home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 241 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Adieu et bienvenue Platinisimo!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad sker der i slutningen af denne sæson?
Milan vinder CHL, og Platini bliver i Milan
Milan vinder CHL, og Platini tager til United
Milan taber til Lyon, og Platini bliver i Milan
Milan taber til Lyon, og Platini tager til United

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Adieu et bienvenue Platinisimo!  (Læst 18891 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #75: 27 Jun 2011, 22:19 »



Semifinale



EM Semifinale
28/6. Italien - Spanien

Mata var tilbage i startopstillingen, erfter at han gik ud med en skade imod tyskland, og det tror jeg Platini var glad for, for efter 20min ligger han en fantastisk aflevering ind bag Italiens defensive linje, og der står Pedro klar til at score, italienerne brokkede sig voldsomt, da de mente der var offside, men dommeren vinkede afvisende og stillingen var 1-0.  Kort inden halvleg scorede Torres til 2-0 efter en flot afslutning inde i feltet. Igen efter 74min viste Mata og Pedro godt øje for hinanden, Mata smækkede bolden ind i feltet og der kom Pedro flyvende til forreste stolpe, og så stod der 3-0, Spanien var i total dominans. 4-0, Italien bliver ydmyget i semifinalen, Raul Albiol stiger til vejrs for 3. gang i turneringen. 90 min spillet og stillingen er 4-0.






Spanien og Platini har indfriet forventningerne og står nu i EM-finalen for anden gang i træk, finale modstanderen er noget af en overraskelse, og det bliver ikke nogen nem opgave for Spanien, modstanderen hedder Ukraine, som jo er værtsnation og derfor også er på hjemmebane, så de har en helt masse tilskuere med sig, og det kan hjælpe dem rigtig meget, Ukraine har bla. Slået Kroatien ud i kvartfinalen og Frankrig ud i semifinalen.
« Seneste Redigering: 28 Jun 2011, 08:51 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #76: 28 Jun 2011, 15:05 »



EM finale


1/7. Ukraine - Spanien
Finalen var knap nok fløjtet i gang før bolden var sparket i nettet for første gang, Fernando Torres var målscoren, efter blot 2min, sikke en start på en EM finale. 45+2 og så blev stillingen 2-0 og igen var det den nuværende Chelsea og tidligere Liverpool angriber Fernando Torres, som sparkede bolden i kassen efter et indlæg fra David Villa.
Der var en fantastisk stemning på "Stadion Slaski" denne aften og det var en fantastisk kulisse at spille EM finale i, fans fra begge sider var begge lande var mødt talstærkt op, og de skabte en fantastisk atmosfære. Stadion var næsten fyldt og folk var glade, og selvom Ukraine kom bagud 2-0 lige inden pause, så fortsatte deres fans med at synge og heppe på deres land.
Anden halvleg blev stille og rolig, Spanien satte auto piloten på, og spillede bare bolden rundt i egne rækker, men efter 88min kunne de ikke holde ud bare at spille bolden rundt mere, og så valgte Mata lige at lave en kasse, så kampen endte 3-0. Spanien var Europa Mestre for anden gang i træk, en præstation som er helt guddommelig, og altid vil blive husket, og så måden det skete på, der har været utrolig lidt slinger i valsen, og Platini vil uden tvivl blive husket, for sin utrolige succes i sin første tid som spansk landstræner, og folk er allerede begyndt at spekulere i om han vil fortsætte. Men lige nu skal Platini og den spanske trup bare have lov til at fejre deres flotte sejr.

Noget der er værd at bemærke er at Platini har haft 23 kampe som spansklandstræner, de 23 kampe har resulteret i 19 sejre og 4 uafgjorte og 0 tabte kampe, Platini har altså stået i spidsen for Spanien i 2 år, uden at tabe en eneste kamp. Der udover har Spanien lavet 65 mål i de 23 kampe og kun lukket 16 mål ind.









EM priser:
Årets spiller: 1. Juan Manuel Mata, 2. David Villa, 3, Olexandr Aliev.
Topscore: 1. Ciprian Marica, 2. David Villa, 3. Fernando Torres.

Spanien havde 11 ud af 23 spiller på EM-Dreamteam, 8 i startopstillingen og 3 udskiftere.
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #77: 29 Jun 2011, 21:44 »



Travl transfer for Platini




4/18. 2012

Platini fik valget om målsætningerne for sæsonen, titeludfordre eller vindere af serie A, afhængigt af hvilken Platini
valgte, ville klubben give en god pose penge til spillerindkøb. Platini valgte målsætningen om at vinde Serie A, i denne sæson, og det gav et lønbudget på 17mio, hvor Milan lige pt. brugte 12mio, og en ordentlig pose penge til indkøb, hele 480mio lå klar til Platini. Nu skulle der handles.

