home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 796 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Nordens flagskib
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Nordens flagskib  (Læst 48448 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt

Sv: Nordens flagskib
« Svar #45: 10 Sep 2010, 23:08 »

Nordens Flagskib

De 2 Leverkusen kampe

Uefa League 4. Kvalrunde Første kamp 19.8.2009 Brøndby - Leverkusen

Første kamp skulle spilles på hjemmebane og jeg havde ændret taktikken i håb om et bedre resultat. Jeg spillede nu balanceret/kontrollér og med korte afleveringer. På den måde kunne vi forhåbentlig få mere boldbesiddelse og dermed holde bolden væk fra Leverkusen. Bruno var skadet, så Jallow tog over og udgjorde angrebet sammen med Bernburg. Efter 9 min. var vi uhyre til på at komme foran. Det var en genial aflevering, på tværs af banen fra Daniel Wass til Krohn-Dehli, der gjorde ham helt alene med Adler men Adler tog sig af Krohn-Dehlis forsøg. Få minutter senere kom vi desværre allerede bagud. Det skete da Simon Rolfes modtog bolden på midtbanen og med 30 meter til mål, tog han chancen og den sejlede ind i hjørnet. Et hårdt slag, at de fik et værdifuldt udebanemål så tidligt, men vi gav ikke op. Kun få minutter efter målet satte Bernburg sidste fod på et gennemspillet angreb og gjorde det til 1-1. Vi fik flere gode chancer i første halvleg bl.a. en halv friløber til Jallow, men han skød desværre lige på mål. Vi afværgede generelt deres angreb godt, men kort før pause slog Renato Augusto et godt indlæg og den endte i panden på Stajner. Bolden bliver heldigvis headet på overlæggeren og vi går til pause 1-1. I anden halvleg blev Kiessling og Barnetta skiftet ind og førstnævnte havde en kæmpe chance lidt inde i anden halvleg. Der var ellers klar offside, men den blev ikke dømt. Stephan Andersen tog dog forsøget fra Kiessling. Midt i anden halvleg skiftede jeg tilbage til balanceret/kontra og spillede med direkte afleveringer. Da vi alligevel ikke kunne holde på bolden, satsede jeg igen på kontra. Det virkede dog ikke og Leverkusen fortsatte med at presse på og i det 72. minut kom første advarsel, da de ramte stolpen tæt under mål. 2 minutter senere blev Krohn-Dehli skadet og jeg havde allerede brugt mine 3 udskiftninger. Resten af kampen blev spillet med 10 mand. Kiessling var igen farlig lidt senere da han havde en friløber, men skød helt ved siden af mål. Vi kunne dog ikke holde stand i hele kampen og med 8 minutter tilbage headede Ballack bolden ind i målet. Det bliver registreret som et selvmål af Stephan Andersen, men det var lidt svært at se. Ligesom vi troede vi skulle ned og spille en svær kamp med et 1-2 nederlag i ryggen, blev det til 3-1 til Leverkusen da Derdiyok lavede et super hovedstødsmål. Kampen slutter 3-1 og returkampen bliver dermed næsten umulig. Det var en mærkelig kamp, for selvom Leverkusen var i kontrol og 22 skud mod vores 9, havde de ingen åbne chancer mens vi havde 3. Men sådan er fodbold jo.

De andre danske hold i Europa skal da også lige nævnes. OB spillede deres første kamp hjemme mod Dundee Utd og tabte skuffende med 2-0. FCN skulle også spille deres første kamp i fjerde runde og det blev til et 3-1 nederlag på hjemmebane mod Lokomotiv Moskva.   

