home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 225 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub (OB)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub (OB)  (Læst 29156 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #60: 22 Mar 2011, 14:06 »

http://www.fyens.dk/article/1613271:Business-Fyn--OB-selskab-med-13-millioner-i-minus

Det er det seneste der er fremlagt fra klubben. Vil derfor stadigvæk gerne vide hvor de famøse 275 mio kommer fra.

Nu er det hele OSE der er kommet med et underskud på 13 millioner kr. Hvis du udelukkende tog fodbold aktiviteterne så kan jeg næsten garantere dig for at underskuddet vil været langt større..
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #61: 22 Mar 2011, 14:08 »

Så må alt andet omkring jo have givet et kæmpe overskud ellers hænger det jo ikke sammen. Hotel og kongresdriften havde jo ikke just kronede dage i 2009.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #62: 22 Mar 2011, 14:13 »

Så må alt andet omkring jo have givet et kæmpe overskud ellers hænger det jo ikke sammen.

"Årsagen til underskuddet er den generelle krise, der både har ramt fodboldforretningen i OB samt hotel- og kongresdelen af Odense Congress Center. Derimod har messeaktiviteterne klaret sig fint."

Som det fremgår i artiklen så er det messeaktiviteterne der pt. holder de andre forretningsområder kørende. Problemet med at OB ikke er børsnoteret er at man ikke kan gå direkte ind i regnskaberne og se hvor stort et underskud/overskud de forskellige forretningsområder giver, men at det samlet giver et underskud på 13 millioner kr. hvilket får OB til at fremstå som en sund forretning, hvor andre klubber har underskud på 30-40 millioner kr. Men jeg tør godt vædde min gamle hat på at OB er mindst lige så dårligt kørende.
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #63: 22 Mar 2011, 14:17 »

Det at de har underskud på 275 mio. er ikke noget der bare er kommet på 1 år, som artiklen henviser til. Underskuddet var på 13 mio estimeret i det år de henviser til. Desuden er OB bare en brik i det. Dette var ikke OB's regnskab der blev henvist til, men derimod selskabet bag, nemlig Odense sport og event. Ligesom Parken sport og enterteinment og FCK. Men ved som sagt heller ikke hvorfor det lige er de 275 mio kr og hvor det tal helt nøjagtig stammer fra. Men i mine ører lyder det bare realistisk ifht. hvordam OB's investeringer er gået og markedets udvikling taget i betragtning, samtidig med manglende spillersalg.. Vi får aldrig et konktret svar, da OB nok ikke offentligør deres regnskab for offentligheden i fuldt omfang.
Logged

LFC & OB!!!

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #64: 22 Mar 2011, 14:20 »

Hvilke investeringer tænker du på? Udbyggelserne af lounge facilliteterne på Tre-For Park og køb af spillere kan vel ikke have gjort det alene?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #65: 22 Mar 2011, 14:23 »

Hvilke investeringer tænker du på? Udbyggelserne af lounge facilliteterne på Tre-For Park og køb af spillere kan vel ikke have gjort det alene?

Mon ikke at Congress centeret og messecenterret også har lavet en lang række af investeringer..
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #66: 22 Mar 2011, 14:40 »

Men så er det vel ligeså vel OSE der har skabt en gæld som det er fodboldklubben OB og derfor har OSE vel også været en dårlig forretning hvis den er til skade for klubbens økonomi? Hvor ligger det messecenter du omtaler i øvrigt der er vidst noget jeg ikke ved?
« Seneste Redigering: 22 Mar 2011, 14:42 af niklasob12345 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #67: 22 Mar 2011, 14:45 »

Men så er det vel ligeså vel OSE der har skabt en gæld som det er fodboldklubben OB og derfor har OSE vel også været en dårlig forretning hvis den der er til skade for klubbens økonomi? Hvor ligger det messecenter du omtaler i øvrigt der er vidst noget jeg ikke ved?

Hvordan gælds situationen ser ud ved jeg ikke, og om gælden på de 275 millioner kr. udelukkende er OBs eller om det er hele koncernen er jeg heller ikke klar over. Jeg kunne dog fristes til at tro at det er en gæld der er samlet over hele koncernen og dermed ikke udelukkende kun OB. Men jeg er tilgengæld også overbevist om at OB er en underskudsforretnin g ligesom alle andre superligaklubber.

