home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:57:08 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
I går kl. 19:25:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 12:34:09 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 11:47:30 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23486
  0 Brugere, 634 Gæster Online.

Nyeste Bruger: shriramserenity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Adieu et bienvenue Platinisimo!
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad sker der i slutningen af denne sæson?
Milan vinder CHL, og Platini bliver i Milan
Milan vinder CHL, og Platini tager til United
Milan taber til Lyon, og Platini bliver i Milan
Milan taber til Lyon, og Platini tager til United

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Adieu et bienvenue Platinisimo!  (Læst 20560 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller

Sv: Adieu et bienvenue Platinisimo!
« Svar #60: 23 Jun 2011, 22:50 »

Vi venter spændt til næste update så. Wink
Det er jeg skam glad for at høre. Opstemt
-Skal gøre hvad jeg kan, for at se om jeg kan få presset en update ind i skemaet imorgen! Thumbs Up

r-mand
Landsholdsspiller

« Svar #61: 23 Jun 2011, 22:51 »

Lyder godt Jakob. Wink

Supra Societatem Nemo

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #62: 24 Jun 2011, 02:19 »

Self spændt på en update, men du bør ikke "presse en update ind", hvis det så derved går ud over den hidtil gode kvalitet.

Men din blog med Platini har da lokket mig til at starte et save med Cruyff, hvor jeg er startet som landstræner for Italien Wink Overvejer pt. Valencia, da Juve valgte en anden...

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #63: 24 Jun 2011, 13:09 »

Self spændt på en update, men du bør ikke "presse en update ind", hvis det så derved går ud over den hidtil gode kvalitet.

Men din blog med Platini har da lokket mig til at starte et save med Cruyff, hvor jeg er startet som landstræner for Italien Wink Overvejer pt. Valencia, da Juve valgte en anden...
Self. vil jeg ikke lade det gå ud over kvaliteten, så hellere vente, men lad os nu se, fik lidt før fri fra work, så mon ikke der lige kan snige sig en update ind idag  Thumbs Up
Er da glad for at jeg har inspireret dig, til at bruge samme scenarie som mig, og jeg synes også det er vildt spændende at starte som landstræner og så senere klubtræner.
Valencia kunne være en fed klub vil jeg mene, især eftersom at jeg er blevet lidt "forelsket" i Mata, efter det save og så u21 EM :-D men held og lykke med det Peace

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #64: 24 Jun 2011, 16:16 »

Milan skal finde 6-gear

Efter at have vundet samlet 5-3 over Palermo i Europa League, er Milan nu klar til semi-finalen imod Arsenal som gik videre imod Fiorentina. Milan er også klar til finalen i den italienske pokal turnering, efter at have slået rivalerne Inter, i et derby over 2 kampe, samlet 4-1.
Milan ser ud til at have fundet formen her imod slutningen af sæsonen, og det bliver også nødvendigt!

Milan mangler nu 5 kampe i Serie A, og derudover mangler de en Europa League semifinale og en potentiel Europa League finale, og så er Milan også kommet i finalen i den italienske pokal turnering.

Milan ligger på 5 pladsen lige nu, med 64 point, Udinese ligger nummer 4 med 68 point, Napoli nummer 3 med 70 point, Juventus nummer 2 med 71 point og Inter nummer 1 med 73point.

Milan vil utroligt gerne have fat i den 3 plads som giver adgang til Champions League næste sæson, da Milan har hele 6 point op til nummer 3, med kun 5 kampe igen, så der er kun 15 point at spille om.
Det bliver svært, da Milans sidste 5 kampe byder på bla. Juventus og Udinese.

Milans 5 plads, giver adgang til Europa League, men det er ikke så interessant for Milan, da der er utrolig mange TV-indtægter i
  • Milan kampprogram for resten af sæsonen
    15/4 Juventus - Milan (Serie A)
    19/4 Arsenal - Milan (Europa League)
    22/4 Milan - Udinese (Serie A)
    26/4 Milan - Arsenal (Europa League)
    29/4Modena - Milan (Serie A)
    2/5 Genoa - Milan (Pokal)
    6/5 Milan - Chievo (Serie A)
    9/5 (evt. Europa League finale)
    13/5 Catania - Milan (Serie A)
Champions League, en indtægt, som ville betyde utrolig meget for Milan økonomi, og så er det også værd at have med, at Champions League deltagelse, kan være med til at gøre Milan til en mere attraktiv klub for andre spillere, og dermed vil Milan kunne forbedre truppen yderligere til næste sæson.