Uefa League 4. Kvalrunde Anden kamp 26.8.2009 Leverkusen - Brøndby

Jeg havde ingen forhåbninger, da vi en uge senere igen skulle møde Leverkusen. Denne gang valgte jeg at spille stift/kontra. Og jeg ændrede mine backs fra automatisk til defensiv. Ved at gøre dette håbede jeg, at mine spillere ikke bliver fanget fremme på banen. Randrup, Jatta og Larsen fik alle chancen for at vise deres værd på højeste niveau, da jeg alligevel ikke fandt det realistisk at vinde med 3. Jeg havde derudover også givet Jan Kristiansen en startplads for at aflaste Krohn-Dehli. Vi startede som lyn og torden og kom allerede foran efter 3 minutter ved Martin Bernburg. Jallow fik bolden fra Larsen og bragte bolden ind i feltet, hvor han holdt lidt på bolden og så fandt han pludselig Bernburg, der var løbet i ryggen på forsvaret. Efter 9 minutter blev Farnerud skadet og så kom Krohn-Dehli alligevel på banen. Efter 20 minutter fik vi endnu en skade da Bischoff måtte gå ud. Van Der Schaaf tog hans plads. Vi fortsatte med at få store chancer og i det 26. minut var Jallow alene igennem, men han kunne desværre ikke udnytte chancen. Lidt senere kom Leverkusen endelig i gang og fik produceret en stor chance. Thomas Rasmussen blev spillet indenom til en helt fri Renato Augusto, der sente et godt skud afsted, men Stephan Andersen tog sig af forsøget. 6 minutter senere kom det, der måtte ske. Et frispark langt udefra blev lagt til side til Kadlec, der sendte et godt langskud afsted. Stephan Andersen reddede, men Krzynowek var hurtigt over bolden og sendte et hårdt og præcist spark i kassen. Vi havde spillet en flot halv time, men nu gik det for alvor stærk Et Leverkusen hjørnespark blev spillet kort til Stajner, der stod inde i feltet og han bragede bolden op i nettaget. Vi var dog ikke helt slået og vi kom frem til flere store chancer. Efter 42 minutter fik Jallow endnu en friløber og da Adler klarede forsøget, røg bolden ud til Krohn-Dehli og han skød mod målet fra en spids vinkel, men igen klarede Adler. I det 46. minut fik Jatta sit andet gule kort, desværre et meget tyndt et, og endnu gang skulle vi spille med 10 mand mod Leverkusen. Bernburg måtte gå ud og Nilsson gik ind i stedet. Kevin Larsen der stod for det kreative på midtbane havde en svær kamp. Han mistede mange bolde, men efter en times spil lavede han en super stikning til Jallow, der endnu en gang svigtede foran Adler. Angrebet efter var det Leverkusens tur til at have en friløber, men Stephan Andersen reddede. Med en mand i undertal var det meget svært og efter 70 minutter var Ballack på spil , da han sendte en langskud udenfor feltet i mål. Kampen endte 3-1, men jeg syntes alligevel vi spillede en god kamp. Både da vi var 11 mod 11 og 10 mod 11 skabte vi gode chancer og med en mere skarp Jallow havde det været en spændene kamp. Vi taber dermed endnu en gang 3-1 og ryger ud med samlet 6-2.

Nu til de andre danske hold i Europa. FCN kunne ikke gøre noget ved Lokomotiv Moskva og tabte på udebane 4-0. De ryger ud med samlet 7-1. OB måtte også bide i græsset og de røg ud med et samlet 5-1 nederlag til Dundee Utd.. Dermed ingen danske hold i Uefa League, i hvert fald ikke i første omgang. FCK kan stadig nå det, hvis de fejler i Champions League sidste kvalifikationsrunde .

Næste update: Nyt fra vestegnen

« Seneste Redigering: 10 Sep 2010, 23:11 af Crazy-Poul » Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #46: 11 Sep 2010, 19:22 »

Nordens Flagskib

Siden sidst
Datoen siger nu den 1 November 2009 og der er sket meget siden sidst. Jeg har bl.a. haft lidt problemer i truppen, hvor flere spillere har svært ved at motivere sig til at spille for mig, men det gik over efterhånden som resultaterne begyndte at komme. Jeg har spillet en del kampe siden sidst, nærmere bestemt 10 kampe. 8 i ligaen og 2 i pokalturneringen. Af de 10 vandt vi 8 og spillede 2 uafgjort. Vi fik et skuffende resultat mod Horsens på udebane, hvor vi kun fik 2-2 på trods af vi havde 6 åbne chancer. Men vi har også fået gode resultater som mod FCN med 4-0, og mod Randers, der på det tidspunkt lå nummer 3, med 4-1 på udebane. En meget svær kamp hjemme mod Sønderjyske blev vundet med 5 minutter igen da Kristoffer Larsen scorede på et frispark fra 35 meter. Og i samme omgang blev han Brøndbys yngste målscorer nogensinde med sine 16 år og 140 dage. Vi havde ellers haft 24 chancer og 4 af dem på træværket, men vi kunne ikke rigtig finde målet. Vi leverede også et godt resultat mod FCM, der kom igennem vores kontramaskine og vi ydmygede dem 3-0 foran deres eget publikum. Bruno leverede i øvrigt et hattrck i kampen.
Kampen hjemme mod Aab, blev rigtig dramatisk. Efter en kedelig, chanceløs første halvleg gik tingene vildt for sig i anden og på 5 minutter fik vi 2 røde kort. På trods af at vi var  to mand i undertal, kom vi stadig foran ved Jan Kristiansen, men Chanko udlignede fortjent med 12 minutter igen.

Vi har også taget hul på pokalturneringen og i vores første kamp skulle vi møde FC Roskilde. Jeg havde givet alle de unge spillere chancen og det gav til tider lidt svingende spil. Igen måtte Kristoffer Larsen redde os da han scorede på et straffespark kort før tid. Tørnes fik desværre en længere skade, der hold ham ude i 6 uger. Og i den tid var den unge Nicholai Stålung oppe på førsteholdet indtil Tørnes er tilbage. Alle Sas Liga hold gik videre bortset fra Lyngby, der tabte til AGF. Kristoffer Larsen blev i øvrigt også den yngste målscorer i pokalturneringen kun 7 dage efter han scorede sit første mål i Sas ligaen. I fjerde runde skulle vi møde Horsens hjemme og igen gav jeg spilletid til reserverne. Det betød at spillere som Randrup, van der Schaaf, Kanstrup, Stryger-Larsen og Peter Madsen fik chancen fra start. Det blev en forholdsvis nem kamp og vi vandt 4-1. I kvartfinalen fik vi den sværest mulige lodtrækning, da vi fik FCK ude. 

