home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 587 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Nordens flagskib
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Nordens flagskib  (Læst 48439 gange)
zidan99
Førsteholdsspiller

Sv: Nordens flagskib
« Svar #30: 08 Sep 2010, 16:51 »

rigtig godt skrev cp

jeg følger med her

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #31: 08 Sep 2010, 16:57 »

Dejligt med en blog om Brøndby, fra en fan
rigtig godt skrev cp

jeg følger med her
Ser lækkert ud Smiley
Glæder mig til mere.

Jeg er glad for i kan lide det. Der kommer en update mere i dag  Smiley

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #32: 08 Sep 2010, 18:55 »

Nordens Flagskib

Sæsonklar

Så er jeg klar til at fortælle nyt fra vestegnen. Jeg har netop spillet mine 4 venskabskampe og skal til at tage hul på Europa. Til min store tilfredshed har min taktik fungeret perfekt, med undtagelse af den første kamp mod LFA, hvor jeg påstår at spillerne ikke havde vænnet sig til taktikken endnu. Dog vandt vi alligevel vundet 2-0. I de andre kampe har min taktik fungeret meget bedre. Defensiven har være god og jeg har kun lukket et mål ind og offensiven har været endnu bedre og har givet 18 mål i 4 kampe. Hele 9 spillere har delt de mål og 13 spillere har lavet assists. Kampene blev spillet mod LFA, Teplice, HB og vores andethold og gav følgende resultater 2-0, 4-0, 6-0 og 6-1. Til min store overraskelse har både Bruno og Peter Madsen spillet rigtig godt og var dem, der scorede flest mål med heholdvis 3 og 4. Der kan forventes stor kamp om pladserne i angrebet. Bernburg ser ud til at holde sin plads, men Bruno er ikke langt fra at overtage Jallows plads på holdet. Men det er jo kun en glædelig ting at have 4 angribere, der præstere især når jeg ikke havde regnet med det inden sæsonstart.

Klubnyt

Og nu til lidt nyt om klubben. Jeg har fået tilknyttet John Sivebæk, Ulrik le Fevre og Jesper Olsen som talentspejder og de vil blive sendt ud i verdenen for at finde nye spillere. Jeg ville som sagt gerne udvide min talentspejderstab og det har jeg nu gjort med mine 3 nye danskere.

Nu skal vi til en uventet transfer. Jeg har nemlig desværre allerede overtrådt mine regler lidt, men når man gør at transfervinduet ikke er tilladt i første vindue, så er fri transfers åbenbart stadig tilladt. Derfor har jeg forstærket holdet med en ung perle ved navn Kristoffer Larsen, der vil indgå i førsteholdstruppen på trods af sine 16 år. Da min talentspejder kom med sin rapport gik, der ikke mange øjeblikke før jeg tilbød ham en kontrakt og han kostede mig ikke en krone. På sin første dag udtaler han at Brøndby ikke var til at afslå. Ham skal publikum nok tage godt imod. Jeg har samtidig forlænget kontrakten med Jens Stryger Larsen, så den nu løber til 30. juni 2012.

Jeg vil også lige vende Randers, der har spillet sine 2 kampe i Europa mod Banants. På udebane blev det til en smal 1-0, men på hjemmebane gjorde de alt tvivl til skamme med en knusende 6-0 sejr. Randers er dermed klar til anden runde ligesom os og FCN.

Næste update: Ligaen og Europa

« Seneste Redigering: 08 Sep 2010, 18:57 af Crazy-Poul » Logged

Din Vej 2019

dissing10
Reserveholdsspiller

« Svar #33: 08 Sep 2010, 18:57 »

Utrolig god blog, og fin update:)

KIU

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #34: 08 Sep 2010, 20:41 »

Utrolig god blog, og fin update:)

KIU

Jo tak Smiley

Det vil jeg gøre Smiley

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #35: 09 Sep 2010, 00:08 »

