home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Nordens flagskib
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Nordens flagskib  (Læst 45827 gange)
Fernando
Gæst
 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #15: 07 Sep 2010, 21:17 »

Okai, men håber du har Jens og Jatta i førsteholdstruppen da jeg synes de præstere yderst godt i FM nårr jeg selv spiller med dem, som jeg gør nu Wink
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #16: 07 Sep 2010, 21:36 »

Okai, men håber du har Jens og Jatta i førsteholdstruppen da jeg synes de præstere yderst godt i FM nårr jeg selv spiller med dem, som jeg gør nu Wink

De vil i hvert fald begge indgå i truppen. Hvor meget spilletid de vil få er så en anden sag, men det vil nok blive Jatta, der får mest spilletid.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #17: 08 Sep 2010, 01:16 »

Nordens Flagskib

Taktikken

Inden i får et indblik i truppen, vil jeg kort beskrive min taktik, som jeg vil bruge igennem savet og så justere lidt alt afhængig af om jeg er favorit eller ej. Min taktik er en såkaldt 4-2-2-2.

Målmanden er der ikke meget ved. Hans rolle er bare målmand og defensiv.

Forsvaret består af to backs med rollen automatisk og i det centrale forsvar er der ligeledes 2 folk, og de har rollen central forsvar og defensiv.

Midtbanen består også af 2. Den ene mere defensivt orienteret med rollen som boldvindene midtbanespiller defensiv. Og den anden midtbane har rollen avanceret playmaker angreb og vil være ham, der skal sætte det offensive spil i gang.

Fløjene har begge inderste angriber support som deres rolle. Dette vil sikre flere folk i feltet og noget jeg tidligere har haft succes med. Der ud over har jeg en venstrebenet spiller i højre side og omvendt i venstre side, så de kan trække ind i banen og skyde på mål.

Angrebet består af en skarpretter, der skal true modstanderens forsvar i dybden og en dybdeliggende angriber support, der kan trække ned i banen og tage del i opspillet.

På hjemmebane og kampe jeg forventes at være favorit vil jeg spille balanceret/offensivt og når jeg er underdog vil jeg enten spille balanceret/kontroller eller balanceret/kontra. Derudover spiller jeg med direkte afleveringer igennem midten, spiller bredt i et højt tempo og har en normal defensiv linje. Jeg satser på at tilbageerobre bolden hurtigt, så jeg presser højt og laver aggressive tacklinger. Disse ting vil justeres afhængig af om jeg er favorit eller ej.

Selvom de fleste af jeg nok kender det meste af truppen i forvejen vil jeg komme med en gennemgang af de forskellige spillere samt hvilken rolle de kommer til at få i truppen


Trupgennemgang

Målmænd - Stephan Andersen - Michael Tørnes

I Brøndbys trup findes der to målmænd. Den rutinerede landsholdsmålmand Stephan Andersen og Michael Tørnes, der har noget mindre erfaring og mangler stadig at få sit gennembrud i Brøndby. Desværre rækker hans evner ikke til at blive førstevalg i Brøndby så længe Stephan er her og når Stephan er væk bliver der købt en ny målmand. Tørnes må stille sig tilfreds med spilletid i de mindre vigtige kampe samt pokalkampe. Jeg skal sørge for han får nok spilletid, så han ikke bliver utilfreds og vil væk, for han er stadig en god reserve.

Backs - Anders Randrup - Daniel Wass - Thomas Rasmussen - Jan Frederiksen

Brøndby truppen har en del spillere, der kan spille pladsen. Især højre back er der kamp om pladsen. Følgende kan bruges på positionen: Bischoff, Randrup, van der Schaaf, Nilsson og Wass. Dog vil kampen reelt kun stå mellem Wass og Randrup da de andre skal bruges i henholdsvis det centrale forsvar og midtbanen. Wass er mere offensivt orienteret end Randrup og han vil blive brugt i størstedelen af kampene. Randrup vil være en fin reserve og han skal nok få sine kampe. På venstre back er det en kamp mellem Thomas Rasmussen og Jan Frederiksen. Her bliver det igen den lidt mere offensive Thomas Rasmussen, der får startpladsen og når Thomas er skadet skal Jan nok være klar til at tage over.

