home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 569 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 142962 gange)
manutdman
Førsteholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #915: 22 Okt 2013, 18:01 »

Der er forskel på dit ligevægtsindtag og så dit basalstofskifte (som er det, du nævner).
Basalstofskiftet er det, som din krop skal have for at fungere (det er lidt mere kompliceret, men stort set), hvorimod ligevægtsindtaget er den energi du skal indtage for at holde din vægt.

Du skal derfor helst ikke spise under dit basalstofskifte, men over dette. Du skal i stedet fokusere på dit ligevægtsindtag og spise mindre end det, men stadig mere end dit basalstofskifte.
Nåh okay der blev jeg klogere og mere forvirret:) så mit basal skifte er på 1765 kalorier men mit ligevægtindtag er højre? Og hvordan finder jeg det  og kan man ikk tabe sig ved at spise under mit ligevægtindtag:)? Eller er jeg igang med at fare mere og mere vild i skoven

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #916: 22 Okt 2013, 18:05 »

Glem det basalstofskifte tal.

Find dit ligevægtsindtag. Bare google det.
Spis 200-500 mindre end det dagligt, og vupti - så står du vanvittig skarpt om et par måneder!

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #917: 22 Okt 2013, 18:17 »

Nåh okay jeg tænkte sku også hvis min krop selv forbrænder 1765 kalorier og jeg styrketræner og løber så brænder jeg over 2000 om dagen men okay så det svære end jeg troede men tak finder Lige mit ligevægtindtag

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #918: 22 Okt 2013, 18:19 »

I bund og grund er vægttab og vægtstigning noget af det meste enkelte i verden.

Spis mindre end de ligevægtsindtag og du taber dig.
Spis mere end dit ligevægtsindtag og du tager på.

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #919: 22 Okt 2013, 18:42 »

I bund og grund er vægttab og vægtstigning noget af det meste enkelte i verden.

Spis mindre end de ligevægtsindtag og du taber dig.
Spis mere end dit ligevægtsindtag og du tager på.
Okay tusind tak prøver lige finde mit ligevægtindtag:)

Kudska
Førsteholdsspiller

« Svar #920: 11 Nov 2013, 21:46 »

Vi er to gutter der skal til at begynde at styrketræne. Vi har ikke styrketrænet før, så ville høre om der var nogen her inde der skulle komme med et god styrke program som vi kunne starte med. Smiley

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #921: 11 Nov 2013, 21:54 »

Back to basics er godt at starte ud med Smiley

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #922: 11 Nov 2013, 21:57 »

Vi er to gutter der skal til at begynde at styrketræne. Vi har ikke styrketrænet før, så ville høre om der var nogen her inde der skulle komme med et god styrke program som vi kunne starte med. Smiley

Først og fremmest vil jeg råde jer begge til at få styr på jeres kost. Husk at hvis I vil vokse, skal jeres krop have mere energi at tage af. Derfor skal I finde jeres ligevægtsindtag og spise 300-500 kalorier over dette. Det skal naturligvis være sunde proteinholdige ting. Jeg vil råde jer til at skaffe en masse kylling, brocoli, æg, tun osv. i den kategori. En god tommelfinger regl er at ens kost skal bestå af 40, 40, 20. Det vil sige 40 % protein, 40 % kulhydrater og 20 & fedt. Det er en god tommelfinger regl at gå efter. I kan evt. skaffe jer noget kreatin og/eller proteinpulver, da det er et super tilskud til jeres træning. Men HUSK et TILSKUD. Det er ikke noget, der giver mirakler - og I kan opnå det samme via kosten. Det er dog ikke alle der altid har tid til at stå i et køkken.

Derudover vil jeg råde jer til at køre dette program i tre måneders tid: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Det er en rigtig god start, og husk at lær øvelserne korrekt. Det vigtigste i styrketræningen er teknikken, så I ikke får skader, hvilket sætter jeres træning tilbage. Lyt til jeres krop. Søg på Youtube hvordan man gør. Ofte er de ansatte i et center ikke videre kloge om teknik. Lad egoet ligge derhjemme, og tag det på du kan holde til og fuldføre med korrekt teknik. Det nytter ikke at tage 5 kg for meget på og smadre kroppen, fordi man gør det forkert.

Derudover vil jeg råde jer til at læse om det og samle alt den information i kan. Bøger er en god ting at læse, for at forstå kroppens anatomi. Det giver et bedre billede af, hvorfor man gør som man gør.

Jeg har personlig meget gavn af at tracke mig selv. Jeg noterer simpelthen hvad jeg tager I mine forskellige øvelser jeg kører, og går op i mit tal. Det gør, at jeg hele tiden kan forholde mig til hvad jeg kan og forbedre dette. Man er der jo for at blive bedre. Jeg vil råde jer til at gøre det samme, da man ikke kan huske præcis hvad man kan tage i alle ting man gør. Det er en smart og enkel måde at holde styr på det. Hav enten en telefon eller lille notesbog med.

