home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Efterårets Hold 2010/2011
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Efterårets Hold 2010/2011  (Læst 7110 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Efterårets Hold 2010/2011
« : 29 Dec 2010, 18:48 »

Efterårets Hold 2010/2011

Af Patrick Brems


Efterårssæsonen 2010/2011 i Superligaen blev domineret fuldstændigt af F.C. København. De forsvarende mestre buldrede og tromlede alt ned i alle deres kampe i ligaen, og endte med at være ubesejrede frem til slutningen på efteråret. Samtidig med det, blev det belønnet med et Champions League eventyr, hvor FCK gik videre fra gruppen med mægtige Barcelona, Panathinaikos og Rubin Kazan indblandet. Mange havde ikke regnet med at FCK ville gå videre fra gruppen, men FCK endte overraskende på en 2. plads og kan se frem til 1/8 semifinalerne mod Chelsea engang i februar.

Modsat dominans i ligaen, så må AaB siges at være et hold, som skuffede i efteråret. Resultaterne blev ikke som de skulle og det forklarer meget godt, hvorfor AaB ligger på sidstepladsen i Superligaen. Dette medførte b.la. fyring til Magnus Pehrsson og derfor måtte den tidligere Kent Nielsen træde til. Kent Nielsen har nu været ansat i et par måneder og skal forhåbentlig få AaB til at få en mere acceptabel placering hen over foråret.

Også i OB blev der stillet spørgsmålstegn til, hvorfor formkurven var blevet så dårlig. OB tabte kampe på stribe og det resulterede i, at manager Lars Olsen, assistenttræner Viggo Jensen og sportschef, Kim Brink blev fyret af OB-ledelsen. Ind trådte Uffe Pedersen og Henrik Clausen som en midlertidig løsning, og sidst nævnte kan nu kalde sig for cheftræner for de stribede. Veteranen, Thomas Helveg træder til som ass. træner efter at have sagt farvel i sin sidste optræden for OB mod AaB.

Men efterårets hold skal findes og som i introen står, så må man sige, at Superligaen i den grad blev domineret af FCK, hvilket også sætter sit præg på det hold jeg har lavet ud af de bedste fra efteråret af. Det kan godt være der er andre konkurrenter, men så må I prøve at sætte jeres eget også, hvilket også er formålet med denne tråd.


Målmand: Johan Wiland
Den svenske målmand fra FCK har leveret præstationer på samlebånd som slet ikke kan beskrives. Både i Superligaen og i Champions League. Dette er også blevet kronet med titlen Det Gyldne Bur i Superligaen foran Jonas Lössl og Roy Carroll. Så dette kan vist ikke begrundes yderligere.

Venstre Back: Oscar Wendt
Venstrebacken for FCK har sammen med resten af FCK forsvaret leveret super præstationer. Svenskeren har holdt et solidt niveau hele vejen gennem efteråret og må siges at være den bedste venstre back i Superligaen, med sin offensive indstilling til spillet og dermed en faktor i FCKs offensiv.
 
Centralt forsvar: Mikael Antonsson og Mathias Zanka Jørgensen
Mikael Antonsson og Mathias Zanka Jørgensen har virkelig sat en tyk streg under, hvorfor de er efterårets bedste i Superligaen. I Champions League har man vist glimrende præstationer og især sidstnævnte har for alvor spillet sig ind i Ståle Solbakkens hjerte. Samtidig har Zanka også overtaget pladsen for den ellers sublime Sölvi Ottesen som kom til i transfervinduet, men pga. en skade med hånden, har Zanka altså fået tjansen og gjort det ganske stabilt. Et super talent.

Højre back: Zdenek Pospech
Der kan snart ikke findes bedre højre backs i Superligaen, end Pospech. Ligesom Oscar Wendt er Pospech en vigtig faktor i FCKs offensive tilgang til spillet. En god offensiv back som år efter år bliver ved med at imponere og holde niveauet.  Både i den hjemlige liga og i Champions League.

