Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
11 Sep 2025, 13:54
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41
Balslev
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23606
0 Brugere, 728 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Brendansow
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
101
102
[
103
]
104
105
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 341326 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: Det Danske Landshold.
«
Svar #1530:
29 Mar 2009, 15:26 »
Citat af: cube 29 Mar 2009, 13:53
Og lige et andet spørgsmål. Hvor meget skal der til før at du mister tiltroen til Krøldrup? 5 kampe? 10 kampe? For det er jo også begrænset hvor meget man kan satse på en mand der har vist sig rystende usikker indtil videre. Det er jo ikke sikkert at det nogensinde kommer til at fungere. Det er et sats Olsen i så fald vil tage.
Igen må jeg bare sige at det skuffer mig meget at man ikke tog Simon Kjær med. Ovenpå de helt basale fejl vi ser Krøldrup lave kan jeg snart kun tro at Simon Kjær trods sin unge alder allerede er bedre rustet til landsholdet.
Jeg er i hvert fald ikke klar til at dømme ham ude efter bare to kampe, og da slet ikke til fordel for en purung spiller, der aldrig har spillet en eneste landskamp, og kun har spillet fast i et halvt års tid. Når vi har mødt Sverige kan vi så småt begynde at kigge på, om han stadig døjer med at finde sig til rette på holdet. Men synes stadig det er svært at sige, at man SKAL prøve en anden i stedet for, der er taget en beslutning, og den er vi nødt til at satse på, forsvaret er for vigtig en del af holdet, til at man hele tiden kan skifte ud på især de centrale pladser, det er jo blandt andet fordi vi har været tvunget til det tidligere, at vi ikke er kommet med til de seneste to slutrunder.
Og hvem siger i øvrigt, at Kjær ikke havde lavet de samme fejl? eller endda endnu større fejl, der havde kostet mål? Det er jo ikke til at svare på, så hvorfor tage chancen med en ny beslutning, i stedet for at tro på, at den beslutning man har taget, er den rigtige.
Edit:
Bare lige lidt bonusinfo, Krøldrups Fiorentina har i denne sæson lukket 29 mål ind, Kjærs Palermo har lukket 38 mål ind... Umiddelbart skulle man tro, at Fiorentinas forsvar var bedre end Palermos
«
Seneste Redigering: 29 Mar 2009, 15:29 af DNE
»
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1531:
29 Mar 2009, 15:54 »
Min pointe omkring Zlatan kontra Mifsud, så var min pointe blot at mod Zlatan vil Krøldrups koncentration (som jeg også nævnte i mit indlæg), forhåbentligt/formodentligt være på et langt højere niveau end den var mod Mifsud. Når det så er en spiller som Mifsud hvis styrke klart er hurtigheden, så er koncentrationen bare endnu vigtigere end hvis det var en angriber på samme niveau, men som havde samme styrker som Krøldrup.
Selvfølgelig er Zlatan en langt bedre spiller, men det giver jo netop min pointe "skudstyrke" fordi Krøldrup ved der kommer en angriber i verdensklasse
ManUtd83
Manager
«
Svar #1532:
29 Mar 2009, 16:20 »
Citat af: DNE 29 Mar 2009, 15:26
Edit:
Bare lige lidt bonusinfo, Krøldrups Fiorentina har i denne sæson lukket 29 mål ind, Kjærs Palermo har lukket 38 mål ind... Umiddelbart skulle man tro, at Fiorentinas forsvar var bedre end Palermos
Det gør overhovedet ikke Krøldrup til en bedre spiller end Kjær. Det er 11 mand - ikke 1 - der forsvarer målet.
KrookDale
Landsholdsspiller
«
Svar #1533:
29 Mar 2009, 16:30 »
Kjær har nu omend han gør det godt også lavet sin del af fejl i Italien, tror mange folk der ikke ser ham spille skal passe på med at gøre ham bedre end han er.
Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.