Nordens Flagskib

Ligaen
Første kamp i ligaen var hjemme mod Esbjerg og jeg kan med det samme sige at der ikke blev spillet op til vores bedste. Vi gjorde ellers hvad vi skulle. Vi havde bolden mest, havde flest afslutninger osv; men vi kunne ikke helt spille os frem de store chancer. Der skulle da også et straffespark til før vi fik scoret og det var Farnerud, der udnyttede dette efter 16 min. Esbjerg var sjældent farlige i det åbne spil og fik kun truet vores mål ved få dødbolde.  Det var desværre også ved en dødbold målet kom, da Stephan Andersen fik fumlet bolden godt og grundigt i mål, efter et hovedstød fra kanten af straffesparksfeltet af Jesper Jørgensen. Kampen endte 1-1, men der var også positive ting at tage fra kampen bl.a. var der en del tilskuere til kampen, helt præcist 23760. En ganske fin start selvom vi desværre ikke vandt. FCK og OB, som jeg ser som vores største konkurrenter, var heldigvis i samme problemer, FCK fik kun 1-1 mod Silkeborg og OB tabte 2-1 til Lyngby.

Anden kamp i ligaen bød på endnu en hjemmekamp og denne gang var det FCM vi skulle forsøge at nedlægge. Og det gik da også væsentligt bedre end mod Esbjerg. Allerede efter 9 minutter havde Bernburg fundet skarpheden frem og scoret 2 gange. Og bombardementet fortsatte kort efter, her var det nemlig Farnerud, der trak ind i banen og udbyggede føringen til 3-0. Bruno ville ikke stå i skyggen af sin angrebskollega og efter 37 minutter lavede han et fantastisk mål med venstre skøjten, bolden sad helt oppe i hjørnet og ramte både overlægger og stolpe på vej i mål. Vores offensiv fortsatte mig at sprudle efter pausen og igen var det Bruno, der scorede efter et godt indlæg fra Bernburg. FCM var kun sporadisk farlige ved høje indlæg, der blev slået efter Frank Kristensen. Bernburg og Bruno kombinationen slog til en gang mere og kampen endte 6-0.  Begge angribere spillede til 9,7 mens Bruno tog MoM. Gíslason har i øvrigt bedt om at rejse tilbage til Island en måneds tid pga. personlige problemer. Det har jeg givet ham lov til, da jeg i forvejen ikke bruger ham og regner med at sælge ham.

Europa

I Uefa Leagues anden runde skulle vi kæmpe mod miniputholdet Sliema Wanderes om avancement til tredje runde. Startopstillingen lød således fra højre mod venstre: S.Andersen, D.Wass, M.Bischoff, M.Schlebrügge, T.Rasmussen, K.Larsen, M.Nilsson, A.Farnerud, M.Dehli, Bruno og P.Madsen. Mike Jensen var ikke helt fit, så den unge Kristoffer Larsen fik sin debut som den kreative midtbane. Samtidig havde jeg valgt at belønne Peter Madsen og Bruno for deres gode spil i venskabskampene med en startplads og de skuffende mig ikke. Bruno kvitterede med 2 mål og Peter Madsen leverede 2 mål og 3 assist og blev også kampens spiller. Selve kampen blev vundet imponerende stort nemlig 10-0 og hele 45 skud blev sendt at sted mod målet. De andre danske hold i Europa klarede sig fint, da FCN vandt deres første kamp ude mod Vetra 2-0 og det samme gjorde Randers hjemme mod Rabotnicki.

Reuropgøret i Uefa League mod Sliema Wanderes blev næste ligeså nem som første kamp. Målformen var igen fundet frem og igen var mine angribere i hovedrollen. Dagens angrebskonstellatio n  hed Jallow og Bernbug og begge scorede i denne kamp. Jallow lavede hattrick og Bernburg lavede en enkelt pind. Kampen blev vundet hele 7-0 og vi er dermed videre til tredje runde med en score på utrolige 17-0. Grundet vores 10-0 føring fik nogle af reserverne spilletid, det gav bl.a. spilletid til Tørnes, Kanstrup og Randrup. Randers og FCN gjorde også deres arbejde færdigt i Europa og vandt begge deres kampe og er videre til tredje runde ligesom os. FCK er eneste danske hold i Champions League og de slog Sant Juliá ud med hele 12-0. Der er allerede trukket lod til tredje runde og her træder OB også ind. OB skal møde Sligo Rovers, vi skal selv møde Pegeia, Randers skal mod Besiktas og FCN skal møde Hapoel Tel-Aviv. 

