home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 539 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or  (Læst 41739 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #105: 10 Jan 2011, 20:46 »

... og spillede uhyggelig flot i 2010 og scorede vanvittigt mange mål.
Ja det er også flot. Men det er nok ikke for sjov at både Barcelona og Spanien oplever så stor succes som de gør nu og har gjort de seneste år. Det kan man i mine øjne takke Xavi for. Messi er en glimrende spiller - Ingen tvivl om det. Men Xavi er simpelthen også i særklasse, og burde have vundet "prisen"
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #106: 10 Jan 2011, 20:53 »

Messi er en individualist, som ganske rigtigt bliver sat i scene af de 2 fra Barca, men en helt spektakulær en af slagsens, som har holdt et ekstremt højt niveau og scoret ufatteligt mange mål i hele 2010. Det er fuldt fortjent og jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor Xavi eller nogen anden skulle vinde over ham, selvom han ganske vidst også er en fantastisk spiller.

I øvrigt, mener du kun Messi er "glimrende" mens Xavi er "i særklasse"? Makes no sense to me.
Logged

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #107: 10 Jan 2011, 20:58 »

Men Messi har ikke kunne præstere til et VM, som er det største i fodbold.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #108: 10 Jan 2011, 21:09 »

Ja det er også flot. Men det er nok ikke for sjov at både Barcelona og Spanien oplever så stor succes som de gør nu og har gjort de seneste år. Det kan man i mine øjne takke Xavi for. Messi er en glimrende spiller - Ingen tvivl om det. Men Xavi er simpelthen også i særklasse, og burde have vundet "prisen"

Det er let at sige, at Barcelona falder i niveau uden Xavi (som du tidligere argumenterede) for man gør præcis det samme uden Messi. At Barcelona oplever så stor succes er i den grad også Messis skyld. Se fx hans kamp mod Arsenal, hvor han ene mand udraderer dem - og sådan har det været utallig gange for os i 2010, hvor resten af holdet  ikke altid har fungeret som man burde. Jeg er ikke stor fan af Messi1987, men essensen af hvad han siger er nu korrekt: Messi er skræmmende, vanvittig god.

Jeg er stor fan af Xavi, og jeg havde også forventet at se ham vinde titlen (grundet VM-succesen), men måden du neglicerer Messis bedrifter på er lidt vildsom.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #109: 11 Jan 2011, 08:09 »

Tag ikke fejl JG7. Messi er en fantastisk spiller, og det er fortjent, og det kan forsvares han vinder titlen. Dog er det stadig et bevis på at det altid er de spektakulære spillere der har vundet og altid vil vinde prisen 19 ud af 20 gange.

Problemet med Messi vs. Xavi er at Messi er den synlige spiller med flotte og snævre driblinger og mange mål og assists, mens Xavi ofte er meget usynlig, og kun får kredit for de smukke afleveringer han laver i dybden til en målgivende chance. Men Xavi er jo meget mere end blot det, han er på mange måder den person der skaber det flydende spil i Barcelona, og er jo ofte ham der sætter Messi igang med en fantastisk aflevering.

Jeg vil vove den påstand at Messi i en hvilken som helst anden klub vil falde i niveau, udelukkende fordi han ikke har en Xavi til at gøre ham god.   
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #110: 11 Jan 2011, 15:48 »

Tag ikke fejl JG7. Messi er en fantastisk spiller, og det er fortjent, og det kan forsvares han vinder titlen. Dog er det stadig et bevis på at det altid er de spektakulære spillere der har vundet og altid vil vinde prisen 19 ud af 20 gange.

Problemet med Messi vs. Xavi er at Messi er den synlige spiller med flotte og snævre driblinger og mange mål og assists, mens Xavi ofte er meget usynlig, og kun får kredit for de smukke afleveringer han laver i dybden til en målgivende chance. Men Xavi er jo meget mere end blot det, han er på mange måder den person der skaber det flydende spil i Barcelona, og er jo ofte ham der sætter Messi igang med en fantastisk aflevering.

Jeg vil vove den påstand at Messi i en hvilken som helst anden klub vil falde i niveau, udelukkende fordi han ikke har en Xavi til at gøre ham god.   
Messi er da fuldstændig outstanding også uden Xavi, det så vi blandt andet sidste gang mod Deportivo...
« Seneste Redigering: 11 Jan 2011, 15:49 af Messi1987 » Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #111: 11 Jan 2011, 15:54 »

Jeg vil vove den påstand at Messi i en hvilken som helst anden klub vil falde i niveau, udelukkende fordi han ikke har en Xavi til at gøre ham god.   

Vi er enige, men Xavi er nu langt fra den eneste, der er med til at gøre Messi så god. Iniesta og Xavi er vigtige iscenesættere for ham, mens Pedro og Villa er vanvittigt dygtige til at skabe pladsen omkring ham med deres løbemønstre.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #112: 11 Jan 2011, 15:55 »

Tror stadigvæk at hvis du placere ham i AC Milan, Bayern, Chelsea etc. så vil hans niveau falde drastisk i forhold til det niveau han har i Barcelona. Det er jo tydeligt hvordan han slet ikke er på samme niveau for Argentina som han er for Barcelona.

