home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 425 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Youth Of The Nation
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: The Youth Of The Nation  (Læst 21756 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
The Youth Of The Nation
« : 08 Okt 2010, 23:11 »

Youth Of The Nation


Velkommen til en lidt anderledes blog. Som nogle få indviede personer ved, har jeg en regel jeg indfører i mine langtidsspil når det bliver for nemt - vinder jeg mesterskabet i 3 sæsoner i træk, er det ikke tilladt at købe nye spillere (heller ikke på free transfer!), og dermed gælder det om at se hvor længe først de nuværende spillere og derefter ungdomsafdelingen kan holde klubben kørende indtil jeg bliver fyret. Herefter opnår jeg forhåbentlig samme scenarie i en ny klub…

Dette scenarie er jeg nu nået frem til med Arsenal i mit nuværende spil, og denne blog vil derfor omhandle dette tidspunkt og fremefter, og have særligt fokus på de newgens som har formået at tage turen hele vejen fra U18-holdet til at være en del af førsteholdstruppen.

De kvikke vil hurtigt opdage at det langt fra er den nyeste version af FM-serien jeg har gang i - det er derimod legendariske FM07, som by far en den version jeg har haft størst spilleglæde med, og det skuffer altså stadig ikke.

Året er 2020, og jeg har netop vundet det 3. mesterskab i træk med Arsenal, 7 point foran Newcastle på 2. pladsen. Liverpool slutter efter en del magre år i øvrigt på en 18. plads og rykker dermed ned i Championship. 2020 byder også på Arsenal-sejr i Community Shield, Carling Cuppen, Den Europæiske Super Cup, VM for klubhold og Champions League, og det er i alt blevet til 5 mesterskaber, 2 sejre i FA Cuppen, 2 sejre i Carling Cuppen, 3 x Community Shield, 3 sejre i Champions League, 3 Europæiske Super Cups og 3 sejre ved VM for klubhold.

Næste indlæg bliver på en hurtig gennemgang af sæsonen 2020/21 som jeg netop har færdigspillet, og I er selvfølgelig mere end velkomne til at få screenshots at se hvis det ønskes.

God fornøjelse!
Logged



Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #1: 09 Okt 2010, 00:10 »

Nice goon! rigtig lækkert med noget nyt fra dig af, ved at være længe siden synes jeg Smiley

Jeg følger hvert fald med da det altid plejer at være spændende læsning.. Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #2: 09 Okt 2010, 00:39 »

Ja, jeg har desværre ikke haft så meget tid til FmF efter jeg flyttede tilbage til Danmark, men jeg får da stadig spillet lidt FM engang imellem Wink

Altid godt at høre der er nogen der følger med.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #3: 09 Okt 2010, 00:51 »

Youth Of The Nation

2020/21

Første sæson uden tilgang af nye spillere byder på et trofæ allerede efter den første betydningsfulde kamp, da Man Utd besejres efter straffespark i Community Shield-kampen.

I denne kamp optræder 2 Arsenal-talenter i startopstillingen (Lars Klein og Arnaud Cabrera), og yderligere 2 på bænken (Peter Smith og Steve Noble) - og det er i høj grad disse 4 homegrown spillere som kommer til at spille en rolle på holdet i den kommende sæson.

Herefter går det slag i slag i de forskellige turneringer, hvor jeg som minimum når semifinalen i dem alle. VM for klubhold vindes efter 4-0 over Salt Lake og 3-0 over Santos, mens den Europæiske Super Cup tabes til Barcelona.

I Carling Cuppen benytter jeg som sædvanlig reserverne, men denne turnering vindes alligevel for 2. sæson i træk efter en 3-0 sejr over West Ham i finalen.

Champions League kaster desværre ikke noget trofæ af sig, da et samlet nederlag på 2-1 til Chelsea i semifinalen bliver endestationen. Turneringen byder dog alligevel på positive øjeblikke - bl.a. en rekordstor sejr på 11-0 over Steaua i gruppespillet.

I Premier League lå Arsenal på intet tidspunkt lavere i tabellen end en 5. plads, men haltede alligevel hele tiden et stykke efter pga. masser af kampe i alle de andre turneringer. Der var derfor lagt op til en meget spændende afslutning på sæsonen, hvor det lige til det sidste var et intenst parløb med Man Utd. Inden sidste kamp på udebane mod Carlisle indtager Arsenal førstepladen med 84 point, mens Man Utd på 2. pladsen har 83 point og møder Huddersfield på hjemmebane i sidste runde.

