home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1046 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 278419 gange)
Zone 43
Manager

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1560: 30 Mar 2009, 11:56 »

Når vi skal have en ny landstræner, ser jeg gerne, at man henter en udefra som kan bringe landsholdet noget nyt. Og meget gerne efter VM10, hvor det må formodes, at flere at de ældre spillere stopper.

@ VK: Ville du, efter at have set kampen mod Malta, stadig holde fast i, at vi skulle stille så offensivt op?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #1561: 30 Mar 2009, 12:05 »

Zone@

Ja for jeg syntes problemet er at vi overlod initiativet alt for meget til Malta.. det duer simpelthen ikke at man lader dem have bolden på den måde som vi lod dem...

Det er selvfølgelig okay at de har spillet i perioder, men syntes faktisk ikke at vi spillemæssigt var bedre end dem.. Og det er ganske enkelt fordi vi ikke sætter os på kampen... Gør man ikke det kan man stille op i hvilken som helst formation og få det svært..

Jeg vil dog samtidigt mene at vores offensive spil havde været bedre hvis vi havde stillet op som jeg mener...
Og med den offensive stil kunne vi ikke have tilladt os at overlade initiativet til dem som jeg syntes vi for ofte gjorde.. Derfor havde vi styret kampen bedre, skabt flere chancer, og haft nemmere ved at holde dem fra målet, da de havde været længere fra vores felt pga vores offensive spil..

Men de havde sikkert skabt en eller to chancer anyways, men det gør ethvert hold vel?!.. Men det gjorde de jo også med vores normale taktik, så det er vel ikke en undskyldning for ikke at bruge den Peace?

Edit: det skal dog siges at jeg syntes malta var teknisk bedre end længe set.. Altså i det offensive.

Det andet:

Syntes du har en god pointe.. En udenlandsk træner ville jeg blive rigtig glad for.. Det ville som sagt give os noget nyt, og vi har jo tidligere haft succesmed en udlændning (Sepp)
« Seneste Redigering: 30 Mar 2009, 12:07 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager

« Svar #1562: 30 Mar 2009, 12:23 »

Zone@
Men de havde sikkert skabt en eller to chancer anyways, men det gør ethvert hold vel?!.. Men det gjorde de jo også med vores normale taktik, så det er vel ikke en undskyldning for ikke at bruge den Peace?

Og de chancer ville de have større chance for at score på, hvis kun Agger spillede dernede, samt TR, (som så blev MJ) LJ og Poulsen skulle med tilbage fra offensiven.

Jeg mener stadig, at det ville være hul i hovedet at stille så offensivt som du ville. Det ville sagtens kunne forsvares, før kampen, at stille en tand mere offensivt, men for at være bagklog var det nu meget godt, at det ikke skete. Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #1563: 30 Mar 2009, 12:26 »

Ja hvis de presser os ned, som de gjorde i en periode i starten...

Men det mener jeg ikke vi ville kunne tillade, og ved at vi ville presse på hele kampen ville de automatisk trække sig helt ned, og have længere til vores mål..

Sådan nogle små hold gør som de får lov til.. Giver vi dem lov at komme frem gør de det, men presser vi i hovede og r*v hele kampen så holder de sig nede og forsvarer og kommer frem enkelte gange hvor vi har gode nok spillere til at holde dem skak!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1564: 30 Mar 2009, 12:32 »

Vores offensive spillere havde svært nok ved at komme til i forvejen, skulle vi have haft en enelt eller to mere med frem, ville de da for alvor få for lidt plads at boltre sig på. Samtidig spillede Agger jo også en historisk ringe kamp (det var altså ikke kun Krøldrup, der ikke så for godt ud), og kunne sagtens have tabt flere en mod en dueller. Sørensen så også til tider lidt usikker ud, så han kunne også sagtens have tabt et par dueller.

Og netop det dårlige forsvarsspil satte vel en stor, fed streg under hvor vigtigt det er, at få det forsvar spillet sammen, inden det begynder at koste dyrt at lave så mange fejl.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1565: 30 Mar 2009, 12:43 »

Det er jo bare rent ordkløveri. Når jeg siger "vi" mener jeg selvfølgelig ikke kun os tilskuere men også MO og PB.

