home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 444 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Vis din taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Vis din taktik  (Læst 18074 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Vis din taktik
« : 31 Maj 2011, 11:52 »

Jeg har på det seneste haft en periode med manglede lyst til FM, hvilket i høj grad skyldes at jeg ikke kunne beslutte mig for hvilken taktik jeg ville bruge. Derfor tænkte jeg at det kunne være lækkert med en tråd hvor man kunne finde inspiration til forskellige taktikker..

Jeg vil selv starte med min 4-1-2-2-1 som jeg har haft enorm succes med hos Dortmund, med to mesterskaber og en tabt CL finale i 2. sæson. Taktikken er specielt stærkt defensivt, men den producere også mange chancer.

Hele ideen bag taktikken er at ankermanden skal lukke hullet mellem forsvaret og midtbanen for at forhindre dybe stikninger og offensive spillere. Derudover skal de to centrale forsvarsspillere stå dybere tilbage i banen ved at sætte dem til "opbakker". Alt i alt skulle det gerne lokke modstanderne til at angribe over fløjene, hvorfor det også er en stor fordel at ens forsvarsspillere er stærke i hovedspillet - Eller i hvert fald bedre til at forsvare sig i luftrummet, end mod dybe stikninger.

offensivt er det den avanceret playmakers rolle at fodre de tre offensive spillere med bolde. Her er det vigtigt i mine øjne at spillerne er hurtige og gerne også målfarlige. En ekstra bonus vil være at angriberen også er fysisk stærk, samt god i hovedspillet. Men de vigtigste stats i mine øjne ,er hurtighed, acceleration og evnen til at afslutte.

Indstillinger
GK, defensiv
Højre back, Support
Venstre back, Support
DC (Opbakker), defensiv
DC (Opbakker), defensiv
Ankermand, defensiv
Central midtbane, support
Avanceret playmaker, support
Kantspiller, angreb
Kantspiller, angreb
Skarpretter, angreb. (eller avanceret angriber)

« Seneste Redigering: 31 Maj 2011, 13:06 af Guldbrand » Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #1: 31 Maj 2011, 13:06 »

Fedt initiativ! Smiley

Jeg vil da gerne dele 2 af mine mest brugte taktikker med jer andre:

Manchester United:

I denne taktik foregår meget af spillet på kanterne som så smider en masse stikninger og indlæg til angriberne.
Denne taktik indbragte på 10 sæsoner: 10 PRL, 7 FAcup, 4 Ligacupper, 8 Charity Shield, 9 CHL og 8 VM for klub

Real Madrid:

I denne taktik foregår alt spillet igennem midten, men dog er backerne sat til at komme med frem så de agere kanter. Formationen er lavet til at man skal producere mange chancer, så man køre med et højt pres og spiller meget hurtigt. Jeg havde Özil som den Avancerede Playmaker og han var min Playmaker i indstillingerne også var boldene sat til at gå igennem midten. Min targetmand var Ronaldo og der skulle bare smides en masse bolde i dybden så han kunne bruge sin enorme hurtighed.
Denne taktisk indbragte på 1sæson: 1 Lalige, 1 CHL, og 1 Pokaltunering og Ronaldo scorede 107 mål i 58kampe som skarpretter
« Seneste Redigering: 31 Maj 2011, 23:58 af Ready123 » Logged

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #2: 31 Maj 2011, 21:10 »

Ready123
Din sidste taktik ser rigtig spændende ud, ville du ikke ud dybe den lidt? Smiley
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #3: 31 Maj 2011, 21:59 »



Jeg har altid haft denne taktik som min ynglings. Har bare haft problemer med at kunne få den til at virke, i det nye manager. Har siddet længe og søgt efter en måde at kunne få den til at virke, så en dag fandt jeg en blog om Dortmund som spiller samme formation. Efter jeg havde siddet og læst lidt om hvordan den skal spilles, prøvede jeg mig frem med en masse hold til sidst kom jeg til at spille på en måde som jeg virkelig syntes om. Prøvede den af med Køln, hvor jeg kom at ligge nummer 2 efter en halv sæson. Har så selv tilført det som hedder en Trequartista og Dybdeliggende til formationen og det har vist sig at fungere super.

Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #4: 31 Maj 2011, 23:59 »

Ready123
Din sidste taktik ser rigtig spændende ud, ville du ikke ud dybe den lidt? Smiley
Så er der kommet lidt mere på, spørg endelig hvis der er mere du mangler Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Vis din taktik
« Svar #5: 01 Jun 2011, 08:29 »

Lækkert at se at der er kommet nogle flere taktikker frem.. Lige lidt praktisk info, så kan i bruge denne hjemmeside til illustrationen af jeres taktikker: http://www.footballuser.com/post    Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Vis din taktik
« Svar #6: 01 Jun 2011, 12:51 »

Fedt initiativ! Smiley

Manchester United:

I denne taktik foregår meget af spillet på kanterne som så smider en masse stikninger og indlæg til angriberne.
Denne taktik indbragte på 10 sæsoner: 10 PRL, 7 FAcup, 4 Ligacupper, 8 Charity Shield, 9 CHL og 8 VM for klub


En rigtig spændende taktik du har her, og faktisk noget lignende det jeg selv har søgt efter længe, nemlig en taktik der får mange folk med ind i feltet ved indlæg.

Nu lavede jeg lige et lyntest af taktikken, og der havde jeg specielt store problemer med at modstanderne kom i overtalsituationer når de brød et af mine angreb. Dette resulterede ofte i at de var to-tre mand i overtal på min banehalvdel hvilket også gav en mindre lussing på 1-3 hjemme.


Taktikken var/er dog så interessant at jeg prøvede at lave nogle modifikationer, og faktisk lavede jeg en kombination af din taktik og min som er i det første indlæg. Nu har jeg kun testet den meget hurtigt i to kampe hvilket resulterede i mange chancer til mig, samt meget få chancer til modstanderne, hvilket selvfølgelig gerne skulle gøre sig gældende over en hel sæson også. Jeg forventer at denne taktik skal være stærk rent defensivt, samtidigt med at taktikken også skal være chanceskabende. Forskellen fra din og min taktik er at jeg har den defensive ankermand til at forsvare sig imod kontrachancer og overtalsituationer, men omvendt har jeg kun en enkelt angriber, og dermed også en mand mindre i feltet ved indlæg. Derudover har jeg mine backs som normale, for igen at forhindre at modstanderen kommer i overtal.

Det jeg specielt kan lide ved denne taktik er:
  • At man får mange spillere frem i feltet ved indlæg
  • Ens scorede mål vil blive fordelt over flere spillere, frem for enkelte spillere
  • At ens genpres ser ud til at blive markant bedre da du har mange spillere med fremme.


« Seneste Redigering: 01 Jun 2011, 12:59 af Guldbrand » Logged

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #7: 01 Jun 2011, 18:07 »

Vil helt sikkert prøve den sidste taktik du er kommet frem med Guldbrand. Den ser spændende ud, især da jeg har mange gode centrale midtbanespillere. Vil bruge den her i mit Liverpool game, men kan jeg lokke dig til at sige lidt mere om holdinstruktionerne? Smiley
Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #8: 01 Jun 2011, 18:38 »


Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #9: 01 Jun 2011, 18:54 »

Jeg er i gang med et FCK spil hvor jeg bruge denne taktik.





Indtil videre har jeg spillet 6 kampe og alle 6 kampe har jeg vundet, jeg har en målscore på 23-4

Edit: Det er en alm 4-4-2 jeg spiller Smiley
« Seneste Redigering: 01 Jun 2011, 18:57 af Sj1986 » Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #10: 01 Jun 2011, 19:58 »

Jeg er i gang med et FCK spil hvor jeg bruge denne taktik.





Indtil videre har jeg spillet 6 kampe og alle 6 kampe har jeg vundet, jeg har en målscore på 23-4

Edit: Det er en alm 4-4-2 jeg spiller Smiley

SS af dit hold da jeg selv spiller med løverne
Logged

Tidligere: Baloo38

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #11: 01 Jun 2011, 20:07 »

SS af dit hold da jeg selv spiller med løverne

« Seneste Redigering: 01 Jun 2011, 23:26 af Sj1986 » Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vis din taktik
« Svar #12: 01 Jun 2011, 20:12 »

Logged

Tidligere: Baloo38

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Vis din taktik
« Svar #13: 01 Jun 2011, 20:18 »

Vil helt sikkert prøve den sidste taktik du er kommet frem med Guldbrand. Den ser spændende ud, især da jeg har mange gode centrale midtbanespillere. Vil bruge den her i mit Liverpool game, men kan jeg lokke dig til at sige lidt mere om holdinstruktionerne? Smiley

Jeg bruger aldrig holdinstruktioner, jeg bruger kun de taktiske teorier som jeg har henvist til i min signatur..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Vis din taktik
« Svar #14: 20 Jul 2011, 13:10 »

Som træner i Herning Fremad, har jeg fået noget materiale omkring hvordan man ønsker at ungdomsholdende spiller i FC Midtjylland, og det er ud fra dette at jeg har kreeret denne taktik.

Taktikken er en 4-1-3-2, der lægger vægt på at man opbygger spillet, og at man tør spille bolden frem. Det kræver derfor nogle kreative spillere, med stor boldsikkerhed for at opnå succes med denne taktik, men har man det, vil man også opleve masser af spil i små områder, og at hver enkelt spiller har mange pasningsmuligheder på midtbanen.

For at taktikken skal blive en succes, så er det vigtigt at ens def. playmaker er en god pasningsspiller med stor koldblodighed, da han ikke skal blive stresset når han bliver presset, men i stedet turde spille bolden op ad banen. Derudover er det selvfølgelig også vigtigt at han kan bidrage i det defensive.

I angrebet har jeg stor succes med en hurtig angriber (skarpretter) og en targetman lignende spiller sat til avanceret angriber. Han må meget gerne være stærk i hovedspillet, samt fysisk stærkt, men må heller ikke være for langsom til at tage dybe løb.

Wingbacksene skal have en utrolig udholdenhed, da de vil lave mange løb i en kamp. Derudover er det vigtigt at have gode reserver for dem, da de ofte vil blive trætte ved tætpakkede kampprogrammer (alt efter hvor gode de er fysisk selvfølgelig) 

- Mine wingbacks er sat til at lave indlæg ofte, mens jeg har sat dybe stikninger til "nogle gange" Derudover har jeg sat dem til at "holde kanten" for at få masser af bredde.

- Mine to centrale midtbanespillere er begge sat til offensiv, og er samtidigt sat til at "holde kanten", og så har jeg sat dybe stikninger til "nogle gange". Dette er for igen at få noget mere bredde på i taktikken, så det ikke bliver for klemt på den centrale midtbane.



Fordele ved taktikken
  • Skaber mange chancer
  • Flot pasningsspil
  • Mange pasningsmuligheder for spillerne
  • Masser af overlaps fra wingbacksene
  • Mange folk med ind i feltet ved indlæg

Ulemper ved taktikken
  • Masser af plads bag wingbacksene

- Taktikken bliver ligesom alle mine andre taktikker konstant justere efter hvilken modstander jeg møder (læs: taktiske teorier: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=26428.0) Men derudover er det vigtigt at man hele tiden er opmærksom på kampens forløb, som jeg selv følger i 3D. Hurtigt og meget groft sagt, så spiller jeg offensivt hvis modstandernes angreb kommer fra fløjene, og defensivt hvis deres angreb kommer fra dybe stikninger. Dette tror jeg at er meget vigtigt at man gør, for at taktikken skal blive en succes, ellers vil man opleve at man får tæsk ved at de udnytter at ens wingbacks er for offensive.




Link til taktikken: http://www.speedyshare.com/files/29503360/4-1-3-2_by_Guldbrand.tac
« Seneste Redigering: 20 Jul 2011, 15:15 af Guldbrand » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010