home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 296 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Adieu et bienvenue Platinisimo!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad sker der i slutningen af denne sæson?
Milan vinder CHL, og Platini bliver i Milan
Milan vinder CHL, og Platini tager til United
Milan taber til Lyon, og Platini bliver i Milan
Milan taber til Lyon, og Platini tager til United

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: Adieu et bienvenue Platinisimo!  (Læst 18889 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #90: 03 Jul 2011, 01:54 »

Må li gør opmærksom på at Shakhtar Donetsk er en ukrainsk klub, ikke Russisk som du skriver...

Vi må se om du kommer forbi Arsenal, i mit save vandt de CHL over Barca...
I samme sæson fik mit Napolihold en super topscorer: Cavani med 27 sæsontræffere hvor 19 af dem blev scoret i sidste halvdel af sæsonen. Opstemt
Det er godt du er så vågen Highbury, aner ikke hvorfor den er glippet fuldstændig med Shakhtar da jeg udmærket ved de er fra Ukraine.
-Lyder godt med dit Napoli hold, Cavani er en rigtig bomber, har også overvejet at hente ham til Milan Peace
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #91: 05 Jul 2011, 21:21 »



Kvartfinale





Arsenal - Milan
10/4-2013. Emirates Stadium.

Nogen fans vil nok brokke sig over at de havde betalt for at komme ind og se fodbold, for dagens kamp var virkelig ligesom ishockey, ikke så meget fordi der blev gået voldsomt meget til den, men det hele første halvleg var en stor omgang powerplay, fra begge holds sider. Kontra imod kontra, intet angreb blev opbygget fra bunden. Milans fans var nok mest tilfredse med hvordan der blev spillet, for i slutningen i første halvleg bragte Zlatan Ibrahimovic Milan foran 1-0 og så var der jubel. Foran 1-0 på udebane imod Arsenal i en Champions League kvartfinale, dette var et klasse scenarie, nu skulle Milan bare ikke smide den føring væk. Milan kom også bedste ud til anden halvleg og blot 30 sekunder inde i anden halvleg burde Pato have gjort det til 2-0, han blev spillet i dybden og udnyttede sin hurtighed, til at komme alene med Arsenals målmand, han fik også sparket bolden flot forbi keeperen, men uheldigvis for Milan og heldigt for Arsenal så kom Thomas Vermaelen glidende og fik reddet bolden på målstregen. Milan var klart det bedste hold i dagens kamp, og det så også ud til at de skulle få et fantastisk resultat med hjem her fra Emirates, men når dommeren vælger at ligge 3min til og så først vælger at fløjte kampen af efter, at lyn hurtigt Theo Walcott har scoret efter 90+5 er det ikke nemt. Men 1-1 er heller ikke så dårligt et resultat.







Milan - Arsenal
16/4-2013. San Siro.

