home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  1 Bruger, 780 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Listeria
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Herrehåndbold VM 2011
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: Herrehåndbold VM 2011  (Læst 89574 gange)
Swizz CataR
Manager

Sv: Herrehåndbold VM 2011
« Svar #75: 07 Jan 2011, 20:43 »

Hvem tænker du på der? Stefan Hundstrup fra AG? Så synes jeg ærlig talt mere om at udtage Lars C, som jeg stadig synes holder et højt niveau hans alder taget i betragtning. Fordelen ved Hundstrup er selvfølgelig at han kan spille fremme i et 5-1 forsvar, hvilket kunne være meget spændende på et fremtidigt landshold.

Ville vi spille 5-1 - som helt sikkert ville være spændende - så kommer vi vel heller ikke uden om Jacob Green fra AG, der er vildt dygtig til det Smiley

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Humle1337
Førsteholdsspiller

« Svar #76: 07 Jan 2011, 20:50 »

Ja jeg synes faktisk Hundstrup skulle med, men nu har han også være skadet og er kun lige kommet tilbage, det taler selvfølgelig imod, Lars C er i god fysisk form det er helt sikkert og han er også en personlighed jeg synes godt om på landsholdet, men bare efter at have set Kolding nogle gange i denne sæson, der har han ikke været så skarp som før i tiden, men manden er jo også 37-38 år hvis jeg ikke husker forkert.
Egentlig mente jeg så Lasse Svan skulle have været med i stedet, men huskede bare forkert, han spiller højrefløj, det var min fejl Smiley
Anders Eggert, har svært ved at sætte ord på ham, synes virkelig han er verdensklasse, han har alle de kompetencer som en fløjspiller skal have.

Jeg havde stadigvæk gerne set Jacon Bagersted som 3. valg som stregspiller, hvis vi skal have 3 strege med. Men Knudsen har jo også været med i mange år, meget rutine og dele ud af, og kommer han i form så er han jo også i eliten, men han har bare ikke spillet nogle kampe før de træningskampe der bliver spillet de kommende dage.

Men det er jo bare min mening Smiley

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #77: 07 Jan 2011, 20:53 »

Ja jeg synes faktisk Hundstrup skulle med, men nu har han også være skadet og er kun lige kommet tilbage, det taler selvfølgelig imod, Lars C er i god fysisk form det er helt sikkert og han er også en personlighed jeg synes godt om på landsholdet, men bare efter at have set Kolding nogle gange i denne sæson, der har han ikke været så skarp som før i tiden, men manden er jo også 37-38 år hvis jeg ikke husker forkert.
Egentlig mente jeg så Lasse Svan skulle have været med i stedet, men huskede bare forkert, han spiller højrefløj, det var min fejl Smiley
Anders Eggert, har svært ved at sætte ord på ham, synes virkelig han er verdensklasse, han har alle de kompetencer som en fløjspiller skal have.

Jeg havde stadigvæk gerne set Jacon Bagersted som 3. valg som stregspiller, hvis vi skal have 3 strege med. Men Knudsen har jo også været med i mange år, meget rutine og dele ud af, og kommer han i form så er han jo også i eliten, men han har bare ikke spillet nogle kampe før de træningskampe der bliver spillet de kommende dage.

Men det er jo bare min mening Smiley

Jeg er enig i at Lars C ikke har været helt så skarp i Kolding som i Flensburg, hvilket specielt har været tydeligt på straffespark. Heldigvis er det så en disciplin, hvor vi står helt fantastisk med Eggert, Lindberg og Lars C, der alle er eksperter. Fra fløjen i et normalt angrebsspil synes jeg til gengæld han har den overlegenhed og klasse endnu, som han har haft i mange år.

Lige en tilføjelse til det sidste. Michael Knudsen har spillet et par kampe i Flensburg her i december måned. Havde han ikke det, tror jeg heller ikke, han havde været udtaget.

former zoesuckins

Humle1337
Førsteholdsspiller

« Svar #78: 07 Jan 2011, 20:57 »

Ja okay, det var jeg så ikke klar over faktisk Smiley
Men er han i nogenlunde form så burde han vel nok være med, igen pga rutine og han er jo et monster i forsvaret Peace
Så også det du skrev tidligere med et 5-1 forsvar, der ville Jacob Green være super god, og han kan jo spille alle pladser (nok ikke streg), men tror nok han skal få sin chance på landsholdet, det bliver bare efter VM.

Humle1337
Førsteholdsspiller

« Svar #79: 07 Jan 2011, 21:01 »

http://ekstrabladet.dk/sport/haandbold/article1483502.ece

Sad lige og læste det her. Det viser hvis man skal tro journalisten, at det er forsvaret der skal arbejdes på og dette var mod en svag modstander som Brasilien, men i morgen kommer der en god test med Sverige.