Skulle Milan skuffe og ikke få Champions League adgang via en 3 plads i ligaen, kan de dog stadig redde sæsonen ved at vinde Europa League og den italienske pokalturnering.

Milan har et utroligt tæt program imod slutningen af sæsonen, hvor de ikke på et eneste tidspunkt har en uge imellem hver kamp, og ofte har hele 3 kampe inden for 7-8 dage.

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #65: 25 Jun 2011, 01:20 »

Self. vil jeg ikke lade det gå ud over kvaliteten, så hellere vente, men lad os nu se, fik lidt før fri fra work, så mon ikke der lige kan snige sig en update ind idag  Thumbs Up
Er da glad for at jeg har inspireret dig, til at bruge samme scenarie som mig, og jeg synes også det er vildt spændende at starte som landstræner og så senere klubtræner.
Valencia kunne være en fed klub vil jeg mene, især eftersom at jeg er blevet lidt "forelsket" i Mata, efter det save og så u21 EM :-D men held og lykke med det Peace

Godt at du har det sådan...
Det er også et spændende senarie, da muligheder man ikke har overvejet kan dukke op, fx Valencia for mit vedkommende, men det er en meget økonomisk plaget klub desvær...
Tilbudet hedder:
2.5 mio. til indkøb. løn budget på 10 mio. og nuværende lønforbrug på 8.9 mio. (Alle i DKK)
Så der er meget lidt at rede klubben med... kun ved at sælge tallenter kan jeg skaffe penge, og det er jo netop tallenterne i Valencia der lokker..  overvejer at takke nej... 

De næste 4 opgør blir spændende... Er jo stor Arsenal fan, så er lidt splittet mht. dine Euro League kampe  crazy ... Men spændende... Held og lykke Wink

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #66: 25 Jun 2011, 01:23 »

Godt at du har det sådan...
Det er også et spændende senarie, da muligheder man ikke har overvejet kan dukke op, fx Valencia for mit vedkommende, men det er en meget økonomisk plaget klub desvær...
Tilbudet hedder:
2.5 mio. til indkøb. løn budget på 10 mio. og nuværende lønforbrug på 8.9 mio. (Alle i DKK)
Så der er meget lidt at rede klubben med... kun ved at sælge tallenter kan jeg skaffe penge, og det er jo netop tallenterne i Valencia der lokker..  overvejer at takke nej... 

De næste 4 opgør blir spændende... Er jo stor Arsenal fan, så er lidt splittet mht. dine Euro League kampe  crazy ... Men spændende... Held og lykke Wink

Jeg havde heller aldrig overvejet at starte med Milan eller Roma som jeg afslog. så det åbner helt klart for nye hold på den måde. må også indrømme at jeg har langsigtede planer om at prøve et nyt hold. ikke nødvendigvis et tophold i EU  Thumbs Up

Lidt trist med Valencias økonomi, men som du siger har Valencia noget "fede" og dygtige talenter. så på den måde redder det da situationen lidt. fortsat held og lykke.  Opstemt

Alfster
Blogmester

« Svar #67: 25 Jun 2011, 09:13 »

Fed blog.  Har lige læst det hele igennem. Den er velskrevet krydret med nogle gode billeder. Ser frem til EM med Spanien.

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #68: 25 Jun 2011, 13:49 »

Fed blog.  Har lige læst det hele igennem. Den er velskrevet krydret med nogle gode billeder. Ser frem til EM med Spanien.
Tak for den flotte kommentar Alf, det varmer  Græder
-ja, lad os håbe spanien kan blive ved med sejre  Thumbs Up

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #69: 26 Jun 2011, 14:15 »

AV!

Arsenal blev lidt for stor en mundfuld for A.C. Milan.

Da Milan gæstede Emirates Stadium, vandt Arsenal med 1-0, og så var Milan tvunget til at vinde med 2 på hjemmebane. Det gjorde de så ikke, Zlatan var tilbage fra sin slemme skade, som havde holdt ham ude i næsten 6 måneder, og Zlatan skulle også få scoret i denne kamp, Milan kæmpede alt hvad de havde lært, og flere spillere var nede med krampe, men de kæmpede videre de ville videre til den finale, men sådan havde gud ikke planlagt tingene. Kampen endte 2-2, hvilket var et fair resultat, alle statistikker var stort set helt lige, og begge hold kæmpede for at sikre sig den finale, uheldigvis for Milan, så trak The Gunners det længste strå i denne kamp.