En af de spillere, der har gjort det godt er unge Kristoffer Larsen og han har nu også fået sin debut på U21 landsholdet. Samme med Bernburg har de være de været holdets iscenesættere. Mike Jensen har skuffet en del og det har givet mere spilletid til Kristoffer Larsen. Det skal dog også siges at Mike har haft en del små skader og det har Kristoffer udnyttet. Som sagt har Bernburg været god som oplægger, men han har været endnu bedre som målscorer. Det er blevet til 10 mål og 9 assist i 16(4) kampe. En anden spiller, der har spillet bedre end forventet er Bruno. Til tider kan han sætte et helt forsvar alene, og med hans hurtighed er han altid farlig for forsvaret. Bruno har scoret 14 mål i 13(3) kampe. En Paul Jatta har også gjort det fint og han udvikler sig rigtig godt.  Mit hold er desuden ubesejret i 10 kampe i træk i alle turneringer.

Til sidst til det eneste danske hold i Europa denne sæson, nemlig FCK. FCK kvalificerede sig til CHL ved at slå Maccabi Haifa. De har fået en rigtig svært CHL gruppe med Real Madrid, Inter og Marseille og har ikke fået en god start med 0 point i 3 kampe.

Næste update: Vinterpause

Din Vej 2019

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #47: 11 Sep 2010, 19:36 »

Dejlig blog Wink.
KIU! Opstemt

Kolo Abib Touré

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #48: 11 Sep 2010, 20:40 »

Dejlig blog Wink.
KIU! Opstemt

Jo tak Smiley

Det vil jeg gøre Wink

Din Vej 2019

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #49: 11 Sep 2010, 20:58 »

Det er jo lækker læsning, og det gør det da ikke værre det er med Brøndby.
Få os så tilbage til toppen! Opstemt

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #50: 11 Sep 2010, 23:10 »

Det er jo lækker læsning, og det gør det da ikke værre det er med Brøndby.
Få os så tilbage til toppen! Opstemt

Jo tak Smiley

Skal nok få os tilbage til toppen Opstemt

Din Vej 2019

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #51: 12 Sep 2010, 00:43 »

Skal nok få os tilbage til toppen Opstemt
Glæder mig som et lille barn. Opstemt

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #52: 12 Sep 2010, 22:40 »

Nordens Flagskib
Vinterpause

Ligaen

Så er efterårssæsonen overstået og det er med et Brøndby hold på anden pladsen kun 3 point efter FCK. Vi spiller rigtig godt for tiden og skaber mange chancer. Bl.a. i hjemmekampen mod Horsens, hvor det blev til en 4-0 sejr. Publikum fik noget for pengene, da der også var 3 røde kort og et brændt straffespark. Den gode form har også vist sig mod FCK, hvor vi har vundet de sidste to gange vi har mødt dem. I ligaen var det en rigtig tæt kamp og det blev til en fortjent 1-0 sejr. Vi fik sgu også sejren i parken kun få dage efter, i en noget mere lige kamp og nu er vi klar til semifinalen mod Silkeborg. Den anden semifinale er mellem AGF og Randers, så jeg øjner bestemt muligheden for at tage pokalen denne sæson. Grunden til vi stadig er bagud med 3 point til FCK er at vi tabte til OB på udebane. Et nederlag, der var yderst ufortjent. Min målsætning om top 2 i år ser ikke ud til at blive noget problem. Vi har 9 point ned til OB på en 3. plads og det ser ud til at blive et kampløb mellem os og FCK om mesterskabet.  Når ligaen sparkes i gang igen bliver det hjemme mod Randers og FCK tager hjemme imod OB. 

Truppen

Bruno har vist fantastisk form det her halve år i Brøndby med 18 mål i 18(4) kampe. Han har et frikøbsklausul på 1.5 mio. og jeg regner med jeg køber ham for det beløb inden hans lejeaftale udløber. Det er efterhånden blev mere og mere klart, at jeg også skal have en kreativ midtbane til sommer. Mike Jensen skuffer nemlig stadig og i 11(4) kampe har han kun scoret 1 gang og lavet 3 assist. Kristoffer Larsen har i den grad udnyttet muligheden og hans statistik hedder 14(8) kampe, 3 mål og 14 assist. Selvom Kristoffer gør det godt, så er han endnu ikke klar til førsteholdet og mod de store hold er han ikke god nok endnu. Planen er stadig at jeg prøver at få solgt Gíslason til vinter sammen med Peter Madsen, der ikke har spillet godt siden starten af sæsonen. Det kunne også være rart at komme af med Jan Kristiansen, der som bekendt har en stor løn. Han spiller ellers okay, men passer ikke rigtig ind i taktikken. Hvis jeg nu kan få en spiller, der kan spille begge fløje vil jeg forsøge at sælge Jan Kristiansen. Thomas Rasmussen er ved at blive gammel (32) og jeg ser ikke Jan Frederiksen overtage hans plads. En spiller jeg har overvejet til pladsen er Kevin Conboy, der har rigtig gode stats med den her summer update. Han vil formentlig heller ikke være så dyr i transfer eller løn. Han er også dansk, hvilket er et stort plus. Han mangler noget mentalt, men har gode tekniske og fysiske egenskaber.