Man skulle mene at der ville være masser af vilje på holdet for at vinde sådan en kamp, men efter en udvisning, en horribel kamp og et forsmædeligt 4-1 nederlag virkede den 4. titel i træk uopnåelig. Til alt held indtræffer miraklet da Huddersfield opnår 1-1 på Old Trafford, og dermed ender mesterskabet alligevel hos de røde i London for 4. sæson i træk.

Sæsonens sidste kamp er FA Cup finalen mod Chelsea, og her bliver det endnu engang Arsenal der trækker det længste strå efter straffesparkskonkur rence.

Største homegrown profil er helt klart Peter Smith, som står for 10 mål og 15 assists denne sæson, mens danske Lars Klein spiller en solid sæson som højre back. Også Arnaud Cabrera markerer sig positivt og spiller hele 44 kampe fra start. Alt i alt en rigtig god første sæson uden dyre forstærkninger.
« Seneste Redigering: 09 Okt 2010, 11:35 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #4: 09 Okt 2010, 16:22 »

Youth Of The Nation

2021/22 - Optakt

Efter en overvældende sidste sæson står det klart at både Peter Smith, Arnaud Cabrera og Lars Klein bliver en vigtig del af startopstillingen i den kommende sæson. Både Fran Merida og især Theo Walcott som tidligere har huseret på fløjene er simpelthen blevet for svingende i deres præstationer, og deres pladser er i høj grad blevet overtaget af talenterne.

Derudover kan jeg præsentere et par nye spændende talenter, som uden tvivl vil få førsteholdskampe i løbet af sæsonen - om ikke andet så i Carling Cuppen:

Luke Gosling
Jude Igwe
Scott Taylor

Desuden er Simon Gibson og Oliver Piper blevet udlejet til henholdsvis Motherwell og Wycombe, med henblik på at modne til til større opgaver fra næste sæson.

Førsteholdstruppen sæson 2021/22 ser dermed således ud.
Logged



søgaard
Gæst
 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #5: 09 Okt 2010, 17:01 »

Vi må jo hellere følge lidt med her og se hvor længe du kan undgå at blive fyret Wink
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #6: 10 Okt 2010, 13:29 »

Youth Of The Nation

2021/22 - Efterår

Endnu engang skulle der kun gå én kamp før sæsonens første trofæ kom hjem i skabet, da Man Utd sikkert blev besejret med 3-1 i Community Shield-kampen - i øvrigt med Arnaud Cabrera som en af målscorerne.

I ligaen er det gået op og ned. Efter 9 kampe var vi helt med fremme i tabellen, men nederlag i 2 svære udekampe mod Man Utd og Newcastle gjorde at vi hang lidt bagefter. Også Aston Villa og Chelsea har fået en god sæsonstart, så det kunne se ud til at der bliver kamp om titlen i denne sæson. De efterfølgende kampe byder på lutter sejre mod Bolton, Burnley, Middlesbrough og oprykkerne fra Liverpool (Wink), inden året afsluttes med et skuffende nederlag mod Portsmouth.  I skrivende stund indtager Arsenal 2. pladsen, 4 point efter Newcastle og 1 point foran Chelsea, som dog har spillet 1 kamp færre.  Aston Villa er også kun 1 point efter, og det nye år indledes med bulder og brag, da vi i de 2 første kampe skal møde Chelsea hjemme og Aston Villa ude i løbet af 3 dage.

Vi har fået en forrygende start på Champions League, hvor det er blevet til 6 sejre i 6 kampe, og en målscore på 15-1 i gruppespillet mod Cagliari, Dortmund og Basel. Den sidste - og reelt betydningsløse - gruppespilskamp hjemme mod Cagliari blev også et stort øjeblik for Scott Taylor, da han scorede sit første mål i Arsenal-trøjen. Kampen blev i øvrigt vundet med 4-1. I næste runde venter Porto, som jeg indtil nu har slået 3 gange ud af 3 mulige.

