home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1057 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Nordens flagskib
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Nordens flagskib  (Læst 48464 gange)
Crazy-Poul
Freelance Projekt

Sv: Nordens flagskib
« Svar #75: 16 Sep 2010, 18:36 »

Nordens Flagskib

Transfervinduet del 1

Jeg har delt transfervinduet op i 2 og her kommer den første del. Først til de salg og indkøb jeg har gjort mig indtil videre. Til sidst lidt klubnyt. 

Salg

Jeg havde allerede dagen efter sæsonafslutningen mod FCN, sat de spillere til salg jeg vidste jeg ikke skulle bruge. Peter Madsen ville dog have penge for, at skifte til Molde og selvom det var lidt tarveligt af ham, accepterede jeg med det samme. Madsen hævede en løn på 62.500 om ugen i Brøndby og nu skal jeg betale 39.000 om ugen til ham indtil 30.6.2012. Jeg får en mindre løn udgift og jeg slipper af med ham, plus at jeg får 500K for ham, så det er bare dejligt. Jan Kristiansen tog til Aberdeen for 7,25 mio. og Thomas Rasmussen tog til Middlesbrough for 4 mio. Remco van der Schaafs lejekontrakt løb åbenbart et år mere, men jeg havde ikke tænkt mig at bruge ham, og han røg derfor tilbage til Burnley.

Køb

Første køb blev Bruno, der som bekendt leverede i sidste sæson og de 1,5 mio. er godt givet ud. Næste køb blev til fløjen. Jeg fik Petter Vaagan Moen på fri transfer, i hård kamp med Rapid Wien, men han skifter desværre først den 2. december. Jeg havde en del i kikkerten til det centrale forsvar. Jeg havde bud efter 4 spillere. Den første Nicolaj Boilesen, der desværre tog til Fiorentina. Det ville ellers være fedt med det tidligere Brøndby talent tilbage i truppen, men sådan skulle det ikke gå. Det to norske spillere, Hovland og Demidov tog til henholdsvis Rapid Wien og Getafe. Jeg endte alligevel med, at købe endnu en nordmand, nemlig  Morten Skjønsberg for 10 mio. En ganske fin forsvarsspiller, der går direkte ind i staropstillingen.  Næste punkt på min liste var venstre backen. Og da jeg fandt ud af, at Michael Jakobsen var tilbage i AaB efter en endt lejeatle med Almeria begyndte jeg, at forhandle en pris med AaB. Vi endte på 15 mio. og så var endnu en handel i hus. Han kan også spille central, men vil oftest blive brugt på venstre backen. Det var de første transfer, men der kommer flere i næste update.

Klubnyt

Der har mærkelig nyt været en del efterspørgsel på min stab. Først tog ungdomstræner John Ranum til HSV, der betalte 2.1 mio. i kompensation. Han var ikke nogen prangende ungdomstræner og jeg tjente en god skilling på ham. Der var også bud efter Siggard og endnu en tysk klub var efter ham, nemlig Werder Bremen. 2 mio. blev betalt som kompensation og endnu en plads i trænerstaben er åben. Også Nils Nielsen røg til en tysk klub, denne gang Dortmund. Desværre mistede jeg talentspejder John Sivebæk til Stuttgart. Også Tom Køhlert røg til Tyskland da Schalke tog ham. Jeg fik en glædelig nyhed fra bestyrelsen da meddelte, at de ville udvide mit stadion med 4750 sæder samt opgradere både ungdoms- og træningsfaciliteter ne. De havde allerede indvilliget i dette sidste år og nu skete det altså. En glædelig nyhed, der bringer os et lille skridt tættere på at blive nordens flagskib.

På den europæiske rangliste er der også sket lidt. Vi er rykket 34 placeringer op på ranglisten og ligger nu nummer 143. FCK ligger nummer 70 og Rosenborg nummer 77. Vi ligger stadig langt fra de andre, men vi skal nok komme tættere på i denne sæson.

Jeg har desuden fået forlænget min kontrakt, så den nu løber frem til 30. Juni 2012. Jeg har også forlænget kontrakterne med disse spillere: Kanstrup, Stephan Andersen, Schlebrügge, Bischoff og Wass. Daniel Wass blev i øvrigt årets spiller ifølge fansene. Lidt overraskende for mig da både Bruno og Jallow havde været bedre bud.