Næste update: Klar til forår

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #53: 13 Sep 2010, 16:58 »

Nordens Flagskib

Klar til forår

Så er vintertransfervindu et lukket og venskabskampene er blevet spillet og det er nu tid til at fortælle nyt fra vestegnen. Først til transfervinduet, der dog har været rimelig passivt fra min side. Det blev til et enkelt salg og ingen indkøb. Jeg ville hellere gemme penge til sommer, og til den tid kan forhåbentlig tiltrække bedre spillere. Utrolig nok var der stor interesse om Gíslason, i det hele 6 klubber kom med bud på ham. Han blev solgt til Hapoel Tel-Aviv for 160 tusind. Det var også rart at komme af med hans løn, der lød på 40.000 om ugen. Jeg fik desværre ikke solgt Peter Madsen, selvom jeg prøvede, men ingen bed på. Jeg regner med at sælge ham til sommer i stedet. Da han ikke har nogen fremtid i klubben har jeg smidt ham ned på andenholdet mens Nicolaj Agger er kommet op til førsteholdstruppen. Grundet stor interesse for Kristoffer Larsen har jeg givet ham en forbedret kontrakt. Mægtige Shaktar kom med bud på den unge midtbane profil, men han skal ingen steder lige foreløbig.

Mit hold har også været godt repræsenteret ved de årlige priser. Jens Stryger Larsen tog årets U19 talent. Ikke overraskende tog Kristoffer Larsen årets U17 talent. Også på årets hold i Danmark er vi med. Daniel Wass, Kristoffer Larsen og Martin Bernburg er alle i startopstillingen, mens Stephan Andersen er på bænken. Han tog andenpladsen i årets målmand. Så blev Bruno nummer 2 i årets spiller i Sas ligaen, selvom han havde præcis den samme statistik som vinderen Utaka. Begge har spillet 17 kampe, lavet 14 mål, 4 assist og en gennemsnitsbedømmel se på 7,52, men de blev som sagt Utaka, der løb med prisen. Som trøstepræmie fik Bruno en tredje plads ved årets mål.

Jeg har ladet kontrakterne udløbe med Peter Nielsen og Morten Cramer, der var trænere i klubben. Jeg ville ellers  gerne have beholdt Per Nielsen, men han har ikke nogen prangende stats og så havde han en løn på 40.000. Morten Cramer var simpelthen ikke en god nok målmandstræner, så han røg også ud. Nu var der en ledig plads i trænerstaben og til at udfylde plads kommer Ebbe Sand ind som angrebstræner. Et sted, hvor det haltede før.

I venskabskampene har vi ikke vist imponerende form og jeg er lidt nervøs for forårssæsonen. Vi har kun spillet 5 styks og vi har ikke set særlig godt ud. Kim Daugaard havde arrangeret kampen og de bød på 2 polske hold, LFA og Rosenborg og vores U19. Rosenborg kampen var den eneste, der var lidt interessant dar vi skulle se, hvor vi stod i forhold til dem. Vi fik kun et point mod de polske hold, da Belchatow fik 2-2 og Zaglebie Lubin vandt 2-1. Vi fik lidt oprejsning mod LFA, der blev nedlagt med 3-0. Mod Rosenborg fik tæv da de rimelig ubesværet vandt 3-1. Til gengæld fik vi tanket selvtillid mod U19 holdet, da vi vandt 3-0 og nu er vi klar til forårssæsonen, der starter mod Randers.

Næste update: Brøndby i fin form

Din Vej 2019

Barca Ralle
Lilleputspiller
*

« Svar #54: 14 Sep 2010, 07:19 »

Regner du med der kommer en update idag Smiley

PS god blog KIU

Barcelona: Més que un club!

Liverpool: You'll never walk alone!

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #55: 14 Sep 2010, 08:14 »

Regner du med der kommer en update idag Smiley

PS god blog KIU

Ja det gør jeg Smiley

Tak for det Smiley

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #56: 14 Sep 2010, 14:22 »

Nordens Flagskib

Brøndby I fin form

Jagten for at indhente FCK, skulle som sagt starte mod Randers, men inden det skete skulle FCK hjemme mod OB, hvor jeg håbede på pointtab, men det skete ikke og det vandt stensikkert 3-0 i en kamp, hvor N’Doye leverede hattrick. Kampen mod Randers gav heldigvis også os 3 point og vi var stadig 3 point efter FCK. Mikael Nilsson måtte desværre udgå af kampen med en skade, der holder ham ude i 4-5 måneder.

Næste kamp skulle spilles mod FCN og det blev straks et svært opgør. Daniel Wass fik rødt kort efter 24 minutter og vi måtte spille en mand i undertal i resten af kampen. Det var en rigtig svær kamp og Nordsjælland spillede rigtig flot og skabte mange store chancer, men Stephan Andersen tog dem alle. Det endte som, så mange gange før med et Bruno mål og vi fik en super ufortjent sejr. Dejligt. Alle kampe skal kunne vindes, også dem man spiller dårligt i.