Centrale forsvarer - Mikkel Bischoff - Max von Schlebrügge - Remco van der Schaaf – Pierre Kanstrup

I det centrale forsvar har jeg 4 spillere til 2 pladser, men fjerdevalget er Kanstrup og det er ikke holdbart i længden, hvis vi skal blive den førende klub i norden. Så det er et sted jeg vil forstærke i fremtiden. Derudover er van der Schaaf også til leje, så jeg skal måske endda anskaffe mig 2 folk. De to førstevalg er Max og Mikkel, men der vil også være spilletid til van der Schaaf og Kanstrup bl.a. i pokalkampene.

Centrale midtbane - Mikael Nilsson - Paul Jatta - Stefán Gíslason - Mike Jensen - Jan Krisitansen

Midtbanen er også et sted jeg skal hente folk i fremtiden og samtidig skal der luges ud. Mikael Nilsson og Jatta vil dele spilletiden som den boldvindene midtbane, og der vil derfor ikke være brug for Gíslason som jeg regner med at sælge til vinter. Den avanceret playmaker tager Mike Jensen sig af og Jan Kristiansen vil til nød være reserve her. Han vil også få spilletid på fløjen.

Fløje - Michael Krohn-Dehli - Alexander Farnerud - Jan Kristiansen – Jens Stryger Larsen

Jeg har 3 decideret fløje i min trup nemlig Krohn-Dehli, Styrger Larsen og Farnerud. Farnerud og Krohn-Dehli passer perfekt ind i min taktik og vil derfor være førstevalg. Med Krohn-Dehli i venstre side og Farnerud i højre side har jeg 2 spillere, der kan gå til baglinien og lægge indlæg og trække ind i banen og skyde på mål. Jan Kristiansen vil som sagt også fungere som reserve, og her han skal aflaste de to fløje når der er brug for pause. Inden jeg får købt nogle fløje vil Jens Stryger fungere som 3/4 valg og han vil også få spilletid i pokalkampe. 

Angribere - Peter Madsen - Ousman Jallow - Martin Bernburg - Bruno

I angrebet har jeg 4 spillere til 2 pladser, så bredden er der i hvert fald, men det samme kan man ikke sige om kvaliteten. Når Bernburg er i form er han en farlig angriber og han vil få rolle som dybdeliggende angriber. Den hurtige angriber der skal true i dybden bliver Ousman Jallow. I denne rolle fungere Bruno også godt og han skal nok få sin spilletid. 


Ønskeliste

Jeg har allerede en nogenlunde idé om, hvor jeg vil forstærke mig i de næste transfervinduer, hvis pengene er til det. Her kommer mine tanker omkring køb og salg i fremtiden.

  • Komme af med Gíslason, der ikke forventes at have en fremtid i klubben
  • Få købt en, der kan konkurrere/erstatte Mike Jensen på den offensive midtbaneplads
  • Få købt 1-2 nye fløje
  • Få luget ud i angrebet, hvor især Peter Madsen forventes at blive solgt





Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Fernando
Gæst
 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #18: 08 Sep 2010, 08:40 »

Jeg kan lide, at du vil sælge Madsen og Gisla, men må jeg godt bede om et SS af Bruno?
Logged

nielsen42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #19: 08 Sep 2010, 09:12 »

syntes at din titel på blogen er meget misvisende da brøndby er langt fra at være nordens flagskib...
Logged

...LIVERPOOL FC...
.... Built by shanks....
....Broke by Yank$...

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #20: 08 Sep 2010, 09:55 »

Jeg kan lide, at du vil sælge Madsen og Gisla, men må jeg godt bede om et SS af Bruno?

BRUNO

syntes at din titel på blogen er meget misvisende da brøndby er langt fra at være nordens flagskib...

Hvis du læser introen, ved jeg udmærket godt at det ikke er sådan, men det er et af mine mål med bloggen at det bliver sådan i fremtiden.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Fernando
Gæst
 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #21: 08 Sep 2010, 10:05 »

Fine stats på Bruno, håber virkelig han bliver en succes..

KIU
Logged

nielsen42
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #22: 08 Sep 2010, 10:24 »

BRUNO

Hvis du læser introen, ved jeg udmærket godt at det ikke er sådan, men det er et af mine mål med bloggen at det bliver sådan i fremtiden.
sorry min fejl
Logged

...LIVERPOOL FC...
.... Built by shanks....
....Broke by Yank$...