Næste update: Transfervinduet del 2 og de første kampe

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #76: 16 Sep 2010, 20:38 »

Nordens Flagskib

De første kampe og transfervinduet del 2

Sæsonens første kamp bød på en svær udekamp mod OB. Inden den kamp skulle FCK spille mod AaB på udebane og FCK viste skræmmende form med en 3-0 sejr.
Det begyndte desværre ikke så godt for os. Allerede efter 12 minutters spil begik Schlebrügge et straffespark, der så meget tyndt ud og med det første skud i kampen scorede Cris Sørensen sikkert. Vi viste god moral og kun 10 minutter efter OBs mål havde Jallow udlignet. 10 minutter senere havde Jallow igen sendt bolden i mål, men der var desværre offside. Kristoffer Larsen startede inde på den kreative midtbane, men i det 35. minut blev han skadet og Mike Jensen tog hans plads. Bruno havde ikke imponeret i første halvleg og så blev Nicolaj Agger sendt på banen. 5 minutter inde i anden halvleg var Jallow igen på spil og nu stod den fortjent 2-1 til os. Det centrale forsvar må have været usikkert, for nyindkøbet Skjønsberg gjorde Schlebrügge kunsten efter og begik straffespark i det 52. minut. Igen et lidt tvivlsomt straffespark. Denne gang tog Stephan Andersen forsøget fra Cris Sørensen og sikke en lettelse det var. En kamp der burde have mange flere mål i sig, endte 2-1 til os og vi fik en god start i en svær udekamp. 

Efter OB kampen kom fjerde køb og denne gang var det til angrebet. Mads Stokkelien er skiftet til os for 6,75mio. og han vil konkurrere med Bernburg om en plads i startopstillingen. Jeg glæder mig til, at se ham i kamp. Da jeg købte ham i Start var han topscorer, og det ville være fedt, hvis han kunne bombe videre i Brøndby. Nogle dage efter det fik jeg solgt Mikael Nilsson for hele 5,25 mio. Han var ved, at blive for gammel og han var ikke længere god nok til truppen. Han efterlod et hul på den defensive midtbane, og det bliver udfyldt af danske Andreas Bjelland. Danskeren kan spille et hav af pladser, men jeg vil primært bruge ham på den defensive midtbane. Her skal han konkurrere med Jatta, der endnu er for ung til at spille fast, hver gang.  Så var jeg endeligt færdig med, at handle og nu var vi for alvor klar til at tage imod FCK i ligaen.

Vores første kamp med vores ”nye” hold skulle spilles ude mod AaB. Kampen gav sæsondebut til Andreas Bjelland og Mads Stokkelien. Efter en lidt presset start kom vi foran efter et rigtig godt angreb. Farnerud trak langt ind i banen og spillede et-to med Jallow, dette efterlod Farnerud helt alene inde i feltet og gjorde det sikkert til 1-0. Vi gik til pause foran 1-0, men det skulle ikke vare ved. Begge hold havde store chancer, men de var AaB, der udnyttede deres først. Jeppe Curth scorede til 1-1 efter en times spil. Andet skete der ikke rigtig i kampen og den slutter 1-1. FCK vandt over Lyngby i deres anden kamp, så vi er allerede nu 2 point bagud. Vi har dog også haft et svært startprogram. 

AGF er sammen med Fredericia rykket op i Sas ligaen og i vores første hjemmekamp i sæsonen skulle vi møde AGF. Første halvleg var et stort Brøndbypres med flere store chancer. Desværre blev ingen udnyttet.  AGF havde til gengæld ingen skud i hele første halvleg. AGF var dog farlige i anden halvleg, hvor de startede ud med en kæmpe chance til Peter Graulund. Efter en times spil fik AGF en kæmpe dobbeltchance ved en dødbold. Først ramte bolden overlæggeren og returbolden røg på stolpen. Vi fortsatte med at lægge pres på resten af kampen, men vi kunne ikke nedbryde AGFs defensiv. Dermed en skuffende start med 4 point. Til mit held tabte FCK overraskende hjemme til Silkeborg.

Næste update: Trupgennemgang og mål for sæsonen

Din Vej 2019

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #77: 16 Sep 2010, 20:53 »

For det første er det helt fantastisk at du gider smide tre updates op til os idag! - Det må du gerne blive ved med Opstemt

For det andet er det tre rigtig fine updates. Kan godt lide at du deler dette med transfers op, og fortæller i detaljer hvorfor du har valgt dem osv. Kan dog ikke forstå salget af Jan Kristiansen, da jeg mener han er en særdeles fremragende spiller. Dine indkøb er spændende, og det er bestemt nogle nye folk man kommer til at høre om. Thumbs Up

For det tredje er det en fin start du har fået på ligaen. Det er et svært program at starter to udekampe mod henholdsvis AaB og OB, så det er fint at starte ud med to x'er.