Målscorer                                                              Assist

• Bruno 5                                                                                                                                                    Kristoffer Larsen 4
  • Bernburg 4                                                                                                                                              Bernburg 4
  • Jallow 3                                                                                                                                                    Krohn-Dehli 4
  • Farnerud 3                                                                                                                                              Peter Madsen 3
  • Krohn-Dehli 3                                                                                                                                       Mikael Nilsson 2
  • Peter Madsen 2                                                                                                                                     Mike Jensen 2
  • Jan Kristiansen 2                                                                                                                                Thomas Rasmussen 2
  • Mike Jensen 1                                                                                                                                        Jallow 1
  • Mikkel Bischoff 1                                                                                                                                 Bruno 1
                                                                                                                                                                               Daniel Wass 1       

Næste update: Mere Sas liga og Europa                                                

Din Vej 2019

Fernando
Gæst

« Svar #36: 09 Sep 2010, 07:29 »

Elsker dine korte og enkle updates, men savner lidt mere grafik Smiley

Keep Up that good work!

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #37: 09 Sep 2010, 16:55 »

Elsker dine korte og enkle updates, men savner lidt mere grafik Smiley

Keep Up that good work!

Mange tak Smiley Der vil dog ikke komme mere grafik i bloggen  Peace

Jeg skal prøve  Wink

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #38: 09 Sep 2010, 18:21 »

Nordens Flagskib

Ligaen
Kampen ude mod Aab var den første alvorlige opgør mit hold skulle møde. Jeg ændrer mine holdindstillinger, så jeg nu spiller balanceret/kontra og det virkede delvist. Vi presset det meste af første halvleg og Aab havde flere gode forsøg, men vi havde en god kontra og det var nok. Efter et godt samarbejde mellem Farnerud og Jan Kristiansen, der resulterede i et mål fra sidstnævnte. Kort før pause får Rasmus Würtz sit andet gule kort. I anden halvleg skifter jeg taktik i håb om at vi kan udnytte vores overtal og få lidt mere spil. Jeg tog Bernburg ud, fordi han havde gult kort, og satte Kevin Larsen ind, så formationen hed 4-1-2-3 eller 4-3-3 om man vil. Det gav mig i hvert fald meget mere spil og vi dominerede anden halvleg. Vi havde gode forsøg mod Aab målet og efter 62 min satte Farnerud sidste fod på et godt oplæg af Bruno inde i feltet. Kampen endte 2-0 og vi bestod den første alvorlige prøve.

Som jeg tidligere nævnt er August en hård måned for vores hold. Den 8. August skulle vi møde FCK på udebane som vel nok er den sværeste kamp i Sas ligaen. Mike Jensen blev skadet kort inde i kampen og det gav chancen til Kevin Larsen. Det startede desværre ikke så godt for den unge midtbane. Efter 5 minutter mistede han bolden og det resulterede i en friløber til N'Doye, der var alt for sikker i sin afslutning. Kort efter var han ellers ved at gøre det godt igen, men Bruno kunne ikke udnytte det flotte oplæg. Efter 22 minutter gjorde William Kvist ondt værre, da han gik ind i feltet og bragede bolden op i højre hjørne. Mikael Nilsson syntes åbenbart godt det kunne blive værre, så lige inden pausen begik han straffespark og Hjalte Nørregaard scorede sikkert. Alt gik skræmmende galt og selv om vi var godt med, scorede FCK bare på alle chancer. Efter 55 min. var det Cesar Santins tur til at scorer efter en hårdt skud fra en spids vinkel. FCK har forstærket sig med den mexicanske veteran Franco og kort før lukkede tid spadserede han igennem vores forsvar og gjorde det til ydmygende 5-0. Farnerud fik reduceret en enkelt gang og kampen endte 5-1. Som jeg havde frygtet mangler vi altså stadig en del før vi er oppe på FCKs niveau. Vi skal vinde mod de små hold og håbe FCK sætter point til, hvis vi skal slutte øverst denne sæson. Målet om top 2 er selvfølgelig stadig intakt. 

Endnu en svær kamp i August skulle overståes og denne gang var det mod OB. Det blev en del nemmere end jeg havde forventet og mit hold dominerede hele kampen. Vi skabte chance på chance og havde i alt 6 åbne chancer, hvor især Bruno var slem til at brænde dem i starten. Det gjorde han dog op for senere. Kampen blev vundet 2-0 på mål af Bruno og Bernburg. Desværre blev Bruno skadet i kampen, heldigvis kun i 2 uger.