Så selvom Messi er en outstanding, og yderst spektakulær spiller, så tror jeg at holdkammeraterne spiller en stor rolle også, hvor specielt Xavi er den helt store profil.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #113: 11 Jan 2011, 15:56 »

Vi er enige, men Xavi er nu langt fra den eneste, der er med til at gøre Messi så god. Iniesta og Xavi er vigtige iscenesættere for ham, mens Pedro og Villa er vanvittigt dygtige til at skabe pladsen omkring ham med deres løbemønstre.

Ja selvfølgelig spiller de andre spillere også en stor rolle. Men jeg mener nu alligevel at Xavi er nøglefiguren på det her Barca mandskab.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #114: 11 Jan 2011, 17:02 »

Tjaaa... Messi er den bedste med en stor længde ned til nr.2, det mener stor set hele verden også...

Men kommer der ikke en top 20 over Ballon d'Or 2010 ? Mener jeg der plejer at gøre måske husker jeg bare forkert?
1 Messi
2 Iniesta
3 Xavi
osv
« Seneste Redigering: 11 Jan 2011, 17:07 af Messi1987 » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #115: 11 Jan 2011, 17:18 »

Tjaaa... Messi er den bedste med en stor længde ned til nr.2, det mener stor set hele verden også...

Men kommer der ikke en top 20 over Ballon d'Or 2010 ? Mener jeg der plejer at gøre måske husker jeg bare forkert?
1 Messi
2 Iniesta
3 Xavi
osv

Det kan du ikke være sikker på de mener da? Men de mener han er verdens bedste.
Det tror jeg ikke de laver, men jeg håber da på det.

Min personlige mening er, at ingen af de tre skulle have vundet prisen. Den skulle derimod være gået til Diego Forlan.
Logged

tubbe610
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #116: 11 Jan 2011, 17:33 »

Jeg ville sige, at de tre der efter min mening skulle have været i top 3. Var Wesley Sneijder som har gjordt det vidunderligt, både på landsholds og klubplan. Helt eminent sæson efter min mening, og så Messi. Som ind imellem tryllebinder alle "rigtige" fodboldfans.
Med rigtige, mener jeg alle dem som kan lide at se flot fodbold. der vil jo altid være nogle sort seere. Som den sidste vil jeg Xavi, som også efter min mening tit er fantastisk at se på.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #117: 11 Jan 2011, 17:36 »

Jeg havde fem spillere som jeg mener har været i særklasse: Lucio, Ronaldo, Messi, Xavi og Iniesta.
Tæt løb, alle med forskellige kvaliteter og vigtighed for klubhold.
Logged

Tobias-Toft
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #118: 11 Jan 2011, 17:54 »

Årets hold er da næsten en skændsel med en spiller som David Villa på. Og synes også det kan diskuteres Messi er berrettiget til en plads, efter en sæson hvor han 'kun' blev spansk mester, ingenting viste ved VM, var usynlig i de afgørende kampe i CL og af samme grund Ronaldo. Derimod har andre positivt overrasket, såsom Diego Forlan, Van Bommel, Lahm og Javier Zanetti. Måske ikke spiller med samme tekniske finesser og et nær så fyldt trofæskab, men spillere som efter min mening har præsteret over en hel sæson i flere turneringer. Smiley Især valget af Villa virker for mig uforståeligt, mens valgene af Messi og Ronaldo selvfølgelig sagtens kan forsvares med deres evner er sublime, men stadigvæk, nu når man er i et VM-år.
Logged

- 96 -

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #119: 11 Jan 2011, 17:59 »

Årets hold er da næsten en skændsel med en spiller som David Villa på. Og synes også det kan diskuteres Messi er berrettiget til en plads, efter en sæson hvor han 'kun' blev spansk mester, ingenting viste ved VM, var usynlig i de afgørende kampe i CL og af samme grund Ronaldo. Derimod har andre positivt overrasket, såsom Diego Forlan, Van Bommel, Lahm og Javier Zanetti. Måske ikke spiller med samme tekniske finesser og et nær så fyldt trofæskab, men spillere som efter min mening har præsteret over en hel sæson i flere turneringer. Smiley Især valget af Villa virker for mig uforståeligt, mens valgene af Messi og Ronaldo selvfølgelig sagtens kan forsvares med deres evner er sublime, men stadigvæk, nu når man er i et VM-år.

Modsiger du ikke lidt dig selv? Du siger, at Messi og Ronaldo skuffer dig grundet VM, men Villa er en skændsel fordi....?
Han præsterede jo fint i Valencia og Barcelona, og han scorede kasser under VM, da Torres failede. Jeg synes ikke han burde være på holdet, jeg har bare svært ved at lure din logik. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010