Fortsæt dit gode arbejde! Smiley

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #78: 16 Sep 2010, 20:56 »

Flere dejlige updates, namenamenam! Smiley
Og fuldstændig enig med Thomas! Thumbs Up
KIU!

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #79: 16 Sep 2010, 21:10 »

Hov forresten, glemte lige at nævne noget omkring dit indkøb. Morten Skjønsberg virker foruroligende lille til at spille inde i det centraler forsvar? Smiley

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #80: 16 Sep 2010, 21:16 »

For det første er det helt fantastisk at du gider smide tre updates op til os idag! - Det må du gerne blive ved med Opstemt

For det andet er det tre rigtig fine updates. Kan godt lide at du deler dette med transfers op, og fortæller i detaljer hvorfor du har valgt dem osv. Kan dog ikke forstå salget af Jan Kristiansen, da jeg mener han er en særdeles fremragende spiller. Dine indkøb er spændende, og det er bestemt nogle nye folk man kommer til at høre om. Thumbs Up

For det tredje er det en fin start du har fået på ligaen. Det er et svært program at starter to udekampe mod henholdsvis AaB og OB, så det er fint at starte ud med to x'er.

Fortsæt dit gode arbejde! Smiley

Når man har så meget fritid som jeg har, så tillader det også at jeg kan opdatere ofte og så er det jo fedt, at i kan lide det Smiley

Jan Kristiansen er som sådan en fin spiller, men passede ikke rigtig ind i taktikken og trak jo samtidig en stor løn.

Ja det har været en okay start i ligaen når man tager startprogrammet i betragtning. Men jeg vandt altså i OBB  Hævet Øjenbryn

Det vil jeg gøre  Thumbs Up

Flere dejlige updates, namenamenam! Smiley
Og fuldstændig enig med Thomas! Thumbs Up
KIU!

Også tak til dig, det er dejligt når man får kommentarer Opstemt

Hov forresten, glemte lige at nævne noget omkring dit indkøb. Morten Skjønsberg virker foruroligende lille til at spille inde i det centraler forsvar? Smiley

181 er da ikke så lavt? Kanstrup er 183, Schlebrügge 188 og Bishcoff 193. Han er selvfølgelig lidt lavere, men håber ikke det bliver afgørende Wink

Din Vej 2019

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #81: 16 Sep 2010, 21:22 »

Også tak til dig, det er dejligt når man får kommentarer Opstemt
Jeg kender følelsen, jeg havde en blog om en klub jeg selv havde oprettet (desværre så gik mit fm ned, og da jeg fik fm til at køre igen, så brød databasen sammen herinde og slettede min blog, og så gad jeg ikke genoplive den), men jeg fik en sjælden gang i mellem en kommentar og jeg følte virkelig bare jeg fik en masse mere gejst til at skrive. Smiley
Men jeg kan jo heller ikke holde mig tilbage, dette er den eneste blog jeg følger for tiden, så der skal jo lige kommenteres nogle gange. Wink

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #82: 16 Sep 2010, 21:28 »

Jeg kender følelsen, jeg havde en blog om en klub jeg selv havde oprettet (desværre så gik mit fm ned, og da jeg fik fm til at køre igen, så brød databasen sammen herinde og slettede min blog, og så gad jeg ikke genoplive den), men jeg fik en sjælden gang i mellem en kommentar og jeg følte virkelig bare jeg fik en masse mere gejst til at skrive. Smiley
Men jeg kan jo heller ikke holde mig tilbage, dette er den eneste blog jeg følger for tiden, så der skal jo lige kommenteres nogle gange. Wink

Efterhånden har jeg godt fundet ud af, at der nogen gange skal flere updates til før folk kommentere. Men når de ikke kommentere, så ved jeg de læser. Der er cirka 60-100 er læser mine updates og så er det jo fair nok, at de ikke allesammen kommentere Smiley

Din Vej 2019

The_Gerrard
Landsholdsspiller

« Svar #83: 16 Sep 2010, 21:31 »

Min fejl med OB, men det gør det jo ikke bedre at du så ikke napser GF. Hehe. Men okay start alligevel, 5 point var nok godkendt hvis du fik at vide du ville starte ud med det før sæsonen gik igang. Wink

Du har ret i det med Jan, og jeg ved selvfølgelig ikke om han passer ind, nu hvor vi ikke har hørt om taktikken endnu.

