home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1204 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 189 190 [191] 192 193 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276381 gange)
TMazz
Førsteholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2850: 26 Mar 2013, 22:33 »

Det jo det samme hver gang, det nat og dag med landsholdet. Den ene dag spiller vi gude bold og næste kamp spiller vi dårligt..
Der er mange der spiller langt under niveau ikke kun Rommedahl som jeg ikke lige kan se hvorfor han skal kritiseres, han fik 1 lang bold at gøre godt med. Poulsen er en joke og vi stinker på vores venstre back plads.
Men Eriksen? Hvornår begynder han at træde i karakter på vores landshold. Nicolai Jørgensen, han har da ikke sat et ben rigtigt i de her to landskampe.

Det ser dog ikke så håbløst ud endnu med at komme til VM. Bulgarien skal et smut til Italien, og vi har 2x Malta. Der er stadig håb.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #2851: 26 Mar 2013, 22:41 »

Så er kampen slut, og hold op en søvndyssende kamp. Jeg føler ikke at vi satser på noget tidspunkt, og set på chancer er det vel okay den ender 1-1.

Det var ren Barcelona light, hvor vi bare flytter bolden rundt og ikke rigtig opnår noget (Intet ondt om Barca). Jeg er lidt træt af vi ikke smider en Fischer ind eller en anden mere uforudsigelig spiller, for der var godt nok intet hvor man tænkte "wow". N. Jørgensen var en skændsel, og jeg tror ikke han satte ét ben rigtigt efter han kom ind. Ingen af spillerne skilte sig faktisk ud, men hold op Corner er sindssyg til at pille bolden ned med brystet. Han bliver en rigtig stor spiller!

Ærgerligt med resultatet i dag, men sådan er det. Vi var ellers i en ret nem gruppe på papiret, men det skulle ikke være denne gang.

Andre end mig der synes at forsvaret ikke stod så skarpt i dag? Jeg synes personligt at Bulgarien ofte kunne gøre hvad de vil når de gad. Der var godt nok mange tacklinger som fejlede for drengene nede bag i. Især i højresiden kom de igennem mange gange, og der var meget plads. Venstresiden var dog ikke bedre.

cNorly
Ynglingespiller

« Svar #2852: 26 Mar 2013, 23:09 »

Jeg er desværre også skuffet over en skidt dansk præstation. Umiddelbart tænkte jeg i starten af kampen, at det var et perfekt scenarie for danskerne, fordi Bulgarien stod så langt tilbage hvilket ville skabe plads for vores mange tekniske spillere(Eriksen, kron, Rommedahl osv.) Desværre skabte vi næsten ingenting. Dertil spillede hverken Agger eller Kjær en god kamp, som i sidste ende kostede os de tre point.

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Dida
Gæst

« Svar #2853: 26 Mar 2013, 23:23 »

Godt nok en tam præstation af Danmark. Synes vi har bolden hele tiden, men som flere påpeger så bliver det ikke til andet, end de får flyttet bolden lidt rundt. Skuffende resultat i en kamp som vi sagtens kunne have vundet... Skuffet

verdenskrig
Manager

« Svar #2854: 27 Mar 2013, 00:44 »

Hold KÆFT hvor får jeg dog pres af Morten Olsen !!
Mandens system er så dødt som det overhoved kan være. Jeg kommer til at holde fest for alle den dag manden ikke er landstræner mere, for så slipper man for at skulle bakke op om hans kønsløse metroseksuelle lortefodbold som overhoved ikke har nogen form for tempo, aggressivitet, eller visionært snit over sig.

Vi spiller og spiller og spiller og spiller og spiller og spiller. Unden nogen form for at ville skabe noget ekstraordinært. Vores offensive spillere er så åbenlyst låst i hans forkvaklede lortesystem som kan suge enhver gnist og kreativitet ud af selv den bedste fodboldspiller. Udviklingen af aftenens kamp var på alle måder så forudsigeligt, og ser vi bort fra straffesparket så har vi vel dårligt en chance i anden halvleg..

