home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 510 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Odense Boldklub (OB)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub (OB)  (Læst 29141 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #15: 19 Dec 2010, 20:17 »

Det er da godt nok dårlige kilder de har fat i så. OB hvis ikke den så en af de klubber i Suppen med den sundeste økonomi.

Tja, jeg troede faktisk også at økonomien i OB var pæn i forhold til mange af de andre klubber. Men problemet er nok bare at OBs regnskab indgår i Odense Congress center, så man ved vel reelt set ikke om klubben isoleret set rent faktisk er godt kørende økonomisk..

Måske den dårlige økonomi har noget at gøre med fyringen af Lars Olsen og Kim Brink, samt manglen på en kvalificeret afløser.. ? 
Logged

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #16: 19 Dec 2010, 20:58 »

Tja, jeg troede faktisk også at økonomien i OB var pæn i forhold til mange af de andre klubber. Men problemet er nok bare at OBs regnskab indgår i Odense Congress center, så man ved vel reelt set ikke om klubben isoleret set rent faktisk er godt kørende økonomisk..

Måske den dårlige økonomi har noget at gøre med fyringen af Lars Olsen og Kim Brink, samt manglen på en kvalificeret afløser.. ? 

Den dårlige økonomi i OB (og jo niklasob12345, økonomien er meget dårligere end for blot et år siden, hvor vi ikke var afhængige af salg) skyldes primært tomme hotelsenge i OCC.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #17: 19 Dec 2010, 20:59 »

Det er da godt nok dårlige kilder de har fat i så. OB hvis ikke den så en af de klubber i Suppen med den sundeste økonomi.

Jeg er ked af at sige det, men det er vidst dig der har dårlige kilder. Det er kun gået én vej det sidste år, rent økonomisk og det er ned med lynets hast, takket være OCC. OSE har på ingen måde gavnet OB.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

MFtiis
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #18: 20 Dec 2010, 18:58 »

Har efterhånden en del erfaring med OB med bla. 4-2 sejr over Liverpool i Europa League. Mine råd er at købe Moysiyian(stav) fra Randers FC. Og Sviatchenko fra FCM.
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #19: 20 Dec 2010, 19:15 »

Jeg er ked af at sige det, men det er vidst dig der har dårlige kilder. Det er kun gået én vej det sidste år, rent økonomisk og det er ned med lynets hast, takket være OCC. OSE har på ingen måde gavnet OB.

Hvor har du de tal fra? Nej vel. Vi havde sidste år et underskud på 10 mio. Ganske harmløst sammenlignet med andre danske klubber og når man kigger på den krise der har præget markedet. OSE har givet os et godt fundament og ved ikke at lave fejlinvisteringer som AAB bl.a. har vi stadig en sund økonomi der på ingen måde er så slem som den fremstår i den nye patch. Ved ikke hvor du har det andet fra men vil da meget gerne høre det.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #20: 20 Dec 2010, 19:23 »

Tja ifølge nedenstående artikel fra 2009, så ser det meget skidt ud for OB.. Niels Thorsborg som ejer 33% havde et underskud før skat på 491 millioner kr. Karsten Bill Rasmussen som har 7% havde et underskud på 337 millioner kr. Så der kan være noget om snakken og vi i OB må konstatere at det ikke går godt økonomisk for klubben.

http://www.business.dk/fodboldens-pengemaend-under-pres
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #21: 20 Dec 2010, 22:02 »

Læg mærke til datoen på den artikel. Den er udgivet et halvt år før der blev præsenteret et årsregnskab for fodboldklubben med et underskud på 10 mio. Fodboldklubben OB's økonomi står langt fra så skidt til og husk på at en mand som Niels Thorborg har majoriteten i en masse andre store selvskaber bl.a. Leasy og Wupti. Karsten Bill der også nævnes besidder en masse rigtigt dyre ejendomme og deres nedgang er jo ikke nødvendigvis OB's. Hvis deres nedgang har gået så meget udover OB ville vi nok have set det i 2010 og jeg har ikke set mange tegn på at vi er en klub i økonomisk krise. Tværtimod har vi holdt på vores profiler.

Nå nu må vi hellere tilbage til topic en gang Opstemt
« Seneste Redigering: 20 Dec 2010, 22:05 af niklasob12345 » Logged

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #22: 22 Dec 2010, 07:13 »

Hvor har du de tal fra? Nej vel. Vi havde sidste år et underskud på 10 mio. Ganske harmløst sammenlignet med andre danske klubber og når man kigger på den krise der har præget markedet. OSE har givet os et godt fundament og ved ikke at lave fejlinvisteringer som AAB bl.a. har vi stadig en sund økonomi der på ingen måde er så slem som den fremstår i den nye patch. Ved ikke hvor du har det andet fra men vil da meget gerne høre det.

Jeg kan selvfølgelig ikke afsløre mine kilder, men jeg kan forsikre dig om at der er sket en mærkbar negativ udvikling rent økonomisk i klubben.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #23: 22 Dec 2010, 07:15 »

Hvis deres nedgang har gået så meget udover OB ville vi nok have set det i 2010 og jeg har ikke set mange tegn på at vi er en klub i økonomisk krise. Tværtimod har vi holdt på vores profiler.