Synes 181 er rimelig lavt, men han er trods alt lidt hurtig, så det kommer nok ikke til at gøre så meget. Jeg kan dog ikke forstå du vil bruge Kanstrup dér, men hvis du har gode erfaringer med det, så er det jo fint. Synes dog selv Bjelland og ham skulle byttes om Tunge

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #84: 16 Sep 2010, 21:37 »

Min fejl med OB, men det gør det jo ikke bedre at du så ikke napser GF. Hehe. Men okay start alligevel, 5 point var nok godkendt hvis du fik at vide du ville starte ud med det før sæsonen gik igang. Wink

Du har ret i det med Jan, og jeg ved selvfølgelig ikke om han passer ind, nu hvor vi ikke har hørt om taktikken endnu.

Synes 181 er rimelig lavt, men han er trods alt lidt hurtig, så det kommer nok ikke til at gøre så meget. Jeg kan dog ikke forstå du vil bruge Kanstrup dér, men hvis du har gode erfaringer med det, så er det jo fint. Synes dog selv Bjelland og ham skulle byttes om Tunge

Ja AGF kampen var skuffende Skuffet

Taktikken er den samme som den jeg brugte i sidste sæson altså 4-2-2-2.

Kanstrup og Bjelland kan godt komme til at bytte, men som udgangspunkt bliver det Bjelland på midtbanen og Kanstrup i forsvaret Peace

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #85: 17 Sep 2010, 07:56 »

Nordens Flagskib

Trupgennemgang og mål for sæsonen.

Trupgennemgang

Målmænd - Stephan Andersen - Michael Tørnes

Målmandssituationen er præcis den samme som sidste år. Jeg har 2 gode målmænd i truppen og deres rollefordeling er rimelig klar. Stephan Andersen er førstevalget og vil få de fleste kampe i sæsonen. Tørnes vil få spilletid i pokalturneringen og måske i de mindre vigtige kampe.

Backs - Anders Randrup - Daniel Wass - Michael Jakobsen - Jan Frederiksen

På højre backen er det stadig de to danske talenter, der husere og kampen er tættere end nogensinde. Randrup har udviklet sig rigtig godt og mine trænere vurdere ham bedre end Wass. Det vil nok stadig afhænge af modstanderen. Hvor Randrup har sine styrker i defensiven og Wass har sine i offensiven. På venstre backen er Michael Jakobsen kommet til og det mener jeg er en klar opgradering i forhold til sidste år. Han vil være førstevalget og få de fleste kampe, mens Jan Frederiksen vil fungere som reserve.

Centrale forsvarer - Mikkel Bischoff - Max von Schlebrügge - Morten Skjønsberg – Pierre Kanstrup

I det centrale forsvar står vi stærkere end sidste år, selvom der kun er hentet en spiller. Morten Skjønsberg vil danne stopperpar med Schlebrügge og det burde være en fornuftig duo. Samtidig har Pierre Kanstrup udviklet sig rigtig godt og sammen med Bischoff har jeg to gode reserver.

Centrale midtbane - Andreas Bjelland - Paul Jatta - Kristoffer Larsen - Mike Jensen

Her er der sket rigtig stor udskiftning siden sidste år. Bjelland er eneste, der er hentet ind, men både Gíslason, Nilsson og Jan Kristiansen er alle forsvundet fra brøndby midtbanen og nu ser det rigtig fornuftigt ud. Der er stor konkurrence om begge pladser på midtbanen. Den boldvindene midtbane er der har kamp om. Selvom Bjelland er hentet ind kan han ikke vide sig sikker, da Jatta har udviklet sig rigtig godt. Det vil nok afhænge meget af dagsform da de to nærmest er lige gode. Der er også hård konkurrence om den offensive plads på midtbanen. Sidste år vandt Kristoffer Larsen, da Mike Jensen havde mange udfald, men han har startet godt i denne sæson. Kristoffer Larsen er pt. bedst, men han mangler stadig noget af den rutine Mike Jensen har.

Fløje - Michael Krohn-Dehli - Alexander Farnerud – Jens Stryger Larsen

Indtil jeg får Petter Vaagan Moen en gang i december har jeg kun 3 fløjspillere. Så vi er lidt hårdt ramt det første halve år. Mike Jensen kan til nød fungere som højre fløj, men det vil kun være i nødstilfælde. De fløje jeg har er dog rigtig gode. De to startere er stadig Krohn-Dehli og Farnerud og de vil igen fungere som fløje, der skal trække ind i banen og deltage i opspillet eller skyde på mål. Jens Stryger har fået et års erfaring og han skal nok få sine kampe i sæsonen.