Milan har hentet intet mindre end 10 spillere indtil nu, men desværre for Platini så er to af hans måske største handler faldet i vasken, da Milan kun må hente én ikke EU borger fra udlandet pr. sæson, de 2 handler der er tale om at Neymars skifte fra Santos, og så Willians skifte på fri transfer fra Shakhtar. Platini har dog allerede nu sikret sig at Neymar skifter til Milan om ca. et års tid, mere præcist den 1/7-2013, og har endda også fået presset prisen ned til 250mio, i stedet for 280mio.

Milan har også fået nogen af de gamle spillere ud af truppen, ud er røget spillere som, Gattuso, Abbiati, Ambrosini, Nesta, Jankulovski og mål tyven Inzaghi. og så den utrolig løn tunge Flamini som fik 1.2mio om ugen, hvilket Platini bestemt mente var alt for meget, i forhold til hans niveau. I alt har Milan smidt hele 20 spillere for porten, hoveddelen af dem, er gået fordi de ikke fik deres kontrakt forlænget, enten på grund af en høj løn eller en høj alder.

Milan har også sat ny rekord for flest penge brugt, men også for største indtægt på spillersalg, det er sådan at Milan har købt for hele 640 mio. i denne sæson, og kassen er endda ikke helt tom endnu, men har til gengæld solgt for hele 255 mio. Milan har ændret lidt i økonomien så lønbudgettet er sat ned til 15mio da klubben kun bruger 13.5mio på nuværende tidspunkt, så på den måde har de fået lidt flere penge at handle for, der er ca. 120 mio. tilbage i kassen, så mon ikke Platini henter en spiller mere. Han skulle eftersigende være ude efter en ekstra spiller til forsvaret eller midtbanen.

Handlen med Lucas Digne går først igennem efter sæsonen, da Digne lige pt. er udlånt fra franske LOSC Lille til schweiziske St. Gallen.



15. august hentede Milan, deres sidste og 11 spiller i dette transfer vindue. Antoine Griezmann er navnet på spiller, som til at starte med skal agere backup til Robinho, men langsomt skal spille sig ind på holdet og give Robinho kamp til stregen om venstre kanten, Griezmann var en dyr herre, og forhandlingerne varede længe, Milan startede med at byde 120mio for den unge franskmand, men Real Sociedad ville ikke give sig og forlangte 177mio for venstrekanten. Milan forsøgte at presse prisen ned, men Sociedad gav sig ikke, og den endelige pris blev på
  • Ind er kommet:
    Alexis Sanchez - 180mio
    Yann M’Vila - 155mio
    Ryan Shawcross - 140mio
    Phil Jones - 130mio
    Andrea Paloschi - 26mio
    Lucas Digne - 13mio
    Marco Motta - fri
    Rene Adler - fri
    Sergio Asenjo - fri
    Nicolas Nkoulou - fri
170mio, så budgettet måtte rettes lidt til igen. Antoine Griezmann har fået tilbudt en kontrakt på 5 år, med 300.000 i løn om ugen, det er næsten en fordobling af løn i forhold til den tidligere. Milan fansene er begejstret over købet af den nye unge franskmand, Griezmann er kun 21 år gammel, og kan
meget nemt blive en kvalitets spiller
for Milan, om nogen få år.

« Seneste Redigering: 29 Jun 2011, 22:26 af jakob95kp » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #78: 30 Jun 2011, 00:17 »

Tillykke med afslutningen på sidste sæson og EM titlen... Men damn et transfervindue du har haft gang i.. Ganske fine navne du har fået hentet ind... ku godt bruge en enkelt eller to på mit nuværende Napoli hold... Men havde en del af dem i et tidligere save med Arsenal...
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #79: 30 Jun 2011, 16:28 »

Tillykke med afslutningen på sidste sæson og EM titlen... Men damn et transfervindue du har haft gang i.. Ganske fine navne du har fået hentet ind... ku godt bruge en enkelt eller to på mit nuværende Napoli hold... Men havde en del af dem i et tidligere save med Arsenal...
Er også selv tilfreds med den sidste periodes resultater, og også transferne, vil selv mene at det bedte scoop er Adler på fri Opstemt
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #80: 30 Jun 2011, 17:08 »



Opstart



Michel Platini var meget spændt på denne opstart, mange af de gamle rutinerede spillere var blevet solgt, og mange nye unge spillere var hentet til klubben. Mange journalister spurgte om Platini troede hans nye unge og urutinerede hold kunne klar presset, og om de havde lært at spille sammen med så mange nye spillere i truppen, og Platini kendte ikke svaret, men han håbede på et bedste.

