home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 574 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 149349 gange)
Wonder Jones
Førsteholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #495: 10 Nov 2010, 00:46 »

Jeg styrketræner en del, men bliver konstant skadet, og går i byen 2-3 gange om ugen, og derfor kører min træning i tomgang. Det betyder at jeg aldrig stiger, og hver gang jeg så endelig stiger, så bliver jeg skadet og skal starte forfra. Jeg mener selv jeg har en god kost, problemet er bare at jeg lever livet, dvs. efter en bytur hedder det enten Mac'en, Shawarma eller smørrebrød næste dag; med sodavand til!

Det er en dum cirkel! Jeg har fået bugt med de fede måltider dagen efter, men byturene kan jeg sgu aldrig droppe.

Jeg snupper altid en protein efter hver bryst/biceps/triceps træning (undlader protein når jeg træner ryg), og slutter altid af med to dåser tun. Nogengange varierer jeg lidt, har hørt at for meget tun ikke er så godt for sædkvaliteten  Tunge

Jeg tager ret meget i vægt, og tager øvelserne med rigtig god teknik, men de store muskler lade vente på sig. Er blevet markeret, men har været markeret i 1 år nu, nu vil jeg have guns. Men det er mærkeligt, jeg tager mere i vægt end mange halv "buffedguys", har bedre teknik, men deres muskler er større end mine. Det er lidt "snyd", men igen må det vel være kosten? Men så burde min kost vel gøre mig svagere end dem? Huh

Problemet er bare at hver gang jeg ikke tager 3*12 løft så bliver min arm overbelastet. Ret fucked up  Skuffet

Jeg er begyndt til spinning nu, og er begyndt at spise væsentligt mindre slik, så håber der sker noget nu!
« Seneste Redigering: 10 Nov 2010, 17:42 af Wonder Jones » Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

Gosser
Manager

« Svar #496: 10 Nov 2010, 06:54 »

Jeg er ked af at sige det, men du når næppe dit mål, med 2-3 byture pr. uge.

For at blive større skal du have styr på såvel din træning som din kost (og derudover din søvn). Hvilket program træner du efter? Lyder ikke til at du har fuldstændig styr på dette punkt, idet du vælger at beskrive din styrke med curls ;-) Derudover skal du ligge ca. 500kcal over dit ligevægtsindtag - altså indtage 500kcal mere end du forbrænder. Det harmonerer så ikke vildt godt med spinning, som sådan, med mindre du er indstillet på at spise endnu mere - af det rigtige.

Altid FCK
Manager

« Svar #497: 10 Nov 2010, 08:43 »

Mener også at have hørt, at 1-2 byture om ugen, så mister du en hel uges træning. Altså så alt det du ville have steget i vægt og styrke, det mister du, og starter forfra, I må endelig gerne rette mig, hvis det er forkert Smiley Håber det var til at forstå, ved ikke hvordan jeg ellers skulle forklare det Wink

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Gosser
Manager

« Svar #498: 10 Nov 2010, 11:50 »

Mener også at have hørt, at 1-2 byture om ugen, så mister du en hel uges træning. Altså så alt det du ville have steget i vægt og styrke, det mister du, og starter forfra, I må endelig gerne rette mig, hvis det er forkert Smiley Håber det var til at forstå, ved ikke hvordan jeg ellers skulle forklare det Wink

Igen, det kommer an på så meget. Hvor meget du drikker, hvor meget du efterfølgende sover, om du har styr på din kost (både generelt, men også eksempelvis dagen efter) etc. Men ja, det er den gængse overbevisning at en heftig druktur ødelægger en uges træning.

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #499: 10 Nov 2010, 12:15 »

Hvor mange reps og sæt skal man køre sine øvelser med, hvis man gerne vil have større muskler fremfor udholdende?

Det træningsprogram jeg er på lige pt hedder forskellige styrketræning 5 gange om ugen, og kører normalt 6 reps af 5 sæt.

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #500: 10 Nov 2010, 13:32 »

Jeg er ked af at sige det, men du når næppe dit mål, med 2-3 byture pr. uge.

For at blive større skal du have styr på såvel din træning som din kost (og derudover din søvn). Hvilket program træner du efter? Lyder ikke til at du har fuldstændig styr på dette punkt, idet du vælger at beskrive din styrke med curls ;-) Derudover skal du ligge ca. 500kcal over dit ligevægtsindtag - altså indtage 500kcal mere end du forbrænder. Det harmonerer så ikke vildt godt med spinning, som sådan, med mindre du er indstillet på at spise endnu mere - af det rigtige.

Og det er jeg fuldstændig klar over. Havde bare lige brug for at whine lidt....

Tunge

Mht. spinning, så foreslår du at jeg spiser endnu mere end jeg plejer? (Så fremt jeg spiser det rigtige?)

Definer "rigtige"? Endnu mere sundt som salat osv, proteintilskud gennem kød, eller bare en rugbrødsmad?

Det skal lige siges at jeg normalt æder som en hest, og indtager en hel del rugbrød om dagen...
« Seneste Redigering: 10 Nov 2010, 13:36 af Wonder Jones » Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Gosser
Manager

« Svar #501: 10 Nov 2010, 14:02 »

Mht. spinning, så foreslår du at jeg spiser endnu mere end jeg plejer? (Så fremt jeg spiser det rigtige?)

Definer "rigtige"? Endnu mere sundt som salat osv, proteintilskud gennem kød, eller bare en rugbrødsmad?

Det skal lige siges at jeg normalt æder som en hest, og indtager en hel del rugbrød om dagen...