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #80: 07 Jan 2011, 21:05 »

Ja okay, det var jeg så ikke klar over faktisk Smiley
Men er han i nogenlunde form så burde han vel nok være med, igen pga rutine og han er jo et monster i forsvaret Peace
Så også det du skrev tidligere med et 5-1 forsvar, der ville Jacob Green være super god, og han kan jo spille alle pladser (nok ikke streg), men tror nok han skal få sin chance på landsholdet, det bliver bare efter VM.

Jeg er helt enig. Jakob Green har jeg også en fidus til i fremtiden. Jeg synes han er interessant spiller, der dog er en dårligere fløj end Hundstrup, men bedre i forsvaret. Han spiller også fremragende i bagkæden og har lidt Abalo og Källman over sig, da han kan springe ind i banen fra fløjen og stige til vejrs. Jeg er dog ikke helt vild med hans attitude på banen. Men helt sikkert en interessant spiller i fremtiden.

Vedr. kampen i dag, så har EB ret i, at det er forsvaret, der skal arbejdes hårdt med. Det så ikke godt ud i store dele af kampen. Angrebsspillet var til gengæld en fornøjelse at se. Mikkel Hansen er et monster, der bare bliver bedre og bedre. Han er helt forrygende. Samtidig var der gode takter skudmæssigt fra Mads Christiansen, Søndergaad, Boesen og begge playmakere. Vi mangler i hvert fald ikke noget i angrebet. Jeg glæder mig dog til at se, hvor meget spillere som Boesen, Søndergaard og Mads C kan holde til i længden.

former zoesuckins

Humle1337
Førsteholdsspiller

« Svar #81: 07 Jan 2011, 21:12 »

Vedr. kampen i dag, så har EB ret i, at det er forsvaret, der skal arbejdes hårdt med. Det så ikke godt ud i store dele af kampen. Angrebsspillet var til gengæld en fornøjelse at se. Mikkel Hansen er et monster, der bare bliver bedre og bedre. Han er helt forrygende. Samtidig var der gode takter skudmæssigt fra Mads Christiansen, Søndergaad, Boesen og begge playmakere. Vi mangler i hvert fald ikke noget i angrebet. Jeg glæder mig dog til at se, hvor meget spillere som Boesen, Søndergaard og Mads C kan holde til i længden.

Dejligt at hører angrebet fungere, så ved man hvordan træning skal planlægges. Jeg er ikke i tvivl om Søndergaard nok skal holde hele slutrunden, jeg ved mange ikke kan lide ham, men jeg synes han har været en god back for DK. Han har altid stået meget alene på højrebacken, så det har været lettere at påpege hans fejl når de er der. Hvis Mads C nu kommer med til VM, så kan de to hvert fald agere gode sparringspartnere på den plads. Det jeg godt kan lide ved Søndergaard er han ikke lader sig gå på når det går dårligt og han er ikke bange for at gå ind og skyde og tage det ansvar hvis angrebet ikke har fungeret.

En ekstra ting ville også være hvis Boesen, Spillerberg, Søndergaard, Lars C og Rene T, det er de alle spiller eller har spillet i Kolding, så der ville helt sikkert kunne blive kørt nogle aftaler imellem de spiller da de kender hinanden. Dog ikke alle på éen gang, da de har spillet der på forskellige tidspunkter.

kanok
Reserveholdsspiller

« Svar #82: 08 Jan 2011, 18:06 »

Idag kom jeg hjem fra styrketræning, da der stod 8-13 til svenskerne. Udover at vi fra 22-20 og frem ikke formår at komme foran med en 4-5 stykker, synes jeg faktisk at det så meget fornuftigt ud. Hans Lindberg scorede på hans chancer, som har været hans eneste kritikpunkt på landsholdet, Spellerberg, Mikkel Hansen og Nøddesbo gjorde det også godt Smiley

Eneste kritikpunkt kan være det sidste angreb. Den skulle helt klart have været lagt op til Mikkel Hansen, som så kunne have både Eggert, Lindberg, Rene Toft og Simon Christiansen at spille Smiley

Har hørt at Lars C. skulle have været elendig, men han er selvskrevet som den allerførste i en dansk landsholdstrup! Hans teknik og erfaring er jo superb, hans fysik er stadig god, men hans betydning for truppen skal slet ikke glemmes Smiley

fc-hansen
Manager

« Svar #83: 08 Jan 2011, 18:38 »

Nøj hvor er det vildt, at et så lille land som DK, kan skabe så unik en håndboldspiller som Mikkel Hansen. Nu ved jeg godt at vi har rimelig stolte håndboldtraditioner, og har skabt, og vel egentlig har flere spillere, som er blandt de bedste i verden på deres positioner, men Mikkel han er bare utrolig altså! 