Hvad er meningen også med indskiftningerne af Schöne og Jørgensen? Der er jo ingen af de to som ændrer noget som helst, specielt ikke i forhold til dem han tager ud. Det er helt ude i høet, specielt Jørgensen hvis tid på landsholdet må være slut for nu. Manden er åbenlyst så langt under niveau, tænker i slowmotion, behandler bolden af helvedes til. Man begynder at forstå hvorfor Leverkusen ikke så noget lys i ham after all, og jeg tænkte allerede " Fuck nej" da han blev sat ind.

Derudover er det fuldkommen sindsygt at en hel tribune kan være så død. Måden danskere går til landskamp er direkte til at brække sig over. Folk sidder på deres flade, glor, spiser popcorn, og synger de samme søren evigglad sange som om vi stadig befandt os i 80'erne. Uanset hvad man starter af nye sange kan man ikke engang få rækkerne omkring sig med, så længe teksten er lidt mere snørklet end " OG DET VAR DAAAANMARK" Huh

Jeg er snart nået derud hvor jeg må konstatere at det er sidste gang jeg har betalt penge for at se en landskamp i Parken, så længe Morten Olsen er landstræner. Føj hvor kan jeg ikke have ham, jeg tæller allerede ned til den dag han er væk.
« Seneste Redigering: 27 Mar 2013, 00:46 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

impervious
Reserveholdsspiller

« Svar #2855: 27 Mar 2013, 01:19 »

jeg brækker mig over vores røv kedelige angrebsspil........ ...

Brøndby IF!!!!

FMHelper
Ynglingespiller

« Svar #2856: 27 Mar 2013, 09:57 »

Eriksen bliver aldrig den stjerne vi tror han er. At han spiller godt i den Hollandske er flot, men der er jo så mange som har spillet godt i den også når de er gået videre, bare er lort, han spiller 2 division om 4 år

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #2857: 27 Mar 2013, 10:02 »

Tjekkiet. Anslået indbyggertal: 10.501.000
Bulgarien. Anslået indbyggertal: 7.761.000
Og så har vi selvfølgelig Danmark på vores beskedne 5.580.000. Alligevel har vi haft et landshold der historiemæssigt har klaret sig langt over hvad vi burde. Og ser vi på landsholdet i dag, ja, så klarer vi os vel stadig over forventning. I de sidste to kampe har vi fået 4 point mod to udmærkede modstandere. Det ene er endda imod nr. 2 i kval gruppen og spillede tidligere 2-2 mod de suveræne gruppefavoritter fra Italien. Og vi fik det uafgjorte resultat på trods af at landsholdet mødte et utrolig passivt og kedelig bulgarsk hold og selv konstant skulle skabe kampen.

I går da jeg sad og så kampen blev jeg irriteret på de to kommentator der efter min mening var alt for negative. Jeg følte, at havde Danmark fået scoret på en af de flere chancer vi havde i løbet af første halvleg, ville de have været meget mere positive selvom spillet havde været det præcis samme. For så ringe var det virkelig ikke.
Og havde vi fået det mål ville bulgarerne være nødt til at forlade den bus de i løbet af hele kampen havde parkeret foran deres eget mål, da det så var dem, som skulle jagte et mål. Så havde kampen været langt mere åben og spændende, hvor Danmark ville have mere plads til at praktisere det offensive pasningsspil, som Morten Olsen ønsker.

Hvis vi netop ser på spillestilen så er det selvfølgelig en smagssag og kan se at der åbenbart er nogen der ikke bryder sig specielt om den. Jeg personligt synes den er 10 gange mere spændende at se på end et bulgarsk hold, der stiller sig afventende ned. Og når modstanderen faktisk også selv spiller offensivt så synes jeg at vi får nogle uhyre spændende kampe - se blot på det EM der netop blev afsluttet. Det var sgu da nogle kampe hvor der skete noget i.