United-styrer
Gæst
«
Svar #1534:
29 Mar 2009, 16:34 »
Citat af: DNE 29 Mar 2009, 15:26
Det var da ualmindeligt firkantet stillet op. Hvis du virkelig mener, at man kan bruge det som målestok, synes jeg ærlig talt, der er lidt huller i din fodboldviden. Det tror jeg dog heller ikke, du gør. Fiorentina er bare et bedre hold end Palermo. Et hold, der dominerer kampe, vil naturligvis lukke færre mål ind, end et hold der bliver domineret.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1535:
29 Mar 2009, 16:40 »
Pointen med målene kan jo bruges lidt i retning af, at det nok kræver lidt mere at komme på holdet i Fiorentina end i Palermo, og dermed må man formode at Krøldrup, alene ud fra det, er bedre end Kjær. Når det så er sagt, så kan Kjær jo være for god til Palermo, hvilket jeg dog tvivler stærkt på er tilfældet endnu.
Jeg tror mere at folk der mener at Kjær skal have chancen nu og her, er "ofre" for den generelle hype der altid er om unge spillere der pludseligt slår igennem. Self skal den bedste spille og er det Kjær, så skal han spille. Det mener MO ikke og så må vi jo et eller andet sted også acceptere det og ikke prøve at give antydning af, at man ved bedre for det er jo ikke blevet afprøvet. Vi kan ikke være sikre, kun gisne.
MO er også ude efter resten af holdet, specielt de bærende spillere. Selvom han ikke vil nævne navne kunne en Christian Poulsen, Rommedahl, Agger, Jørgensen og Bendtner (i den tid han var inde), sagtens klandres for en ustyrlig lad attitude, der var på grænsen til det arrogante.
freshy
Landsholdsspiller
«
Svar #1536:
29 Mar 2009, 16:42 »
hvad ville Danmarks ideel opstilling være ifølge jer?
mit bedste bud vil være
Sørensen
L. Jacobsen - Agger - Kjær - T. Rasmussen
Grønkjær - D. Jensen - C. Poulsen - M. Jørgensen
Tomasson
Bendtner (Larsen)
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1537:
29 Mar 2009, 17:08 »
Min pointe med den lille bonusinformation var blandt andet, netop som KongFjong er inde på, at der altså skal mere til, at spille sig på holdet i Fiorentina, men også for at skyde firkantet argumentation fra Kjær tilhængerne ned med en lige så firkantet argumentation imod
Vi hører uge efter uge, at nu har Kjær gjort det så og så godt, og der er skabt en hype omkring ham, som han måske slet ikke kan leve op til. Jeg tror det er de færreste, både i denne debat, og i Danmark i det hele taget, der overhovedet har set ret meget til Kjærs præstationer i Palermo, det eneste de fleste af os kender til ham er fra FM og så fra den Danske sportspresses meget ensidige dækning.
Samtidig med at vi skal høre om det hver eneste gang Kjær spiller bare 3 minutter for Palermo, så hører vi nærmest ikke et kvæk om det, når Krøldrup spiller, på trods af, at det sker mindst lige så ofte, og det' for et bedre hold, hvor der alt andet lige kræves noget mere af spillerne, for at komme på holdet.
Uanset hvad, så synes jeg stadig det er for tidligt, at dømme Krøldrup ude, specielt i forhold til at vi reelt ikke ved hvor hans konkurrenter til pladsen står. Der er truffet en beslutning, som det er for sent at gøre om, uden at det vil komme til at koste yderligere indspilningsvanskel
igheder, lad det nu lige få en chance for at komme til at fungere. Det er da heldigvis nogel forholdsvis billige kampe, vi har at spille Krøldrup ind i, svendeprøven kommer først til Juni mod Sverige, og den tror jeg stadig på, at han nok skal bestå. Jeg er mere urolig for hans forsvarskollegaer, Jacobsen og Agger, som har lidt problemer med at spille sig på hold i deres klubber.
ManUtd83
Manager
«
Svar #1538:
29 Mar 2009, 17:10 »
Nu på onsdag synes jeg denne opstilling ville være bedst baseret på skader og præstationer mod Malta.
