppen af tabellen. VI er selv placeret på en fin 5. plads, og der skal ikke meget til, før vi kan komme helt op blandt de bedste. Vi startede sæsonen med tre sejre i træk, men vi tabte terræn i forhold til konkurenterne, da vi tabte flere point i de efterfølgende kampe. I fjerde runde løb vi ind i sæsonens hidtil eneste nederlag, da vi tabte med 1-2 til Rangers. Herefter slog vi Hibernian, inde vi spillede tre gange uafgjort mod henholdsvis Motherwell, Falkirk og St. Mirren.

Vi ligger somsagt nummer fem, og for at kravle højere op i tabellen kræver det først og fremmest, at  vi formår at ende vores time af uafgjorte kampe. Første chance for dette er d. 25. oktober, hvor vi får besøg af Celtic.



PL EFTER 8 KAMPE               -               KAMPPROGRAM



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 61 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #169: 24 Sep 2011, 18:18 »

62


ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1.   J A N U A R   2 0 2 1


PARLØB I FRONT
Som efteråret er skredet frem, har denne sæsons kamp om guldet udviklet sig til et parløb. Mens der, ved sidste update, var hele fem hold samlet i toppen, er både Hearts, Celtic og Falkirk efterhånden faldet fra. Derfor ser det lige nu ud til, at det fremtidige mesterhold skal findes i top 2, som altså består af os og Rangers. Vi indtager i øjeblikket ligaens førsteplads, men de regerende mestre fra Glassgow er kun 2 point efter. Der er dog fremgang at spore, da Rangers i de seneste mange sæsoner allerede på dette tidspunkt lå helt alene i front.

ALt vi ligger så godt til i ligaen skylder ikke mindst den stabilitet, som især defensiven har været garant for i efteråret. Der er kun blevet scoret 12 mål imod os i de første 19 kampe, hvilket fortæller en del om, hvor stærk vores defensiv har været. En stor del af æren kan med rette tilskrives Simon Grieve, som har været helt outstanding i dette efterår. Ikke nok med, at hans defensive præstationer har været medvirkende til at give ham et gennemsnit på 7.57, så har han også formået at gå fra banen som kampens bedste spiller hele syv gange. Samtidig har en succesfuld hjørnesparkstaktik resulteret i 11 fuldtræffere med hovedet fra Grieve, mens han også har stået for tre oplæg.

Holdets offensive kræfter skal selvfølgelig også have en del af æren for, at vi ligger hvor vi gør. Jose Baxter og Christian Nielsen har gjort begge gjort det godt når de har spillet, og de har begge scoret det antal mål, som man kan forvente af dem. Derudover har BIlly Walsh også udmærket sig positivt. Ud over at have ligaens højeste gennemsnitsbedømmel se, så har Walsh også formået at stå for imponerende 18 assists i 21 kampe, hvoraf 15 af dem er faldet i ligasammenhæng.

Den stabilitet, som vi har haft i vores spil, har også afspejlet sig i resultaterne. Efter sæsonens hidtil eneste nederlag mod Rangers i midten af september har vi formået at holde os ubesejret i indtil videre 17 kampe, og for at det ikke skulle være nok, har vi efter sidste update vundet 11 ud af de 12 kampe, som vi har deltaget i. Vi har i øvrigt hold målet rent i syv af dem.


SÆSONSTATISTIK I PL
Sejre: 14
Uafgjorte: 4
Nederlag: 1
Målscorer: +24


I ligacuppen har vi i denne sæson igen formået at kvalificere os til semifinalerne. Vi mødte Dunfermline i kvartfinalen, og selvom vi lukkede to mål ind i kampen, formåede vi takket være scoringer af Billy Walsh, Simon Grieve og Christian Nielsen at sikre os en 3-2 sejr. Dermed er vi igen i år blandt de fire sidste hold i turneringen, og da vi med Livingston som modstander har fået den bedste lodtrækning, er der gode chancer for, at vi igen kan få succes i den lille af de to skotske cupturneringer.

