home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 527 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or  (Læst 41744 gange)
anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #135: 13 Jan 2011, 17:45 »

Årets hold er da næsten en skændsel med en spiller som David Villa på. Og synes også det kan diskuteres Messi er berrettiget til en plads, efter en sæson hvor han 'kun' blev spansk mester, ingenting viste ved VM, var usynlig i de afgørende kampe i CL og af samme grund Ronaldo. Derimod har andre positivt overrasket, såsom Diego Forlan, Van Bommel, Lahm og Javier Zanetti. Måske ikke spiller med samme tekniske finesser og et nær så fyldt trofæskab, men spillere som efter min mening har præsteret over en hel sæson i flere turneringer. Smiley Især valget af Villa virker for mig uforståeligt, mens valgene af Messi og Ronaldo selvfølgelig sagtens kan forsvares med deres evner er sublime, men stadigvæk, nu når man er i et VM-år.
Hvad har Villa gjort, som ikke berettiger ham til at være på årets hold? Han har gjort det rigtig godt i Barcelona, og er den spiller der har scoret 2. flest mål for klubben, samt lagt op til en del. Ved VM, var han helt klart en af de allerbedste, så kan slet ikke se hvordan du kan se det som uforstående. Han har været rigtig, rigtig god i 2010 David Villa. Messi og Ronaldo er da selvskrevet på årets hold, med de præstationer de har lavet for deres klubber.

Edit: Har lige set hvordan opstillingen på årets hold er, så er enig i at Forlan burde være der i stedet for Villa, med Villa som reserve for ham på årets hold, sådan burde det ihvertfald være.
« Seneste Redigering: 13 Jan 2011, 17:52 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Nelzpn
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #136: 13 Jan 2011, 22:54 »

Nogen der ved hvor der er en liste over top 10? Smiley
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #137: 13 Jan 2011, 23:02 »

Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #138: 14 Jan 2011, 21:11 »

Nu kunne disse 2 stemmer nok ikke have gjort den store forskel. Men mangler der flere stemmer andre steder fra?

Imo hopper kæden af her og troværdigheden falder også en del.
Det er bare ikke godt nok. Hvordan kan man tage en afstemning seriøs når alle stemmer ikke er med?

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-36475182:danske-fifastemmer-forsvandt.html?forside

Og der var masser af stemmer der aldrig blev registreret.
74 lande,  dvs 148 stemmer, har iflg FIFA ikke afleveret deres stemmer til tiden!! Hvorfor tror jeg bare ikke på det. Bevars der er nok nogen der er kommet for sent og de hollanske stemmer var ugyldige iflg dem selv.
Men der er stadig langt til 74 lande.

FIFA er hamrende korrupte og afstemningen har garanteret var aftalt på forhånd af Blatter og hans følge!

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2011/01/13/155701.htm


Edit: Og nu viser det sig så at de danske stemmer på bedste kvindelige spiller, afsendt på samme tidspunkt er blevet registreret.

Jøsses en farce  crazy

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2011/01/13/214542.htm

« Seneste Redigering: 14 Jan 2011, 21:15 af JKJ » Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #139: 24 Jan 2011, 18:25 »

Man kan vælge at give prisen til den spiller, der har vundet flest titler, eller til den spiller, der rent faktisk er den bedste, og her er der ingen tvivl: Lionel Messi er klart bedre end alle andre fodboldspillere i verden. Det er klart ham, der har det største potentiale af alle, så derfor bør han have Guldbolden.
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #140: 24 Jan 2011, 18:29 »

Det kan stadig diskuteres, men føler at denne diskussion allerede er blevet taget i de mange tidligere posts og synes at konklusionen er rimelig tydelig. Det er umuligt at komme frem til et svar alle er enige om da alle har forskellige synspunkter på hvilke værdier der skal vægtes højst samt forskelligt syn på spillere og hold. Faktum er at det er umuligt at blive enige.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #141: 24 Jan 2011, 18:33 »

Man kan vælge at give prisen til den spiller, der har vundet flest titler, eller til den spiller, der rent faktisk er den bedste, og her er der ingen tvivl: Lionel Messi er klart bedre end alle andre fodboldspillere i verden. Det er klart ham, der har det største potentiale af alle, så derfor bør han have Guldbolden.
Det kan altid diskuteres hvad der så gør, at man er verdens bedste spiller? Messi er god med bold, hurtig og målfarlig. Men han kan ikke forsvare, er fysisk underlegen og er ikke meget værd i modgang. Der er langt mere, end bare det at have fantastiske driblinger, og at være målfarlig.
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #142: 24 Jan 2011, 18:46 »

Er meget enig med dig. Synes der er en tendens til at det altid er de offensive spillere der løber med titlen. Forståeligt nok da det er dem der laver det bemærkelsesværdige og spektakulære som man lægger mærke til, men det er langt fra tit at det er dem der binder et hold sammen og skaber stabilitet. Disse spillere synes jeg tit bliver overset. Blandt andet også derfor Xavi var min personlige favorit til titlen nu hvor Sneijder ikke var nomineret.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #143: 24 Jan 2011, 19:06 »

Det er muligt at Messi er fuldkommen brilliant med en bold, men ser man på hva Xavi skal i sin rolle, og hva Messi skal i sin, så vil jeg bedømme dem til at være fuldkommen lige gode..