Nej, det var bestemt ikke et forsøg på ordkløveri, men fordi jeg ikke kunne opfatte "vi" som andet end at du tog os der debatterer landsholdet og MO ind i en fælles gruppe...

cube
Manager

« Svar #1566: 30 Mar 2009, 12:44 »

@ DNE:

Citat
Jeg mener stadig, at Kjær er for ung, til at danne forsvarsmakkerpar med en ung spiller som Agger. Vi skal have noget rutine i forsvaret, og rutine, det kan vi vel ikke være uenige om, at Kjær i hvert fald ikke har meget af. Agger har mere rutine, men er stadig bare en grønskolling, sammenlignet med f.eks. Krøldrup. Det kan godt ske, at Agger og Kjær hver især udstråler stor ro på banen, men de har så til gengæld, mig bekendt, også altid spillet ved siden af en rutineret makker, sætter man dem sammen, kunne man godt frygte, at den manglende rutine ville blive mere udtalt, og i pressede situationer, få forsvaret til at gå fuldstændig i opløsning.

Det er jo fuldstændig ligegyldigt om Per Krøldrup er "rutineret" når han IKKE udviser stor ro og IKKE spiller som rutineret. Agger er yngre, men han har da spillet med langt mere ro og rutine end Krøldrup. Hvad er det end er du mener Krøldrup kan i kraft af sin alder, kan jeg ikke gennemskue. Indtil videre har det være ham der har optrådt som en grønskolding.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

« Svar #1567: 30 Mar 2009, 12:46 »

Nej, det var bestemt ikke et forsøg på ordkløveri, men fordi jeg ikke kunne opfatte "vi" som andet end at du tog os der debatterer landsholdet og MO ind i en fælles gruppe...

Så må du undskylde. Jeg troede bare ikke det var til at misforstå at jeg selvfølgelig mente Morten Olsen. Han er jo nok den der først og fremmest ville have gavn af at se hvad Simon Kjær kan bedrive i forhold til Per Krøldrup.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1568: 30 Mar 2009, 12:51 »

Ja hvis de presser os ned, som de gjorde i en periode i starten...

Men det mener jeg ikke vi ville kunne tillade, og ved at vi ville presse på hele kampen ville de automatisk trække sig helt ned, og have længere til vores mål..

Sådan nogle små hold gør som de får lov til.. Giver vi dem lov at komme frem gør de det, men presser vi i hovede og r*v hele kampen så holder de sig nede og forsvarer og kommer frem enkelte gange hvor vi har gode nok spillere til at holde dem skak!

Problemet var vel overhovedet om vi brugte den gamle taktik, eller om vi havde brugt den VK forslog. Indstillingen var helt væk hos de bærende kræfter. Dem der viste størst engagement var vel Michael Jakobsen og Søren Larsen sammen med Thomas Sørensen.

Så vil jeg så sige, at havde vi stilt op som VK foreslog med samme mentalitet havde vi været noget mere sårbare. Omvendt kunne sådan en opstilling, et omslag til noget nyt og anderledes, måske netop have været det der havde skærper sanserne hos de bærende kræfter Smiley

Er stadig ikke specielt begejstret for så offensiv en indstilling, men vil gerne give VK, at når vi kunne vinde 3-0 med den attitude, kunne det have været sjovt at se hvor meget vi kunne have vundet ved at satse lidt mere.

Men når man så kigger på kampen, kunne man allerede fra start se, hvor langsom den græsplæne var. Det var helt enormt tydeilgt når Krøldrup eller Agger forsøgte at tage et raid frem af banen. Bolden hang konstant i plænen som var den fyldt med vand. Det var bestemt ikke gode betingelser for det spil MO gerne vil have...

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1569: 30 Mar 2009, 12:52 »

Så må du undskylde. Jeg troede bare ikke det var til at misforstå at jeg selvfølgelig mente Morten Olsen. Han er jo nok den der først og fremmest ville have gavn af at se hvad Simon Kjær kan bedrive i forhold til Per Krøldrup.