Efter en svær kamp mod FCN, havde vi en forholdsvis nem hjemmekamp mod Lyngby. Nicolaj Agger fik lov, at starte inde for første gang og han takkede for tilliden efter 5 minutter. Efter 35 minutter blev det 2-0 da Mike Jensen scorede på et flot frispark. Agger fik desværre ikke lov at færdiggøre kampen da han blev skadet kort inde i anden halvleg. De unge spillere gjorde det virkelig godt i kampen både dem fra Danmark og dem fra Gambia. Målet til 3-0 skete netop ved et Gambia-samarbejde mellem Jatta og Jallow. Få minutter senere viste Bruno igen målformen og gjorde det til 4-0. Jallow var ikke færdig i kampen og i slutfasen lobbede han frækt Lyngbys keeper og gjorde det til 5-0.

Det længe ventede FCK-pointtab kom da de spillede 0-0 med Randers på udebane. Det skulle vi forsøge at udnytte i udekampen mod Silkeborg. Vores vigtigste mand Bruno, blev desværre allerede skadet efter få sekunder og Jallow måtte tage hans plads. På trods af vi dominerede hele første halvleg måtte vi alligevel gå til pause bagud 1-0. Med lidt over 20 minutter igen fik Martin Ørnskov rødt kort og nu lagde vi for alvor plads på. Forløsningen kom efter 80 minutter, da den indskiftede Mike Jensen scorede det udlignende mål. Allerede angrebet efter fik vi scoret igen, denne gang var det Bernburg efter et flot oplæg fra Mike Jensen. 2 minutter før tid satte Jallow trumf på og gjorde det til 3-1.

Vi skulle forsøge opretholde den gode stime i hjemmekampen mod FCM og det startede godt. Allerede efter 2 minutter bragte Krohn-Dehli os foran. Et kvarter senere udbyggede Bernburg føringen med et flot mål til 2-0. Midtjylland var sjældent farlige, men lidt inde i anden halvleg havde Thygesen og Ilsø en farlig et-to kombination, der efterlod Ilsø helt fri foran mål og der svigtede han ikke. Efter en times spil var Thygesen igen på spil og denne gang lagde han op til Fagerbeg, der kunne udligne til 2-2. Mike Jensen havde fundet storspillet frem fra sidste kamp og 10 minutter senere havde han igen givet os føringen. Desværre blev det ikke til alle 3 point. FCM fik nemlig et hjørnespark med 3 minutter igen og her steg Jonas Borring til vejrs og gjorde det til 3-3. Desværre vandt FCK og forspringet var igen på 3 point.

Sidste kamp i marts måned bød på en hjemmekamp mod Esbjerg og det var et Esbjerg hold, der var i god form. De var ubesejret i 7 kampe inden de mødte os. Det startede ikke godt for os da Kristoffer Larsen brændte et straffespark efter 6 minutter. Kristoffer Larsen var dog ikke færdig med at gøre sig uheldigt bemærket og bare 6 minutter senere begik han straffespark da han fældede en Esbjerg spiller. Jesper Jørgensen scorede sikkert. Vi havde den ene kæmpe chance efter den anden, men mine angribere var ikke særlig skarpe. Kristoffer Larsen gjorde heldigvis lidt af skaden god igen, da han på fremragende vis fandt Daniel Wass, der ikke svigtede foran mål. Kampen endte 1-1 og for anden kamp i træk smed vi point til FCK.

Næste update: Jagten mod FCK

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #57: 14 Sep 2010, 22:36 »

Nordens Flagskib

Jagten mod FCK

April måned bliver en rigtig vigtig måned både i forhold til Sas ligaen og i pokalturneringen. Ligaen går ind i den afgørende fase og jeg skal spille mod flere gode hold. Aab ude, FCK ude og OB hjemme bliver alle vigtige kampe. Selvom andenpladsen er så godt som sikret. I pokalturneringen skal vi spille mod Silkeborg i to omgange og det burde ikke blive noget problem.

Aab ude var første opgave og det begyndte godt, med et Jallow mål efter bare 9 minutter. Jallow opfangede en dårlig tilbage aflevering fra Lasse Nielsen og så var han alene med målmanden. Desværre kunne vi ikke holde den føring længe og Daniel Fredheim Holm bragte balance i regnskabet efter 16 minutters spil. 20 minutter senere blev forsvaret fanget lidt for langt fremme ved et målspark og så fik Ronnie Schwartz en friløber, hvor han ikke svigtede. Anden halvleg var knap gået i gang, da Jallow og Bernburg arbejde godt sammen og det resulterede i et mål af førstnævnte. Kampen endte 2-2 og nu var vi bagud med 7 point til FCK inden vi skulle møde dem i parken.

Allerede efter 2 minutter kom vi foran ved Farnerud. Og jeg var ekstatisk. Føringen holdt dog kort og allerede efter 6 minutter havde FCK udlignet. Begge hold brændte store chancer, men da vi i det 31. minut fik fodboldens største chance svigtede Farnerud ikke. Knap 5 minutter senere var den igen gal i vores forsvar, der slap Santin igennem og han bragede bolden op i hjørnet fra kanten af feltet. Kampen ender 2-2 og chancen for at slutte foran FCK ser ud til at være løbet ud i sandet.