PL EFTER 19 KAMPE               -               KAMPPROGRAM



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 62 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #170: 26 Sep 2011, 18:42 »

63


ABERDEEN FOOTBALL CLUB

3 0.   M A J   2 0 2 1



ALENE I FRONT.....FOR EN STUND
På trods af et nederlag i den skotske pokalturnering til Dundee United i begyndelsen af 2021, startede vi foråret rigtig godt. Vi klarede det faktisk så godt, at da vi midt i januar slog Hamilton med 4-0, bragte vi os alene i front af ligaen med hele otte point ned til Rangers på 2. pladsen. Dette forspring blev dog reduceret, da vi den 20. februar mødte netop Rangers. På daværende tidspunkt havde vi været ubesejrede i 22 ligakampe i træk, men dette holdt desværre ikke længere. Rangers vandt kampen med 1-0, og da vi i den efterfølgende kamp mistede point til Motherwell, var forspringet så godt som væk.

De resterende kampe resulterede i fire sejre og ét nederlag, som gav os en samlet total på 76 point. Rangers lå på daværende tidspunkt to point efter os, mens Hearts på 3. pladsen lå yderligere 14 point efter. Dermed kunne det matematisk set ikke længere lade sig gøre for Hearts at vinde mesterskabet, hvorfor vinderen altså skulle findes blandt de to bedst placerede klubber, os og Rangers.




LIGACUP-FINALEN
Inden ligaens afgørende fase, skulle vi dog ud i en anden og lidt mindre duel mod Rangers, nemlig finalen i den skotske Ligacup. Vores tidligere opgør mod Glasgow-klubben har sjældent væltet i mål og chancer, og derfor kan man med rette sige, at denne finale blev en meget utraditionel kamp.  Rangers' forsvarsspiller John Young bragte de blå-blusede foran efter bare fire minutter, og sikrede dermed Rangers den perfekte start. Vi kom dog tilbage efter godt en halv time, hvor holdets oldboy-spiller, Darren Fletcher, kom første på en returbold i Rangers-feltet og scorede til 1-1.

Efter pausen kom der virkelig knald på kampene. Billy Walsh bragte os foran med 2-1 på et direkte frispark efter 48 minutter. Føringen holdt 20 minutter, inden Lee Tomlin udlignede for Rangers. Det tog os kun fire minutter igen at komme foran, endnu engang ved Darren Fletcher. Fire var også det antal minutter, som Rangers skulle bruge på igen at udligne, denne gang til 3-3. Rangers bragte sig tilbage i førersædet med ti minutter tilbage af kampen, da Bira flot sendte bolden i nettet. Gordon Kerr udlignede kort efter, men da Rangers efter 87 minutter scorede kampens niende mål, og vi i overtiden blev snydt for et straffespark, var der ikke mere at gøre. Kampen endte med de vilde cifre 5-4 til Rangers, som altså kan tage Ligacup-pokalen med hjem til samlingen.


35 ÅRS DOMINANS ER BRUDT
Mesterskabet skulle afgøres i løb af de fem kampe, hvor vi skullem møde henholdsvis Rangers, Hearts, Dundee United, Falkirk og Celtic. Det var kun Rangers og os der stadigvæk på daværende tidspunkt var med i mesterskabskampen, mens de andre fire hold udelukkende kæmpede om de sekundære placeringer. Kampen om mesterskabet blev reelt afgjort allerede i den første af de fem kampe. Her mødte vi Rangers, og takket være en scoring af Darren Fletcher i 2. halvleg vandt vi kampen med 1-0. Dette gav os et forspring på 5 point ned til Rangers, og da begge hold i de resterende fire kampe kun indsamlede sølle to point, sikrede vi os mesterskabet.

Dermed har jeg skrevet historie med Aberdeen. Klubbens femte mesterskab blev samtidig den første gang i hele 35 år, at mesterskabet endte uden for Glasgow. Der er derfor ingen tvivl om, at det er en utrolig stor bedrift, og jeg er er rigtig glad for, at det lykkedes for os, især fordi det skete tidligere end forventet.



SPILLERSTATISTIK               -               PL EFTER 38 KAMPE               -               KAMPPROGRAM



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #171: 26 Sep 2011, 18:51 »

*Karriereoversigten er opdateret
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #172: 26 Sep 2011, 20:56 »

Så lykkedes det dig at vinde mesterskabet med Aberdeen  Thumbs Up Et stort tillykke med det, selvom man måske skal være glade for at Rangers gik helt i stå i de sidste kampe af sæsonen, og blot hentede 2 point i de sidste fem kampe..