Morten Olsen bliver kritiseret gang på gang og jeg kan simpelthen ikke lade være med at himle med øjnene. Prøv nu engang at se på det spiller materiale vi faktisk er i besiddelse af. Det er altså ikke bare klassespillere hele vejen rundt, som alle til daglig spiller på et internationalt tophold. Langt hen ad vejen er det middelmådige spillere, uden de store individualister, der selv kan gøre forskellen. Vi bliver nødt til at satse på samarbejdet og vores styrker, hvilket jeg 100 % mener er pasningsspillet er en del af. Selvfølgelig kan alting blive bedre, og vi skal da heller ikke som sådan være tilfreds med 1-1 mod Bulgarien. Men lad nu vær med at slagte holdet igen og igen, men sænk måske forventningerne bare en anelse. Så bliver det også sjovere når vi vinder og mindre smertefuldt når vi taber. Eller endda når vi blot bare spiller uafgjort mod et land der har omkring en tredjedel flere indbyggere end os selv.
« Seneste Redigering: 27 Mar 2013, 12:14 af Rafinha » Logged

FC Barcelona

HansenLFC
Gæst

« Svar #2858: 27 Mar 2013, 10:03 »

Eriksen bliver aldrig den stjerne vi tror han er. At han spiller godt i den Hollandske er flot, men der er jo så mange som har spillet godt i den også når de er gået videre, bare er lort, han spiller 2 division om 4 år

Omg.

Ariana Grande
Manager

« Svar #2859: 27 Mar 2013, 10:13 »

Omg.

Enig.
Det værste er, at jeg rent faktisk tror han ikke skrev det for sjov.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2860: 27 Mar 2013, 14:37 »

Enig med Rafinha. Så skidt er det altså heller ikke. Nu er jeg selvfølgelig også gammel nok til at kunne huske de sidste par landstrænere vi har haft. Der kunne man snakke om kedelig fodbold, og der havde vi endda spillermaterialet til mere. I forhold til spillermaterialet, har landsholdet overpræsteret under Morten Olsen.

Og ja, så slemt var det altså heller ikke i kampen i aftes. Vi sad på spillet, og kom frem til masser chancer, især i første halvleg. Vi var bare oppe mod en modstander, som ikke ville spille fodbold med os. Det sker selvfølgelig, og vi lod faktisk også til at have værktøjerne, til at komme igennem alligevel, der manglede bare lige den sidste skarphed foran målet. Men Bulgarerne var også taktisk dygtige, de stod langt tilbage på banen, og inviterede os langt frem, og så fik de travlt, når vi så mistede bolden.

Den Dansker, jeg synes det så ud til, havde det sværest i aftes, var faktisk en af de bedste fra Tjekkiet kampen, nemlig Simon Kjær, som lidt for ofte blev fanget ud af position, og lod til at have lidt problemer med at stå fast. At Rommedahl taber EN bold oppe midt på modstanderens banehalvdel, kan man altså ikke klandre ham for, heller ikke selvom det ender i et kontramål. Det er nærmere defensiven, der kan klandres, at de åbner så meget op for en kontramulighed.

Men ja, for at citere en af vore tidligere landstrænere "screw down a little bit the expectations"  Wink Vi er et lille land, som har overpræsteret i lang tid, ikke et stort land, som underpræsterer. Jeg er ikke enig med Cesc i, at det var en nem pulje vi fik.

Zone 43
Manager

« Svar #2861: 27 Mar 2013, 15:16 »

Prøv nu engang at se på det spiller materiale vi faktisk er i besiddelse af.

Bum! Du rammer hovedet på sømmet her.

Det er ikke nogen statshemmelighed, at MO er en stor beundrer af spansk fodbold, isærdeleshed Barcelona. Problemet i det er, at det har gjort ham 'blind', således at landsholdet gang på gang skal forsøge med det samme spil. Det har vi bare ikke spillerne til, og især ikke efter at Eriksen overtog Jon Dahl's plads på holdet, hvor formationen har været en moderne 4-5-1, fremfor 4-4-2, som det reelt var den gang Jon Dahl stadig var aktiv. Det lægger et større pres på den udvalgte angriber, da der nu kun er en i feltet mod to før.

Oveni dette kan lægge at man har haft mange nye, unge med (generationsskiftet), og også det kedelige problem, som desværre ses for ofte, med manglende kampform i klubberne.