Angribere - Mads Stokkelien - Ousman Jallow - Martin Bernburg - Bruno

I angrebet har der også været udskiftning. Ud er gået Peter Madsen og ind er kommet den unge nordmand Mads Stokkelien. Mads er væsentlig bedre end Peter Madsen, så niveauet er klart gået et hak op. Bernburg og Mads vil slås om den dybdeliggende angriber mens Jallow og Bruno vil konkurrere om skarpretter pladsen. En nogenlunde lige kamp, men som udgangspunkt starter Bernburg og Jallow.   

Mål for sæsonen.

Målene for sæsonen er stort set de samme som sidste år. Med den undtagelse, at jeg sagde til bestyrelsen, at jeg ville vinde mesterskabet. Men det blev jeg jo nød ti, da et af mine mål jo er, at vinde mesterskabet inden for de første 2 år. Eftersom jeg ikke vandt første år skal det gøreS i år. 

• Sas Liga: Vinder
  • Pokalturneringen: Finale
  • Uefa League: Gruppespillet

I Sas Ligaen har jeg som sagt valg at sige vinder. Det er jo min ambition at vinde i løbet af de første 2 år. Og jeg tror det er muligt i år. Vi har forstærket os godt i år og sidste år var vi kun 5 point fra FCK. Igen i år har FCK en lille fordel, da de har 2 af de 3 kampe mod os på hjemmebane. Derudover skal vi også til Odense to gange i år. Hvis vi kan klare os godt i disse kampe har vi bestemt en god mulighed.

I pokalturneringen forventer bestyrelsen igen, at vi kommer frem til finalen. Det kommer nok til, at afhænge af hvornår vi møder FCK. Hvis kan slå dem ud har vi en god chance for pokalen, men det er stadig ikke en turnering, der vil blive prioriteret særlig højt og reserverne vil få meget spilletid.

I Uefa League skulle vi gerne komme et skridt videre end sidste år. I år træder vi direkte ind i fjerde runde og videre avancement vil selvfølgelig afhænge af den modstander vi trækker. Jeg føler at holdet er blevet stærkere, så vi burde have en bedre mulighed i år.

Næste update: Uefa League og FCK

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #86: 17 Sep 2010, 12:49 »

Nordens Flagskib

Uefa League og FCK

Til at starte med vil jeg lige vende lodtrækningen til 4. runde i Uefa League. FCM er ligesom os, også klar til 4. runde efter de slog Iraklis ud med 6-1. Randers røg desværre ud i 3. kval runde, hvor de tabte til Legia med 3-0 samlet. FCK er nået til sidste runde inde gruppespillet i CHL, og igen i år skal de møde Maccabi Haifa. Både mig og FCM var useedet inden lodtrækningen. Begge hold fik desværre en umådelig svær lodtrækning. Vi starter på hjemmebane mod Tottenham og chancen der er nærmest lig nul. De har profiler som Modric, Defoe, van der Vaart og Kranjcar. Men vi kan jo altid overraske og jeg håber på det bedste. FCM fik som sagt også en svær modstander og de skal møde Dortmund.

FCK har igen smidt point og denne gang tabte de på hjemmebane til OB. Det var deres andet hjemmenederlag i træk. Allerede i vores fjerde kamp skulle vi møde FCK i parken. Det startede dog ikke særlig godt for os. Et godt FCK angreb endte med en stikning inden om Michael Jakobsen og det efterlod en helt fri Santin, der knallede bolden over i modsatte hjørne. Få minutter senere var den gal igen. Krohn-Dehli begik straffespark og så fik Skjønsbeg brokket sig til sit andet gule kort. Det hele blev ikke bedre af, at Hjalte Nørregaard scorede på straffersparket. 26 minutter spillet, bagud 2-0. Intet fungerede for os og vi havde kun et skud i hele første halvleg. Anden halvleg var fuldstændig actionløs. Lige indtil Wiland lavede en dårlig aflevering til en forsvarsspiller, der ikke var klar og så opsnappede Bruno den og gjorde det til 2-1. Dette var dog i det 90. minut, så der var ikke meget tid tilbage.  Kampen endte også 2-1 og vi har sgu ikke fået den bedste sæsonstart. Endnu en gang var forsvaret usikkert med et rødt kort og et straffespark.