Men det bliver spændende at se hvad der skal ske fremadrettet.. Bliver du i klubben, eller søger du nye græsgange?
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #173: 26 Sep 2011, 20:57 »

Et brud på 35 års mesterskabsdominans??

Vildt! Jeg synes det er mere end almindeligt flot klaret.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #174: 27 Sep 2011, 16:50 »

Så lykkedes det dig at vinde mesterskabet med Aberdeen  Thumbs Up Et stort tillykke med det, selvom man måske skal være glade for at Rangers gik helt i stå i de sidste kampe af sæsonen, og blot hentede 2 point i de sidste fem kampe..

Men det bliver spændende at se hvad der skal ske fremadrettet.. Bliver du i klubben, eller søger du nye græsgange?

Tja, tror muligvis også at vi kunne have fået flere point i de sidste kampe. Vi havde vundet mesterskabet inden sidste runde, så der blev spillet med en del reservespillere og talenter, hvilket kan være en del af forklaringen på pointtabet.

Med hensyn til fremtiden, så overvejer jeg lidt at blive i hvert fald endnu et år i klubben, da jeg har skrevet kontrakt med et par spændende spillere. Jeg overvejer dog også at søge nye græsgange, som jeg jo hidtil har gjort efter at mesterskabet er hentet hjem. Smiley

Et brud på 35 års mesterskabsdominans??

Vildt! Jeg synes det er mere end almindeligt flot klaret.

TAK!!!! Smiley
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #175: 27 Sep 2011, 17:06 »

Stærkt gået med mesterskabet Smiley

Hensyn til fremtiden, så ja, det kunne være spændende at se om du kunne nappe to i streg Wink 
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #176: 28 Sep 2011, 00:17 »

Smukt Thumbs Up Glæder mig til at høre mere Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 63 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #177: 28 Sep 2011, 20:25 »

64


WEST HAM UNITED

3.   J U N I   2 0 2 1



Endnu engang må jeg desværre skuffe jer, som mente at jeg skulle blive i Aberdeen. Jeg har nemlig igen valgt at pakke kufferten og søge nye græsgange. Jeg er dog kun rejst til landet syd for Skotland, nemlig England, hvor jeg i fremtiden skal føre et af hovedstadens mindre hold til succes.

Udfordringen om at udvikle West Ham United var fed til at afslå. En middelmådig trup der ikke har opnået bedre end midterplaceringer - oftest i den nederste halvdel - og som er villige til at satse økonomisk for at få succes. Det er lige noget for mig, og jeg ser frem til udfordringen, som måske bliver den største indtil nu - specielt på grund af den tidsmæssige begrænsning der ligger heri. Jeg regner nemlig med at købe FM 12 omkring release-datoen, hvorfor jeg kun har lidt under en måned til at føre West Ham til tops. Derfor er der pres på, og jeg har nok ikke syv sæsoner til at hive mesterskabet hjem til Upton Park.


KLUBBENS PLACERINGER
10/11: Nr. 12 i PL
11/12: Nr. 13 i PL
12/13: Nr. 11 i PL
13/14: Nr. 8 i PL
14/15: Nr. 14 i PL
15/16: Nr. 13 i PL
16/17: Nr. 9 i PL
17/18: Nr. 15 i PL
18/19: Nr. 11 i PL
19/20: Nr. 11 i PL
20/21: Nr. 14 i PL



Min første tid i klubben skal gå med at forstærke holdet til den kommende sæson, således at vi kan forbedre de sidste års halvdårlige placeringer. Jeg vender derfor tilbage, når der engang er noget vigtigt nyt med hensyn til truppen.


Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 64 - West Ham United (Tidl. Standard Liége, FCN & Aberdeen)
« Svar #178: 28 Sep 2011, 20:47 »

West ham er også en fed klub at spille i Opstemt

God vind herfra Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 64 - West Ham United (Tidl. Standard Liége, FCN & Aberdeen)
« Svar #179: 28 Sep 2011, 21:23 »

Et usædvanligt fedt skifte til en usædvanlig spændende klub. Det her er sitets bedste karriereblog uden tvivl!  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010