Helt okaj Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1570: 30 Mar 2009, 13:05 »

@ DNE:

Det er jo fuldstændig ligegyldigt om Per Krøldrup er "rutineret" når han IKKE udviser stor ro og IKKE spiller som rutineret. Agger er yngre, men han har da spillet med langt mere ro og rutine end Krøldrup. Hvad er det end er du mener Krøldrup kan i kraft af sin alder, kan jeg ikke gennemskue. Indtil videre har det være ham der har optrådt som en grønskolding.

Jeg mener personligt, at Agger var mindst lige så ringe i Lørdags, som Krøldrup var det. Som KongFjong ganske rigtigt er inde på, så var indstillingen helt gal, fra hele holdet, med undtagelse af ganske få. Som sagt, man kan ikke forvente, at en ny mand bare går ind på en så vigtig plads på holdet, og så fungerer alt bare som før. Han skal lige lære sine holdkameraters spil at kende, og de skal lære hans. Det er alt for tidligt at vurdere, om det vil komme til at fungere eller ej.

Forsvaret var generelt ukoncentreret mod Malta, og hverken Agger eller Krøldrup så specielt imponerende ud. Vil vove den påstand, at det var Aggers ringeste præstation på landsholdet til dato, og enig, Krøldrup var heller ikke imponerende. Meget af det skal selvfølgelig tilskrives attituden hos hele holdet, men den noget specielle banebelægning har nok også spillet ind.

Det nye forsvar har jo i øvrigt ikke rigtig været presset endnu, så vi kan heller ikke sige noget, om de kan holde hovedet koldt eller ej, når lokummet virkelig brænder.
« Seneste Redigering: 30 Mar 2009, 13:09 af DNE » Logged

sindsygt
Gæst

« Svar #1571: 30 Mar 2009, 13:07 »

Er der nogen der skal ind og se Danmark- Albanien på onsdag? Jeg skal måske, det er dog ikke helt sikkert endnu, men håber jeg skal. Smiley
Har heller aldrig været i Parken, så det bliver lidt af oplevelse hvis jeg skla derind Wink

cube
Manager

« Svar #1572: 30 Mar 2009, 13:11 »

Jeg mener personligt, at Agger var mindst lige så ringe i Lørdags, som Krøldrup var det. Som KongFjong ganske rigtigt er inde på, så var indstillingen helt gal, fra hele holdet, med undtagelse af ganske få. Som sagt, man kan ikke forvente, at en ny mand bare går ind på en så vigtig plads på holdet, og så fungerer alt bare som før. Han skal lige lære sine holdkameraters spil at kende, og de skal lære hans. Det er alt for tidligt at vurdere, om det vil komme til at fungere eller ej.

Forsvaret var generelt ukoncentreret mod Malta, og hverken Agger eller Krøldrup så specielt imponerende ud. Vil vove den påstand, at det var Aggers ringeste præstation på landsholdet til dato, og enig, Krøldrup var heller ikke imponerende. Meget af det skal selvfølgelig tilskrives attituden hos hele holdet, men den noget specielle banebelægning har nok også spillet ind.

Nej, man kan ikke forvente at det fungerer optimalt, men det skulle da meget gerne gå betydeligt bedre end det er gået.

Er uenig i at Agger spillede mindst lige så ringe. Ingen tvivl om at han ikke formåede at præstere, men synes alligevel at Krøldrup lavede nogle personlige fejl som hans makker ikke ville begå.

Jeg mener også det er for tidligt at vurdere om det kommer til at fungere, men havde Kjær fået chancen mod Grækenland havde vi i det mindste haft en solid backup til Krøldrup. En backup der havde fået lidt en fornemmelse for hvordan man spiller på landsholdet.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1573: 30 Mar 2009, 13:13 »

Synes den her debat kører i ring, skal vi ikke bare blive enige om, at vi ikke bliver enige, og så komme videre  Smiley

cube
Manager

« Svar #1574: 30 Mar 2009, 13:14 »

Det kan nok være nødvendigt.

Sider: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010