Han spiller langt fra sin bedste landskamp idag mod Sverige, men han kan bare nogle ting, som for mig at se gør at han vel egentlig imo er verdens bedste skytte. Hans skudstyrke er exceptionel, og så har han jo et håndled, som kan trække boldene rundt om keeperne. Han var forrygende igår mod Brasilien i det jeg så af kampen. Ham var brasserne ikke klar på, og så kan han jo vinde håndboldkampe alene. Han er så giftig, og har fået sit blik for spillet optimeret, han er egentlig altid kunne spille stregen/fløjen fri, men han er bare blevet meget giftigere på det punkt. dermed har han altid forudsætningen for at spille en god kamp. Enten skal forsvaret gå højt på ham, og lukke hans skud af, men så spiller han jo bare stregen god, og ellers skal man blive fladt, og så skyder han jo nettet i stykker!

Derudover spilelr vi idag en god anden halvleg, og jeg er ikke i tvivl om at, når vi får en halv hjemmebane i Malmø, og når kampene begynder at tælle som point, så vil vi være meget svære at have med at gøre. 

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #84: 08 Jan 2011, 18:43 »

Favoritter: Frankrig eller Kroatien vinder, fordi de bare er niveauer over alle de andre og har nogen af verdens bedste spillere vis ikke de bedste på alle positioner.

Outsidere: Polen, Island, Danmark, Spanien og Tyskland.

Den det står først, er lidt større favorit end den der står til højre for sig. F.eks Frankrig lidt foran Kroatien. Polan lidt foran Island, Island lidt foran Danmark osv...

Chamberlain15
Manager

« Svar #85: 08 Jan 2011, 18:51 »

Nøj hvor er det vildt, at et så lille land som DK, kan skabe så unik en håndboldspiller som Mikkel Hansen. Nu ved jeg godt at vi har rimelig stolte håndboldtraditioner, og har skabt, og vel egentlig har flere spillere, som er blandt de bedste i verden på deres positioner, men Mikkel han er bare utrolig altså! 

Nu vil jeg da mene det er mere imponerende med Island Rullende Øjne Vi har 300.000 indbyggere at gøre godt med. Alligevel kan vi skabe så fantastiske håndboldspillere som Olafur Steffansson, Aron Pálmarsson, Gudjon Valur Sigurdsson m.fl. Samtidig med at vi har fået medaljer ved de OL 2008 samt EM 2010! Det er altså vildt! Smiley

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #86: 08 Jan 2011, 19:05 »

Nu vil jeg da mene det er mere imponerende med Island Rullende Øjne Vi har 300.000 indbyggere at gøre godt med. Alligevel kan vi skabe så fantastiske håndboldspillere som Olafur Steffansson, Aron Pálmarsson, Gudjon Valur Sigurdsson m.fl. Samtidig med at vi har fået medaljer ved de OL 2008 samt EM 2010! Det er altså vildt! Smiley
Tja, Danmark har da så fået flere medaljer og en af guld. Og Mikkel Hansen er også bedre end de 3 du nævner Smiley

Lige pt har Island dog et bedre hold end Danmark imo og det tror jeg desværre også de har efter vm..
« Seneste Redigering: 08 Jan 2011, 19:07 af Messi1987 » Logged

Badefar
Manager

« Svar #87: 08 Jan 2011, 19:08 »

Vi er så en 17-18 gange så mange mennesker, men ja igen så kan vi jo holde os selv op mod et langt større land som Tyskland som også har store håndboldtraditioner .

Swizz CataR
Manager

« Svar #88: 08 Jan 2011, 19:30 »

Så kampen idag, så nu er det vel ved at være tid til, at man kan komme med en seneste udmelding inden VM Smiley

Skulle jeg stå for at vælge truppens 16 navne, så ville jeg vælge således:

Målmænd: Niclas Landin & Jannik Green

Venstre fløj: Lars Christiansen & Anders Eggert

Højre fløj: Hans Lindberg & Lasse Svan Hansen

Stregspillere: Rene Toft Hansen, Jesper Nøddesbo & Michael Knudsen

Venstre back: Mikkel Hansen, Rasmus Lauge & Kasper Nielsen

Playmakere: Thomas Mogensen & Bo Spellerberg

Højre back: Kasper Søndergård & Mads Christiansen

I sig selv er der vel ikke så mange overraskelser, men dog et par enkelte. Dette er som sagt min drømmetrup, som der nu engang er tilgængelig for skader, men tror egentlig ikke at Irming ville komme med på mit hold som vi spiller lige pt. i defensiven.