Efter kampen mod FCK skulle vi spille det første af 2 opgør mod Tottenham. Det selvfølgelig ærgerligt med sådan en hård modstander og da vi startede i fjerde runde, får vi nærmest ikke samlet nogen point til ranglisten. Som forventet stod der Tottenham på hele første halvleg. De havde dog ikke nogen åbne chancer, men var konstant på bolden og nogenlunde farlig på langskud. Vi havde dog en chance som vi burde have scoret på. Det var Farnerud, der var sluppet ind i feltet, men han brændte på det skammeligste. Pausestilling 0-0. Tottenham brugte lidt overraskende alle deres 3 udskiftninger i pausen. Alt så fint ud, indtil Michael Jakobsen begik en kæmpe brøler og lavede en for kort tilbage aflevering til Stephan Andersen. Bentley tog bolden og bragede den op i nettaget. I et desperat forsøg på, at få et mål skiftede jeg til 4-3-3 og satte Stokkelien ind. Lige efter jeg havde gjort det fik Tottenham rødt kort og så, så det pludseligt lidt lysere ud. 5 minutter var der klumpspil i feltet og Bruno fik et skud helt fri foran mål som Gomes desværre tog sig af. Et lille pres de sidste 5 minutter var ikke nok til, at få point ud af den kamp og det sluttede 1-0 til Tottenham. Endnu en gang på en forsvarsfejl, et sted jeg ellers havde købt stort ind i sommers.

Sjældent har jeg være så pessimistisk før en kamp, som jeg var inden kampen mod Tottenham. Vi skulle score mindst 1 gang for, at få forlænget spilletid og gerne et par gange mere, hvis vi skulle have en chance for at gå videre. Jeg havde valgt en uhyre defensiv 5-1-2-2 opstilling. Jeg plejer ikke, at ændre så markant, men det var meget vigtigt, at vi stod så kompakt som muligt. I front havde vi de to hurtige folk Jallow og Bruno. Bruno fik desværre en halvskade kun 6 minutter inde i kampen og så måtte Bernburg ind. Mit defensive udgangspunkt fungerede godt for os i starten. Forstået på den måde, at Tottenham næsten ikke havde nogen chancer. Tottenham var tydeligvis frustreret over de ikke kunne komme igennem vores forsvar og fik 3 gule kort i første halvleg. Vi havde faktisk lige mange skud i første halvleg nærmere bestemt 4 hver. Der var dog en ulempe, og det var at vi ikke skabte nogen chancer, og vi skulle score jo for, at fremtvinge forlænget spilletid. Jallow havde en stor mulighed da han headede et indirekte frispark lige på målmanden. Med 20 minutter igen stod den stadig 0-0 og så blev jeg nød til, at satse lidt. Stokkelien kom ind i stedet for Jatta og jeg gik over til en 5-2-3. Desværre blev Stokkelien skadet kort efter og så måtte jeg igen ændre opstilling. Farnerud kom ind og så hed opstillingen 5-2-1-2. Vi fik aldrig indledt et ordentligt pres og kampen endte 0-0. Dermed røg vi ud 1-0 samlet og det er alligevel meget godt klaret. Når man tager i betragtning, at det er Tottenham, så er et et-måls nederlag meget klaret, men det er alligevel skuffendem, at vi ikke nåede gruppespillet.
Efter kampen fik jeg nogle kedelige nyheder. Stokkelien blev skadet og er ude i 2-3 måneder og Bruno ude i 2-3 uger.

Næste update: Blandet resultater i Brøndby

Din Vej 2019

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #87: 18 Sep 2010, 14:37 »

Nordens Flagskib

Blandet resultater i Brøndby

Vi skulle forsøge, at få vores første sejr siden sæsondebuten mod OB. Siden den kamp, er det blevet til 3 uafgjorte og 2 nederlag. Så vi trængte til en succesoplevelse.  Og det var lige, hvad vi fik i kampen mod FCN. Jallow lagde ud allerede efter 23 sekunder og så stod der 1-0. En halv time senere var Jallow igen klar og denne gang var han hurtigst over en løs bold i feltet. Der var ikke så mange chancer i kampen, men dem der var udnyttede vi. Krohn-Dehli scorede flot på et frispark lige før halvleg. Farnerud blev skadet i anden halvleg og ind kom Jens Stryger. Der stod Brøndby på hele anden halvleg, men ingen af vores forsøg gik ind og så endte kampen 3-0.