Hvor messecenteret ligger i Odense er jeg ikke bevidst omkring da jeg er fra Midtjylland. Men mon ikke det ligger i udkanten af Odense og har en masse meget store arealer/lokaler til rådighed..

Edit Ifølge google, ser det ud til at Odense ikke har et decideret messecenter ligesom man har det her i Herning. Men at jeres messeaktiviteter er under Odense Congress Center..
« Seneste Redigering: 22 Mar 2011, 14:49 af Guldbrand » Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #68: 22 Mar 2011, 14:54 »

Hvordan gælds situationen ser ud ved jeg ikke, og om gælden på de 275 millioner kr. udelukkende er OBs eller om det er hele koncernen er jeg heller ikke klar over. Jeg kunne dog fristes til at tro at det er en gæld der er samlet over hele koncernen og dermed ikke udelukkende kun OB. Men jeg er tilgengæld også overbevist om at OB er en underskudsforretnin g ligesom alle andre superligaklubber.

Hvor messecenteret ligger i Odense er jeg ikke bevidst omkring da jeg er fra Midtjylland. Men mon ikke det ligger i udkanten af Odense og har en masse meget store arealer/lokaler til rådighed..

Der er ikke nogen der har påstået at OB ikke er en underskuds forretning ligesom alle andre klubber i Danmark jeg ser bare ikke tegn på at vi har haft det ligeså svært som Brøndby, AGF og AAB har haft det de seneste år. Vi har jo lige netop en fin forretning i ryggen og er ikke tvunget som Brøndby er lige nu og AAB og AGF har været til at gå ud og sælge ud af aktiverne i forretningen så synes heller ikke at der på den vis er tegn på at der skulle være alvorlig krise.

Grunden til at jeg spørger til et messecenter er at jeg ikke er bekendt med at OSE er i besiddelse af et. De har så vidt jeg ved OCC, Arena Fyn, og Tre-For-Park
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #69: 23 Mar 2011, 16:22 »

Jeg syntes lige at jeg ville komme med mit OB hold i 3. sæson.

MM: Joe Lewis, England, 24 år, hentet på fri fra Peterborough
FV: Tamás Kádár, Ungarn, 22 år, hentet på fri fra Newcastle
FC: Darren O´Dea, Irland, 25 år, hentet på fri fra Celtic
FC: Francis Dickoh, Ghana, 29 år, hentet på fri fra Hibernian
FH: Neal Eardley, Wales, 23 år, hentet på fri fra Blackpool
CM: Diego Rivas, Spanien, 32 år. hentet på fri fra Real Sociedad
CM: Lasse Schøne, Danmark, 26 år, hentet på fri fra NEC
HF: Rúrik Gíslason, Island, 24 år, starter i klubben
VF: Gai, Assulin, Israel, 21 år, hentet på fri fra Manchester City
BO: Mads Junker, Danmark, 31 år, hentet på fri fra Roda
BO: Eddie Johnson, USA, 28 år, hentet på fri fra Fulham
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #70: 25 Mar 2011, 02:11 »

Kan da lige supplere med mit hold, ligeledes i 3. sæson:

MM: Fernando Henrique (Mads Toppel)
VB: Michael Lumb (Emil Johansson)
VCB: Anders Egholm (Daniel Høegh)
HCB: Daniel van Buyten (Simen Wangberg)
HB: Daniel Wass (Espen Ruud)
DM: Eric Djemba Djemba (Hans Henrik Andreasen)
HCM: Mikkel Thygesen (Mikkel Beckmann)
VCM: Kasper Lorentzen (Davide Petrucci)
HOM: Martin Vingaard (Rurik Gislason og Rilwan Hassan)
VOM: Juan Angel Albin (Emil Larsen og Morten Østerbye, fremragende 17 årig regen spiller jeg fandt i HB Køge)
BO: Pavel Pogrebnyak (Mads Junker og Morten Nordstrand)

Har fået solgt rigtigt godt og dyrt og samtidig fundet en masse billige eller gratis spillere. Den bedste handel jeg har lavet so far må være Fabricio Carioca. Hentede ham på fri transfer i Gremio i 1. januar 2012 og solgte ham videre til Sevilla senere samme år for 36 mio. Det er sådan en handel der luner. Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #71: 31 Maj 2011, 02:26 »

Hvad sker der for at OB's forsvar er elendigt?
Min største styrke i manager er normalt at jeg ikke lukker særlig mange mål ind. Den tradition kan jeg dog på ingen måde holde mod OB, der vælter mål ind.
Selvom min forsvarskæde står lige foran feltet, så får modstanderen alligevel 2-3 mål på dybdeløb per kamp.

