home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
27 Maj 2025, 12:48 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  1 Bruger, 576 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 149483 gange)
quuNix
Reserveholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #555: 06 Maj 2011, 23:32 »

nogen gode råd til trænings programmer? er en dreng på 14 der lige er begyndt at styrketræne!

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

Legenden
Manager

« Svar #556: 06 Maj 2011, 23:44 »

Der er nok større muligheder for dig, hvis du støvsuger forummet på www.bodybuildning.d k i stedet. De har en masse brugbare artiker omkring stort set alt. Smiley

Angående programmer har de dette liggende i deres arkiv: http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/

Ellers kan du kigge i deres forumer, hvor der spørges om stort set alt...

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Altid FCK
Manager

« Svar #557: 07 Maj 2011, 12:18 »

nogen gode råd til trænings programmer? er en dreng på 14 der lige er begyndt at styrketræne!

Lige et godt råd: i starten så fokuser på, at få den rigtige teknik, frem for at tage mange kg på.

Jeg er selv lige fyldt 16, og har styrketrænet i godt et år. I starten tænkte jeg ikke på teknikken, men heldigvis huskede en mig på det. Så selvom de andre tog en del flere kg på, så har jeg nu teknikken i orden og tager det samme, bare med den rigtige teknik. Jeg har selv tydeligt kunne mærke, hvordan mine muskler har fået noget ud af det, mens dem der glemte teknikken ikke er blevet større og har døjet med skader. Det er især øvelser med stang/vægte, hvor det er vigtigt du har den rigtige teknik. Du kan fx let ødelægge ryggen, hvis du lavet squat uden den korrekte teknik.

God fornøjelse med styrketræningen Smiley

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

quuNix
Reserveholdsspiller

« Svar #558: 07 Maj 2011, 13:12 »

er det virkelig så besværligt at komme til at blive fit?

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #559: 07 Maj 2011, 13:25 »

Hvad vil I sige til denne del af min træning:
Jogging 5 min, løb 5 min. 50 mavebøjninger på maskine, 50 mavebøjninger uden maskine. Dette program gører jeg så igennem 3 gange.

Altid FCK
Manager

« Svar #560: 08 Maj 2011, 01:12 »

Jogging 5 min, løb 5 min. 50 mavebøjninger på maskine, 50 mavebøjninger uden maskine. Dette program gører jeg så igennem 3 gange.

Er du sikker på, at det er godt at køre så mange gentagelser af mavebøjninger? Jeg er lidt i tvivl, da jeg ikke tror at så mange giver noget ekstra - tværtimod.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Legenden
Manager

« Svar #561: 08 Maj 2011, 01:17 »

Er det bare helt normale mavebøjninger, du har tænkt dig at lave, vuson?

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #562: 08 Maj 2011, 01:35 »

Ja. Det er bare helt almindelige mavebøjninger. Har I evt. nogle forslag til nogle maveøvelser?

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #563: 08 Maj 2011, 21:36 »

@GuuNix
Træningsprogram får du nok bedre hjælp til andetsteds. Eneste råd jeg vil give dig er at hvis du vil være større, så hjælper nok så meget træning dig ikke medmindre du også sørger for at spise en masse.

Hvad er dit mål?

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Swizz CataR
Manager

« Svar #564: 08 Maj 2011, 21:50 »

Uden at skulle kunne sige det som ekspert, så vil jeg tro, at du kunne få mere ud af dine normale mavebøjninger, ved at løfte flere kg under hvert løft (altså holde fast i en vægt til en vægtstang eller lignende imens) og så tage færre reps.

Hvis målet er, at du gerne vil opnå en flot 6-pack, så må målet vel også være at du skal træne mange forskellige muskler meget, mens det i mindst ligeså høj grad afhænger af at du er tynd nok.
Sørg for også at lave skrå mavebøjninger, og evt. nogle hvor du holder fast i noget med hænderne og så løfter benene (liggende selvfølgelig). Igen for at træne mange forskellige muskler.

EDIT:
Som "bolddreng", så må jeg dog sige at du får en elendig kondition af så lidt løb. Det er jo intet værd og kan da maks gå som en lille opvarmning...

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #565: 08 Maj 2011, 22:04 »

50 mavebøjninger hjælper ikke. Mavemusklerne skal trænes ligesom alle de andre muskler, hvad angår reps eksempelvis. Desuden får du aldrig six-pack hvis din fedtprocent er for høj.

:-)

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #566: 28 Maj 2011, 21:27 »

Nogen som vil anbefale disse maveøvelser: http://www.youtube.com/v/9tDZRogSbbU&feature=relmfu

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #567: 28 Maj 2011, 21:36 »

Nogen som vil anbefale disse maveøvelser: http://www.youtube.com/v/9tDZRogSbbU&feature=relmfu

De er vel fine nok, men i bund og grund handler det om fedtprocenten. Du kan have nok så mange mavemuskler uden de kommer til syne, hvis de ligger bag et fedtlag.

Dwizzle
Lilleputspiller
*

« Svar #568: 28 Maj 2011, 21:38 »

Det vil jeg da, har selv succes med dem, men husk du får ikke sixpack kun af mave øvelser, din fedtprocent skal også være lav, eller er du igang med et uendeligt arbejde...

Guder er dyre i drift, deres indkomster betales af tilskuere og sponsorer og tv og allehånde reklamerende firmaer, der sælger alt fra mælk til bajere og andet styrkende

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #569: 28 Maj 2011, 22:17 »

Hvordan får man en lav fedtprocent?

Sider: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010