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #23: 08 Sep 2010, 10:27 »

Fine stats på Bruno, håber virkelig han bliver en succes..

KIU

Håber jeg også Smiley

sorry min fejl

Det helt okay Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Fernando
Gæst
 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #24: 08 Sep 2010, 10:36 »

Kommer der en update senere Poul? Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #25: 08 Sep 2010, 10:37 »

Kommer der en update senere Poul? Smiley

Ja det gør der Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Fernando
Gæst
 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #26: 08 Sep 2010, 10:40 »

Okai det var da dejligt, at vide når man sidder her og er syg, så vil det være godt med noget læsning..
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #27: 08 Sep 2010, 10:51 »

Nordens Flagskib

Forberedelse

I denne  update vil jeg skrive lidt om hvad der foregår i klubben. Noget af det første jeg gjorde var at fordele mine spillere i 7 træningsprogrammer jeg selv har lavet. Ikke at jeg påstår jeg har den store viden om træningsdelen af FM, men jeg har taget de ting med jeg mener, er gode for de forskellige positioner. De 7 træningsprogrammer er: Målmænd (2), Central forsvar (4), Backs (4), Def midt (3), Cen midt (2) (Til de offensive), Fløje (3) og Angribere (4). I samme forbindelse fordelte jeg mine trænere, så jeg får en bedre træning. Pt. ser det ikke for godt ud (den højeste bedømmelse 3,5, den værste 1,5) og bestyrelsen vil ikke lade mig hyre nye trænere, så det må vente til de gamles kontrakter udløber.

Derefter gik jeg i gang med at arrangere mine venskabskampe, og der skal spilles 4 styks fra den 26.6 til 11.7 inden den europæiske sæson sparkes i gang, mod det maltesiske hold Sliema Wanderes på hjemmebane den 16.7. Der returopgør den 23.7. Der er også andre danske hold end Brøndby, der skal i aktion i anden runde ligesom os. FC Nordsjælland skal mod vinderen af Valletta og Vetra. Randers skal spille mod Banants i første runde, og hvis de vinder der venter der Rabotnicki i anden runde. Ligaen sparkes i gang den 19.7 mod Esbjerg, hvor jeg regner med vi kan få en god start med 3 sikre point. Måneden efter bliver en vigtig indikation af hvor holdet står, da vi skal møde Aab og FCK på udebane samt OB på hjemmebane.

Jeg har også sat mine talentspejdere i gang. Jeg har 4 af slagsen og de skal hjælpe mig til at finde forstærkninger primært skandinaviske og europæiske. Derfor har jeg sendt Tom Køhlert til Centraleuropa, Kim Vilfort til Sydeuropa, Bjørn-Magne-Broen til Skandinavien og Pelle Anderson til Østeuropa. I fremtiden skal jeg få hevet nogle flere talentspejdere ind, så jeg kan få et bredere kendskab til spændene spiller der rører sig derude.  Jeg skal også finde nogle nye trænere og her kunne det være fedt at få nogle gamle Brøndby folk her tænker jeg bl.a. på Ebbe Sand. Ellers skal mit team hovedsageligt også være skandinavisk Jeg plejer dog først at finde nye trænere når mine gamles kontrakter udløber, da jeg ikke gider betale kompensation. Men hvis jeg finder nogle gratis, der er gode nok vil jeg selvfølgelig slå til.

Til sidst lidt glædeligt nyt. Bestyrelsen har indvilliget i at udvide mit stadion samt forbedre trænings og ungdomsfacilitetern e.  Dette er et lille skridt, men alligevel et skidt mod mit mål om at blive nordens førende hold. Der er brug for et stort stadion, der kan give flere indtægter og bedre træningsfaciliteter, så mine spillere kan få en bedre træning.


Næste update: Venskabskampe

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Mikle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #28: 08 Sep 2010, 15:48 »

Dejligt med en blog om Brøndby, fra en fan
Logged

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordens flagskib
« Svar #29: 08 Sep 2010, 16:30 »

Ser lækkert ud Smiley
Glæder mig til mere.
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010