Med 1-1 på Emirates var Milan dem som stod med det bedste resultat. Diverse bookmakers havde også Milan som små favoritter, og kampen blev en rigtig kvartfinale, mellem England og Italien, drama og god fodbold. Præcist ligesom i første opgør så kom Milan i front i første halvlegs overtid, denne gang var det godt nok ikke Zlatan, men der i mod italienernes midter forsvar Phil jones, som efter et hjørnespark i de døende minutter af første halvleg kom højest og så stod der 1-0 og nu samlet 2-1 til Milan. Arsenal kom ud til anden halvleg og de var nu tvunget til at lave mål, de pressede på, men Rene Adler i Milans mål var som en mur i dag og det hjalp godt til, at Arsenal ikke fik scoret.
Efter 75min fik Arsenal et frispark fra omkring 35 meter, og efter en utrolig flot frisparkskombinatio n  med nogen hurtige små præcise afleveringer endte bolden ved fødderne af Johan Djourou som hamrede bolden ind bag Rene Adler, nu stod der 1-1 og samlet 2-2, som ville sende dem i forlænget spilletid. Kampen gik i forlænget spilletid, begge hold havde spillere som lå ned med krampe og alle spillere så ud til at være helt færdige og udmattede og helt tomme for energi. Kampen gik også i straffesparks konkurrence hvor der nu skulle findes 5 skytter fra hvert hold. Milan vandt lodtrækningen og de startede med at sparke, Pato gik til bolden og scorede sikkert. Arsenals første skytte var Romelu Lukaku som stensikkert bankede bolden ind, Sanchez skulle sparke som nummer 2, men han brændte. Arshavin kunne nu bringe Arsenal i front, men Rene Adler reddede helt ude ved stolpen så stillingen var stadig uafgjort. Platinis 3. Skytte var Thiago Silva som skød lige midt i målet hvor arsenals keeper stod, og dermed brændte. Mata havde nu muligheden for at bringe Arsenal i front, og han svigtede ikke ligesom hans holdkammerat, Arsenal førte nu 2-1 i straffespark, med 4 spark tilbage. Urby Emanuelson skulle sparke Milans 4. Spark og han brændte også, nu skulle Koscielny bare score, men det gjorde han ikke. De sidste 2 spark skulle nu sparkes, Robinho skulle sparke for Milan og skulle brænde for at holde Milan med i kampen, og kaptajn Fabregas skulle score for at sikre The Gunners sejren. Robinho scorede sikkert, og nu var der pres på kaptajnen. Fabregas lagde bolden på pletten og gik tilbage, der var helt stille på San Siro dette øjeblik, han løb til bolden og sparker, bolden går imod venstre. San Siro går helt amok, Rene adler havde læst Fabregas og var gået til den rigtige side og havde reddet bolden, og nu skulle der sparkes to nye spark. Paloschi skulle sparke for Milan og han buldrede bolden op i krydset. Walcott skulle nu score for Arsenal, der blev igen helt tavst på San Siro i det Walcott løb til bolden og igen var Adler på pletten han have nu reddet 4 ud af 6 straffespark, og havde sendt Milan i semifinalen. Sikke en kamp!






Milan har trukket Inter i semifinalen, så Platini og hans drenge kan se frem til endnu et Milano derby


Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #92: 06 Jul 2011, 21:56 »



Semifinale




Inter - Milan
1/5-2013. Giuseppe Meazza.

Champions League semifinale plus milano derby, det kan næsten ikke blive mere intenst, og der var også knald på fra første fløjt, og kampen var knap et kvarter gammel, da A.C. Milan kom i front, det var Platinisimos lille hurtige brasilianer Pato, som fik prikket bolden forbi inters keeper og så stod der 1-0 til Milan på udebane imod Inter. Stemningen var helt utrolig, Giuseppe Meazza var blevet forvandlet til en kogende kedel, det var helt vildt, alle fansene sang og det var utrolig smukt, bare oplevelsen af at være tilstede under denne kamp, var en oplevelse for livet. Efter 25min blev Milans Robinho klippet midt over og måtte bæres fra banen, men dommerens fløjte forblev tavs og der blev ikke uddelt nogen kort. 1. Halvleg var slut, stillingen var 1-0 til A.C. Milan, som lige nu stod med et fantastisk udgangspunkt til retur opgøret. 13min inde i anden halvleg skete der noget, som viste sig at skulle få en enorm indflydelse på opgøret, Milans højre back Papastathopoulos modtog sit andet gule kort og dermed blev Milan reduceret til 10 mand. Det gav Inter en masse ny energi, og de pressede Milan helt ned. Efter 69min kom forløsningen for Inter, efter et hjørnespark steg Ranocchia til vejrs og headede bolden ind til 1-1, og blot 3min senere, fumlede indstiftede Danielle Bonera med bolden, så den blev taget fra ham og så kunne Pazzini gøre det til 2-1 som blev kampens slut resultat.



Milan - Inter
7/5-2013. San Siro

Milan var tvunget til at vinde denne kamp, hvis de ville i Champions League finalen, efter at de havde tabt 2-1 på udebane i første opgør.  Tingene startede ellers ikke så godt for Platinisimos tropper, for efter 18min var det Inters Bryan Ruíz som sparkede bolden ind til 1-0, nu var milan i den grad i problemer, nede med samlet 3-1. Kort inden halvleg fik Milan dog lidt at glæde sig over da den hurtige lille chilener A. Sanchez spurtede fra Inter forsvaret og passerede Inters keeper så stillingen blev 1-1 og nu samlet 3-2. Milan var nu tvunget til at skulle satse i anden halvleg, og det blev der gjort, og det gav pote. Andrea Paloschi havde fået chancen i stedet for Pato i dagens opgør og det kvitterede han for, med en kasse til 2-1 efter 79min, nu var stillingen 3-3 samlet, Men Paloschi var ikke helt færdig med at takke af for sin startplads endnu, så efter 86min vælge han at sætte et par man af i et kontra angreb og scorede til 3-1, denne scoring afgjorde kampen og semifinalen.