Marginalspillerne fortsætter med at imponere i Carling Cuppen, og efter 2-0 over Plymouth og 1-0 over Coventry, viste de i kvartfinalen førsteholdet hvordan det skal gøres ved at hive en fremragende (og helt fortjent) 6-3 sejr over Man Utd hjem efter forlænget spilletid. Kampen mod Coventry har dog et tragisk indslag, idet Arnaud Cabrera er så uheldig at brække benet, og derfor forventes at være ude i minimum 5 måneder. Dette betyder også at Oliver Piper kaldes hjem fra Wycombe, og dermed får han også et par førsteholdskampe på CV’et. Semifinalerne byder på 2 spændende lokalopgør mod Tottenham, mens Charlton og Wycombe skal slås om den anden plads i finalen.

I FA Cuppen har vi endnu ikke været i aktion, men første opgave ligner på papiret en overkommelig en af slagsen, da Nottingham Forest fra Championship kommer på besøg i London.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #7: 10 Okt 2010, 16:23 »

Youth Of The Nation

Håb for fremtiden?

Jeg er i de seneste par sæsoner begyndt at oprette feeder clubs, så jeg havde et fast sted jeg kunne sende mine unge spillere hen for at få lidt spilletid. Det har bl.a. resulteret i at Dundee i Skotland har fået glæde af mine største talenter, og før denne sæson valgte jeg at sende 3 af de mest lovende unge spillere en tur nordpå:

Bjarne Hviid
David Ward
Kevin Farquhar

Som det ses, er der gode perspektiver i de unge offensive kræfter, mens det ser ud til at det godt kan komme til at knibe med kvalificeret back-up for defensiven i fremtiden. Der er dog et par stykker som jeg forhåbentlig kan sætte min lid til, fx Trevor Darlow og Bello Bassey.
Logged



dissing10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #8: 10 Okt 2010, 16:44 »

Utrolig god blog, jeg følger ihvertfald med.

KIU
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #9: 10 Okt 2010, 17:12 »

Tak for de pæne ord Smiley

I øvrigt har jeg lige kunnet lykønske en ny debutant på førsteholdet, John Ritchie, som pga. rigtig mange skader i starten af de nye år pludselig kom med i truppen, og blev indskiftet i en 0-0 kamp ude mod Man City. Han har senere også fået sin første kamp fra start, mod Tottenham i en Carling Cup-semifinale.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #10: 10 Okt 2010, 18:05 »

Youth Of The Nation

Reservernes eventyr er slut

Efter de 2 semifinaler mod lokalrivalerne fra Tottenham, står det klart at det ikke bliver til alle gode gange 3 for truppens 2. kæde. Med 1-1 i den første kamp på udebane, virkede det ellers som om at der var gode muligheder for at hive den 3. finaleplads i træk hjem på hjemmebanen Ashburton Grove.

Da Fran Merida omsatte et straffespark efter en halv time så det også ud til at det skulle lykkes, men en noget ufortjent udligning med 25 minutter tilbage tvang kampen ud i forlænget spilletid. Denne bød ikke på nogen scoringer, og vi trak for en gangs skyld det korteste strå i straffesparkskonkur rencen som blev tabt med 4-2. Dermed bliver det desværre Tottenham som får fornøjelsen af at møde Charlton på Wembley.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #11: 10 Okt 2010, 18:39 »

Youth Of The Nation

Udebanekompleks?

Mens vi på hjemmebane gerne trækker 3 point ned i skuffen, fx via 3-0 over Chelsea og 8-0 over både Sunderland og Barnsley, må man sige at det kniber noget mere på udebane. Her er det på det seneste blevet til nederlag til Aston Villa, og uafgjorte kampe mod Man City og Charlton.

Alt imens drøner Chelsea, Man Utd og i særdeleshed Newcastle bare derudaf, og der skulle gå hele 22 kampe af sæsonen før Newcastle led deres første nederlag. Til sammenligning har jeg efter 23 kampe allerede tabt 5 gange. Det betyder at der er et hul på 10 point op til førstepladsen, og selvom jeg har spillet 2 kampe færre skal der andre boller på suppen, specielt på udebane, hvis det 5. mesterskab i træk skal køres hjem.
« Seneste Redigering: 10 Okt 2010, 22:43 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #12: 10 Okt 2010, 22:43 »

Youth Of The Nation

Ikke mere Europa

Efter en overbevisende samlet 5-1 sejr over Porto, stod vi overfor en stor udfordring i form af Inter i kvartfinalen i Champions League. Denne udfordring skulle vise sig at være for stor en mundfuld, og efter 0-0 hjemme var et nederlag på 1-0 i Italien nok til at ekspedere os ud i mørket.