Næste kamp bød på en oprykker og denne gang var det Fredericia. Vi havde rigtig mange skader og de var næsten alle sammen i offensiven. Derfor var der rent defensiv spillere, der var på bænken, og da Bernburg allerede efter 3 minutter blev skadet kom Kanstrup ind og nu spillede vi 4-3-3. Det forhindrede os dog ikke i, at komme foran og det var den eneste tilbageværende angriber, nemlig Jallow der bragte os i front. Fredericia var rimelig godt med i kampen, men helt farlige blev de aldrig. Efter en times spil var vi igen farlige og igen var det Jallow, der scorede. Jallow fik et Krohn-Dehli indlæg fra venstre side, og fra kanten af feltet lod han bolden hoppe en enkelt gang, hvorefter han karatesparkede bolden i mål. Et meget spektakulært mål.  Resten af kampen var vi dominerende, men vi fik ikke flere mål. Vi fik dermed vores anden sejr i træk og fik også rettet lidt op efter vores dårlige start.

For tredje kamp i træk skulle vi spille på hjemmebane og endnu en gang mod en overkommelig modstander. Denne gang i form af Lyngby og med en brændvarm Jallow skulle de nok blive spændene. Det var en rigtig chancefattigt første halvleg og vi havde ikke meget, at byde ind med. Mike Jensen havde kampens største chance, da han blev spillet helt fri af Jallow, men han skød ved siden af mål. Efter den chance vågnede vi lidt op og få minutter senere opsnappede Bernburg en bold, han dog skød lige på mål. Og lige da vi var kommet lidt ind i kampen skete det, der bare ikke måtte ske. Kim Aabech havde et frispark langt udefra og sendte et godt skud afsted, og da Stephan Andersen gav en ripost midt for mål var det ingen sag for Patrick Mortensen, at sende bolden i mål. Med 25 minutter igen smed jeg alle mand frem, og det var lige ved at give pote 5 minutter senere. En helt fri Bernburg på bagerste stolpe headede bolden på netop stolpen. Med 10 minutter igen var Jallow farlig, men heller ikke han kunne passere Rune Pedersen. Med ingen offensive indskiftninger var det svært og kampen ender skuffende 1-0 til Lyngby. Nu havde FCK et forspring på 4 point.

Efter skuffelsen mod Lyngby skulle vi forsøge, at rejse os mod den daværende andenplads FCM. Kampen skulle foregå på udebane, så det var en hård opgave. Vi kom klart bedst fra start og burde også have været foran, men Bernburg brændte sin friløber. Vi havde det ene gode forsøg efter det andet og især Jallow viste godt spil, bortset fra hans afslutninger. Farnerud var også farlig og han headede et indlæg på overlæggeren. Til at slutte halvlegen af havde Kristoffer Larsen et farligt frispark, men skuddet gik ved siden af mål. 3 minutter inde i anden halvleg kom det velfortjente føringsmål og hvem andre end Jallow skulle score det. Bare minuttet senere kom den ufortjente udligning da Morgaro Gomis scorede på et flot langskud. Efter målet kom FCM meget bedre med og efter 60 minutter var FCM igen på spil og denne gang var Jakob Poulsen manden med målet. Det ville Jallow ikke finde sig i og bare 6 minutter senere stod den 2-2. Jallow fik en bold i fødderne udenfor feltet og tog et hurtigt, langt træk forbi forsvaret og hamrede bolden ind ved nærmeste stolpe. Vi pressede voldsomt på de sidste 10 minutter. Alligevel endte det med et utroligt bittert nederlag. Et FCM hjørnespark endte inde på mållinjen og så fik Bernburg, Skjønsberg og Stephan Andersen i fællesskab fumlet bolden i mål. Et meget ufortjente nederlag. Vi havde simpelthen ikke de berømte marginaler på vores side.

Nu var det tid til, at tage imod Skjold i pokalturneringen og nu skulle vi forhåbentlig få en sejr. Allerede efter 2 minutter havde Bruno bragt os foran. 3 minutter efter var Farnerud på spil og han gjorde det til 2-0. Det var et rent stormløb mod Skjold målet og efter 11 minutter var Daniel Wass manden med målet. Jens Stryger Larsen ville også være med og fra kanten af feltet bragede han bolden i mål til 4-0. Vi havde massere af forsøg resten af kampen, men ingen af tilstrækkelig kvalitet. Kampen ender derfor 4-0.   