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du gerne vil have mere information eller blot har et spørgsmål.

God træning til dig og din ven!

vikt0731
Ynglingespiller

« Svar #923: 24 Nov 2013, 18:57 »

Hej med jer  Wink

Jeg er en 14-årig dreng som spiller fodbold for EfB  Cool Er ret spinkel af bygning og vil derfor gerne have nogle større muskler, men jeg har hørt at hvis man træner med vægte, skader det ens højde Tunge Er det korrekt, for jeg er kun 1.60 høj, så vil gerne være noget større, men er bange for at vægte vil ødelægge min vækst, så er der nogle af jer, som ved om dette er sandt, og I skal være sådan rimelig sikre? Rullende Øjne

Og har i eventuel nogle tips til hvordan man bliver højere, og får større muskler? Thumbs Up

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #924: 24 Nov 2013, 19:03 »

Det ville undre mig hvis det var sandt. Hvis du vil have større muskler, så tag et kig på cesc's indlæg over dit. Han beskriver det meget godt.

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #925: 24 Nov 2013, 19:04 »

http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/14502-kan-styrketraening-haemme-hojdevaeksten

Kan sige til information, så har min lillebror styrketrænet i lidt over et år nu, og han vokser nu fint, og han er 14 år ligesom dig. Han er i hvertfald steget en 4-5 cm op i vejret på et år.

Tips til at blive højere, så lig dig ned på en bænk og få din far til at trække i dig Tunge Større muskler -> søg på google

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #926: 24 Nov 2013, 19:11 »

Jeg synes personligt, at du skal vente lidt med at styrketræne og udsætte dine muskler for 'skade', hvilket det jo i det store hele er. I de to-tre timer du måske vil træne om dagen, synes jeg i stedet du skulle bruge på din fodbold og blive endnu bedre til det. Fx øv ekstra meget på din præcision eller noget i den stil, som du altid kan blive bedre til - acceleration, topfart, driblinger, boldkontrol, hovedstød.. Der er masser. Vent med styrketræning til om 1-2 år, hvor det betyder mere for din fodbold end det gør nu. Lige nu handler det om at blive så god som muligt til sporten, når du bliver lidt ældre kan du altid bygge erfaring, muskler osv på.

Hvis jeg vil råde dig til at lave noget styrketræning nu, så hold vægte udenfor det, men i stedet lav en masse øvelser på gulvet. Sørg for at få en fantastisk core, da det giver dig ekstremt god kontrol over din krop. Mavebøjninger, rygbøjninger, planken, armbøjninger osv osv - alle de ting som kun kræver din egen vægt for at udøve. Lav dig selv nogle mål, og sig at du måske vil hæve med 1 reputation mere om dagen. Det giver en mere lyst til at udføre opgaverne.

Men for at få større muskler skal du spise mere og bruge din muskler. For at vokse dig højere skal du enten ringe til Barcelonas lægestab eller lade naturen gøre sit arbejde.

vikt0731
Ynglingespiller

« Svar #927: 24 Nov 2013, 19:25 »

Tak for svarene alle sammen Thumbs Up

Cesc, hvor tit skal jeg så lave Core-øvelser, og har du nogle tips til hvordan man øger sin acceleration? Wink

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #928: 24 Nov 2013, 19:31 »

Vikt0731, et par gange om ugen. Din krop skal også restituerer, og specielt i din alder. Min lillebror plejer som regel at træne det om aftenen, efter han har været ude at løbe om eftermiddagen.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #929: 24 Nov 2013, 19:34 »

Tak for svarene alle sammen Thumbs Up

Cesc, hvor tit skal jeg så lave Core-øvelser, og har du nogle tips til hvordan man øger sin acceleration? Wink

Det synes jeg du skal gøre hver anden-tredje dag. Synes du skal træne dine øvelser måske mandag-onsdag-fredag. Du kan søge lidt på Google omkring øvelser der ikke kræver vægte. Der er faktisk en masse sjove du kan prøve af, hvis du fx har en stang at hænge dig i i nærheden. Det vil også gøre dig utrolig stærk når du træner med din egen vægt fremfor håndvægte. Der er mange som kan løfte ekstremt meget i håndvægte, men ikke engang kan løfte sig selv op. Nogen kalder det bodybuilding muskler, da de fleste træner efter masse, men ikke så meget styrke. Det her vil gøre dig kraftfuld og stærk.

Og din acceleration kan du faktisk øve på mange måder. En af dem jeg selv foretrækker at løbe opad en bakke. Giv den fuld smadder. Det er faktisk pissesjovt at gøre det, hvis man godt kan li' at udfordre sig selv. Find den hårdeste bakke du har i nærheden af dit hjem og tag den et par gange. Det er superhårdt, men en super effektiv måde at blive mere hurtig på.

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010