Søren Rasmussen vs. Jannik Green
Jeg vil til hver en tid vælge Green. Jeg skal da også hurtigt gøre det klart, at jeg ikke er stor tilhænger af Rasmussen, og slet ikke forstår hvorfor Flensborg nuppede ham i sommers. Green er fuld af potentiale, han har alderen med sig, og han danner et super godt makkerskab med Landin efter flere år på ungdomslandsholdet sammen. Jeg så et par kampe med netop ungdomslandsholdet for nogle år siden, hvor de begge var med, og skal da i den grad sige at Green er en god målmand. Nogle vil måske sige, at alderen taler imod Green, men vil dog mene, at han var den klart bedste af AaB's målmænd i finalekampene sidste sæson, og derfor øjensynligt godt kan magte presset. Han fortjener pladsen.

Michael Knudsen vs. Jacob Bagersted
Her kan jeg egentlig godt lide begge spillere. Uanset hvem af dem der skal med, så vil jeg dog betegne spilleren som "den tredje stregspiller" og i den rolle mener jeg helt sikkert at Knudsen kan bidrage med mest. Ikke alene er han den bedste spiller af de to, men han har også rutinen. Han er landets bedste stregspiller når han er klar, og han vil altid være vigtig. Kun hans skader sætter spørgsmålstegn.
Bagersted har alderen med sig, og jeg ser ham helt sikkert som bejler i de kommende år, ikke mindst når Knudsen engang stopper. Indtil da vil jeg dog mene, at Nøddesbo og Rene Toft Hansen stadig er de bedste, og som 3. mand bør han også skulle kæmpe med en spiller som Henrik Toft.

Lasse Boesen vs. Rasmus Lauge
Boesen var en sand kanonkugle da vi vandt guld ved EM i 2008, men siden er det gået stærkt nedad, både på landsholdet og på klubplan. Han har nogle fine kompetencer, men jeg synes ikke, at han længere er skarp nok. I dagens kamp ville han knap nok skyde, og han er og har heller aldrig været en god mand-mand spiller. Trods sin rutine, så har han dog ikke meget at bidrage med i forsvaret, og det synes jeg i sidste ende gør udslaget.
Rasmus Lauge viste allerede potentialet i sidste sæson, og jeg synes han fortjener pladsen. Han har masser af gå-på-mod og han har en god skudteknik. Han har i denne sæson lært at tackle modgang i BSV, og efter at Andy Smith har forladt klubben er han blevet ny dirigent i klubben mens han kun er 19 år - respekt! Helt sikkert fremtidens mand, og tager man i betragtning, at alderen hos mange af vores bagspillere er 30 eller over, så skal vi da give de unge chancen.

Manglende spillere:
Ja ja, skader er et problem. Men helt ærligt, hvordan skulle man dog sammensætte truppen hvis alle kunne spille? Ville Anders Oechsler mon være bedre at have med end Kasper Nielsen, da han både kan være stopklods og angrebsspiller på en god dag? Ville Markussen være god i forsvaret, og ville han fungere i offensiven? Hvem ville have vundet kampen om højrebacken - Søndergård eller Irming?

Efter dagens kamp synes jeg helt sikkert, at vi bør forsøge os yderligere med 5-1. Hvis lige vi får Nøddesbo til at tackle lidt mere når han er fremme, så ville det være en super defensiv taktik at have med til Sverige. Hans kontraspil ville samtidig være godt fra den position. Såfremt vi for alvor kunne og ville spille 5-1 i større dele af kampene, så kunne det måske også være en plads for Irming, da han jo ellers er ret lille i 4-blokken. Jeg ved dog ikke om han dur til en sådan forsvarstjans. Smiley
« Seneste Redigering: 08 Jan 2011, 19:34 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Chamberlain15
Manager

« Svar #89: 08 Jan 2011, 20:02 »

Tja, Danmark har da så fået flere medaljer og en af guld. Og Mikkel Hansen er også bedre end de 3 du nævner Smiley

Lige pt har Island dog et bedre hold end Danmark imo og det tror jeg desværre også de har efter vm..

Danmark har fået flere medaljer. True. Men hvis vi tænker på hvordan det er her og nu så er vi bedre som du siger.

Mikkel Hansen er IKKE bedre end Pálmarsson. Det synes jeg ikke. Vi snakker om årets spiller i Bundesligaen sidste sæson. I en alder af 19 år. Det er imponerende. Han kan sagtens gå hen og blive en af verdens bedste om måske 2-4 år. Det tror jeg på.
« Seneste Redigering: 08 Jan 2011, 20:03 af petur » Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 30 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010