Titeljagten blev sat lidt på standby, for nu var det nemlig tid til at tage mod Silkeborg i den første af 2 pokalsemifinaler. Selvom det var en semifinale havde jeg stadig givet chancen til nogle af reserverne. Unge spillere som Kanstrup, Jens Stryger-Larsen og Nicolaj Agger havde alle fået muligheden for at vise at det var dem, der skulle satses på. Allerede efter få minutter slog Silkeborg dog til og Tørnes, så ikke alt for godt ud da han halvklarede en bold, der røg ud til en helt fri Dennis Flita, der kunne score sikkert. Vi havde flere fine chancer bl.a. headede Kanstrup et indlæg på overlæggeren. Selvom vi pressede på, kom målene ikke og 4 minutter før halvleg fik Silkeborg et straffespark, som de udnyttede.  Jallow blev skiftet ind for Agger i pausen i håb om at vende situationen. Anden halvleg var knap gået i gang inden Kristoffer Larsen reducerede til 2-1. Et fantastisk skud fra 20-25 meter. Efter 68 minutter kom 2-2 målet så og det var Jan Kristiansen, der kunne heade bolden i mål fra tæt hold. Det blev en tættere kamp end jeg havde regnet med, men det blev alligevel til den forventede sejr, da Jallow 8 minutter før til brød igennem og scorede til 3-2. Den anden pokalkamp mellem AGF og Randers blev 1-1.

Kampen mod OB var en chance for at slå vores andenplads, en gang for alle. Og det begyndte godt, da et afrettet skud fra Farnerud røg i en blød bue over Carrol i OB målet. Et velspillet OB angreb efterlod Johan Absalonsen alene sammen med Stephan Andersen og så stod den 1-1. Vi dominerede ellers kampen på det groveste, men i det 37. minut blev det lidt svære da Jatta fik sit andet gule kort. Bruno har haft lidt målkrise på det seneste, så det var rart at se det var ham, der scorede vores mål til 2-1. Bruno havde ramt en stime og knap 10 minutter senere scorede han på endnu en friløber. Ydmygelsen blev total da Farnerud sendte et godt langskud i mål med 20 minutter igen. Vi vandt 4-1 selvom vi var en mand i undertal i over en time. Dejlig sejr.

Mod Horsens havde jeg igen givet chancen til alle de unge spillere, når nu chancen for at nå FCK næsten ikke var til stede. En stille første halvleg blev pludselig dramatisk, da Kristoffer Larsen modtog et rødt kort for at sende en albue i hovedet på en modspiller. Endnu en gang var vi en mand i undertal, og endnu en gang kom vi foran, denne gang ved Mike Jensen. En rimelig actionløs kamp ender 1-0 til os. Til min store overraskelse spillede FCK 0-0 med Esbjerg på hjemmebane, så nu er der kun 5 point op med 5 kampe igen.

Vi skulle forsøge at lægge pres på FCK, der havde en svær hjemmekamp mod FCM. Vi tog selv imod Sønderjyske, så chancen for sejr burde være til stede. Vi kom planmæssigt foran efter lidt over en halv times spil ved Krohn-Dehli. FCK førte desværre 3-1 ved pausen, men vi fortsatte med at klø på. Flere store chancer blev brændt fra vores side, men Sønderjyske kunne godt udnytte en friløber og desværre skete det i det 89. minut. Kampen slutter 1-1 og titeldrømmen er endegyldigt væk. For at hente 7 point på 4 kampe virker urealistisk.   

Næste update: De sidste kampe

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #58: 15 Sep 2010, 11:14 »

Nordens Flagskib

De sidste kampe

Jeg har 5 kampe tilbage af sæsonen, 6 hvis jeg som forventet spiller mig i finalen i pokalturneringen. Første kamp skulle spilles mod Silkeborg. Og denne gang turde jeg ikke tage chancer i forhold til startopstillingen, så det blev A-holdet, der fik spilletiden og skulle gøre jobbet færdig. Kampen begyndte planmæssigt og allerede efter 10 minutter havde Jallow bragt os foran. I det følgende angreb var Jallow igen på spil og han spillede en bold på tværs til Krohn-Dehli, der kunne prikke bolden i mål. Kampen blev lukket endegyldigt, da Krohn-Dehli scorede til 3-0 lidt inde i anden halvleg. Kampen sluttede 3-0. I den anden semifinale blev kampen 0-0 og Randers er dermed videre på udebanemål.

Næste kamp var mod Randers og dermed en god mulighed for at teste os selv inden pokalfinalen. Vi fik en dårlig start på generelprøven, for allerede efter 9 minutter brød Movsisyan igennem og gjorde det til 1-0. Vi kom heldigvis tilbage og efter knap 27 minutter kunne Bernburg udligne på et hovedstød. I det 40. minut gik der rent Messi i Mike Jensen. Han driblede først en mand på midten af banen og fortsatte ind i feltet, hvor han driblede en til og til sidst scorede han ved en knalhårdt skud ved nærmeste stolpe. Randers forsvarsspillere var forvandlet til statuer og 2 minutter senere var det Jallows tur til at drible sig igennem og så stod den 3-1. Kort før kampen sluttede fik Jatta sit andet gule kort og dermed rødt. Kampen endte 3-1, så det var en fin generelprøve før pokalfinalen.

