home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 916 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 142967 gange)
MBJ
Landsholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #900: 21 Okt 2013, 11:55 »

Linket virker ikke.

Schjelde
Førsteholdsspiller

« Svar #901: 21 Okt 2013, 13:43 »

Nu er det jo ikke fordi han bliver stor lige pludselig hvis han kører 5*5 her i starten kontra 12*8. Det vigtigste for ham er at komme ned i centeret; så kan han lave et skema og fastlægge sets og reps når han har styr på sin form i de forskellige øvelser.

Hvor ser du jeg siger han bliver stor med det samme?

Fakta er at du med eksplosiv træning bliver fysisk større, kontra mindre vægt og flere gentagelser.
Desuden er der flere undersøgelser, der viser man i starten ALDRIG må køre hård eksplosiv træning.

- Hvis du LFC ønsker råd/motivation/vejledning, så find Emil Westergaard's side på facebook. Han er en helt almindelig knægt, der har uddannet sig til instruktør og desuden træner op til bodybuilding. Super flink og nede på jorden, han svarer med garanti hellere end gerne på eventuelle spørgsmål.

https://www.facebook.com/pages/Emil-Westergaard-personlig-træning/487633424662552
« Seneste Redigering: 21 Okt 2013, 13:47 af Schjelde » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #902: 21 Okt 2013, 16:19 »

Linket virker ikke.
Hov - nedenstående link burde virke:
http://gratisupload.dk/vis/703042

-LFC-
Manager

« Svar #903: 21 Okt 2013, 17:18 »

Nu arbejder jeg med fitness hver eneste dag - og jeg vil da også gerne lige komme med mit besyv. Skal du tage 15 kg på, skal du give den gas - og du kan ikke undgå at komme til at se okay stor ud. Alle vil anse dig for at være stor, da der i den generelle danske befolkning ikke skal meget til at man synes folk ser trænede ud. Specielt ikke når de er tynde og vokser lidt - og jeg formoder, at du er ret spinkel nu?

Men som folk nævner, så gør det i det tempo du har lyst til. Man kan sige, at jo mere seriøst du tager det (dropper druk fx, som jeg fx har gjort og tager i byen ædru. Har det fedt alligevel og kan træne lørdag og søndag morgen) så kommer resultaterne hurtigere. Jo mere du vejer din mad, finder dit ligevægtsindtag, dine makrotalsfordelelin ger osv. - jo hurtigere får du opnået dit mål.

Men i og med du ikke lever for det, men gerne bare vil have lidt muskler på. Vil jeg synes du skal gøre som de fleste andre danskere og bare tage det roligt. Tag derned og pres dig selv. Lav et program eller find et på nettet. Gå op i dine sets og notér hvad du tager i dem, så kan du give dig selv en udfordring og sige, at i næste uge skal du kunne løfte mere end du gør nu. Efter jeg for et års tid siden begyndte at gå op i mine tal, er der gået en hel sport i, at blive stærkere. Man skal passe på, at man ikke hænger fast i den samme vægt.

Det vigtigste af det hele, er at man har det godt og er glad for at man bruger sin tid på det. Men husk kosten. Det er alt. Du får ingen resultater ved at spise forkert. Spis flere proteinkilder - så skal du nok være på vej.

Jeg vil anbefale dig, at købe kreatin - da jeg selv bruger det og finder det utrolig dejligt og motiverende. På samme tid, kan jeg mærke at det hjælper. Derudover bruger jeg også proteinpulver, da jeg simpelthen ikke altid har tid til at lave den fornødne mad jeg skal have. Men det er et TILSKUD - ikke en erstatning. Jeg bruger det kun engang i mellem.

Men bare træn, og ikke tænk på at ham ved siden af dig løfter 30 kg, mens du løfter 10 kg. Din fjende er dit ego - og dit ego vil give dig skader. Så fokuser på at gøre det rigtigt fremfor at gøre det for tungt.

God kamp champ!
Du er velkommen til at få mit nummer, hvis du har et par spørgsmål eller brug for noget motivation.
Jeg ser særdeles lille ud nu, så de 10-15 kg. hvor meget mit endelige mål nu bliver tror jeg selv kommer til at hjælpe på, at jeg ikke skiller mig ud som splejset, men egentligt bare kommer til at se veltrænet ud uden at være kæmpestor. Det er nemlig det jeg gerne vil opnå. Der skal nok ikke meget til før man kan se en forskel.

Tjaah tror aldrig jeg kommer til at droppe at gå i byen til fordel for træning, men det kan godt være, at jeg så udvælger drukture med omhu i stedet for at tage flere drukture om ugen, hvor mange er impulsive. Jeg tager derned, presser mig selv, sætter mig et mål, opnår det forhåbentligt, også må vi se til den tid om jeg vil bygge på eller vedligeholde.

Jep, forstået med at kosten er vigtig, og jeg går heller ikke i gang før jeg har en kostplan der er god og kommer til at give mig det jeg skal bruge den vej af. Også må jeg finde ud af engang når jeg har en etableret hverdag i DK, hvad jeg evt. skal bruge af tilskud. Også håber jeg, at jeg kan besejre mit ego. Det har nok været en af de ting der har skæmt mig væk tidligere, selvom jeg egentligt godt ved, at det ikke er fordi alle stirrer på ham den nye i centeret, men er travlt fokuserede på deres egen træning. Men del den skal jeg lige lære at kæmpe med. Mit ego kan være lidt stort til tider nemlig. Tunge

Som nævnt så bor jeg lige pt. i Spanien, men jeg har planer om at vende hjem permanent op til jul, så det bliver ikke noget jeg går i gang med hernede, men et projekt jeg vil have forberedt til når jeg vender hjem. Så jeg kommer sikkert til at blende godt ind i gruppen af folk der lige træner i januar som nytårsforsæt. Men jeg håber og tror, at jeg til den tid bliver en af de få der holder ved og stadig kan findes i centeret også når vi når marts.