I løbet af de første par kampe ville Platini få et indblik på hvordan hans hold var, og om de kunne stå distancen, den første udfordring var i den italienske super cup, og det var endnu et spændingsfyldt lokal derby imellem Milan og Inter, Inter lagde hårdt ud, og havde en masse afslutninger uden det blev rigtig farligt, og Inter fik også bolden over stregen, men Samuel Eto’o var offside og målet blev annulleret. Den største forskel på de to hold i dag var A.C. Milans kynisme foran mål, Robinho var især strålende, og med 2 mål sikrede han Milan sejren og Platinis anden pokal som Milan manager.

Næste opgave var første ligakamp imod oprykkerne Siena, og i denne kamp viste Milan høj klasse, boldbesiddelsen på 69%-31% i Milans favør siger det hele, og da der så stod 4-0 på måltavlen efter kampen var det klart for Platini, han havde fået det drømmehold han havde håbet på.

Så smuttede Platini et smut til Spanien hvor at Spanien skulle spille VM-kval kamp imod Serbien. Spanien VM-kval gruppe bestod af Serbien, Moldova, Andorra, Bulgarien og Rumænien, så Spanien må siges at være stor favoritter. Spanien lagde også godt ud, med en Fernando Torres i topform vandt Spanien hele 5-0 over Serbien, specielt grundet de 4 kasser fra Fernando “El Nino” Torres. Spanien virkede uhyggeligt skarpe, og regnes allerede nu som sikre vindere af VM kval-gruppe 5, og endda også favoritter til at vinde VM.

Milan hentede endnu en sejr i Serie A kampen, på udebane imod Lazio, og her var det en stor svensker med en stor næse som stjal forsiderne i aviserne næste dag, 3 kasser som førte Milan til en 3-2 sejr. Hvad der er værd at bemærke er at Milan mangler de to ny indkøb Sergio Asenjo som slet ikke har været i kamp endnu, da han havde pådraget sig en skade under træning, og den nye højre kant Alexis Sanchez, som blev skadet i kampen imod Inter, med en forvreden skulder. Platini, bestyrelsen og især Milans fans har utrolig store forventninger til Sanchez, og Platini er på ingen måde i tvivl om at han nok skal lige op til de tårnhøje forventninger.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #81: 30 Jun 2011, 17:37 »

Er også selv tilfreds med den sidste periodes resultater, og også transferne, vil selv mene at det bedte scoop er Adler på fri Opstemt

Det er også en ganske glimrende handel Wink hentede selv Neuer på fri til Arsenal i forgående save, og sæsonen efter ku jeg hente Adler, men droppede det, da jeg allerede havde Neuer, Hart og Asenjo i klubben...

Ser ud til du får en fin start på sæsonen... Regner du med at slå Inter samlet set?
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #82: 30 Jun 2011, 17:39 »

Det er også en ganske glimrende handel Wink hentede selv Neuer på fri til Arsenal i forgående save, og sæsonen efter ku jeg hente Adler, men droppede det, da jeg allerede havde Neuer, Hart og Asenjo i klubben...

Ser ud til du får en fin start på sæsonen... Regner du med at slå Inter samlet set?
Self. vil jeg slå Inter, men af en eller anden grund så plejer de altid at trække  det længste strå i de Milano derby'er ticked off
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #83: 30 Jun 2011, 19:30 »