Tredje sidste kamp i ligaen bød på en udekamp mod Lyngby. Vi startede som jeg kunne have håbet og vi var allerede foran efter 8 minutter ved Jallow. Jallow brændte 2 kæmpe chancer i løbet af de næste 20 minutter, og så var Lyngby, der scorede det næste mål.  Bischoff lavede et klodset straffespark og så kunne Hamalainen gøre det til 1-1. Det ville Bernburg ikke finde sig i og kun 2 minutter senere gjorde han det til 2-1. Og i første halvlegs overtid scorede Jallow igen og den stod nu 3-1. Jallow var i forrygende form og i anden halvleg fuldendte han sit hattrick. Jens Stryger Larsen har udviklet sig godt på det seneste og i denne kamp viste han også god målform med et fremragende mål til 5-1, der også blev kampens resultat.   

Sidste kamp inden pokalfinalen mod Randers var en overkommelig kamp mod Silkeborg. Agger, Jens Stryger Larsen og Kanstrup fik lov til at starte inde. Agger var hurtigt over en løs bold i feltet og han hamrede bolden i kassen til 1-0. Og den unge danskertrio var ikke færdig med at score mål endnu. Efter 22 minutter brød Stryger Larsen igennem og gjorde det til 2-0. Agger var ikke færdig med at score mål og 7 minutter senere udnyttede han en friløber efter en god frispilning fra Bernburg. Wass begik straffespark kun få minutter senere og det udnyttede Silkeborg til 3-1. Jens Stryger ville ikke stå i skyggen af Agger og efter 35 minutter lavede han endnu et mål. 4-1 blev pause stillingen, hvor jeg desværre blev nød til at skifte Agger ud, der var blevet halvskadet. Ind kom Jallow. I anden halvleg skete, der stort set ingenting og kampen sluttede 4-1. FCK har noget overraskende smidt point i deres to sidste kampe, hvor begge blev 0-0. Dermed er der kun 3 point i mellem os inden den sidste kamp og vi har en klart bedre målforskel. Urealistisk, men chancen er der.

Kampen mod Randers var min første mulighed som Brøndby træner for at vinde en titel. Og jeg agtede at tage den første chance. I en kamp, hvor vi burde være bedre end Randers. Grundet skader og karantæner blev følgende spillere valgt til startopstillingen: S.Andersen, J.Frederiksen, M.Sclebrügge, M.Bischoff, A.Randrup, P.Kanstrup, J.Kristiansen, M.Krohn-Dehli, A.Farnerud, M.Bernburg og O.Jallow. Kampens første chance tilfaldt os og den udnyttede vi sgu. Bernburg kunne heade et indlæg i mål fra tæt hold, og så stod den 1-0 efter 8 minutter. Vi var altdominerende i starten af kampen og bare få minutter efter føringsmålet, kom målet til 2-0 da Bernburg havde et godt skud udefra, som Ousted fik fumlet i mål. Randers første forsøg mod mål, kom efter et frispark langt udefra, taget af Kasper Lorentzen. Og fra hele 35 meter bragte han lidt spænding ind i kampen med et fantastisk frisparksmål. Vi gik til pause med en fortjent 2-1 føring. Anden halvleg var 3 minutter gammel, da Jan Kristiansen tog chancen lidt udenfor feltet og bragede bolden i mål til 3-1. Efter 50 minutter fik Randers igen bolden i mål, men det blev underkendt for offside.  Jallow eliminerede alt spænding fra kampen med sit mål til 4-1 i det 52. minut. Jan Kristiansen var ikke færdig med, at lave gode langskud og med et kvarter igen lykkedes det endnu en gang for ham, at få et ind. Kampen endte 5-1 til os og min første titel var dermed i hus. Et lille sjovt fact om pokalturneringen i år er at, Jan Kristiansen endte som topscorer med 6 træffere.

Sæsonens sidste kamp og den sidste chance for at indhente FCK, var hjemme mod FCN. Så det lignede 3 sikre point. Nu skulle vi bare håbe at FCK tabte hjemme til Horsens. Vi startede som planlagt med et fint pres og efter 20 minutter udmøntede det sig i et mål af Jallow. Desværre ville FCN også være med og da Stephan Andersen fumlede med bolden i feltet var Granskov hurtigt over bolden og gjorde det til 1-1. Vi måtte gå til pause 1-1, men det var lidt lige meget da FCK allerede førte 3-0 over Horsens. Måske var det fordi spillere havde hørt FCK var foran, at de tog så let på opgaven. For Granskov var ikke færdig med at lave mål og i det 48. minut gjorde han det til 1-2. Nordsjælland spillede overraskende godt og var tættere på 1-3 end vi var på 2-2. Alligevel blev det Bernburg, der lidt ufortjent kunne gøre det til 2-2 med 10 minutter igen. Kampen endte 2-2. En lidt skuffende afslutning, men vi kunne alligevel ikke have nået FCK. Til gengæld har holdet været ubesejret siden 6. december dvs. 19 kampe. Den statistik skal vi gerne bygge videre på i den nye sæson.   