Milan er nu klar til CHL finalen imod franske Lyon, som slog Man. City i den anden semifinale.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #93: 06 Jul 2011, 23:12 »

Tillykke med sejren i derbyet... Sjovt at Lyon er nået så langt...
Kommer der en opsamling af holdet i sommerpausen?
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #94: 06 Jul 2011, 23:18 »

Tillykke med sejren i derbyet... Sjovt at Lyon er nået så langt...
Kommer der en opsamling af holdet i sommerpausen?
Kan love dig at der sker noget vildt omkring sommer pausen! :-D mere siger jeg ikke...

Ja, det var skønt endelig at sætte de skide busbørn på plads! Djævel
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #95: 06 Jul 2011, 23:40 »

Kan love dig at der sker noget vildt omkring sommer pausen! :-D mere siger jeg ikke...

Ja, det var skønt endelig at sætte de skide busbørn på plads! Djævel

Okay, j følger spændt med... har jo selv li tryllet i mit sommer transfervindue, med Kaka på fri transfer Smiley

Ja, altid rart at tæve dem engang... Men lokal derby'er er altid nice at vinde... Jeg elsker "North London Derby"
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #96: 07 Jul 2011, 19:43 »




En enestående chance!



Efter Milans sejr over Palermo i Coppa Italia, på 3-1 skete der noget helt utroligt! Selveste Manchester United tilbød Platinisimo et job som Manager for dem. Manchester United er et af verdens bedste klubhold, og de har altid været en succesfuld og højt rangeret klub i Europa. Platini havde en kommende Champions League finale med Milan, og derfor var det let for ham, at tage en beslutning lige nu og her, han bad United om udskydelse af tilbuddet, da han lige nu ville koncentrere sig 100% om Milan og deres finale imod Lyon.

Platini havde bedt United om, at holde tilbuddet 250% hemmeligt da han ikke ønskede, at det skulle få nogen indflydelse på hans Milan hold op til Champions League finalen, han understregede, at hvis de fortalte det til pressen, så ville han uden tøven afslå tilbuddet med det samme, men hvis de kunne holde det hemmeligt indtil efter finalen, så ville han overveje tilbuddet seriøst. United gik med til at udskyde tilbuddet en uge indtil den 5/6 2013, og de gik også med til Michels krav om, at det skulle holdes helt og aldeles hemmeligt, intet skulle frem, i hvert fald ikke hvis de ønskede, at han måske skulle være den nye mand i spidsen for United.

Uniteds bestyrelses formand David Gill fortalte Michel i telefonen, at de manglede en ny manager eftersom at Alex Ferguson havde fortalt dem, at han efter denne sæson ville træde tilbage, og lad sig pensionere. David Gill spurgte om Michel ikke ville med ud og spise om aftenen så de kunne få snakket tingene igennem, for at få kravene med at holde det hemmeligt ordentligt på plads og sådan. Platini takkede ja, og da han så om aftenen mødte op på den aftalte restaurant kunne han se at det ikke kun var David Gill som var mødt op, nej selveste Sir Alex, sad også med til bords, det viste sig nemlig at Alex Ferguson, personligt, havde forslået Platini som hans afløser, da han var den eneste værdige manager han kunne se om arvtager for ham selv. Platini blev beæret og mundlam. Sikke et kompliment, verdens mest succesrige manager nogensinde havde personligt forslået Michel og kaldte ham ”den eneste værdige” Michel sov ikke meget den nat, han var alt for smigret til at kunne sove.



Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #97: 08 Jul 2011, 12:36 »

smutter på ferie nu, 14 dage til Gardasøen, så der kommer ingen updates de næste to uger. Skuffet

Men stem i afstemningen, og lad os så se hvad der sker, når jeg engang er vendt hjem fra Italy Djævel
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #98: 23 Jul 2011, 13:49 »

Er nu hjemvendt fra Italien, men vil du ikke kaste en ny update ud, før der er afgivet nogen flere stemmer i afstemning, da jeg mener at 6 stemmer er aaaaaaaaaaaalt for lidt!


EDIT: Næste update vil komme efter at afstemningen har rundet 20 stemmer, så stem! Thumbs Up
« Seneste Redigering: 24 Jul 2011, 16:48 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #99: 27 Jul 2011, 15:47 »

Næste update vil komme efter at afstemningen har rundet 20 stemmer, så stem! Thumbs Up
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #100: 08 Aug 2011, 04:03 »

Kan se at der er blevet afgivet 20 stemmer som du bad om.
Ser frem til en update om Platini Wink
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #101: 09 Aug 2011, 18:29 »

Kan se at der er blevet afgivet 20 stemmer som du bad om.
Ser frem til en update om Platini Wink
Det er rigtigt, har godt nok ikke rigtig lysten til at spille så meget FM mere efter at jeg har fået PCM, men har da et par updates klar, så jeg skal nok se om jeg kan få en lagt ind idag! Smiley
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #102: 09 Aug 2011, 18:42 »




 
Champions League 12/13





Lyon - Milan
1/6-2013. Estádio do Dragão.

Denne fodbold kamp skulle vise sig at blive en utrolig finale, men også en anderledes finale. Der var mødt godt 50.000 mennesker op, på Estádio do Dragão i Porto denne fine sommer aften, der var 14 grader varmt og ingen voldsom vind. Platini havde valgt at give Paloschi og Zlatan chancen fra start, både fordi de begge gjorde det godt i semifinalen men også, på grund af, at Pato sad ude med en lille skade. Platini havde også valgt at tage Antoine Griezmann med i stedet for Robinho som også sad ude med en mindre skade. Uden at fortælle for meget endnu, kan man vidst roligt sige at Paloschi og Zlatan skulle få en stor betydning for kampen i dag.

Efter 20min var Paloschi på pletten, han blev spillet i dybden, og den lille hurtige italiener var sikkerheden selv, Paloschi har været utrolig skarp for tiden og er også noteret for 16 mål i sæsonen, selvom han har været en del skadet, og mest har været brugt som udskifter eller backup. 10min senere altså efter en halv times spil var der så hans makker Zlatan som var på pletten, med en tør afslutning lige uden for feltet, og Hugo Lloris i Lyon målet havde ingen chance. Lyon fik dog hurtigt reduceret ved Yoann Gourcuff efter 38min, som hamrede bolden ind i krydset fra 25 meter. Lige inden halvleg var den lille hurtige italiener igen på spil 3-1 og Milan havde næsten allerede den ene hånd på pokalen, men dog ikke helt, for alle husker vel 2005 finalen imod Liverpool hvor Milan førte 3-0 ved Halvleg men endte med at tabe i straffesparks konkurrence, den historie skulle ikke genskabes i dag, havde Platini fortalt sine spillere i omklædningsrummet, og det blev den heller ikke. 62min spillet, og her lukkede Zlatan Ibrahimovic i princippet kampen med sin scoring til 4-1. Dog synes Paloschi og Zlatan lige, at de skulle slutte sæsonen af på ordentlig manér og scorede derfor begge endnu engang, både Paloschi og Zlatan scorede hattrick i finalen som endte 6-1 til Milan, og Zlatan endte med at blive samlet CHL topscore med 11 basser. Zlatan blev også kåret som bedste spiller i CHL, hvor at Milan også havde Alexis Sanchez på 3. Pladsen.



Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #103: 09 Aug 2011, 21:08 »

Det er rigtigt, har godt nok ikke rigtig lysten til at spille så meget FM mere efter at jeg har fået PCM, men har da et par updates klar, så jeg skal nok se om jeg kan få en lagt ind idag! Smiley

Okay, men spillelysten svinger jo også lidt... Wink

Flot finale sejr. Og ja, man glemmer ikke 2005 finalen li med det samme.  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010