Sørensen
Jacobsen - Krøldrup - Agger - Jakobsen
Poulsen - Jørgensen
Rommedahl - Kahlenberg - Borring
Larsen
Daniel Jensen viser meget, meget lidt synes jeg, mens Jørgensen stod for flot assist og generelt mere. Rykkes han ned ved siden af Poulsen kan Kahlenberg spille hans favoritplads - den offensive midt - med Rommedahl og Borring på kanterne. Sidstnævnte imponerede mig især. Selvom han skulle have scoret udfordrede han godt og slog fornuftige indlæg. Rommedahl var også OK. Med Bendtner ude er det mest sandsynligt at Larsen kommer til at bombe videre på landsholdet.
United-styrer
Gæst
«
Svar #1539:
29 Mar 2009, 17:22 »
Citat af: DNE 29 Mar 2009, 17:08
Min pointe med den lille bonusinformation var blandt andet, netop som KongFjong er inde på, at der altså skal mere til, at spille sig på holdet i Fiorentina, men også for at skyde firkantet argumentation fra Kjær tilhængerne ned med en lige så firkantet argumentation imod
Hvad er der firkantet ved vores argumentation? Vi konstaterer, at Krøldrup er rystende usikker, og selvom du er hans største fan, kan du vel ikke benægte denne kendsgerning. Du skriver, at det centrale forsvar er for vigtigt et led til eksperimenter, men det er vel også for vigtigt et led til, at man blot kan se gennem fingre med Krøldrups usikre præstationer? Jeg skal blankt erkende, at jeg ikke har set ret meget til Simon Kjær, men han duperer både journalister og topklubber i Italien (både AC Milan og Juventus har haft en føler ude efter ham), så helt ringe kan det jo ikke være. Som Krøldrup har præsteret i de to seneste kampe, havde det været rart med et alternativ. Hvis jeg skal være ærlig, har jeg svært ved at forestille mig, at Kjær ville gøre det værre, og vi ville intet tabe ved at give ham en halvleg mod grækerne.
«
Seneste Redigering: 29 Mar 2009, 17:25 af United-styrer
»
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1540:
29 Mar 2009, 17:33 »
Jeg er sikker på, at både Morten Olsen og Peter Bonde har set mere til både Kjær og Krøldrup, end nogen af os i denne debat, og når de vælger at satse på Krøldrup, så er jeg ikke i tvivl om, at han er den bedste pt. På lang sigt kan Kjær sagtens vise sig at blive meget bedre, og det er vel også derfor flere storklubber har vist interesse, de ser en god spiller, der kan blive meget bedre.
Krøldrup var Serie A profil allerede da han spillede for Udinese, han røg videre til Everton, men fik det ophold ødelagt af skader, men har fået karrieren tilbage på sporet, efter at være vendt tilbage til Italien. Det var faktisk i sin tid præcis samme sang med ham kontra René Henriksen på landsholdet, ikke at det betyder så meget, bare lige en sjov tanke, der slog ned i mig
cube
Manager
«
Svar #1541:
29 Mar 2009, 17:48 »
Citat af: DNE 29 Mar 2009, 17:33
Jeg er sikker på, at både Morten Olsen og Peter Bonde har set mere til både Kjær og Krøldrup, end nogen af os i denne debat, og når de vælger at satse på Krøldrup, så er jeg ikke i tvivl om, at han er den bedste pt. På lang sigt kan Kjær sagtens vise sig at blive meget bedre, og det er vel også derfor flere storklubber har vist interesse, de ser en god spiller, der kan blive meget bedre.
Krøldrup var Serie A profil allerede da han spillede for Udinese, han røg videre til Everton, men fik det ophold ødelagt af skader, men har fået karrieren tilbage på sporet, efter at være vendt tilbage til Italien. Det var faktisk i sin tid præcis samme sang med ham kontra René Henriksen på landsholdet, ikke at det betyder så meget, bare lige en sjov tanke, der slog ned i mig
Jeg synes U-S argumenterer godt og kunne godt tænke at se dig svare på de argumenter. Jeg citerer:
"Du skriver, at det centrale forsvar er for vigtigt et led til eksperimenter, men det er vel også for vigtigt et led til, at man blot kan se gennem fingre med Krøldrups usikre præstationer?"
