Southampton som United-kopi..
Så er det vist min tur til at berette om mit spil med Southampton. Jeg er ikke personen med mest tid til FM, hvorfor det meget sjovt kan fortælles, at jeg startede op omtrent samtidig med JimmyGP, men at jeg på nuværende tidspunkt kun har spillet små 30 kampe i første sæson.
Tag dog ikke fejl af den langsomme fremgang, spillet har været en stor succes, og er helt klart et af de bedste spil jeg har haft i meget lang tid.
Efter at have valgt klubben, valgte jeg en taktik der på mange måder mindede om Uniteds. Jeg mente her, at jeg kunne udnytte flere af spillernes potentiale optimalt, og det var også denne taktik, hvorefter jeg handlede spillere. Sommeren bød på fire handler indenbords, mens et par enkelte spiller måtte forlade truppen. Mellem disse var aldrende Jaidi, som jeg ikke synes at kunne se meget lys i.
Holdets svageste led synes jeg fra starten var bredden. Der var enkelte gode spillere i hver kæde, men der manglede en mand i alle tre kæder for at gøre holdet mere sikkert, både offensivt og defensivt. Derfor købte jeg to spillere til forsvaret, en til midtbanen og en enkel angriber.
Til forsvaret blev skotske
Maurice Ross købt ind til rotation med Butterfield på højrebacken. Richardson havde jeg ikke meget tillid til, samt hans lange skade fra start. Centralt blev
Brian McLean købt som erstatning for Jaidi, og som I kan se af statistikken, har han været alle 2 mio. værd.
På midtbanen blev
Jose Semedo købt som gardering i midten, da jeg synes at den centrale del var tyndt besat når mand så bort fra Schneiderlin. I angribet blev
Febian Brandy hentet på en fri transfer.
Min tanke var så, at midtbanen og angrebet skulle spille som Uniteds. Centralt passede Semedo perfekt til rollen som Carrick hos United, nemlig altid at blive tilbage og værne om defensiven. Han er klar i pasningspillet, men satser sjældent for at opnå egen vinding foran mål. Dette ses at hans
foretrukne træk.
Ved siden af ham skulle Schneiderlin være den kreative midtbanemand, der samtidig skulle komme mere med frem end Semedo. På kanterne havde holdet i forvejen en række spillere, men da jeg ikke fra start stolede fuldt ud på Chaimberlain, valgte jeg at omskole Guly do Prado til at spille højre wing. Ideen var så, at Prado skulle være rendyrket kantspiller (ala Valencia), mens Lallana skulle komme ind i banen, ligesom Nani af og til gør. Derfor fik jeg hurtigt Lallana lært at
skære ind i banen.
Helt i front havde jeg så to spillere, der i rigtig høj grad mindede om Rooney og Hernandez - nemlig
Lambert og Brandy. Især Lambert virkede som en "fattigmands-Rooney" set ud fra hans
foretrukne træk.
Brandy havde også sine træk på plads, nemlig at rykke i hullerne, samt at forsøge at snyde offsidefælden. Rollerne på de to blev derfor med Lambert som en dybtliggende angriber og Brandy som skarpretter.
Efter en halv sæson er resultatet så klar. Jeg ligger klart nummer 1 og har egentlig gjort det længe. Offensiven virker rigtig godt gearet, og især Brandy har vist sig som et succesfuldt indkøb via hans mange mål. Lambert har været udmærket som afslutter, men har i endnu højere grad tegnet sig som en perfekt oplægger langt fremme på banen. Kanterne har også brilleret, især Lallana, men også Prado og Chaimberlain har spillet godt.
Nu hvor transfervinduet er åbnet har jeg så sikret mig flere penge via en opjustering af forventningerne. Samtidig er det skyllet masser af penge ind på kontoen, idet at Lallana desværre er blevet solgt til Aston Villa. Klubben har været efter ham fra start, og da de bød, forsøgte jeg at byde dem op i pris. Det blev til en slutpris på 24 mio. hvilket vel er meget fint for en spiller i League One. Hans afløser har jeg endnu ikke fundet. Så snart Puncheon er skadesfri har jeg tænkt mig at hente ham hjem fra sin lejeaftale hos Blackpool, og ligeledes har jeg tænkt mig, at forsøge at leje mig til et talent. Obertan sagde i første omgang nej, hvorfor jeg nu har satset andre veje. Jeg håber meget på, at flere spillere vil til klubben når jeg rykker op i The Championship, så derfor agter jeg at spare pengene indtil da.
Jeg har dog hentet Riggott på en fri transfer.
Spørg endelig såfremt I har spørgsmål af nogen art.