Jeg synes at kritikken af MO til dels kan forsvares, navnligt pga. 2x 1-1 mod Bulgarien. Det er ikke godt nok, men al begyndelse (generationsskifte, taktisk ændring) er svær, og ser man på stillingen er 1-3-1 ikke ligefrem det værste at opnå i den svære del af kvalifikationen. Nu venter der to kampe mod Armenien og Malta, samt Italien på eget græs. Det må og skal kaste minimum 12 point af sig, hvad der så forhåbentlig er nok til en play-off plads i første omgang.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

verdenskrig
Manager

« Svar #2862: 27 Mar 2013, 21:47 »

Tjekkiet. Anslået indbyggertal: 10.501.000
Bulgarien. Anslået indbyggertal: 7.761.000
Og så har vi selvfølgelig Danmark på vores beskedne 5.580.000. Alligevel har vi haft et landshold der historiemæssigt har klaret sig langt over hvad vi burde. Og ser vi på landsholdet i dag, ja, så klarer vi os vel stadig over forventning. I de sidste to kampe har vi fået 4 point mod to udmærkede modstandere. Det ene er endda imod nr. 2 i kval gruppen og spillede tidligere 2-2 mod de suveræne gruppefavoritter fra Italien. Og vi fik det uafgjorte resultat på trods af at landsholdet mødte et utrolig passivt og kedelig bulgarsk hold og selv konstant skulle skabe kampen.

Er ikke enig i særlig meget af det du skriver, men det her det går da direkte i øjnene på mig og skærer mig i mit indre.

Indbyggertal? Siden hvornår har det noget at sige når vi snakker i disse størrelsesordener. Hvis jeg nu sammenlignede os med Frankrig, Spanien, og Tyskland så kunne vi snakke.
Det handler ikke om hvor stort dit indbyggertal er, men hvad du får ud af det materiale der er.
I Danmark forsøger vi fuldkommen naivt og komplet forfejlet at lære fodboldspillerne at spille fodbold på en måde vi ganske enkelt ikke har niveau til. Vi forsøger blindt at implementere en stil der er så tempodræbende, så ukreativt og så låst at det er helt vildt. Hvornår vågner DBU op og indser at den her stil er indirekte skyld i at folk ikke gider tage i parken. Billetpriserne er med til at gøre det også, men stilen hvor man konsekvent vægter chanceskabende spil lavere end possesion fodbold er direkte ødelæggende for ens omdømme. Derudover spiller vi med en stil der er direkte afhængig af en god bane, og eftersom det danske landshold ingen plan b har, så gør det det endnu mere tragisk.

Hvis det her eksempel skal holde kan du så ikke lige forklare mig hvordan Uruguay kan være et af Sydamerikas bedste hold, have klassespiller på klassespiller og ende som nr.4 ved sidste VM. Er det 3,3 millioner der bor i landet?

Et perfekt bevis på et land der har en fodboldkultur og en måde at spille fodbold på som får det bedste ud af sine spillere og som skaber vindere. DBU og Morten Olsen er og bliver ikke andet end en ynkelig undskyldninger overfor det koncept de så blindt og naivt stoler på. Jeg må sige at jeg forstår hvorfor Hans Bruun trak sikket i sin tid.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Tash
Ynglingespiller

« Svar #2863: 27 Mar 2013, 21:51 »

Det minder jo efterhånden lidt om Barcelona. Ingen plan b, hvis det spillet bare ikke fungerer. Jeg savner i den grad, at man får sat angriberen mere i scene ved indlæg. Hvad der kommer af indlæg i løbet af en kamp af Danmark kan jo tælles på en hånd. Sådan får man altså ikke mest muligt ud af en gut som Cornelius, selvom han uden indlæggene har spillet ganske glimrende Smiley

Jeg må dermed erklære mig enig med VK, selvom det er noget lort Wink

Yessir
Manager

« Svar #2864: 28 Mar 2013, 02:16 »

Hvis det her eksempel skal holde kan du så ikke lige forklare mig hvordan Uruguay kan være et af Sydamerikas bedste hold, have klassespiller på klassespiller og ende som nr.4 ved sidste VM. Er det 3,3 millioner der bor i landet?

Et perfekt bevis på et land der har en fodboldkultur og en måde at spille fodbold på som får det bedste ud af sine spillere og som skaber vindere. DBU og Morten Olsen er og bliver ikke andet end en ynkelig undskyldninger overfor det koncept de så blindt og naivt stoler på. Jeg må sige at jeg forstår hvorfor Hans Bruun trak sikket i sin tid.

De har så godt nok også gennemgået en deeel magre år, så alt er ikke så rosenrødt i det lille land, som du får det til at lyde som.

Sider: 1 ... 189 190 [191] 192 193 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010