Alt det negative til side, og frem med det positive, Milan har nemlig leveret nogen gode resultater på det sidste. De ligger godt nok stadig nummer 5, men har nu kun 1 point op til den eftertragtede 3. plads, som giver Champions League deltagelse, Milan har også kun 6 point op til Inter som stadig ligger nummer 1. Der er stadig 3 kampe tilbage og det vil sige, at der er 9 point at spille om, så det er utrolig tæt i toppen, næsten for tæt.

• Resultater:
    15/4 | Juventus 1 - 2 Milan (Serie A)
    19/4 | Arsenal 1 - 0 Milan (Europa League)
    22/4 | Milan 1 - 0 Udinese (Serie A)
    26/4 | Milan 2 - 2 Arsenal (Europa League)

• Tilbage er:
    29/4 | Modena - Milan (Serie A)
    2/5   | Genoa - Milan (Pokal)
    6/5   | Milan - Chievo (Serie A)
    13/5 | Catania - Milan (Serie A)

Milan har et forholdsvis let program de sidste 3 kampe, så chancen for den eftertragtede 3. Plads, er uden tvivl mulig, og måske er Milan endda en slags favoritter til den, da de har en bredere trup og et lettere program end deres konkurrenter.
« Seneste Redigering: 26 Jun 2011, 14:18 af jakob95kp » Logged

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #70: 26 Jun 2011, 14:51 »

Jeg havde heller aldrig overvejet at starte med Milan eller Roma som jeg afslog. så det åbner helt klart for nye hold på den måde. må også indrømme at jeg har langsigtede planer om at prøve et nyt hold. ikke nødvendigvis et tophold i EU  Thumbs Up

Lidt trist med Valencias økonomi, men som du siger har Valencia noget "fede" og dygtige talenter. så på den måde redder det da situationen lidt. fortsat held og lykke.  Opstemt

Tja afslog, da Mata røg til Arsenal i næste vindue... Så jeg endte i Napoli i stedet Smiley de kom med et okay tilbud, men der skal bankes en del selvtillid ind i drengene da de lå på en 17. plads da jeg overtog klubben, med 1½ mdr til vinter transfervinduet... Har dog fået en blandet start... dog er jeg kvalificeret til knock-out fasen i Chl. efter den sidste kamp.

Surt at du røg ud i Euro... Men håber du får den 3. plads eller bedre.  Opstemt

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #71: 26 Jun 2011, 22:25 »

En vild afslutning!

Med 3 kampe igen, var Milan placeret på en 5 plads i ligaen. De havde 1 point op til de ønskede Champions League pladser, men for at komme derop, krævede det point tab fra de andre top hold, Milan kunne tage og vinde deres 3 sidste kampe, og håbe på at de andre konkurrenter ville sætte point til, og det gjorde de, Milan hev 9 point hjem i de sidste 3 liga kampe, og det rakte til mere end 3 pladsen, alle de andre tophold, lige udover Inter på førstepladsen, måtte nemlig se den røde og sorte hær storme op igennem toppen, og efter 38 spillerunder, var Milan nummer 2 i ligaen, sikke en præstation. Platini havde reddet en sæson som ellers så meget sort ud for Milan, til en sæson hvor næsten alt i sidste ende gik deres vej, og det er endnu et eksempel på, at hårdt arbejde nok skal give pote i sidste ende. Udover den flotte liga placering, har Milan også hevet et trofæ hjem i denne sæson, og det var jo ikke Europa League, hvor de jo røg ud i semi-finalen imod Arsenal. Milan vandt den italienske pokalturnering med 3-1 over Genoa. Denne sejr var med til at redde Milans sæson endnu mere.

Milan lå nummer 6 i ligaen da Platini overtog dem, og der så det meget sort ud, og Milan har været ramt af skader, profiler som Zlatan og Pato har været ude i 4-6 måneder. Alt så ud til at gå imod Milan, men andre spillere trådte i karakter, nu når nogen af profilerne manglede, og med en god fighter indstilling har Michel og hans tropper vendt skuden og fået ændret fiasko til succes.