Champions League 12/13



Første runde i gruppe G

Milan blev placeret i den bedste seednings gruppe, så de burde være favoritter, og det er de også stadig, men de har ikke fået en nem gruppe. Milan havnede i gruppe G, Det andet seeded hold som skulle gøre Milan selskab i gruppe G, var spanske Valencia, som op til denne sæson havde købt godt ind, og bestemt kan blive en hård konkurrent. 3. 
  • Serie A:
    22/9-2012   | Sampdoria (H) 2-1
    27/9-2012   | Fiorentina  (U) 1-1
    7/10-2012   | Udinese     (H) 3-1
    20/10-2012 | Atlanta      (U) 1-0
    28/10-2012 | Bologna     (H) 3-1
  • VM-kval:
    12/9-2012   | Serbien      (H) 5-0
    13/10-2012 | Rumænien (U) 1-5
    17/10-2012 | Andorra     (H) 9-0
hold som havnede i gruppe G. var den engelske rigmands klub, Manchster City, anført af olie sheiken Khaldoon Al Mubarak og hans utømmelige pengepung, og Man. City skal bestemt heller ikke undervurderes eftersom de er kendt for at købe en masse stjerner og derfor har en fantastisk stærk og bred trup. Den sidste klub og også den klub som forventes at havne på sidste pladsen i gruppe G, kommer fra lille kolde Danmark, og overraskende nok, er det ikke FCK som har sikret sig Champions League kampe i denne sæson, nej det er derimod fynboerne fra Odense, OB, som dog ikke skal regne med at spille den store rolle, i den ellers tætte gruppe G, men det er altid skønt med noget dansk blod inde over.

Manchester City - A.C. Milan
19/9-2012. The City Of Manchester Stadium

Endnu engang var Milan kontrollerende, og de kunne sagtens have scoret i første halvleg men målet udblev, Milan fortsatte den gode stime fra de tidligere kampe, med højt tempo, mange afleveringer, meget boldbesiddelse og alt spillet. Men efter præcis en times spil kom målet. Milan fangede City på et kontra angreb, Zlatan spillede bolden i dybden til Paloschi og den lille hurtige Italiener sparkede bolden knas tørt op i det lange hjørne uden chance for Joe Hart i englændernes mål. Der blev stille et kort sekund på stadion i 90+3 min. da Citys bosniske angriber Edin Dzeko brændte en friløber. Kampen endte 1-0 til Milan, et godt resultat på udebane imod Manchester City.



Milan - Valencia
2/10-2012. San Siro

Endnu en utrolig præstation fra Platinis tropper, lige for tiden ser de ud til at være uovervindelige, og denne kamp var slet ingen undtagelse, efter 28min startede forsvarsklippen Ryan Shawcross festen med et vel eksekveret hovedstød efter et hjørnespark, Valencia spillerne appellerede kraftigt for at Shawcross skulle have taget hånden til hjælp da han scorede, men målet blev godkendt af den tyske dommer Wolfgang Stark og der stod nu 1-0. Efter halvleg var Milans store svensker tilbage i målhumør og lavede 2 kasser inden for 3minutter. det første mål efter 64min og det anden efter 67min, og så var stillingen 3-0, og Valencia havde virkelig fået ørene i maskinen. 10min senere fik Soldado dog scoret til 3-1, men hvad hjælper det når, at Milans lille brasilianske troldmand Robinho scorede til 4-1 efter 90+2, kampen var slut, fantastisk kamp af Milan, 4-1 og en boldbesiddelse på 60-40 til Milan.
Milan havde inden kampen hele 6 mand ude med skader, men det viste sig at være lige meget for Platini og hans hær.

Milan - OB
23/10-2012. San Siro

Italienske Milan imod Danske OB, denne kamp burde ikke give Milan nogen problemer, men OB har vist at de kan spille op med de bedste, da de på hjemmebane spillede 1-1 med Manchester City, og derfor skal Platinis tropper ikke undervurdere de danske fynboer.
Allerede fra kampens start var der gang i kedlerne på San Siro, og vi skulle også få et hurtigt mål i dag, eller skal vi sige 3 hurtige mål, for allerede efter 12min stod der 2-1 til Milan, først var det Robinho efter 4min, som scorede efter at være blevet spillet helt fri af Zlatan inde i feltet, og efter 9min var det endnu en braser som scorede, denne gang var det forsvars spilleren Thiago Silva som scorede med panden efter et hjørnespark, men blot 3min senere fik OB reduceret ved Henrik Dalsgaard, som headed bolden ind efter en flot indlæg for OB’s højrekant Alexander Fischer. Men så satte Milan farten op, 19 spillet og Robinho sparker bolden ind til 3-1 og 3 min senere lavede Robinho sit Hattrick. 22min spillet og 4-1 til Milan. Alexis Sanchez ville også være med og efter 24min lavede han sit første mål for Milan til 5-1, og for at det ikke skal være løgn så kom Milan også foran 6-1 her i første halvleg og det var den store Svensker, som virkelig har vist målform i år. Kanon første halvleg med masser af underholdning, men vi må håbe for OB’s skyld, at Milan sætter farten ned i anden halvleg ellers kan denne kamp, komme til at gøre rigtig ondt på fynboerne. Milan satte tempoet lidt ned, og OB’s målmand Stefan Wessels diskede op med nogen klasse redninger, så der blev slet ikke scoret i anden halvleg og kampen endte 6-1 til Milan.


Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #84: 01 Jul 2011, 14:01 »



Gruppe G
Retur opgør



OB - Milan
7/11-2012. TRE-FOR park.

OB havde fået en ordentlig en over trynen for blot et par uger siden i Italien, og igen i dag fik de en på trynen, dog ikke med 5 mål. Det startede skidt for OB allerede efter 5min steg Milans engelske Ryan Shawcross op og headede italienerne i front. Midt i 1. Halvleg scorede Zlatan til 2-0 som var stillingen ved pausen. Kort efter pausen driblede A. Paloschi til baglinjen, og da målmand Stefan Wessels kom ud imod ham, lagde han bloden lige så stille skråt tilbage, og der stod en helt fri chilener, og så øgede Alexis Sanchez føringen til 3-0, og fuldt fortjent fik Paloschi også selv puttet et mål ind, efter 74min. OB fik dog et trøste mål efter 79min hvor Henrik Dalsgaard var på pletten, kampen endte 4-1 og Milan har nu allerede kvalificeret sig til første knockout runde selvom de stadig mangler at møde Valencia og Manchester City.


Milan - Manchester City

27/11-20120. San Siro

Man kunne nemt tro at Milan bare vil spille frit og stille med reserver i de sidste 2 kampe, eftersom at de havde sikret sig videre avancement, men sådan var det ikke. Milan stillede op i stærkeste opstilling, og det belønnede sig også. Efter 42min scorede Alexis Sanchez til 1-0, og så var Milan bænken glade, men glæden varede kort, for i første halvlegs overtid, blev Zlatan Ibrahimovic skadet, og så var glæden glemt, Zlatan havde haft en stor andel i Milan succes denne sæson, og var også klubbens topscore.  Efter 65min fik Platini endnu en ting at tænke over, da Nuri Sahin skulle bæres af banen med noget som kunne ligne en knæskade, Nuri Sahin var samlepunktet på midtbanen, ham de altid kunne spille hvis de var i problemer, og nu var han skadet, og det så ikke godt ud. Men 4min senere fik Platini noget at trøste sig med, Andrea Paloschi afgjorde kampen med målet til 2-0 som også blev slut resultatet.

Zlatan Ibrahimovc skade viste sig at være en forstuvet ankel og den store svensker forventes at være ude i 4-5 uger. Nuri Sahins knæskade var ikke så slem som det først så ud til, han har fået i vrid i knæet og forventes at være ude i omkring 2 uger.


Valencia - Milan
12/12-2012. Nuevo Mestalla.

  • Serie A:
    11/11-2012 | Catania(U)  2-0
    14/11-2012 | Napoli(H)    3-0
    18/11-2012 | Roma(H)    1-0
    24/11-2012 | Genoa(U)   2-0
    1/12-2012   | Inter(H)     4-1
    8/12-2012   | Empoli(U)  0-3
Milan var allerede gået videre, og det kunne man godt se på deres spil i første halvleg, det var sløset, og milaneserne ramte ikke hinanden med deres afleveringer, og Valencia fortjente måske at være foran vil pausen, men den spanske klubs spillere var for uskarpe og det blev en kedelige 0-0’er efter de første 45min. Platini lavede et par ændringer, og tog Andrea Paloschi ud i halvleg da han virkede umotiveret, og ind kom Griezmann, Robinho var røget på toppen, og det gav bonus, først Robinho efter 65min, så Papastathopoulos efter 86 og så Thiago Silva på straffe efter 90min. 3-0 til Milan, som nu har hevet 6 sejre i 6 kampe hjem i gruppe 6, og dermed er sikre vindere.








Logged

Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #85: 01 Jul 2011, 14:25 »

Gode updates Jakob, igen Smiley
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #86: 01 Jul 2011, 14:25 »

Gode updates Jakob, igen Smiley
Mange tak minven, altid godt med ros  Thumbs Up
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #87: 02 Jul 2011, 20:05 »



Milan kører med klatten



Milan er nu inde i en stime med 13 kampe uden nederlag. En statistik som har placeret Milan på en første plads i Serie A. En af grundene til Milans succes for tiden, har været den fantastiske offensiv, i Serie A, har Milan lavet hele 51 kasser i 21 kampe, og nummer 1 og 3 på topscorelisten er også spillere fra Milan. Nummer 1 er Pato med 14 mål og nummer 3 er Zlatan ibrahimovic som har sparket bolden i nettet 11 gange i Serie A, i denne sæson. Ud af Milan sidste 13 kampe har de vundet 12 af dem, det eneste lille sidespring var den uafgjorte 2-2 kamp imod Lazio.