Venstre midtbanespiller: Martin Vingaard
Vingaard har været en næsten altid fuldgod erstatning i Superligaen for FCK, når Grønkjær er blevet skånet. Vingaard har derudover også skarpe dødbolde og stor initiativlyst til at skabe noget frem ad banen.

Central midtbane: William Kvist og Claudemir
Kvist og Claudemir har virkelig været styrmændene på midtbanen for FCK. Ikke mindst William Kvist som er blevet skamrost på det groveste og løber solen sort for sit mandskab. Claudemir som kom til københavnerne i sommers har også overgået alle forventninger og er flere gange blevet spået til at være den nye ’’Atiba Hutchinson’’. To virkelig gode spillere FCK har der på midtbanen.
 
Højre midtbanespiller: Cristian Bolanos
Teknikeren hos FCK har fået spillet sig ind til en forholdsvis fast plads i FCK. De gange Grønkjær har været sparet har Bolanos kunne få spilletid og med tekniske detaljer har han kunne afdrible sin modstander fænomenalt og er en af de bedste tekniske spillere i Superligaen.

Angreb: Cesar Santin og Dame N’Doye
En ting er sikkert og det er, at Superligaens topscorerliste føres af Cesar Santin og Dame N’Doye. Med 13 mål hver kan de næsten ikke fortjene andet, end at blive kaldt det farligste angreb i Superligaen. Specielt N’Doye har vist stor styrke i hovedspillet og vist imponerende præstationer i Champions League med b.la. et rimelig afgørende mål mod Rubin Kazan i overtiden.

Træner: Ståle Solbakken
En rigtig god træner som år efter år har været en af de bedste trænere i Superligaen. Ståle Solbakken har med sin stærke taktiske forståelse for sit hold og eksperimenter med sit hold ført FCK til at være måske det bedste FCK hold gennem sin 16-årige lange levetid. Han har b.la. ført FCK til en del Superligatitler og ført dem til Champions League 2 gange og i år, er det første gang nogensinde et dansk hold er nået videre fra gruppen i Champions League. Det må siges at være ganske godt gået!
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #1: 29 Dec 2010, 18:50 »

Jeg har valgt ikke at lave Efterårets Flop, da jeg synes det har været for svært.

Men det forhindrer jer ikke i, at komme med jeres bud på efterårets hold i Superligaen 10/11! Wink

Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #2: 29 Dec 2010, 19:02 »

synes det er ret grinagtigt at du kun har fck spillere på efterårets hold, selvfølgelig vil fck dominerer efteråretshold. men at der kun er fck spillere på synes jeg ikke er helt rigtig
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #3: 29 Dec 2010, 19:02 »

synes det er ret grinagtigt at du kun har fck spillere på efterårets hold, selvfølgelig vil fck dominerer efteråretshold. men at der kun er fck spillere på synes jeg ikke er helt rigtig

De er videre fra deres CL gruppe, de ligger historisk suverænt nr 1, og de har endnu ikke tabt en kamp.. Jeg synes godt det kan forsvares i år!
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Fernando
Gæst
 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #4: 29 Dec 2010, 19:05 »

Synes jeg ikke. F.C København har jo domineret simpelthen ALT de har været med i lige undtaget pokalturneringen Wink men de har jo gjort det upåklageligt godt i Superligaen og Champions League, så forstår godt han vælger dem.

De fleste af dem har jo også hævet deres niveau eller holdt det i flere sæsoner i træk. Smiley

Du helt væk.
Logged

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #5: 29 Dec 2010, 19:06 »

nånånå, du ser det vist kun fra en side. jeg vil sige at Hans Henrik Andreasen og har gjort det super godt, han kunne vel gå klemmes ind et eller andet sted. Samtidig syntes jeg ikke at Cesar Santin har holdt niveauet i de kampe som jeg har set ham i :/.
Bolanos er god men han har først vist sit værd i de senere kampe og champions league og derfor synes jeg ikke han burde være med på holdet.
der er også andre spillere som har gjort det godt selvom deres hold ikke har, så jeg syntes at det er for snærversynet kun at tage FCK spillere selvom de også har gjort det fantastisk Smiley

Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #6: 29 Dec 2010, 19:14 »

Det kan godt være Cesar Santín ikke har præsteret fantastisk i hver kamp han har spillet, men han deler stadig topscore titlen med Damen. Smiley
Logged

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #7: 29 Dec 2010, 19:15 »

synes også hans henrik andreasen skal ind på holdet, sammen med Michael Krohn Dehli, selvom Brøndby har været svingende har han været en af de få der har holdt niveau og han har scoret en hel del mål gennem efteråret, han kunne godt komme ind i stedet for bolanos som jeg heller ikke synes har spillet vildt godt i ligaen
Logged

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #8: 29 Dec 2010, 19:44 »

synes også hans henrik andreasen skal ind på holdet, sammen med Michael Krohn Dehli, selvom Brøndby har været svingende har han været en af de få der har holdt niveau og han har scoret en hel del mål gennem efteråret, han kunne godt komme ind i stedet for bolanos som jeg heller ikke synes har spillet vildt godt i ligaen

Helt enig med dig, det kan godt være at FCK spiller Kanont for tiden, men derfor skal de ikke fylde efterårets hold da der er andre spillere i ligaen ogsaa. De har nok ikke præsteret det samme men fortjener dog den smule anerkendelse
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #9: 29 Dec 2010, 20:15 »

Du mener altså det danske efterårshold?  Rullende Øjne Så er det i orden det kun er fuckers, der repræsenteret ..

Men hvis det kun er i Superligaen fx, så er det noget værre vrøvl du kommer med vil jeg sige ..

EDIT: Det mig en GÅDE at du har sat Bolaños på istedet en Krohn Delhi fx. Det er dér man snakker om farvede mennesker ..
« Seneste Redigering: 29 Dec 2010, 20:17 af Kongesoennen7 » Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #10: 29 Dec 2010, 20:17 »

Der er vel også spillere som Lasse Riise eller Kim Aabech som har præsteret fantastisk hvis man tænker på det er en oprykker klub .
Logged

Vi skal alle være her.

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #11: 29 Dec 2010, 21:00 »

AFC's hold kan i bund og grund sagtens forsvares, omend det imo er 'kedeligt' at se på. Personligt vil jeg hellere på sådanne hold, hvor der er spillere fra 3-6 forskellige hold eksempelvis, hvilket også er en af grundene - foruden statistikkerne - til, at jeg havde Ousted på såvel mit efterårs- som forårshold sidste år. Smiley

Mit bud på efterårshold:
Lössl
Priske - Albrechtsen - Wendt
Krohn-Delhi - HHA - Claudemir - Rise
Aabech
N'Doye - Utaka
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #12: 29 Dec 2010, 21:12 »

AFC's hold kan i bund og grund sagtens forsvares, omend det imo er 'kedeligt' at se på. Personligt vil jeg hellere på sådanne hold, hvor der er spillere fra 3-6 forskellige hold eksempelvis, hvilket også er en af grundene - foruden statistikkerne - til, at jeg havde Ousted på såvel mit efterårs- som forårshold sidste år. Smiley

Mit bud på efterårshold:
Lössl
Priske - Albrechtsen - Wendt
Krohn-Delhi - HHA - Claudemir - Rise
Aabech
N'Doye - Utaka
Det er et meget godt bud, jeg kunne dog godt undvære Utaka da jeg syntes han skuffer fæææææææææælt
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #13: 29 Dec 2010, 21:22 »

Wiland
Pospech - Antonsson - Zanka - Wendt
Hans Henrik Andreasen - Kvist - Claudemir - Vingaard
Aabech
N'Doye
Logged

FCK

TMazz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Efterårets Hold 2010/2011
« Svar #14: 29 Dec 2010, 21:29 »

Mit bud:

                                      Wiland
D.Wass           Antonsson               M.Zanka       P.Bengtsson


Aabech            Kvist                       M.Krohn Dehli       Vingaard

                           N.Doye           C.Santin

Gør ondt som BIF fan og have så mange FCK'ere men det er jo fortjent.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010