Europa

I Uefa Leagues tredje runde skulle vi møde Pegeia og vi startede på hjemmebane. Kampen blev noget af en skuffelse. De stod langt tilbage på banen og da vi ikke kunne nedbryde dem, kom de fleste af vores chancer ved ufarlige langskud. En enkelt gang brød vi igennem og her svigtede Bernburg ikke og han scorede til resultatet 1-0.

Returkampen mod Pegeia blev en noget rodet affære. Jeg havde givet Tørnes chancen i målet og han stod en rigtig fin kamp. Vi viste den niveauforskel, der skal være på de to hold og vandt 3-0 på 2 mål af Bruno og 1 af Bernburg. Det blev dog en lidt mere spændene kamp end resultatet antyder. Pegeia fik hele to straffespark, men begge blev sløset sparket og røg ved siden af. Og i anden halvleg fik Randrup et rødt kort, efter 2 gule. Vi slår Pegeia sammenlagt 4-0 og er videre til næste runde. Randers spillede flot op med Besiktas og fik sammenlagt 2-2. De ryger dog ud på reglen om udebanemål. FCN er overraskende også videre efter sammenlagt 4-1 over Hapoel Tel-Aviv. OB gik ligeledes videre efter de slog Sligo Rovers 6-1. Og mere succes til Danmark i Europa, for FCK gik også videre, da de med noget besvær vandt sammenlagt 4-3 og Slovan Bratislava. 

Til lodtrækningen til den afgørende runde inden gruppespillet har Danmark hele 3 hold med. OB, os selv og FCN. OB er seedet og os selv og FCN er useedet. Skrækholdene for os må være Juventus, Liverpool, Man City og At. Madrid. Der er selvfølgelig også andre gode hold, men mod disse har vi ingen chance. OB får en fin lodtrækning og skal møde skotske Dundee Utd. Det næste danske hold, der blev trukket var Brøndby og vi får en hård modstander i Leverkusen. Og så starter vi endda på hjemmebane. Også FCN får hård modstand, da de skal møde Lokomotiv Moskva.

Næste update: Fokus på de unge

Din Vej 2019

Fernando
Gæst

« Svar #39: 09 Sep 2010, 18:25 »

Jeg vil anbefale dig at lade Dehli og Farnerud skifte plads...Men anyway lækker blog.

jskovc
Førsteholdsspiller

« Svar #40: 09 Sep 2010, 18:27 »

Da jeg så overskriften tænkte jeg, FCK, Rosenborg eller lignende. MEN BRØNDBY Grin NORDENS FLAGSKIB Grin Nej nu må jeg le! Da jeg så havde kommet mig, indså jeg at det faktisk er en ganske glimrende blog du har gang i her! KIU

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #41: 09 Sep 2010, 18:36 »

Jeg vil anbefale dig at lade Dehli og Farnerud skifte plads...Men anyway lækker blog.

I min taktik er fløjene sat til inderste angriber, så derfor har jeg Farnerud i højre og Dehli i venstre. Og det har indtil videre fungeret godt.

Og tak for kommentaren Smiley

Da jeg så overskriften tænkte jeg, FCK, Rosenborg eller lignende. MEN BRØNDBY Grin NORDENS FLAGSKIB Grin Nej nu må jeg le! Da jeg så havde kommet mig, indså jeg at det faktisk er en ganske glimrende blog du har gang i her! KIU

Hehe.. Ingen grund til at grine så meget  Græder . I min blog skal de nok blive det  Wink

Tak tak Smiley

Din Vej 2019

Fernando
Gæst

« Svar #42: 09 Sep 2010, 18:38 »

Nårh okay det kan jeg godt se... de kan tage nogle gode løb ind i banen og afslutte Smiley

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #43: 09 Sep 2010, 18:39 »

Nårh okay det kan jeg godt se... de kan tage nogle gode løb ind i banen og afslutte Smiley

Præcis Smiley

Farnerud har spillet 7 kampe og scoret 5 gange og lavet 1 assist.

Krohn-Dehli har spillet 9 kampe og har scoret 3 gange og lavet 4 assist.

