home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 601 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 149246 gange)
LFC_Fisker
Landsholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #660: 05 Jan 2012, 22:54 »

Denne kostplan lyder også rimelig fornuftig i forhold til at få det optimale ud af sin træning  Thumbs Up

http://iform.dk/traening/kost-og-traening/spis-dig-til-stoerre-muskler

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #661: 05 Jan 2012, 23:39 »

Pisse ligegyldigt hvornår på dagen man spiser, bare man rammer det behov som man nu ønsker.

:-)

LFC_Fisker
Landsholdsspiller

« Svar #662: 07 Jan 2012, 00:10 »

Det er det da ikke? Det er da fx ikke lige meget om du spiser 10 min før træning eller 1-2 timer før træning. Spisning 10 min før træningen, eller for den sags skyld 4-5 timer før træning, kan jo ødelægge din træning.

Legenden
Manager

« Svar #663: 07 Jan 2012, 01:18 »

Hvordan ødelægge din træning?

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

LFC_Fisker
Landsholdsspiller

« Svar #664: 07 Jan 2012, 16:39 »

Hvis der går for lang tid fra spisning til træning, er energien fra maden ved at være opbrugt. Det gør jo at du har meget lidt energi til at træne/forbrænde og du kan få det dårligt. Den manglende energi fra mad gør også at kroppen skal finde energi et andet sted, og hvis det er helt galt, kan den nedbryde musklerne da det simpelthen er det eneste energi der er at tage af Wink Det sker dog ofte kun hvis man ikke har fået noget at spise i meget lang tid.
Hvis du spiser for tidligt inden træning, kan kroppen ikke nå at fordøje maden, da fordøjelsesprocesse n går i stå ved bevægelse/træning. Derfor får du ikke ret meget energi ud af maden samtidig med at du nok får ondt i maven.

Her snakker jeg større måltider, en müslibar eller lign. kan sagtens spises lige før træning Wink

Enged
Gæst

« Svar #665: 07 Jan 2012, 17:03 »

Arg... Du forbrænder altså først dine muskler, når du har forbrændt alt det fedt, du har oplagret. Ellers ville man jo aldrig kunne tabe fedt. Smiley Hvis du endelig er så langt ude, at det er dine muskler, du forbrænder, så er du også så træt og svag, at du ikke har overskud til at træne. Det optimale er, at man spiser sidste større måltid 1-2 timer før træning, og så fylder man på med protein efter træning og også gerne kulhydrater, da man udover "byggesten" til musklerne gennem protein også har brug for lidt lettere omsætteligt energi.

LFC_Fisker
Landsholdsspiller

« Svar #666: 08 Jan 2012, 01:10 »

Ja selvfølgelig, sprang lige et kapitel over, my bad Wink
Pointen var bare, at uden ordentlig kost, vil man højst sandsynligt forbrænde mere, end man tager på, hvilket er uhensigtsmæssigt i ønsket om forøget muskelmasse Wink

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #667: 08 Jan 2012, 13:17 »

Selvfølgelig er det vigtigt man får sig lidt at spise inden træning.

Men jeg mente nu bare mere generalt, hvor folk hele tiden siger man SKAL spise mange gange om dagen.

:-)

plutonium
Manager

« Svar #668: 08 Jan 2012, 13:27 »

Arg... Du forbrænder altså først dine muskler, når du har forbrændt alt det fedt, du har oplagret. Ellers ville man jo aldrig kunne tabe fedt. Smiley Hvis du endelig er så langt ude, at det er dine muskler, du forbrænder, så er du også så træt og svag, at du ikke har overskud til at træne. Det optimale er, at man spiser sidste større måltid 1-2 timer før træning, og så fylder man på med protein efter træning og også gerne kulhydrater, da man udover "byggesten" til musklerne gennem protein også har brug for lidt lettere omsætteligt energi.

Næsten korrekt!

Ja, man forbrænder fedt før muskler, men i tilfælde af hungersnød (og her snakker vi allerede efter få dage uden næring) begynder kroppen også at tære på musklerne, da den ikke kan leve på glukose alene (fedt omdannes til glukose til at nære cellerne). Kroppen skal også bruge proteiner til vigtige processer i kroppen, og hvis der ikke bliver tilført nye aminosyrer igennem kosten, så begynder kroppen at nedbryde musklerne, da det er den proteinkilde i kroppen vi lettest kan nedbryde. Det er klart at kroppen også går i sparemode og hæmmer vækst af fx hår, da det er proteinforbrug vi ikke har livsnødvendigt brug for at overleve.

Kroppen er ret smart på den måde Opstemt

Men man skal selvfølgelig huske på, at proteinnedbrydning først sker når kroppen har opbrugt hvad der er af frie aminosyrer i kroppen. Og det sker altså ikke før kroppen tror der er udbrudt hungersnød.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

ronnie_1989
Juniorspiller
**

« Svar #669: 22 Jan 2012, 22:56 »

Hey Freaks..

Jeg søgt lidt på google og ikke rigtig fundet svar på mine spørgsmål..

Jeg træner et pr. gange om ugen og ta' nu 20kg i biceps og jeg vil gerne træne det hjemme da bryste vokser fra biceps og triceps så mit spørgsmål er hvor finder de bedste håndvægte med mulighed for "stor vægt" henne ?

Håber i kan hjælpe..

r-mand
Landsholdsspiller

« Svar #670: 22 Jan 2012, 23:03 »

Vil forslå dig at købe en curl stang, fremfor en håndvægt, hvis det skal være +20 kg. Smiley

Supra Societatem Nemo

ronnie_1989
Juniorspiller
**

« Svar #671: 22 Jan 2012, 23:07 »

Vil forslå dig at købe en curl stang, fremfor en håndvægt, hvis det skal være +20 kg. Smiley

Haha.. Opstemt Jeg er lige gået fra stang til håndvægte fordi jeg fik afvide det giver mere.. Men det er måske løgn ?

r-mand
Landsholdsspiller

« Svar #672: 22 Jan 2012, 23:17 »

Altså, det kommer jo and på om man vil løfte tungt eller ikke. Jeg bruger dog begge dele. Smiley

Supra Societatem Nemo

ronnie_1989
Juniorspiller
**

« Svar #673: 23 Jan 2012, 13:48 »

Altså, det kommer jo and på om man vil løfte tungt eller ikke. Jeg bruger dog begge dele. Smiley

Kan godt se hvor du vil hen.. Smiley

Og har dog også fundet et pr. side hvor det er muligt at købe håndvægte m.m. og det bliver hurtigt en smule dyrt ! Peace

Legenden
Manager

« Svar #674: 23 Jan 2012, 14:14 »

Hvorfor ikke starte i et center i stedet? Så kan du få trænet det hele.

Og der er vel egentlig ikke meget forskel på en barbell og en dumbell, det giver omkring samme ting med biceps. Udover med dumbells kan du køre hammer. Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Sider: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010