Til gengæld har jeg indhentet lidt af det fortabte i ligaen, hvor sejre over bl.a. Man Utd (3-0) og Newcastle (1-0) har gjort at jeg absolut er med i toppen. Desværre er der stadig 4 hold over mig, og både Man Utd, Aston Villa, Newcastle og Chelsea ser ud til at ville være med i kampen lige til sidste spillerunde. Her i midten af april ser toppen af ligaen således ud:

1.   Man Utd - 68 point for 32 kampe
2.   Aston Villa - 68 point for 32 kampe
3.   Newcastle - 67 point for 32 kampe
4.   Chelsea - 67 point for 31 kampe
5.   Arsenal - 66 point for 30 kampe

Mit slutprogram byder bl.a. på en udekamp mod Chelsea og en hjemmekamp mod Aston Villa, så der er ingen tvivl om at der bliver spænding til det allersidste. Som en sidebemærkning kan det nævnes at Oliver Piper er den seneste spiller som har opnået en milepæl i sin karriere - hans første mål for Arsenal blev scoret som indskifter i en 3-0 sejr over Colchester.

I Fa Cuppen har vi igen i år været heldige med lodtrækningerne. Nottingham Forest blev som forventet slået med 2-0, og herefter skulle vi på besøg hos MK Dons, hvor vi hentede en smal 1-0 sejr. Wycombe viste sig at volde lidt større problemer end man skulle tro, men efter 1-1 på udebane blev omkampen vundet med 3-0. Fulham blev slået 2-0 ude i kvartfinalen, og nu er det kun Man Utd som står i vejen for endnu en plads i finalen.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #13: 11 Okt 2010, 18:27 »

Youth Of The Nation

2021/22 - Spændingen stiger...

Det bliver heller ikke til en FA Cup-finale i denne sæson. Det står klart efter et 1-0 nederlag til Man Utd efter forlænget spilletid på Wembley. Et nederlag som i øvrigt er ganske fortjent.

Til gengæld er Newcastles forspring i ligaen blevet formindsket markant, og der er stadig 4 hold som kæmper om titlen - Aston Villa er sat af. Efter nederlaget i FA Cup-semifinalen har vi ikke tabt i ligaen, hvor kampene bl.a. har budt på en 3-0 sejr på Anfield og 0-0 ude mod Chelsea. Kampen mod Liverpool ender desværre også med at mine 2 bedste angribere (Bojan og Serge Morin) må sidde ude resten af sæsonen med skader. Af samme årsag, og da min 3. angriber også er skadet, får vi endnu en nyudklækket debutant i næste kamp: Craig Grant, som har bombet løs på U18-holdet. Et U18-hold, som nu har vundet deres liga 11 gange i træk.

Dette bliver sidste update før sæsonen færdigspilles, så her er stillingen inden de sidste spændende runder:

1.   Newcastle - 79 point for 36 kampe
2.   Arsenal - 77 point for 35 kampe
3.   Man Utd - 75 point for 36 kampe
4.   Chelsea - 73 point for 36 kampe

Mine sidste 3 kampe ser således ud:

Bolton (U)
West Ham (H)
Aston Villa (H)

…og Newcastles sidste 2 er:

Colchester (H)
Leeds (U)

Jeg formoder at Newcastle får minimum 4 og sandsynligvis 6 point ud af deres sidste kampe, så det er af yderste vigtighed at vi får de sidste 9 point på kontoen.
« Seneste Redigering: 11 Okt 2010, 18:47 af g00n » Logged



Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation
« Svar #14: 11 Okt 2010, 20:11 »

Så har jeg også læst din blog.. Igen med et spændende koncept, og flot at I stadig følger med i ligaen. Jeg er i øvrigt vild med navnene på dine danske spillere.. Ærgerligt at du har enkelte grammafejl, men nu ved jeg jo også at du ikke er den største rettefreak.. Nej hov, vent..! Tunge

Men held og lykke med det ihf.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010