home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 444 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub (OB)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub (OB)  (Læst 29153 gange)
kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #45: 09 Mar 2011, 10:42 »

ka man nok ikk i den nye patch... der er økonomien sku bare fuck... arh...
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #46: 10 Mar 2011, 20:10 »

Har OB virkelig 275 millioner i gæld?
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #47: 21 Mar 2011, 15:46 »

Hvad med at få startet en tråd om OB ?

OB har i mit spil cirka 5mill til spiller køb og 3,4mill til lønninger..

Rådet fra Ass. træneren er, at OB's forsvar er det der skal trimmes...

Har spillet et par træningskampe kampe og første runde i Superligaen og alle kampene er vundet.
Spiller standard 4-4-2 med følgende spillere:

               Carroll
Troest - Håland - Christensen - Sørensen
Gislason - H. Andreasen - Djemba - Absalonsen
Utaka - johansson/Feldballe

Har købt følgende spillere:
Guido Burgstaller M/OM (HV) / BO - 3,25mio fra SC Neustadt
Ondrej Svedjik F (CH) - Fri fra Gronningen

Har lånt Timmi Johansen ud til BIF

De 3,4 mio til løn er ikke på ugebasis da? Smiley Det spiller jeg med nemlig..


Logged

LFC & OB!!!

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #48: 21 Mar 2011, 15:47 »

Og ja.. OB har pæn stor gæld. På fodbolddelen går det fint, men har været ramt af flere dårlige investeringer, plus der ikke har været betydelige salg af spillere siden Fall
Logged

LFC & OB!!!

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #49: 21 Mar 2011, 16:43 »

Har OB virkelig 275 millioner i gæld?

Nej det har de bestemt ikke, ved ikke hvor de får de tal fra. Kan ikke forstå hvordan vi kan gå ud og hente dyre spillere som Mendy med sådan en gæld men det er der sikkert en kilde for FM der kan fortælle os.
« Seneste Redigering: 21 Mar 2011, 16:46 af niklasob12345 » Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #50: 22 Mar 2011, 09:26 »

Ved ikke om det er det eksakte beløb heller. (275 mio) men der er en del! Mendy var jo "gratis", og i og med vi har skaffet os af med en del løntunge spillere kan det på den måde forklares. Men helt sikkert er der et hul i kassen. Det er dog svært at vide hvordan de regner det sammen. For på de rene fodbolddel har OB ikke det store udnerskud. men det er deres bagvedliggende aktiver og investeringer der skaber den negative formue
Logged

LFC & OB!!!

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #51: 22 Mar 2011, 09:55 »

Selvfølgelig er der lidt mangel på penge som ved alle andre klubber i dansk fodbold, men det er jo absurd at påstå at OB skylder næsten 300 mio. Det står jo langt fra ligeså galt til i OB som i f.eks. AAB, Brøndby og AGF som har fået tilført kapital udefra og der af kan skylde penge hvilket vi ikke har.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #52: 22 Mar 2011, 10:14 »

Selvfølgelig er der lidt mangel på penge som ved alle andre klubber i dansk fodbold, men det er jo absurd at påstå at OB skylder næsten 300 mio. Det står jo langt fra ligeså galt til i OB som i f.eks. AAB, Brøndby og AGF som har fået tilført kapital udefra og der af kan skylde penge hvilket vi ikke har.
Er det noget du ved og kan bevise, eller er det bare din opfattelse..?

Her er en gammel tråd hvor den danske researcher kommer med lidt af forklaringen på økonomien i de danske klubber: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=29205.0

Ærligt talt er jeg overbevist om at tallene i FM passer meget godt overens med virkeligheden, hvorfor vi altså ser de mange afgang af løntunge spillere, og større fokus på egne talenter.
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #53: 22 Mar 2011, 12:56 »

Stop stop stop. Ligegyldigt hvad så er 275 mio et absurd tal og vi havde da solgt profiler som Utaka, DD, Gislason og Traoré hvis det stod så skidt til. Nogle af de spillere vi kom af med var løntunge ja, men samtidig også nogle vi ikke brugte derfor blev de afskibet. Tror nok der havde været en del mere virak omkring OB's økonomi hvis det var Superligaens suverænt ringeste som FM får det til at fremstå.

Nogle af klubbens bagmænd har ganske vidst lidt et lille økonomisk knæk men derfor ligger hele klubbens økonomi ikke i ruiner.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2011, 13:01 af niklasob12345 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #54: 22 Mar 2011, 13:02 »

Stop stop stop. Ligegyldigt hvad så er 275 mio et absurd tal og vi havde da solgt profiler som Utaka, DD, Gislason og Traoré hvis det stod så skidt til. Nogle af de spillere vi kom af med var løntunge ja, men samtidig også nogle vi ikke brugte derfor blev de afskibet. Tror nok der havde været en del mere virak omkring OB's økonomi hvis det var Superligaens suverænt ringeste som FM får det til at fremstå.