• Resultater:
    29/4 | Modena 0 - 3 Milan (Serie A)
    2/5   | Genoa 1 - 3 Milan (Pokal)
    6/5   | Milan 4 - 1 Chievo (Serie A)
    13/5 | Catania 1 - 3 Milan (Serie A)

Platini kan nu vende tilbage til sin bolig i Spanien. Spanien har snart en træningskamp imod Danmark, inden at det går løs til EM i Polen og Ukraine. De spanske spillere og Platini har haft en lang pause, men Platini glæder sig til gensynet med sine spanske drenge, og håber de kan fuldende denne utrolige sæson, med en god præstation til EM. Spanien er seeded som favoritter til at vinde EM, og det skaber
et pres på Michel Platini, et pres om at fiasko ikke er tilladt.

« Seneste Redigering: 27 Jun 2011, 00:24 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #72: 27 Jun 2011, 16:00 »

EM 2012 - Polen og Ukraine

• Målmænd:
    Iker Casillas
    Víctor Valdés
    José Manuel Reina
  • Forsvar:
    Álvaro Arbeloa
    Sergio Ramos
    Víctor Ruiz
    Raúl Albiol
    Ézequiel Munõz
    José Enrique
    Jordi Alba
  • Midtbane:
    Xabi Alonso
    Sergio Busquets
    Xavi
    Pedro
    Jesús Navas
    David Silva
    Andrés Iniesta
    Juan Manuel Mata
    Cesc Fabregas
  • Angreb:
    David Villa
    Fernando Torres
    Fernando Llorente
    Bojan

EM 2012 starter om få dage, og Spanien er havnet i gruppe C, som virkelig kan blive en svær gruppe.

England er og har næsten altid været blandt den absolutte top inden for landsholds fodbold, og derfor er det aldrig sjovt at rende ind i de store fysiske englændere.

Nordirland, er det lavest seedede hold i denne gruppe, og de skal nok heller ikke regne med mange point, men derimod skal de andre hold bestemt ikke undervurdere nordirerne. De er store og meget stærke fysisk, og så kan de nemt lave en overraskelse, hvis de bliver undervurderet.

Rusland, er lidt underdogen i denne gruppe, som nemt kan komme til at genere Spanien og England som må siges at være favoritter. Rusland har både små hurtige spillere i offensiven, og deres defensive linje er nogen store russiske bjørne.

Gruppe C
England
Spanien
   Nordirland
Rusland

Spaniens 23-mands trup har givet nogen små overraskelser, da Pique er ude med en skade og derfor ikke kunne være med, og ind er hentet den unge Ezequiel Munõz fra Palermo, en anden lidt større overraskelser er at den tidligere anfører Carlos Puyol, er blevet vraget, grundet hans høje alder og der er Napolis Víctor Ruiz hentet ind som erstatning. Ellers er der ikke de voldsom store overraskelser.

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #73: 27 Jun 2011, 19:16 »

Gruppespillet

EM gruppe C
12/6. England - Spanien

Første kamp var imod England og den kunne nemt tyde på at blive den sværeste, men Spanien kom flyvende ud fra start, allerede efter 14min scorede Fernando Torres nemlig til 1-0, og blot 4 min senere sparkede Englands venstre back Ashley Cole bolden i eget net til en 2-0 føring. 2min inden halvleg fik Spanien så et måske tvivlsomt straffespark, efter at Fabregas blev nedlagt inde i feltet, og det sparkede Villa sten sikkert ind, helt oppe i hjørnet, Joe Hart var endda gået til den rigtige side, men var alligevel chanceløs. Kampen så ud til allerede at være lukket, men den idé var England ikke med på, Michael Carrick reducerede efter 73min og Walcott reducerede yderligere til 3-2 efter 84min. Spændingen var tilbage i kampen, men lige inden kampen gik ind i overtid, steg Raul Albiol til vejrs efter en dødbold og headede Spanien til sejr, 4-2 og godkendt start på EM. Uheldigvis for Spanien blev deres lille kreatør, Andrés Iniesta skadet, med en overrevet muskel i lysken, så hans EM er desværre for ham og Spanien slut.