Næste update: Sæsonopsummering

« Seneste Redigering: 15 Sep 2010, 11:20 af Crazy-Poul » Logged

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #59: 15 Sep 2010, 15:13 »

Nordens Flagskib

Sæsonopsummering

I den første del af sæsonopsummeringen vil jeg hive de mål frem, jeg havde for den netop overståede sæson.

• Sas Liga: Titelkamp (Bestået)
  • Pokalturneringen: Finale (Bedre end ventet)
  • Uefa League: Gruppespillet (Ikke opnået)

I det store hele endte det bedre end jeg havde forventet. I Europa havde vi ikke den store chancer mod Leverkusen og røg fortjent ud. På vej til fjerde runde havde vi knust modstanden, men kunne altså ikke komme videre mod Leverkusen. I pokalturneringen nåede vi målet om, at nå finalen og vi vandt den sgu også. Den "rigtige" finale, var nok i kvartfinalen mod FCK, hvor vi vandt 1-0. Og efter de var ude, var pokalen forholdsvis nem at sikre. Bl.a. på mange mål af Jan Kristiansen. Det bestyrelsen var mest tilfreds med, var sjovt nok den måde vi fik vores andenplads i ligaen. Vi fik skrabet hele 75 point sammen, men det var ikke nok til at slutte foran FCK. Vores offensiv har sprudlet i store dele af sæsonen og det gav os imponerende 80 mål i 33 kampe. Defensiven var ikke helt lige så god og vi lukkede 29 mål ind i 33 kampe. Værd at bemærke er at vi kun tabte 2 gange i hele sæsonen. Begge nederlag fandt sted på udebane. Det ene var det forfærdelige nederlag til FCK på hele 5-1 og den anden ude mod OB med 1-0. Lidt skuffende har vi spillet hele 9 kampe uafgjort og det skal gerne ændres til næste sæson. En anden positiv ting er vores hjemmebanerekord. Ud af de 17 kampe vi spillede blev 11 vundet og 6 spillet uafgjort. Samtidig er det selvfølgelig også rart, at se at vi er så langt foran de andre hold (undtagen FCK). Vi havde hele 18 point ned til FCM, der blev nummer 3. OB sluttede skuffende på en 6. plads og vi havde hele 25 point flere end dem fra fyn.

Det positive

Noget, der overrasker mig lidt er, at vi har gjort det så godt med så mange unge spillere. F.eks. en spiller som Kristoffer Larsen nåede at spille 18(10) kampe og havde det bedste gennemsnit i klubben på 7.69. Nogle af de helt store overraskelser har været Bruno og Jallow. Bruno var fantastisk til omkring starten af April, hvor han desværre gik i stå rent målmæssigt. Inden han gik i stå, nåede han at score 23 mål i 27(7) kampe. Da han gik i stå overtog Jallow og han endte også over de 20 sæsonmål, helt præcist 22 i 20(17) kampe. Bernburg har også været rigtig god i den forgangne sæson. Han scorede "kun" 17, men havde til gengæld hele 16 assist. Min taktik har jo som bekendt 2 fløje, der skal trække ind i banen og det fungerede i det store hele fint. Farnerud scorede 12 og lavede 8 assist, mens Krohn-Dehli scoret 8 og lavede 12 assist. Mine unge danske spillere har også gjort det rigtig godt. Den bedste var føromtalte Kristoffer Larsen. Daniel Wass gjorde det rigtig fornuftig på højre backen og når han var skadet eller skulle have pause, var Anders Randrup klar og også han spillede godt. Mike Jensen spillede sig op i sidste halvdel af foråret og endte med 6 mål og 7 assist i 22(7) kampe. Pierre Kanstrup og Jens Stryger Larsen fik begge en del kampe og har udviklet sig rigtig positivt, især Pierre Kanstrup. Paul Jatta har sat sig godt og grundigt på den defensive midtbaneplads efter Mikael Nilsson blev langtidsskadet. Og han vil få rigtig meget spilletid i den nye sæson.

Det negative

Nu til de spillere, der ikke har levet helt op til de forventninger jeg havde til dem inden vi gik i gang. Først Remco van der Schaaf, der kun fik 9(5) kampe, men skuffede i de kampe han fik. Han spillede til 6.88 i snit og blev i løbet af sæsonen overhalet af Pierre Kanstrup som 3. valg i forsvaret. Hans lejekontrakt vil ikke blive forlænget og jeg skal ud at finde en ny forsvarsspiller til sommer. Begge venstre backs har heller ikke imponeret og her vil jeg nok også handle ind til sommer. Thomas Rasmussen er blevet 33, så han har ikke den store fremtid i klubben. Jan Frederiksen er en fin reserve og den rolle vil han også få i næste sæson. Begge spillede til under 7 i snit, og det skal gøres bedre i næste sæson.

Jeg vil også lige vende sommerens priser her til sidst. Bruno blev nummer to på topscorerlisten. Jallow vandt årets spiller foran N’Doye og Bruno. Jeg selv fik en andenplads i årets manager. Og 4 spillere nåede årets hold, det var Daniel Wass, Mikke Bischoff, Mike Jensen og Ousman Jallow. FCK havde 5 spillere, FCM 1 enkelt og også Esbjerg med 1.

Næste update: Transferforberedels er

Din Vej 2019

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010