Andre der har haft problemer med OB's starttrup?
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #72: 31 Maj 2011, 07:43 »

Hvad sker der for at OB's forsvar er elendigt?
Min største styrke i manager er normalt at jeg ikke lukker særlig mange mål ind. Den tradition kan jeg dog på ingen måde holde mod OB, der vælter mål ind.
Selvom min forsvarskæde står lige foran feltet, så får modstanderen alligevel 2-3 mål på dybdeløb per kamp.

Andre der har haft problemer med OB's starttrup?

Ja helt bestemt.. Syntes også at den manglede speed blandt OBs forsvar er et stort problem, men jeg tror at en af løsningerne kunne være, at spille med en defensiv midtbane/ankermand foran forsvaret for at lukke hullet mellem forsvar og midtbane, og for at deres offensive spillere ikke får plads eller tid til at lægge afleveringerne (Syntes specielt det er når man spiller mod et hold med en offensiv spiller, at det går galt)

Udover den defensive midtbanespiller, så kunne man også vælge at sætte sine to defensive spillere til "opbakker" da de bevist går længere ned i banen for at afværge bolde i dybden. Dette vil dog betyde at modstanderne vil få nemmere ved at score fra indlæg, men OBs forsvar er trods alt markant bedre i luften, end de er til dybe stikninger.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #73: 31 Maj 2011, 20:46 »

Jeg det er helt grotesk så langsomme de er! Efter en virkelig elendig start har jeg besluttet mig for at starte forfra. Det er gået noget bedre i denne omgang! Jeg er ved den 1. september, og efter 7 kampe i ligaen ligger jeg nummer 2 med 14 point (5 efter FCK, som desværre slog mig 2-1 i Parken). Jeg har scoret 11 mål og lukket 5 ind i de syv liga kampe, så det syntes jeg er godkendt.

Jeg er også kommet i Euro League gruppespillet, efter at have slået Elfsborg og Sheriff ud. Jeg er kommet i gruppe med:
CSKA Moscow
Basel
og Koper

Jeg spiller også med den Royal league tilføjelse herinde, hvor de 6 bedste hold fra den danske liga kommer med, så jeg syntes starttruppen er noget tynd, til en sæson med så mange kampe.
Jeg har ikke solgt nogle af de spiller man starter med, men har derimod købt ind til bredden:
Jakob Rasmussen - 1,7 millioner Kr. i Fredericia
Ronnie Bendtsen - 20.000 Kr. i Næstved
Lasse Qvist - 350.000 kr. i FC Nordvest

Udover det har jeg hentet 3 talenter på fri transfer:
Kasper Kusk, Tobias Ørtoft og Cheick Kourouma (Franskmand)

Jeg har bevist valgt og satse på nogle danske spiller, som ikke kostede alverden, og som ikke skal have en speciel høj løn.

Min startopstilling er følgende:

MM: Stefan Wessel (Toppel)
FH: Espen Ruud (Troest)
FC: Anders Møller Christensen (Ørtoft)
FC: Atle Roar Håland (Høegh)
FV: Chris Sørensen (Bendtsen)
DM: Eric Djemba-Djemba (Rasmussen)
MC: Hans Henrik Andreassen (Kusk)
MC: Andreas Johansson (Traoré)
OMH: Bernard Mendy (Kadrii)
OMV: Rurik Gislason (Feldballe)
AC: Peter Utaka (Qvist/Toft)
Derudover har jeg Falk der bruges over det hele oppe i front.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #74: 17 Jul 2011, 11:26 »

Så er jeg lige startet op med OB.. Men synes godt nok de er svære at spille med.. kan ikke få en 4-4-2 til at fungere...
Er der nogle der har haft succes med at få økonomien god i klubben og føre dem frem til den bedste danske klub?
Og har nogle prøvet at blive overtaget af en rigmand?
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010