EM gruppe C
17/6. Rusland - Spanien

Kampen imod de russiske underdogs som overraskende havde tabt i første kamp til Nordirland. denne kamp blev afgjort på 45min. Efter 13min var det igen forsvarsspilleren Raul Albiol som var med fremme ved en dødbold situation og han headede Spanien i front med 1-0. Lidt over halvvejs i første halvleg var det Spaniens måltyv David Villa som scorede til 2-0 og blot 7min senere scorede han også til 3-0. Rusland fik dog hurtigt reduceret til 3-1 efter 38min. Men i anden halvleg satte Spanien bare Auto-pilot på og spillede bolden stille rundt i egne rækker. 3-1 sejr, og Spanien var nu allerede kvalificeret til næste runde.

EM gruppe C
20/6. Nordirland - Spanien

Spanien var allerede kvalificeret til næste runde før denne kamp, men Nordirland lå overraskende nummer 2 i gruppen, og ville med bare 1 point sikre sig videre avancement, men det startede skidt for nordirerne, først ved David Villa og derefter ved Juan Manuel Mata, halvleg og 2-0 til Spanien, og det så længe ud til at Spanien skulle vinde og dermed blive suveræne 1’ere i gruppen, og fra Nordirlands side så det heller ikke helt dumt ud, da de så ud til at gå videre selvom de ville tabe, men så skete det, der ændrede kampen, Torres trak et rødt kort, efter at have modtaget sit andet gule kort efter 83min, og efter 87 min og 89min scorede Nordirland, begge mål ved hjørnespark. Et godt eksempel på at de store stærke nordirer ikke skal have for mange dødbolde.

Spanien går videre som nummer 1 med 7 point, og Nordirland går overraskende videre som nummer 2 i gruppen med 5 point. England slutter nummer 3 med 4 point, og de russiske bjørne havde ikke meget at sige, og blev derfor nummer 4 med 0 point.

Spanien har trukket Tyskland i kvartfinalen, Tyskland var gået videre fra deres gruppe som 2’er med 6 point. Vinderen af kvartfinalen mellem Spanien - Tyskland skal møde vinderen af kvartfinalen mellem Italien - Rumænien i en semifinale.

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #74: 27 Jun 2011, 21:08 »

Kvartfinale

EM kvartfinale
23/6. Spanien - Tyskland

Spanien var noget svækket op til kvartfinalen imod tyskland, først på turneringen havde de jo mistet Iniesta, og her til kvartfinalen sad både Fernando Torres og Sergio Ramos ude med karantæne.

Allerede efter 16min bragte Tysklands Weiss tyskerne i front, efter et flot gennemspillet angreb.
Spanien pressede hårdt på og efter 40min fik Jesus Navas skrabet bolden ind over stregen efter et hårdt fladt indlæg over fra Pedro og så var der udlignet, stillingen var 1-1 ved halvleg. Kort efter halvlegs start havde tyskland to gode chancer, men så fik Spanien bolden, og inden for få sekunder var bolden i tyskernes net, Mata havde bragt Spanien i front med 2-1 efter kontraspil i verdensklasse. Spillet bølgede frem og tilbage, begge hold havde chancer, uden at det blev rigtig farligt, men efter 69min scorede tyskernes Nils Korb på et skud fra tæt hold, og så stod der 2-2. Juan Manuel Mata måtte udskiftes efter 85min da han var blevet skadet, det benyttede Platini til at lave en tredobbelt udskiftning, David silva ind i stedet for Mata, Xavi ind i stedet for Fabregas og Llorente ind i stedet for David Villa. Kampen endte 2-2 i ordinær spilletid og så var det tid til forlænget. Forløsning! Efter 114min slår David Silva en perle aflevering ned gennem tyskernes forsvar til en helt fri Jesus Navas som var løbet ind fra sin højre kant, og alene med målmanden sparkede han bolden ind til 3-2. Tyskernes forsvars spiller Schwarz kom glidene og det viser sig på den langsomme gengivelse, at det faktisk var ham som prikkede bolden forbi sin egen keeper, så han blev noteret for et selvmål. Tyskland kastede alt frem og det gav plads den anden vej, og efter 120+1 scorede Fernando Llorente, da Spanien på en kontra spillede 6 spanske spillere imod 3 tyske, 4-2 og så var Spanien i semifinalen.

Italien vandt deres kvartfinale imod Rumænien, så nu er semifinalen imellem Italien - Spanien.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010