Milan havde lidt problemer i starten af sæsonen med at deres forsvarslinje ikke hang ordentligt sammen, men efter nogen små justeringer med rollerne i forsvaret er det blevet meget bedre. Platini selv tror at Milan hiver Serie A trofæet hjem i denne sæson, og det er slet ikke usandsynligt hvis Milan kan holde hovedet koldt og bevare den gode form.

Milan er også stadig med i Champions League, hvor de har trukket ukrainske Shakhtar en kamp som Milaneserne på papiret bør vinde. Men ukrainerne skal bestemt ikke undervurderes. Shakhtar har profiler som Gylfi Sigurosson,
Kwadwo Asamoah, Guillermo Burdisso og den tidligere arsenal angriber Eduardo på holdkortet. Platini er selvsikker og siger at hvis Milan kan holde den flotte form oppe, og blive ved at levere i alle kampe, så kan han ikke se hvorfor de ikke også skal kunne vinde Champions League.

Platini har haft en utrolig succes siden han ankom til modebyens storklub. Da Platini overtog Milan for lidt mere end et år siden, var det et hold i krise, som ikke engang lå til at spille i Europa, men Platini har virkelig fået vendt skuden, og som det ser ud lige i øjeblikket så er Milan måske en af de bedste spillende klubber i verden, og ikke mange hold kan give dem rigtige problemer, hvis Milan spiller op til deres bedste.
« Seneste Redigering: 03 Jul 2011, 01:52 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #88: 03 Jul 2011, 01:06 »



Første knockout runde



Shakhtar - Milan. Første kamp.
27/2-2013. Dombas-Arena.

Platinis tropper sku en tur til det kolde Ukraine, og denne aften var der rigtig koldt, 5 grader under frysepunktet. Den kolde temperatur gjorde det rigtig svært for italienerne, og man kunne tydeligt se at de var hæmmet af kulden. Det startede ellers godt for Milan, som kom foran 1-0 allerede i det første minut af kampen. Men her efter tog ukrainerne over, efter 19min udlignede ukrainerne, og efter 23min kom ukrainerne foran. 10min efter halvleg afgjorde ukrainerne kampen til 3-1, og nu havde Milan en rigtig svær hjemmekamp, hvis de vil videre til kvartfinalen.

Milan - Shakhtar. Anden kamp
19/3-2013. San Siro

Milan var under et kæmpe pres, efter at have tabt 3-1 på udebane i Ukraine. Kampen på San Siro var meget lige, og Milan var heldige med at hive en sejr i land. I første halvleg bølgede kampen frem og tilbage, og det var angreb på angreb, og der var masser intensitet fra kampens start, men vi skulle helt hen til 43min før, at der blev scoret, og det var en forløsning for Milan, Zlatan kom fri, og scorede sikkert, nu manglede Milan kun 1 mål for at gå videre. Anden halvleg startede, meget ligesom første, ukrainerne pressede og Milan pressede på, efter 74min skete det. Zlatan var endnu engang på pletten. San Siro gik helt amok, romerlys overalt, og fansne sang, det var fantastisk. Stemningen på San Siro, havde virkelig båret Milan spillerne gennem denne kamp, og det havde givet pote, kampen endte 2-0 til Milan, som går videre på reglen om flest scoret udebane mål, efter en samlet stilling på 3-3.





Milan har trukket Arsenal i Champions League kvartfinalen. Sidst de to hold mødtes trak englænderne sig ud som vindere, det var sidste år i Europa League semifinalen. Platinisimos tropper er stærkt opsat på at kunne besejre The Gunners denne gang.


« Seneste Redigering: 03 Jul 2011, 01:53 af jakob95kp » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #89: 03 Jul 2011, 01:47 »

Må li gør opmærksom på at Shakhtar Donetsk er en ukrainsk klub, ikke Russisk som du skriver...

Vi må se om du kommer forbi Arsenal, i mit save vandt de CHL over Barca...
I samme sæson fik mit Napolihold en super topscorer: Cavani med 27 sæsontræffere hvor 19 af dem blev scoret i sidste halvdel af sæsonen. Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010