Messi kan sætte 8 mand i en telefonboks, og scorer masser af mål fra sin højre wing position, mens Xavis opgave er at holde spillet i gang, være med til at styre presspillet, og få bolden ud til de spillere der kan skabe noget..
De er begge eminente til det de skal, og man kan argumentere for dem begge..

Et eller andet sted er der noget i mig der siger Messi, men hvis vi ser på hva de hver i sær har vundet så har Xavi altså vundet en VM titel modsat messi.. Det må trække gevaldigt op..

Fatter derudover hat af at Iniesta er med i det opløb..
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #144: 24 Jan 2011, 19:12 »

Xavis opgave er at holde spillet i gang, være med til at styre presspillet, og få bolden ud til de spillere der kan skabe noget..
Er Messi jo også fantastisk til? Smiley Ellers har du godt nok ikke set mange Barcelona kampe. At en VM titler skulle trække gevaldigt op forstår jeg ikke. Vis FCK vinder CL skal Kvist så havde Guldbolden?
« Seneste Redigering: 24 Jan 2011, 19:16 af Messi1987 » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #145: 24 Jan 2011, 19:14 »

Er Messi jo også fantastisk til? Smiley Ellers har du godt nok ikke set mange Barcelona kampe.
Han er jo ikke halvt så god som Xavi. Hele verdenen omhandler ikke Messi. Han har masser af svagheder, og jeg synes det var ufortjent han vandt.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #146: 24 Jan 2011, 19:18 »

Er Messi jo også fantastisk til? Smiley Ellers har du godt nok ikke set mange Barcelona kampe. At en VM titler skulle trække gevaldigt op forstår jeg ikke. Vis FCK vinder CL skal Kvist så havde Guldbolden?
Hvor har jeg skrevet at Messi ikke er det  ? Har du overhoved læst mit indlæg?

Nej det skal han naturligvis ikke da han ikke er en af verdens bedste spillere..
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

matnic_92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #147: 24 Jan 2011, 19:24 »

De der tager Ballon d'Or seriøst er vel sådan set kun FIFA selv. Eller det gør de så ikke engang! At alle de stemmer kan blive væk er jo diktaturiske tilstande.

Bare se på årets hold. Ikke en eneste spiller fra verdens bedste liga. Hvor er Terry, Vidic, Lampard, Rooney, Drogba osv. henne? Det er komplet latterligt, at sådanne spillere ikke er med, når Puyol, Casillas og Villa kan være med?
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #148: 24 Jan 2011, 19:27 »

Det er da meget svært at føre en ordenlig diskussion når du ikke kan se andre end Messi. Ja Messi er god og kan en masse fantastiske ting med bold og ingen tvivl om at han er en af verdens bedste spillere. Men i mine øjne er det Xavi der sætter dagsordenen i Barcelona. Det er, som verdenskrig siger, ham der er den spilstyrende og ham der fodrer Messi med fantastiske afleveringer. Som Jakob E siger har Messi visse svagheder. Hvis vi sætter ham op mod andre spillere og ser på dem som komplette spillere i helhed bliver Messi udkonkurreret på punkter som fysisk, hovedspil osv. Hans andre kvaliteter er dog i så høj klasse at det som regel ikke har nogen betydning, men han er altså ikke umulig at lukke ned for. Det samme gælder så også for Xavi hvilket vi så i kampen mod Inter sidste år. Men ja, Xavi binder da holdet sammen i en noget højere grad en Messi gør? At du så ikke mener at en VM titel burde trække op er da helt henne i skoven. Selvfølgelig skal en stor præstation som den tælle med! Hvis Messi havde vundet med Argentina havde du vel også ment at den skulle tælle med i overvejelsen?

Min personlige holdning til prisen er at der kun bliver taget højde for de offensive kvaliteter hvorimod de defensive bliver helt glemt. Hvor tit ser vi en forsvars spiller vinde prisen? Kan kun komme i tanke om Cannavaro. Det defensive aspekt burde der helt klart blive taget højde for når prisen skal uddeles da de har en ligeså stor del at sige i fodbold som det offensive har!
« Seneste Redigering: 24 Jan 2011, 19:29 af -RVM- » Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #149: 24 Jan 2011, 20:02 »

Bare se på årets hold. Ikke en eneste spiller fra verdens bedste liga. Hvor er Terry, Vidic, Lampard, Rooney, Drogba osv. henne? Det er komplet latterligt, at sådanne spillere ikke er med, når Puyol, Casillas og Villa kan være med?
Er enig i at PL er verdens bedste liga fordi bundholdene og midtholdene er et niveau over alle dem der er i de andre ligaer.

Der er bare nogen der er bedre end Lampard og Terry. Rooney og Drogba har ikke vært gode nok i efteråret, halvdel af tiden. Vidic vil jeg havde haft med i stedet for Puyol, fordi Vidic er verdens bedste midterforsvar sammen med Pique. Casillas er selvskrevet, han har vært verdens bedste målmand de seneste mange år. Nasri og Cole vil jeg også havde haft med i stedet for Snejder og Lucio..

Man igen men kan vælge at give prisen til den spiller, der har vundet flest titler, eller til den spiller, der rent faktisk er den bedste.. Smiley
« Seneste Redigering: 24 Jan 2011, 20:06 af Messi1987 » Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010