Så jeg er fint tilfreds indtil videre Smiley

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #44: 09 Sep 2010, 23:57 »

Nordens Flagskib

De unge stjerner
Jeg har en del unge spillere i førsteholdstruppen og i denne update vil jeg fortælle om de 6 spillere, der er under 21, som jeg har i min trup lige nu. De 6 tæller Kristoffer Larsen (16), Paul Jatta (18), Jens Stryger Larsen (18), Pierre Kanstrup (20), Daniel Wass (20) og Ousman Jallow (20). Jeg har 4 fra Danmark og 2 fra Gambia. I forhold til at holde spillet realistisk er det selvfølgelig rart, at jeg har nogle danske talenter, der kan præge holdet i mange år.

Kristoffer Larsen, 16 år, 4(4) kampe, 0 mål, 7 assist, 2 kampens spiller, gennemsnit 7.72

Den unge midtbanespiller har allerede imponeret mig meget her i sine første 8 kampe. Man kan godt mærke han mangler noget rutine, hvilket selvfølelig er forståeligt nok. Han været rigtig god i Europa mod de små hold, med 7 assist og 2 gange kampens spiler i 4 kampe. I Sas ligaen er han blevet skiftet ind 4 gange, men har haft svært ved at finde niveauet fra Europa. Han har helt sikkert en fremtid på holdet og vil kæmpe med Mike Jensen om spilletiden. I pokalkampene skal Kristoffer nok få massere af spilletid.

Paul Jatta, 18 år, 4 kampe, 0 mål, 0 assist, 0 kampens spiller, gennemsnit 6.93

Paul Jata har været rimelig anonym i sine 4 kampe i denne sæson. Han har spillet 2 kampe i Sas ligaen og to i Europa, men har ikke rigtig kunnet finde det ønskede niveau. Han har dog massere potentiale og hans tid skal nok komme. Mikael Nilsson er 31 og når han stopper er forhåbentlig Paul Jatta klar til at tage over. På landsholdet har han lidt mere succes og har således allerede fået sin debut i en ung alder.

Jens Stryger Larsen, 18 år, 1 kamp, 0 mål, 0 assist, 0 kampens spiller, gennemsnit 6.30

Jens Stryger har ikke fået vildt meget spilletid i denne sæson. Han har dog også være skadet, så han har ikke været i ordentlig form og jeg har ikke turde bruge ham i de svære Sas liga kampe, der har været i starten. Jens passer desværre ikke så godt ind i min taktik med at fløjene skal trække ind i banen. Jeg er i gang med at lære ham positionen, men han mangler stadig meget før han kan gøre sig gældende på mit hold. Jens skal dog nok få spilletid i pokalturneringen.

Pierre Kanstrup, 20 år, 1 kamp, 0 mål, 0 assist, 0 kampens spiller, gennemsnit 8.30

Pierre Kanstrup mangler endnu at få sin liga debut, men han udvikler sig faktisk meget godt for tiden. Og hvis der kommer nogle nemme kampe i ligaen kan han få dem. Ellers bliver det pokalturneringen og hvis han kan fortsætte sin udvikling kan godt blive et fornuftigt 3/4 valg, også i fremtiden. Det er dog stadig et sted jeg ønsker at forstærke, men den unge Kanstrup skal nok få sin spilletid.

Daniel Wass, 20 år, 5(3) kampe, 0 mål, 1 assist, 0 kampens spiller, gennemsnit 7.49

Daniel er helt klart den spiller der er mest etableret på førsteholdet. Han er nogenlunde sikker på højre back, hvor han pt. er et stykke foran Randrup. I min offensive spillestil passer han rigtig godt ind og han skal bare fortsætte sin flotte start. Han er har helt sikkert en fremtid i Brøndby og måske også på landsholdet. Højre backen bliver i hvert fald ikke en position jeg vil forstærke lige med det samme, medmindre jeg falder over et tilbud jeg ikke kan afslå.

Ousman Jallow, 20 år, 2(2) kampe, 3 mål, 1 assist, 1 kampens spiller, gennemsnit 7.47

Sidste spiller under 21 er Ousman Jallow. I Uefa League præstere han rigtig godt med 3 mål i 2 kampe, men det har også været mod nemme modstandere. I Sas ligaen har han ikke kunne vinde over Bruno i kampen om skarpretter pladsen i angrebet. Ligesom Jatta får Jallow også spilletid på landsholdet og han har allerede spillet 7 landskampe for Gambia.

Næste update: De 2 Leverkusen kampe

Din Vej 2019

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010