Jeg siger i hvert fald tak for de gode råd, og kommer fortsat til at følge med i tråden!

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #904: 21 Okt 2013, 18:27 »

Hej LFC.

Er enig i det som både Korzika og Cesc skriver.
Har dog et lille input.

Du skriver, at du gerne vil være stærkere og Korzika linker til et program, der hedder Starting Strength. Det er et program, som jeg har hørt meget godt om, men ved ikke om der indgår nogen former for progression?

Hvis ikke, vil jeg anbefale at kigge på Stronglift 5x5. Der er indbygget lineær progression, hvor du starter kun med en stang i hver øvelse (udover dødløft mener jeg) og derefter øger med 2½ kg hver gang du tager øvelsen. Kan forsikre dig om, at hvis du holder en nogenlunde kost og samtidig giver den gas og følger programmet mht. kg og øvelser, vil du mærke en massiv styrkefremgang.

Har forresten excel-arket, hvor du kan se progression, hvis det var noget.

Mvh.

Nummer to er bare den første taber.

-LFC-
Manager

« Svar #905: 21 Okt 2013, 18:51 »

Hej LFC.

Er enig i det som både Korzika og Cesc skriver.
Har dog et lille input.

Du skriver, at du gerne vil være stærkere og Korzika linker til et program, der hedder Starting Strength. Det er et program, som jeg har hørt meget godt om, men ved ikke om der indgår nogen former for progression?

Hvis ikke, vil jeg anbefale at kigge på Stronglift 5x5. Der er indbygget lineær progression, hvor du starter kun med en stang i hver øvelse (udover dødløft mener jeg) og derefter øger med 2½ kg hver gang du tager øvelsen. Kan forsikre dig om, at hvis du holder en nogenlunde kost og samtidig giver den gas og følger programmet mht. kg og øvelser, vil du mærke en massiv styrkefremgang.

Har forresten excel-arket, hvor du kan se progression, hvis det var noget.

Mvh.
Meget gerne Muffe! Smiley Jeg kan bruge alt det herinde som folk synes kunne være relevant i forhold til det jeg ønsker at opnå!

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #906: 21 Okt 2013, 19:20 »

http://gupl.dk/703063/

Her kan du hente det.

Vær opmærksom på, at der er 3 forskellige ark. Du skal bruge de to første.

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #907: 21 Okt 2013, 19:22 »

Derudover kan jeg anbefale dig at læse dette. Det er en god starterviden at få ind med det samme.

http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Kratos
Ynglingespiller

« Svar #908: 21 Okt 2013, 19:27 »

I starten er det bare vigtigt at få opbygget vane med at ramme centeret 3 gange ugentligt. Så længe du kommer igennem de store øvelser (squat, dødløft og bænkpress) skal det nok gå i starten mens ud skaffer dig viden rundt omkring på nettet.

Derudover så sørg for at få nok søvn (det er der du vokser) og så ellers spis en masse. Du tror måske du spiser meget, men det gør du højst sandsynligvis ikke. Spis lidt mere hist og her og drik 2 liter sødmælk om dagen oven i. Så skal det nok gå fremad.

-LFC-
Manager

« Svar #909: 21 Okt 2013, 19:54 »

Derudover kan jeg anbefale dig at læse dette. Det er en god starterviden at få ind med det samme.

http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Se, det er lige sådan noget der jeg godt kan bruge. Den vil jeg hakke mig igennem her en af dagene! Tusind tak!

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #910: 21 Okt 2013, 20:01 »

Den med sødmælken, har jeg sgu ikke hørt før, må jeg høre hvad den gør godt for? Tunge

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #911: 21 Okt 2013, 20:04 »

En liter sødmælk indeholder omkring 600 kalorier. Hvis du mangler kalorier for at komme i overskud og ikke kan spise mere, er det lettere at drikke dem.

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #912: 21 Okt 2013, 20:38 »

Arh troede det var noget andet, men det giver nu ganske god mening når du nu siger det Smiley

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #913: 22 Okt 2013, 15:11 »

Hej
Ved ikk om mit spørgsmål passer på denne tråd men prøver lige Smiley

Jeg er 20 år cirka 1,78 høj vejer 71KG
Jeg gået igang med tabe mig selvom jeg faktisk ikk er overvægtig (synes jeg) men har bare fået mave på pga alt for usund levestil.

Har derfor downloadet en app shape up og prøver spise højst 1500 kalorier om dagen.
Men kan det passe at mit hvile stofskifte er 1765 det har jeg regnet ud på iform.dk.
For så tænker jeg hvis man spiser højst 1500 kalorier er man allerde i kalorie underskud og så self at det man brænder af på løb, styrke træning, fodbold og bare når man går og sådan noget

Muffe?
Ynglingespiller

« Svar #914: 22 Okt 2013, 17:21 »

Der er forskel på dit ligevægtsindtag og så dit basalstofskifte (som er det, du nævner).
Basalstofskiftet er det, som din krop skal have for at fungere (det er lidt mere kompliceret, men stort set), hvorimod ligevægtsindtaget er den energi du skal indtage for at holde din vægt.

Du skal derfor helst ikke spise under dit basalstofskifte, men over dette. Du skal i stedet fokusere på dit ligevægtsindtag og spise mindre end det, men stadig mere end dit basalstofskifte.

Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010