For det første - hvorfor vil du spinne? Smiley Eneste brugbare argument, for mig at se, er for ren og skær kondition. Som sagt skal du, for at blive større, ligge i kalorieoverskud. Hvis du spinner forbrænder du endnu mere end du normalt ville gøre, ergo skal du spise tilsvarende mere.

Det "rigtige" kan vi dele op i proteiner, kulhydrater og sundt fedt, for at gøre det lidt overskueligt. Hvis vi starter med protein, skal du som hovedregel indtage 2-2,5g protein pr. kg du vejer. Det er til at finde ud af. Kulhydrater får du fra eksempelvis havregryn, rugbrød, pasta og brød. Desuden ville det være en god idé at købe kulhydrat som kosttilskud - eksempelvis Bodylab Carbs fra www.bodylab.dk. Sundt fedt siger også lidt sig selv. Du skal ikke stoppe dig med palmin eller svinefedt, men derimod få fedt fra nødder, fede frugter/grøntsager m.v.

Mht. shakes vil jeg anbefale dig at tage dem lige efter din træning, og gerne sammen med nogle hurtigt optagelige kulhydrater. Selv tager jeg ca. 40g proteinpulver og 80g carbs. Husk desuden at spis godt at det samme, før din træning. Det kan klares med noget rugbrød med tun, peanutbutter etc.

Endeligt, så tag et kig i dette artikelarkiv: http://bodybuilding.dk/artikler/. Der er mange guldkorn at hente!

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #502: 10 Nov 2010, 14:10 »

For det første - hvorfor vil du spinne? Smiley Eneste brugbare argument, for mig at se, er for ren og skær kondition. Som sagt skal du, for at blive større, ligge i kalorieoverskud. Hvis du spinner forbrænder du endnu mere end du normalt ville gøre, ergo skal du spise tilsvarende mere.

Det "rigtige" kan vi dele op i proteiner, kulhydrater og sundt fedt, for at gøre det lidt overskueligt. Hvis vi starter med protein, skal du som hovedregel indtage 2-2,5g protein pr. kg du vejer. Det er til at finde ud af. Kulhydrater får du fra eksempelvis havregryn, rugbrød, pasta og brød. Desuden ville det være en god idé at købe kulhydrat som kosttilskud - eksempelvis Bodylab Carbs fra www.bodylab.dk. Sundt fedt siger også lidt sig selv. Du skal ikke stoppe dig med palmin eller svinefedt, men derimod få fedt fra nødder, fede frugter/grøntsager m.v.

Mht. shakes vil jeg anbefale dig at tage dem lige efter din træning, og gerne sammen med nogle hurtigt optagelige kulhydrater. Selv tager jeg ca. 40g proteinpulver og 80g carbs. Husk desuden at spis godt at det samme, før din træning. Det kan klares med noget rugbrød med tun, peanutbutter etc.

Endeligt, så tag et kig i dette artikelarkiv: http://bodybuilding.dk/artikler/. Der er mange guldkorn at hente!

Ok, tak for det. Det vil jeg kigge nærmere på. Og tak for linket  Wink

Brøndby fan til jeg dør!

Chakana
Manager

« Svar #503: 15 Nov 2010, 19:31 »

Jeg prøver lige igen. Jeg har købt en justérbar håndvægt (op til 15 kg), fordi at jeg er træt af at gå rundt med ufattelig tynde arme. For at få dem markerede hurtigst muligt, hvad skal man så gøre? Hvor mange gange skal man lave et løft? Med hvor mange % af ens maksimale styrke? Er weight gainer nødvendigt?

Arsenal Football Club

Gosser
Manager

« Svar #504: 15 Nov 2010, 19:45 »

I tidernes morgen købte jeg også selv en 15kg håndvægt, men det er virkelig ikke vejen frem :-) Hvis du vil træne, så gør det ordenligt (med godt udstyr - nok nemmest i et center). Det vil være skudt i hovedet bare at træne sine arme, og 15 kg er virkelig ikke alverden.

korzika
Gæst

« Svar #505: 15 Nov 2010, 19:50 »

Altså man behøves faktisk ikke håndvægte for at blive markeret. Armbøjninger er faktisk rigtig gode - tro det eller ej. Ved armbøjninger træner man flere muskelgrupper, og jeg kan tale for mig selv og sige, at jeg er blevet mere markeret udelukkende vha. armbøjninger.

r-mand
Landsholdsspiller

« Svar #506: 15 Nov 2010, 19:56 »

Armbøjninger er også godt, til træning af brystet.

Supra Societatem Nemo

nikl0707
Reserveholdsspiller

« Svar #507: 15 Nov 2010, 19:57 »

Kender i en god hjemmeside til at købe fitness udstyr, f.eks håndvægte og Bænke?

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #508: 15 Nov 2010, 19:59 »

Armbøjninger er også godt, til træning af brystet.

Tja, nu er armbøjninger jo også brysttræning, så det er vist ingen hemmelighed. Så skal man ihvert fald samle hænderne mod hinanden, hvis man vil træne biceps. Men der findes bedre måder at træne dem.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #509: 15 Nov 2010, 20:16 »

Jeg prøver lige igen. Jeg har købt en justérbar håndvægt (op til 15 kg), fordi at jeg er træt af at gå rundt med ufattelig tynde arme. For at få dem markerede hurtigst muligt, hvad skal man så gøre? Hvor mange gange skal man lave et løft? Med hvor mange % af ens maksimale styrke? Er weight gainer nødvendigt?
Weight gainer er godt hvis du gerne vil tage på, jeg brugte det selv i to måneder, og tog 7½ kg på. Men det er ikke nødvendigt.
Dog vil jeg anbefale at du begynder i et fitnesscenter hvis du virkelig gerne vil gøre noget ved dine arme - og resten af gruppen for den sags skyld.

Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010