Altså mig bekendt så har FCK en gæld på op imod en milliard kr. til Nordea, så at OB har en gæld på 275 millioner kr virker i mine øjne ikke specielt urealistisk. desuden går nogle af rygterne jo omkring fyringen af Kim Brink at han netop ikke fik solgt Utaka eller Djemba-Djemba for at nå den økonomiske målsætning som man har/havde i klubben..

Jeg tror at økonomien i OB er langt værre end man lige går og tror, og at det kun er fordi vi er dækket ind under OCC at man ikke har det fulde overblik over OBs økonomi..
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #55: 22 Mar 2011, 13:10 »

Kan sige med sikkerhed at Kim Brink ikke blev fyret kun på baggrund af sportslige problemer. Kim har haft nogle adfærdsproblemer førhen som jeg ikke gider at udpensle her for jeg har i realiteten ikke noget imod Kim. Men sig mig. OCC har meget vel givet et stort underskud men ikke noget der går ind og påvirker fodboldklubben i så stor grad og slet ikke et underskud i den størelsesorden. Som skrevet tidligere, hvis klubben var i så store økonomiske problemer tror jeg at vi havde fået et vink med en vognstang og jeg har mig bekendt ikke set nogen udmelding eller monster underskud modsat mange andre klubber.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #56: 22 Mar 2011, 13:23 »

Jeg tror skam mere at det er OB der generere det største underskud og ikke OCC. Men at vi har en gæld er jo ikke ensbetydende med at vi bare skal sælge ud af alle vores spillere og dermed også ambitioner. Jeg kunne nemt forestille mig at meget af gælden er sat i bygninger og lign.

Men det er naivt at tro at OB er en sund forretning når samtlige andre klubber bløder økonomisk. De andre klubber kommer ud med to cifret millionbeløb i underskud, og selvfølgelig gør OB det samme.

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #57: 22 Mar 2011, 13:26 »

Grunden til at du ikke har set et monster underskud fra OB, er fordi de andre klubber skal fremvise deres årsregnskaber fordi de er et aktieselvskab. Det er OB ikke, og derfor skal de mig bekendt ikke frigive deres regnskaber som andre klubber skal. Gjorde de det, så er jeg overbevist om at du og mange andre vil få et kæmpe chok med hensyn til økonomien i OB..

Det er naivt at tro at vi er bedre økonomisk kørende end andre klubber som er på lige fod med os. Nok er vores omsætning større end konkurrenterne under os, men vores udgifter er højst sandsynligt også tilsvarende større..
Logged

euthenasia
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #58: 22 Mar 2011, 13:40 »

Det er nemlig fuldstændig korrekt guldbrand. OB er ikke noteret på børsen, ligesom Parken sport pg enterrainment (FCK), BIF og AAB er. Derfor er de ikke tvunget til at offentliggøre deres regnskaber. Dette er endnu en af grundene til, at deres økonomi ikke er ligeså gennemsigtig som før nævnte. Jeg er ret sikker på, at OB's økonomi i den grad er presset, men grundet ejerne der stadigvæk har en hel del på bundlinien er jeg ikke specielt bekymret. De dårlige investeringer OB har gjort sig er skylden i det store underskud på sportssiden. Afslutningsvis vil jeg så nævne, at FM er et spil Smiley Det er ikke virkelighed med fiktion. Om de har underskud på 275 el. 200 er ikke væsentligt i mine øjne.
Logged

LFC & OB!!!

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #59: 22 Mar 2011, 13:58 »

http://www.fyens.dk/article/1613271:Business-Fyn--OB-selskab-med-13-millioner-i-minus

Det er det seneste der er fremlagt fra klubben. Vil derfor stadigvæk gerne vide hvor de famøse 275 mio kommer fra.
Kan ikke tro at vi har haft et så famøst 2010 hvor vi godt nok ikke fik solgt for et stort beløb men kom i Europa League og fik via en 2. plads i november det anden højeste beløb af tv penge modsat nogle af vores direkte konkurrenter der hverken kom i Europa eller solgte noget nævneværdigt. Et af dem rykkede sågar ud.

Synes roligt at man kan tillade sig at være kildekritisk over for FMs danske researcher.
« Seneste Redigering: 22 Mar 2011, 14:07 af niklasob12345 » Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010