Det var endnu en gang tid til, at spille i ligaen og vi skulle forsøge, at følge op på de gode takter fra pokalen. Dette skulle gøres i en svær udekamp mod Esbjerg. Jallow var tæt på i kampens indledning da han driblede sig igennem Esbjerg-forsvaret, men afslutningen gik tæt forbi mål. Esbjergs første store chance, gav også kampens første mål. Tim Janssen fik en stikning fra Mikkel Vendelbo og Tim Janssen var sikkerheden selv. En chancefattig første halvleg endte 1-0. 18 sekunder inde i første halvleg fik vi udlignet og endnu en gang ved Jallow. Mike Jensen havde flere gode muligheder, men kunne ikke udnytte dem. Vi kom foran efter 62 minutter og utrolig nok var det igen Jallow. Det var hans mål 10 i 9 ligakampe. Bruno kom endelig i gang og han scorede til 3-1. Vi fik endelig den sejr vi længe havde sukket efter. 

For at følge med topholdene skulle vi forsøge, at overkomme Silkeborg på hjemmebane. Og det startede fantastisk. Farnerud udnyttede en sløj opdækning på bagerste stolpe, og så kunne han lidt prikke bolden i mål, efter bare 22 sekunders spil. Første halvleg var forholdsvis chancefattigt, men alligevel sluttede Bernburg halvlegen af med et flot langskud. En flot 1-2 kombination mellem Jallow og Bernburg resulterede i en fri Jallow foran mål og han scorede til 3-0. Kampen sluttede 3-0 og vi fulgte dermed med de andre tophold.

Sidste kamp jeg vil fortælle om i denne omgang er hjemmekampen mod Randers. Det var en rimelig stille halvleg. Der var dog 2 store chancer i første halvleg og begge stod Kristoffer Larsen for.  Begge forsøg var desværre rimelig sløset fra hans side. Han blev i øvrigt skadet i anden halvleg og ind kom Jens Stryger. Og det vidste sig, at være en god udskiftning. For få minutter senere fandt han på smuk vis Jallow i dybden og Jallow svigtede ikke. Med 5 minutter igen lukkede og slukkede Jallow med sit mål til 2-0. Igen efter et godt samarbejde med Jens Stryger.

Til sidst lige øvrigt nyt. FCM røg i øvrigt ud til Dortmund med samlet 5-3. FCK kom i CHL gruppespil da de slog Maccabi Haifa ud 1-0 samlet. De er kommet i gruppe med Arsenal, Benfica og Fiorentina. De har indtil videre spille 3 kampe og fået 3 point. Også lidt nyt i staben. Jeg har mistet endnu flere talentspejdere. Denne gang var det Jesper Olsen og han tog til West Bromwich. Lidt efter tog Ulrik le Fevre til Napoli. Jeg har dog omsider fået lukket nogle af hullerne i min talentspejderstab. Således har Lars Bach Sørensen, Finn Christensen og Kristian Jensen. Samtidig er mit stadion endelig blevet udvidet. Nu med 4750 pladser mere end før. Klubben har igen indvilliget i, at udvide trænings- og ungdomsfacilitetern e, så det er nok på plads en gang næste år. 

Næste update: FCK stikker af

Din Vej 2019

Swizz CataR
Manager

« Svar #88: 18 Sep 2010, 15:58 »

Det er godt nok nået af en blandet start du har fået i denne sæson. Umiddelbart har du været meget uheldig, især med Tottenham som modstander i Europa League, men også ellers. Desværre lader dine nordmænd endnu ikke til at have indfundet sig ordentligt i truppen, især Schjønberg eller hvad han hedder, der virker meget usikker.

Formentlig bliver det hele bedre i fremtiden, og formentlig finder Bernburg snart vej til målene, således at Jallow ikke alene skal stå for næsten alle målene Smiley

KIU

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Crazy-Poul
Freelance Projekt

« Svar #89: 18 Sep 2010, 16:02 »

Det er godt nok nået af en blandet start du har fået i denne sæson. Umiddelbart har du været meget uheldig, især med Tottenham som modstander i Europa League, men også ellers. Desværre lader dine nordmænd endnu ikke til at have indfundet sig ordentligt i truppen, især Schjønberg eller hvad han hedder, der virker meget usikker.

Formentlig bliver det hele bedre i fremtiden, og formentlig finder Bernburg snart vej til målene, således at Jallow ikke alene skal stå for næsten alle målene Smiley

KIU

Ja det var sgu ikke den mest optimale start Skuffet

Skjønsberg havde en del startvanskeligheder må man sige, men er kommet lidt efter det Smiley

Og tak for kommentaren Smiley

Din Vej 2019

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010