Måske netop dét har indvirkning på Kim Brinks fyring? Wink "Rygter" siger jo fx at TC gerne så at Peter Utaka var røget afsted i sommers.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #24: 22 Dec 2010, 18:50 »

Jeg kan selvfølgelig ikke afsløre mine kilder, men jeg kan forsikre dig om at der er sket en mærkbar negativ udvikling rent økonomisk i klubben.

Så du er enig med FMs kilder om at OB har en gæld på 270 mio og vores kassebeholdning lige nu er i minus så vi rent faktisk ikke kan investere i spillere her til vinter før at vi har fået mindst 20 mio i kassen. I så fald vil jeg da gerne høre hvor den gæld på 270 mio kommer fra og have lov at kritisere vores direktør og bestyrelse for her forleden at lyve os lige op i ansigtet da de luftede et mål om at blive mestre inden for få år når økonomien tydeligvis indikere at klubben trænger til at nedjustere hvis den ikke skal gå konkurs. Mørke tider for OB tilsyneladende.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #25: 22 Dec 2010, 20:31 »

Så du er enig med FMs kilder om at OB har en gæld på 270 mio og vores kassebeholdning lige nu er i minus så vi rent faktisk ikke kan investere i spillere her til vinter før at vi har fået mindst 20 mio i kassen. I så fald vil jeg da gerne høre hvor den gæld på 270 mio kommer fra og have lov at kritisere vores direktør og bestyrelse for her forleden at lyve os lige op i ansigtet da de luftede et mål om at blive mestre inden for få år når økonomien tydeligvis indikere at klubben trænger til at nedjustere hvis den ikke skal gå konkurs. Mørke tider for OB tilsyneladende.

Måske gælden er blevet så stort netop fordi vi har satset så massivt på at blive danske mestre, og at bestyrelsen forsat er villige til at bruge penge som vi ikke har for at nå dette mål. Der er mange klubber der bruge penge som de ikke har for at opnå de mål de har sat sig. Se bare på FCK!

At man har gæld er ikke ensbetydende med at man ikke kan investere penge. Bankerne er sikkert mere end villige til at låne klubben flere penge, eller også er der sikkert nogle rige erhvervsmænd som har lyst til at gå ind i klubben..

Men hvis FM's oplysninger er korrekte og vores gæld er så massiv ryster mig nu alligevel. Som tidligere sagt, så troede jeg faktisk at der mere eller mindre var styr på økonomien - Mest pga. af de mange salg af profiler vi har gjort igennem årene. Laursen, Borring, Junior og Djiby Fall etc.
Logged

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #26: 23 Dec 2010, 15:41 »

Så du er enig med FMs kilder om at OB har en gæld på 270 mio og vores kassebeholdning lige nu er i minus så vi rent faktisk ikke kan investere i spillere her til vinter før at vi har fået mindst 20 mio i kassen. I så fald vil jeg da gerne høre hvor den gæld på 270 mio kommer fra og have lov at kritisere vores direktør og bestyrelse for her forleden at lyve os lige op i ansigtet da de luftede et mål om at blive mestre inden for få år når økonomien tydeligvis indikere at klubben trænger til at nedjustere hvis den ikke skal gå konkurs. Mørke tider for OB tilsyneladende.

Nej og det har jeg vidst heller ikke skrevet nogen steder..! Jeg påpeger blot at vores økonomi ikke er noget at råbe hurra for.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #27: 23 Dec 2010, 15:43 »

så troede jeg faktisk at der mere eller mindre var styr på økonomien - Mest pga. af de mange salg af profiler vi har gjort igennem årene. Laursen, Borring, Junior og Djiby Fall etc.

Det skulle man tro, men de "kloge" hoveder i jakkesæt har jo så ment at det var fornuftigt at dække underskud andre steder.
Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #28: 23 Dec 2010, 16:18 »

Nej og det har jeg vidst heller ikke skrevet nogen steder..! Jeg påpeger blot at vores økonomi ikke er noget at råbe hurra for.

Det har jeg heller aldrig påstået men hvor mange klubbers er iøvrigt det. Det diskussionen startede med var at jeg skrev at OBs økonomi i den nye patch er helt hen i vejret og du støtter så op om deres fakta. Så indirekte var det faktisk det du skrev.
Logged

1887
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub (OB)
« Svar #29: 23 Dec 2010, 16:22 »

Det har jeg heller aldrig påstået men hvor mange klubbers er iøvrigt det. Det diskussionen startede med var at jeg skrev at OBs økonomi i den nye patch er helt hen i vejret og du støtter så op om deres fakta. Så indirekte var det faktisk det du skrev.

Jeg har overhovedet ikke støttet op om FM's vurdering af OB's økonomi!! Der er stor forskel på at påpege at vores økonomi sutter røv og på at støtte op om at vi så ringe en økonomi som FM gør det til.
Men faktum er at vi ikke er bedre stillet end de fleste andre ligaklubber. Skal vi ud og handle i januar(hvilket vi åbenlyst skal), så er det afhængigt af et 2-cifret millionsalg, medmindre vi skal købe for penge vi reelt ikke har.
Jeg forstår ikke hvorfor du har sp travlt med at gøre sig klog på økonomien i klubben, når du tydeligvis ikke har styr på det.
« Seneste Redigering: 23 Dec 2010, 16:32 af 1887 » Logged

Odense's finest!


MDCCCLXXXVII

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010