Desuden tror jeg ikke altid Morten Olsen formår at udtage de bedste spillere, og alle træneres valg er jo også baseret på følelser og mavefornemmelser. Det kan sagtens have vist sig at være forkert set af Olsen at vælge Krøldrup. Men det kan vi jo ikke vide før Kjær har fået chancen og han har haft mulighed for at bevise at han kan mere end Krøldrup. Jeg synes som U-S at det er dybt ærgeligt at han ikke fik en halvleg mod Grækenland. Så kunne vi have fået lidt en fornemmelse af ham.
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #1542:
29 Mar 2009, 17:58 »
Der er jo bare lige det element der hedder træning. Hvis Krøldrup gjorde det godt til træningen før Grækenlandskampen har MO måske vurderet, at han var det klare førstevalg frem for bl.a. Kjær, og så er det jo klart han forsøger at sammenspille dem lidt.
cube
Manager
«
Svar #1543:
29 Mar 2009, 18:01 »
Citat af: KongFjong 29 Mar 2009, 17:58
Der er jo bare lige det element der hedder træning. Hvis Krøldrup gjorde det godt til træningen før Grækenlandskampen har MO måske vurderet, at han var det klare førstevalg frem for bl.a. Kjær, og så er det jo klart han forsøger at sammenspille dem lidt.
Jeg kan da umuligt forestille mig at der er særlig stor forskel på deres niveau. Og selvom man gør det godt til træning kan det være noget helt andet når man kommer i kamp. Det har vi set med en spiller som Ailton i FCK, som altid har været fantastisk i preseason men har gjort det skidt når det gjalt.
Nej, det havde været klogt at give Kjær en halvleg mod Grækenland så man lige kunne se, hvordan han reagerer på at spille sådan en kamp.
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #1544:
29 Mar 2009, 19:13 »
Citat af: cube 29 Mar 2009, 17:48
Jeg synes U-S argumenterer godt og kunne godt tænke at se dig svare på de argumenter. Jeg citerer:
"Du skriver, at det centrale forsvar er for vigtigt et led til eksperimenter, men det er vel også for vigtigt et led til, at man blot kan se gennem fingre med Krøldrups usikre præstationer?"
Desuden tror jeg ikke altid Morten Olsen formår at udtage de bedste spillere, og alle træneres valg er jo også baseret på følelser og mavefornemmelser. Det kan sagtens have vist sig at være forkert set af Olsen at vælge Krøldrup. Men det kan vi jo ikke vide før Kjær har fået chancen og han har haft mulighed for at bevise at han kan mere end Krøldrup. Jeg synes som U-S at det er dybt ærgeligt at han ikke fik en halvleg mod Grækenland. Så kunne vi have fået lidt en fornemmelse af ham.
Jeg synes jeg har svaret på det flere gange efterhånden. Som sagt mener jeg, at det er alt for tidligt, at dømme Krøldrup ude efter kun to kampe. Selvfølgelig skal man ikke bare lade stå til, hvis han ikke forbedrer sig, men det er jeg nu også helt sikker på han gør. Man bliver ikke fast mand i Fiorentina, hvis ikke man præsterer mere end i de to seneste landskampe. Ser han lige så skidt ud mod Sverige, så kan vi begynde at snakke om, om han er det rigtige valg, før er jeg i hvert fald ikke klar til at dømme ham ude.
Man traf en beslutning før Grækenlandskampen, hvor man valgte Krøldrup til at danne makkerpar med Agger, derfra gjaldt det bare om at give de to så meget tid sammen, som overhovedet muligt, og det får de ikke ved at man piller den ene ud efter de første 45 minutter. Nu har de to kampe at analysere på, og der er rigeligt at tage fat på, og ikke bare for Krøldrup, for han var ikke den eneste centrale forsvarsspiller der så skidt ud i aftes. Jeg vil gætte på, at både Agger, Krøldrup og Thomas Sørensen har kigget en del video i løbet af dagen i dag, og også kommer til det de næste par dage. Så må vi se på onsdag, om vi ikke allerede da vil kunne se en væsentlig forbedring.
Sider:
1
...
101
102
[
103
]
104
105
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »